Wizualnie i aerodynamicznie to ja nawet nie widziałem przeszkód by założyć 25 na 25mm. No i co z tego, że ładnie się ułożyła skoro powierzchnia styku była tak szeroka, że w praktyce jechałem już po bo bocznej ściance opony?
Koła składane
#1282 Gosc_Nikt Ważny_*
Posted 12 May 2017 - 15:33
1415chris: Opon 23 mm do obręczy szerszych niż 15 mm, nie zaleca przede wszystkim Continental, a tego raczej nie powinno się już lekceważyć... Przyznam, że z dużym zainteresowaniem przeczytałem wszystko co napisałeś, ponieważ interesuje mnie ten temat i szanuję każdą rzeczową wypowiedź w tej kwestii. Jakiś czas temu sam byłem zainteresowany obręczami DT Swiss 460 i założeniem do nich opon 23 mm. Radziłem się w tej kwestii kilku bardziej doświadczonych kolegów z forum. Dzisiaj, gdy nakręciłem już trochę na oponach 23 mm, założonych najpierw na obręcze 17 mm, potem 13 mm, a teraz 15 mm, mam już w tej sprawie własne zdanie.
Przegibek: Scott Speedster zwłaszcza z 2015 roku, to osobna historia i całe rzesze rozczarowanych klientów, ponieważ był to model, który w karbonowym widelcu nie przyjmował szerszych opon niż 23 mm, a w aluminiowym przyjmował nawet 28 mm. Od 2016 roku przebudowano ten nieszczęsny karbonowy widelec, w którym wcześniej na fabrycznej 17 mm obręczy, z trudem mieściła się nawet 23 mm opona. Firma udawała, że o tym nie wiedziała i na kolejne sypiące się reklamacje, zdziwieniu nie było końca...
#1283
Posted 12 May 2017 - 18:29
1. Continental zaniża szerokość swoich opon. Ich 23mm jest często porównywalne do 25mm innych marek.
2. Zdecydowanie przesadzacie mówiąc, że opony 23mm nie powinny być stosowane z czymkolwiek szerszym niż 15mm. Osobiście mam założone Spece Turbo 24mm (realnie bliżej im do 23, niż 25) na obręczy o zew. szerokości 24mm, wew. 18 lub 19mm. Nie zauważyłem, żeby były jakieś kwadratowe po założeniu, a tym bardziej, żebym jeździł po bocznych ściankach. Byłem na nich w górach, zjazdy po patelniach, czyli duży przechył i nie widzę żadnych znaków świadczących o tym, że jeździłem na bokach opony.
3. Popatrzcie chociażby na Enve:
-koła dedykowane pod oponki 25mm - wew. 21mm, zew. 27,5 (!)
-pod 28mm - wew. 25mm, zew. 31mm (!)
Idąc ich tokiem rozumowania podejrzewam, że pod 23mm daliby obręcz w stylu 19mm/25mm.
#1289
Posted 12 May 2017 - 20:37
https://youtu.be/BNRa33Conzk?t=59conti gp4000 23mm na dura-ejsie pasuje jak ulał i akurat dla aero lepiej nie zakładać szerszych. C60 ma obręcz 17c
#1290
Posted 12 May 2017 - 20:41
Ja jeździłem dokładnie na takim zestawie ( dt 460 ( 18mm wewn.) / 23 ultrasport ).
Wszystko normalnie, zero problemów.
Oczywiście realnie 23 ma około 24.5 przy 8 atm.
Zdecydowanie przesadzacie mówiąc, że opony 23mm nie powinny być stosowane z czymkolwiek szerszym niż 15mm.
I tak dokładnie to widzę, reszta, to niczym nie poparte teorie.
#1291
Posted 12 May 2017 - 20:44
Potwierdzam. Cały sezon zjeździłem na obręczy 17-milimetrowej i oponie 23c, miałem też krótsze okresy stosowania tych samych opon na obręczach 19c. Zero problemów.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1294
Posted 21 May 2017 - 21:12
Cześć,
Przymierzam się do składania kół i rozważam następujące komponenty:
Obręcze: dt swiss r460 lub kinlin xr 22t
Piasty: novatec przód a291sb i tył f482sb
Szprychy cn spoke aero 424
Jest jakas alternatywa dla tych komponentów podbna wagowo jak i cenowo?
