Skocz do zawartości


Zdjęcie

2 kapcoie w 2 dni?? przypadek? POMOCY!!!!


60 odpowiedzi w tym temacie

#21 biegacz

biegacz
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • Skądpolska

Napisano 30 wrzesień 2011 - 15:58

Złapałeś tzw snake , wina leży po stronie opasek na obręczy . uszkodzenie powstało od otworów szprych . Kup dobrą opaskę , jest też domowy sposób, kila razy owiń obręcz taśmą izlacyjną potem załóż na to opaskę . ;-)

#22 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 wrzesień 2011 - 18:39

Heh tam przypadek co powiesz 1 dzien 3 kapcie :D , zobacz czy masz dobra opaske na feli moze to bedzie przyczyna ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#23 Gosc_cyclist23_*

Gosc_cyclist23_*
  • Gość

Napisano 30 wrzesień 2011 - 19:50

Oprócz odpowiedniego sprzętu ważny jest odpowiedni montaż tychże części.
Dętka źle ułożona w oponie może mieć wpływ na jakość toczenia się opony/koła po nawierzchni, ale co gorsza źle założona dętka (zawinięta w którymś miejscu) może się przetrzeć bądź nawet wystrzelić.


owszem ale ułożenie opony na obręczy też jest równoznacznie istotne

przy ponownym zakładaniu zaznaczam na oponie i zaworek jest w tym samym miejscu

czasami warto kilka razy nadmuchać i zobaczyć jak układa się opona

#24 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Napisano 09 marzec 2012 - 19:30

Podbijam temat, bo spotkał mnie podobny problem. Złożyłem nową szosę na R-Sys'kach, opony Vittoria Corsa Evo (cena komplet 400zł+), także nie byle co. Mimo tego od 2 tygodni trenuję - w końcu - na zewnątrz i złapałem 5 razy gumę, 2 razy z przodu i 3 razy z tyłu, kiedy w zeszłym roku zaledwie raz! Opony nabijam do 9-10PSI.
Sprawdzałem dokładnie obręcze i opony, dokładnie zakładałem nową dętkę, niestety ale za każdym razem trafiam na jakiś ostry kamień bądź kolec, który udaje mi się wyciągnąć z opony. Ważę stosunkowo niewiele bo 60kg, do tego staram się jak mogę omijać niebezpieczne "obszary" na jezdni, bo to już jest fobia... Co chwilę zaglądam w dół, czy przypadkiem nie ulatuje powietrze, przez co ciężko się skupić i wiadomo, to mnie drażni.

Pytanie jakie do Was kieruję, to jak najskuteczniej wzmocnić oponę? Dętki jakich używam: http://allegro.pl/de...2179567378.html
Słyszałem o jakimś specyfiku podobnym konsystencją do wikolu, przeznaczonym szczególnie do opon bezdętkowych (ale z dętkami też można), smarujemy nim oponkę wewnątrz, co ma ją znacznie wzmocnić i uszczelnić. Niestety nawet nie wiem jak tego szukać, także pomoc mile widziana. Dzięki.

@EDIT
Dobra mam... http://allegro.pl/zt...2185146763.html używa ktoś?

#25 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 marzec 2012 - 19:49

założyłeś wypaśnie oponki na cudne warunki , a teraz jest syf i śmieci na ulicach jeszcze, szkoda opon załóż tańsze .

Ja sobie śmigam na supersonicach ( już prawie 2 tysiaki ) - mają dokłądnie tylko po środku warstwe antyprzebiciową i z 3-4 nacięcia i dziurki są ale reszta cała, dętki Micheliny zielone , zero kapci a jazda cykl mieszany wkólko, miasto i poza .

Syf jest na drogach jeszcze przy brzegu jezdni .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#26 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 marzec 2012 - 19:53

Używam właśnie wymienionych przez Ciebie NO TUBES oraz NO FLATS - obydwa sprawują się znakomicie. Doskonale łatają małe uszkodzenia - takie właśnie od nakłuć kolcami czy mniejszymi szkiełkami (ale raczej do 2-3mm a nie 6mm jak się chwalą producenci ;-) ). Ważne jest, że w 90% można kontynuować jazdę bo nawet nie spada ciśnienie.
Dla mnie to szczególnie ważne, bo często zjeżdżam z dość dużymi prędkościami i wolę mieć to dodatkowe ubezpieczenie.

Próbowałem używać też specyfików innych firm i w większości przypadków była to porażka. Najgorzej chyba wypadł zielony Slime.

