Względem stożków 35mm+ na pewno gorzej, ale od typowych alu obręczy to wątpię, żeby były jakieś znaczące różnice.
Koła składane
#1184
Napisano 14 listopad 2016 - 21:20
Składał koła na tych obręczach i były jakieś problemy. Nie pytałem o szczegóły.
Mam dwie propozycje kół:
1. -obręcze ZTR Grail 700c 28H
Piasta przód DT 240s CL Straight pull 24h
Obręcze DT R460disc
Szprychy DT Competition race
#1185
Napisano 17 listopad 2016 - 19:34
Zastanawiam się jeszcze mędzy:
ZTR Grail
http://www.notubes.com/Grail-C158.aspx
a
DT 460
https://www.dtswiss....s-Road/R-460-db
Czy ktoś jest w stanie doradzić?
#1186
Napisano 17 listopad 2016 - 19:41
Dlaczego szprychy aero w takim zastosowaniu? Dlaczego koniecznie szprychy proste?
Składał koła na tych obręczach i były jakieś problemy. Nie pytałem o szczegóły.
Mam dwie propozycje kół:
1. -obręcze ZTR Grail 700c 28H
-piasty DT Swiss 240s straightpull czarne, przód 15x100, tył 12x142. Dostępny model Centerlock oraz 6 srub-szprychy płaskie Sapim CX-Ray czarne-aluminiowe nyple2. Piasta tył DT 240s CL Straight pull 28h 11sPiasta przód DT 240s CL Straight pull 24h
Obręcze DT R460disc
Szprychy DT Competition raceCzy jest w stanie ktoś doradzić, który zestaw będzie lepszy?I zastanawia mnie jedna rzecz: na stronie DT nie widzę piast 240 na 6 śrub, które są wymienionew propozycji pierwszej?Edycja:Wcześniej patrzyłem tylko na piasty szosowe, dopiero teraz zobaczyłem, że na 6 śrub są piastyMTB.
#1187
Napisano 17 listopad 2016 - 19:53
Zdecydowanie brałbym obręcz DT. Stan's robi świetne systemy uszczelniające, ale miłośnikiem ich obręczy bym siebie nie nazwał.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1189
Napisano 17 listopad 2016 - 20:44
Stan's niezniszczalne, dobre sobie
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1191
Napisano 17 listopad 2016 - 22:09
Nie gorzej ale więcej kłopotu w razie co bo dostępność mała.
Aero też bez sensu w towerze mtb,
Do tego dlaczego w drugim zestawie mimo tarczówek jest tylko 24 szprychy cieniowane na 1.6mm. Siła hamowania przechodzi przez zaplot i ja bym dał mocniejszy. Przy tarczówkach przód dostaje baty a tu zestawienie jak w szosówce, czyli na przedzie mniej. Piasty są na pogrubianych osiach - wiadomo mega sztywność, ale już zaploty mało sztywne. Po co takie sprzeczne połączenia?
To są propozycje przedstawione przez dwóch zaplataczy.
Nie wiem dlaczego szprychy proste - czy to gorzej niż "standardowe"?
#1195
Napisano 21 listopad 2016 - 09:38
W moim rowerze oryginalnie były założone koła mavic aksium. Z tyłu koło już jest wymienione na na obręcz open pro + piasta sh105, a z przodu koło jest już bardzo krzywe, w kilku miejscach lata. Przeszkadza to przy hamowaniu. I teraz czy dobrym pomysłem było kupić obręcz open pro, a piastę dołożyć z aksiumów? Jak będzie ze szprychami, potrzebne są jakieś specjalne?
Może być też jakaś inna obręcz, w podobnym stylu, ciężki(70kg) nie jestem ale jednak priorytetem jest
wytrzymałość.
#1198
Napisano 03 styczeń 2017 - 15:31
Witam
Chciałbym zmienić koła w mojej szosie SCOTT SPEEDSTER 10 2017r. na coś lżejszego/mocniejszego. Moja waga lato/zima waha się 95-100km + rower 9.65kg.
Czy koła na piastach dt 350 obręczach dt rr411/rr440 będą dla mnie dobre??
Czy szprychy proste czy klasyczne i w jakiej najlepiej ilości i zaplocie pod moją wagę??
Które obręcze wybrać dc rr411 czy rr440 a może coś innego??
Mój budżet to 2-2.5 tys zł
Rowerem jeżdżę amatorsko treningowo dla przyjemności latem średnio 60-150 km tygodniowo
#1200
Napisano 03 styczeń 2017 - 16:26
RR440 to stary model, podobno dość plastelinowy.
Brał bym RR411 lub RR460 (te mam).
Z piastą DT350 (24/28) koszt wyjdzie jakieś 1000-1200 zł.
Model rr440 450g polecił mi znajomy, który składa koła w sklepie, że to starsza sprawdzona obręcz spawana, na których złożył wiele zestawów.
Model rr 411 to model na 2017r nowość również spawane łączenie parę gram lżejsza ale bez kapsli 435g
Zaś model r 460 łączony jest wkładką i jest cięższy 460g
tak doczytałem.