Moja waga to ok 70 kg, brac obręcze 20/24h czy może lepiej 24/28h?
Z góry dzięki za odpowiedzi
#1295
Posted 30 May 2017 - 08:26
Hej,
Nie wiem u kogo składasz, ale polecam Ci sprawdzić czy zaplatacz może Ci dać piasty bitex RAF10/RAR9.
O niebo lepsze od novatec, tylna piasta ma 6 zapadek. Różnica ogromna
Pzdr
T.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1296
Posted 30 May 2017 - 09:12
FAF/R9/10 mają mikroskopijnie małe łożyska, padną szybko, szybciej niż w modelach 12.
6 zapadek w tym przypadku wcale nie jest jakoś lepsze, bo one zazębiają się na zmianę 3x3. Pewnie powstaje z tego łącznie więcej zazębień na obrót, ale o ile, 12? W praktyce bez znaczenia. W Novatecach są 4 zapadki, które zazębiają się wszystkie na raz. Oczywiście oba rozwiązania mają tę samą wadę, zapadki (3 czy tam 4szt) nie zazębią się jednocześnie, wystarczy delikatnie pokręcić kołem aby to wyczuć. To może powodować, iż przypadkiem zazębi się tylko jedna, a tę łatwo zerwać.
Przewagą jednak Bitexa nad Novateciem jest bębenek, a konkretnie ich system Anti Bite. Mamy w nim 3 stalowe blaszki umieszczone po obwodzie, a nie jedna jak w Novatecu. To co jest w Novatecu to jakaś porażka, przyklejone na gluta z nosa, odpada, a w dodatku zmieniając oś obrotu kasety na tymże bębenku nie zapobiega wżynaniu luźnych koronek. Także z dwojga złego faktycznie lepiej wybrać Bitexa ale nie 9/10 a 12.
#1297
Posted 31 May 2017 - 09:13
Przewagą jednak Bitexa nad Novateciem jest bębenek, a konkretnie ich system Anti Bite. Mamy w nim 3 stalowe blaszki umieszczone po obwodzie, a nie jedna jak w Novatecu. To co jest w Novatecu to jakaś porażka, przyklejone na gluta z nosa, odpada, a w dodatku zmieniając oś obrotu kasety na tymże bębenku nie zapobiega wżynaniu luźnych koronek. Także z dwojga złego faktycznie lepiej wybrać Bitexa ale nie 9/10 a 12.
Ten anti-bite z 3-ma szynami wypuścili nie tak dawno. Trzeba pilnować, żeby dali ten a nie stary, bez żadnych szyn stalowych.
Mam ten stary. Do niczego, zębatka weszła po 2k km tak, że ciężko będzie mi ją wyciągnąć.
Nie rozumiem idei bębenków alu. To jest jakiś żart, no …
(Chyba, że do kaset Campy (głębokie nacięcia, nacisk rozkłada się na większą powierzchnię) i Srama (wszystkie zębatki połączone). Dla Shimano tylko dobry anti-bite, lub stal.)
#1299
Posted 31 May 2017 - 10:00
@up: Myślę, że ten Antibite bitexowy dodaje do masy piast, hmmm, nic, 5g ?
Dobry pomysł, nawet opatentowali.
Można też robić z jakiś lepszych stopów. Nie wiem, nie znam się. W Turbo Muinie mam bebenek alu z którym nie mam problemów.
Rozumiem, że się powtarzam z tymi w wżerami, ale jak napisałem: jest to dla mnie chore:
Nawet w kółach używanych wyłącznie do ścigania, w których przez 2 sezony zrobimy 1k km, możemy mieć problem.
Inna opcja to wywalanie bębeneka po 2k km, ale jest to słabe ekonomicznie i wkurzające.
Dodatkowo, jak się zapomnimy ze sprawdzaniem wżerów, to z bębenkiem do wywalenia jest też kaseta jak się już nie da zdjąć.
Sory, ale amator nie ma czasu w pierdzielenie się z wżerami.
#1300
Posted 31 May 2017 - 12:06