Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dywagacje na temat opon


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 sierpień 2011 - 10:00

hej może se poczytajcie conieco na internecie a nie zadawajcie już tak głupich pytań że szkoda gadać, to jest temat jakie kupić opony .

Nie ma pełnych opon jako całosćiowa guma do rowerów szosowych i tyle, masz konkretne pytanie jaką opone kupić to dawaj ale takie bzdety no Panowie troche własnej inwencji bo zaczynacie rozśmieszać nie tyle niewiedzą ale brakiem podstaw kompletnie, przecie nie będziemy przepisywać podstawowych terminów z internetu !!!

posty nie w temacie pójdą do kosza .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#22 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 08 sierpień 2011 - 10:07

opona o rozmiarze 700x23c wykonana z pelnej gumy ma objetosc:
V=2*pi^2*R*r^2,
gdzie pi to pi,
R to mniej wiecej promien kola (35cm),
a r to mniej wiecej promien opony (1,2cm)
podstawiajac do wzoru mamy okolo 1000cm3, nie wiem jaka jest gestosc gumy, ale na pewno wieksza od wody. daje to opone o wadze przynajmniej jednego kilograma.
w zastosowaniach (tez wojskowych) stosuje sie opony wypelnione pianka, zeby ograniczyc mase. w zwyklych samochodach po prostu sa pianki do wypelniania opony. w zastosowaniach zaawansowanych produkuje sie opony majace juz to wypelnienie. w rowerze gdzie wazne jest cisnienie (pompuje sie ~10atm) trzeba by chyba stosowac to drugie rozwiazanie.
Nie wiem czy opona tak wypelniona miala by sztywosc porownywalna ze zwykla. byc moze gestosc pianki musiala by byc praktycznie porownywalna z guma, wiec zysk masy moglby byc znikomy, a przy ogolnej masie moglo by sie okazac ze szkoda zachodu.
dla mtb r ~= 2cm i objetosc prawie 3litry masa > 3kg. tu pianka ze wzgledu na male cisnienie moze drastycznie uratowac sytuacje, ale ponizej 1kg chyba sie nie zejdzie.

#23 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 08 sierpień 2011 - 17:22

Sorry, ale nie umiem odróżnić tych opon, a myślałem, że jak takie kółka , to, że szytka będzie...

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#24 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 sierpień 2011 - 21:35

teraz tutaj możecie gadać byle co oponach do woli.

potem zapraszam do ścisłych tematów, Opony , Szytki , co do wyboru już konkretnego modelu jak osiągniecie świadomy wybór.

Pozdr.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#25 remio666

remio666
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądOstrołęka

Napisano 09 sierpień 2011 - 07:42

teraz tutaj możecie gadać byle co oponach do woli.

potem zapraszam do ścisłych tematów, Opony , Szytki , co do wyboru już konkretnego modelu jak osiągniecie świadomy wybór.

Pozdr.

Super. Dzięki SPIKE mistrzu.

#26 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 23 luty 2012 - 19:44

a ja mam takie pytanie ogólnie odnośnie opon i wartości TPI .od jakiej wartości zaczyna się dobra wytrzymała opona, bo w sumie można porównywać opony wg. tego, ale od jakiej wartości zaczyna się juz robić dobrze. od 60 , 120 czy od 300 :D , bo nie wiem do czego się odnieść :D sam używam zwijanek 120tpi i takie dopadły mnie rozkimny :D bo na lipiec chciałbym kupić coś może lepszego.

ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#27 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 23 luty 2012 - 19:56

danek że się tak spytam dużo miałeś gum na tych oponach 120 tpi

#28 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 23 luty 2012 - 20:00

no nie ani jednej :D ale rzecz w tym,że w tym roku wybieram się w alpy i kurna mam stracha, bo dróg nie znam, a 152km chciałbym ukonczyć , bez technicznej skuchy. wolałbym fizycznie paść na ryj , bo mógłbym mieć pretensje tylko do siebie.

#29 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 luty 2012 - 20:07

Wysokie tpi nie oznacza wysokiej wytrzymalosci.
Taka opona bedzie lepsza ale tylko dlatego, ze dzieki wiekszej ilosci nitek per inch, jest mieksza i lzejsza co wplywa na opory toczenia i jakosc podrozowania.

#30 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 22 kwiecień 2012 - 11:53

Mam jedno pytanie. Kupiłem wczoraj oponę drutowaną Vittoria Zaffiro. Zakładając ją na obręcz, zauważyłem, że ma niższy profil niż najtańsza opona firmy CST, którą mam w przednim kole. Zmierzyłem suwmiarką wymiar A, i oto co wyszło:
CST - 37 [mm]
Vittoria Zaffiro - 34 [mm]
Nie wiem jak jest z innymi oponami, ale zawsze myślałem że wysokość profilu opony jest jednakowa ( obie opony są 700x23c ). Czy w takim razie nie powinno być na oponach rowerowych oznaczeń podobnych jak w samochodowych, gdzie podana jest rozmiar obręczy, szerokość i wysokość opony?

Dołączona grafika
Zdjęcie ma charakter poglądowy.

#31 pawelek_G

pawelek_G
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 22 kwiecień 2012 - 12:03

A może używana opona CST jest trochę rozciągnięta już, a nowa jeszcze nie zdążyła się ułożyć dobrze i stąd ta różnica? Tak na logikę to biorę. Po za tym dwaj różni producenci, więc nie można wymagać od nich jednakowej precyzji.

#32 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 kwiecień 2012 - 13:33

Warto tez pamietac o tym, ze w raz ze zmiana szeroskoci opony zmienia sie tez jej wysokosc.

#33 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 23 kwiecień 2012 - 14:32

To wiem, że inna szerokość opony = zmiana wysokości. Ale myślałem, że dla szerokości 23 wysokość opon jest znormalizowana i u każdego producenta powinna być jednakowa. Jak widać tak nie jest.



Dodaj odpowiedź