Skocz do zawartości


Zdjęcie

2 kapcoie w 2 dni?? przypadek? POMOCY!!!!


60 odpowiedzi w tym temacie

#1 malychico

malychico
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądozo

Napisano 29 sierpień 2011 - 18:43

mam takie pytanie. zlapałem dwa kapcie w 2 dni a najlepsze jest to ze detka ma dziury od strony wewnetrznej a nie zewnetrznej... to na pewno nie wina szprych bo mam ok 3 cm obrecze, tasma tez jest prawidlowo zalozona... ale moja uwage zwrocila jedna rzecz a mianowice... Mam opone 700x23C a detke zalozona 700x25C bynajmniej tak jest na niej napisane. czy to jest prawidlowe?? nie powinno byl detki 700x23C?? a co te oznaczenie w ogole oznaczaja??

#2 malychico

malychico
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądozo

Napisano 29 sierpień 2011 - 18:50

czy to ma w gole jakis wplyw? czy to po prostu przpadek?? rower to merida road race 903 na tiagrze, przebieg 200 km

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 sierpień 2011 - 19:43

1. poczytaj forum bo o rozmiarach już pisano
2. jak są dziury od wewnątrz to logika wskazuje na sprawdzenie w którym miejscu sie to zrobiło, czy wada taśmy czy przyszczypania czyli złego założenia dętki , no nikt tego za Ciebie nie zrobi , koło w łape i szukaj\ a nie licz na telepatyczne rozwiązanie probblemów .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 malychico

malychico
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądozo

Napisano 29 sierpień 2011 - 23:57

nie cwaniakuj bo o tym nie bylo pisane. chce sie po prostu dowiedziec czy to mozliwe ze w oponach 23C jest detka 25C?? Tak zawsze sie kladzie czy musi byc bezwzglednie 23C??

#5 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 30 sierpień 2011 - 05:55

Dętki z reguły są w rozmiarze 700x19-25.
Od strony wewnętrznej to pewnie masz za małe ciśnienie i gdzieś dobiłeś na dziurze czy coś.

#6 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 sierpień 2011 - 06:52

malychico, dętka o większym rozmiarze może być. Problem może być gdy założysz zbyt małą (ale tez nie 2 mm a np. 10) - wtedy faktycznie może strzelić. 700x25C oznacza, że do takiej największej opony powinno sie daną dętkę stosować - do mniejszych bez problemu.

#7 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 30 sierpień 2011 - 06:55

Imho jeśli dętka ma rozpiętośc rozmiarowe np od 25 do 28 to w oponce 23 będzie sie przy montażu zawijać bo będzie poprostu za duzo gumy do upchnięcia w oponce i w trakcie jazdy przecierać co może skutkować wystrzałem.

#8 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 30 sierpień 2011 - 08:04

Oprócz obręczy i taśmy przeglądnij dokładnie opony, tak niewielka różnica w rozmiarach dętki do opony raczej nie robi różnicy, wina może leżeć po jakiejś prawie niewidocznej nierówności. Swoją drogą rocznie pokonuję ponad 10tyś. km i zdarza mi się przebić oponę nie częściej niż raz w roku.

#9 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 30 sierpień 2011 - 12:00

JAk ważyłem 63 kg to w ogóle nie wiedziałem co to kapeć a smigałem na oponach 18-19mm, a teraz już 2 detki wywaliłem do śmieci.

#10 Hazi

Hazi
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • SkądDarłowo

Napisano 30 sierpień 2011 - 16:34

Kup porządne opony,dętki,taśmy i problem będziesz mieć z głowy,też przyda się troszke je przypudrować.
Ja na 30000 tyś km. miałem tylko 3 razy kapcia w szosówce na solidnych oponach i dętkach,a ostatnio przez 1,5 miesiąca w rowerkach zastępczych na lichych oponach i dętkach aż 5 razy. Może masz pecha :lol: ale pociesze cię ,bo ja złapałem 3 kapcie w 4dni.Nie masz co tragizować jeszcze sporo razy złapiesz kapcia,ja osobiście na zwykłych śmieciowych gumach to już z 30 razy łapłem kapcia. To tak na pocieszenie :mrgreen:
"Jaka cena,taka Jakość"

#11 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 30 sierpień 2011 - 17:42

Najczęstszym powodem częstych kapci jest zbyt niskie ciśnienie. Dopompuj porządnie dętkę.

Nie spotkałem się z dętką o rozmiarze 700-25, zwykle podana jest rozpiętość np 19-23, 28-32.

