
Dywagacje na temat opon
#21
Napisano 08 sierpień 2011 - 10:00
Nie ma pełnych opon jako całosćiowa guma do rowerów szosowych i tyle, masz konkretne pytanie jaką opone kupić to dawaj ale takie bzdety no Panowie troche własnej inwencji bo zaczynacie rozśmieszać nie tyle niewiedzą ale brakiem podstaw kompletnie, przecie nie będziemy przepisywać podstawowych terminów z internetu !!!
posty nie w temacie pójdą do kosza .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#22
Napisano 08 sierpień 2011 - 10:07
V=2*pi^2*R*r^2,
gdzie pi to pi,
R to mniej wiecej promien kola (35cm),
a r to mniej wiecej promien opony (1,2cm)
podstawiajac do wzoru mamy okolo 1000cm3, nie wiem jaka jest gestosc gumy, ale na pewno wieksza od wody. daje to opone o wadze przynajmniej jednego kilograma.
w zastosowaniach (tez wojskowych) stosuje sie opony wypelnione pianka, zeby ograniczyc mase. w zwyklych samochodach po prostu sa pianki do wypelniania opony. w zastosowaniach zaawansowanych produkuje sie opony majace juz to wypelnienie. w rowerze gdzie wazne jest cisnienie (pompuje sie ~10atm) trzeba by chyba stosowac to drugie rozwiazanie.
Nie wiem czy opona tak wypelniona miala by sztywosc porownywalna ze zwykla. byc moze gestosc pianki musiala by byc praktycznie porownywalna z guma, wiec zysk masy moglby byc znikomy, a przy ogolnej masie moglo by sie okazac ze szkoda zachodu.
dla mtb r ~= 2cm i objetosc prawie 3litry masa > 3kg. tu pianka ze wzgledu na male cisnienie moze drastycznie uratowac sytuacje, ale ponizej 1kg chyba sie nie zejdzie.
#24
Napisano 08 sierpień 2011 - 21:35
potem zapraszam do ścisłych tematów, Opony , Szytki , co do wyboru już konkretnego modelu jak osiągniecie świadomy wybór.
Pozdr.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#26
Napisano 23 luty 2012 - 19:44



#29
Napisano 23 luty 2012 - 20:07
Taka opona bedzie lepsza ale tylko dlatego, ze dzieki wiekszej ilosci nitek per inch, jest mieksza i lzejsza co wplywa na opory toczenia i jakosc podrozowania.
#30
Napisano 22 kwiecień 2012 - 11:53
CST - 37 [mm]
Vittoria Zaffiro - 34 [mm]
Nie wiem jak jest z innymi oponami, ale zawsze myślałem że wysokość profilu opony jest jednakowa ( obie opony są 700x23c ). Czy w takim razie nie powinno być na oponach rowerowych oznaczeń podobnych jak w samochodowych, gdzie podana jest rozmiar obręczy, szerokość i wysokość opony?

Zdjęcie ma charakter poglądowy.
#32
Napisano 22 kwiecień 2012 - 13:33
Dodaj odpowiedź