W niedzielę złapałem 2 kapcie pod rząd (zachciało się jechać szutrówką), jedną dętkę zmieniłem i też strzeliła. Na szczęście wóz techniczny dostarczył mi 3 dętkę ;)
Niestety jedyna dostępna w niedzielę dętka dla kół 28 cali to była dętka od trekkinga i jakoś udało mi się ją upchnąć. Do domu się doturlałem i jakoś nie chce mi się teraz zmieniać na szosową. Pakuje szosową w kieszonkę i do następnego kapcia.

#12 Hazi

Hazi
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • SkądDarłowo

Napisano 30 sierpień 2011 - 18:11

Najczęstszym powodem częstych kapci jest zbyt niskie ciśnienie. Dopompuj porządnie dętkę.

Nie spotkałem się z dętką o rozmiarze 700-25.


Tutaj zaskoczę cię,bo ostatnio kupiłem detkę o rozmiarze 700x18 do 700x28 ,ale takie rzeczy to tylko w Polsce, za odpowiednią cenę :lol:

#13 malychico

malychico
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądozo

Napisano 30 sierpień 2011 - 22:54

opony mam vittoria, orygianle ktore kupilem z rowerem merida wiec nie wiem czy to jest lipa czy nie bo dopiero zaczynam kolarska przygode... a na detce tylko jest napisane 700x25C...

#14 malychico

malychico
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądozo

Napisano 30 sierpień 2011 - 22:56

i zeby bylo smieszniej to obudzilem sie rano a tam kapiec z tylu wiec 3 kapcie w 2 dni...;/

#15 Hazi

Hazi
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • SkądDarłowo

Napisano 30 sierpień 2011 - 23:51

i zeby bylo smieszniej to obudzilem sie rano a tam kapiec z tylu wiec 3 kapcie w 2 dni...;/

Widzę że masz większy problem z dętkami,proponuje sprawdzić wszystko pod kątem jakichś ostrzejszych zakończeń w feldze itp.co może powodować jakieś przebicie- dobrze napudrować oponę i dętkę. Jak nie przyniesie efektu to niestety jesteś niezły "Pechowiec"
Co do opon,to moje pierwsze też były vittoria rubino, i nie obchodziło mnie czy są obciachowe,jakie są opory toczenia itp. to wszystko przychodzi z czasem,a najważniejsze że były solidne i zrobiłem na nich 5500 tyś km. :-D

#16 malychico

malychico
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądozo

Napisano 31 sierpień 2011 - 16:01

poki co przejechałem prawie 100 km i nic sie nie dzieje. dopompowalem do 8 bar przed wyjazdem i teraz bede sparawdzal za kazdym razem. widocznie to byl główny powod bo nie wiedzialem ze powietrze tak szybko ucieka... dzieki za podpowiedzi

#17 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 01 wrzesień 2011 - 10:08

Oprócz odpowiedniego sprzętu ważny jest odpowiedni montaż tychże części.
Dętka źle ułożona w oponie może mieć wpływ na jakość toczenia się opony/koła po nawierzchni, ale co gorsza źle założona dętka (zawinięta w którymś miejscu) może się przetrzeć bądź nawet wystrzelić.

#18 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 01 wrzesień 2011 - 10:59

Niestety prawda jest taka, że montaż dętki w kole szosowym prosty nie jest. Dętki są delikatne, wszystko jest ciasne, mało miejsca i nie trudno o błąd. Nie wiem jak się zakłada opony zwijane, bo jeszcze do nich nie dotarłem ( :mrgreen: ) ale mając drutówkę bardzo łatwo o uszkodzenie, uszczypnięci czy inny rodzaj manewru, który spowoduje źle zamontowaną gumę. Ja zakładając dętki więcej ich uszkodziłem/zniszczyłem niż jeżdżąc po drodze. Coś w tym jest, dlatego staram się nei ruszać dętek jesli to możliwe.

#19 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 01 wrzesień 2011 - 11:03

Najgorsze gó**a to dętki ultralight, supersonic i inne ważące poniżej 50g/sztuka. Grubość prezerwatywy ultrathin i w dodatku z butylu. Latex, latex - dętki, prezerwatywy - materiał idealny.

#20 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 01 wrzesień 2011 - 11:19

Ja miałem maxis ultralighty - kupiłem 2szt. i jeśli mnie pamięć nie myli, to załatwiłem obie w ciągu miesiąca. Obecnie mam zwykłe Micheliny i nie narzekam, choć jedną też udało mi się załatwić antyumiejetnym jej wkładaniem.



Dodaj odpowiedź