#27 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2012 - 12:14

Dostałem od kumpla ze sklepu płyn "Specialized Airlock Tire Sealant" - taka musztarda w 237ml opakowaniu, którą wlewamy do dętki. Ponoć zalewał tym oponki MTB bezdętkowe i było świetnie, zobaczymy jak będzie z moimi dętkami, dam znać za tydzień-dwa, czy coś złapałem...

#28 Gosc_michal.now_*

Gosc_michal.now_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2012 - 12:49

Opony nabijam do 9-10PSI.


Nie za dużo ciśnienia? :mrgreen:

#29 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2012 - 12:51

Do tych oponek akurat zalecane jest 8-10 PSI.

#30 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 marzec 2012 - 13:08

Dostałem od kumpla ze sklepu płyn "Specialized Airlock Tire Sealant" - taka musztarda w 237ml opakowaniu, którą wlewamy do dętki. Ponoć zalewał tym oponki MTB bezdętkowe i było świetnie, zobaczymy jak będzie z moimi dętkami, dam znać za tydzień-dwa, czy coś złapałem...

To lepiej daj znać jak się ten uszczelniacz zachowuje gdy już złapiesz gumę. Płyny omawiane wcześniej trochę chlapią mleczkiem lateksowym a chwilę potem grudki w nich zawarte klinują uszkodzenie a lateks się wulkanizuje w kontakcie z powietrzem (tak w skrócie). Wszystko to odbywa się oczywiście bez przerywania jazdy ;-) .

Dla odmiany tak negatywnie przeze mnie oceniony Slime, chociaż gęsty, cały wyciekł przez dziurkę nie zatykając jej, w wyniku czego miałem przymusowy postój, dętkę do wymiany i zasyfiony rower.

Reasumując - oczekujemy na recenzję tego uszczelniacza.

#31 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2012 - 13:23

Ten uszczelniacz od Speca ma bardzo dobre opinie na amerykańskich forach, także myślę, że powinno być w porządku. To prawie 250ml wyniosłoby mnie około 25zł (dostałem za free do testów), a wystarczy do wypełnienia około 6 dętek. Konsystencja zbliżona do musztardy, kolor tak samo, do zestawu dołączona jest gumowa rurka, ale niestety żadnej instrukcji dla zielonych. Pożyjemy, zobaczymy :D

#32 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 10 marzec 2012 - 13:26

Do tych oponek akurat zalecane jest 8-10 PSI.

10 PSI to 0,67 Bar.
Także nie używaj jednostek, których nawet nie znasz. Zapewne zalecane ciśnienie to 115 - 145 PSI lub zamiennie 8-10 Bar.

#33 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2012 - 13:37

Oczywiście 8-10 bar...

#34 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Napisano 11 marzec 2012 - 20:56

No i dupa, dzisiaj znowu złapałem gumę. Dziwnym trafem 100m od domu, całe szczęście. Przeglądnąłem oponę i wygrzebałem z niej w sumie 6 drobnych, ostrych kamyczków, kleją się do niej jak głupie i to może być powód - za dużo syfu na jezdni. To by wyjaśniało, dlaczego od kiedy złożyłem tę szosę (sierpień) tylko raz miałem kapcia - ulice były już w dobrym stanie.
Tak więc specyfik od Speca niestety mnie nie uchronił, powietrze zeszło całkowicie. No nic, chyba trzeba to przetrwać :-P

#35 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 marzec 2012 - 21:03

A te kamyczki przebijają Ci oponę na wskroś?? Jesteś pewien na 100% że to one?? Bo może coś siedzi w oponie lub opaska jest zadarta.


#36 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 marzec 2012 - 23:18

dokładnie przeglądajcie opony od wewnątrz, przesuwamy ręką , palcami wzdłuż od środka po całej długości , a nawet można wywinąć opone na lewą strone i dokładnie sprawdzić.

Ostatnio u klienta znalazłem malutkiego kolca, minimalnie wystawał od wewnątrz i przy próbie wyciągania złamał sie, trzeba było prawie igłą go wypychać z opony .

Warto jak mamy flaka, wyciągnąć dętke tak aby była w trakcie sprawqdzania - pompowania jak była w oponie ułożona- pozwoli to na szybszą lokalizacje kolca /szkła itd

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#37 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2012 - 17:54

Po raz kolejny oglądnąłem wszystko dokładnie i jak zwykle znalazłem kamyczek o średnicy ~1mm, którego nie było widać na zewnątrz, a dopiero wewnątrz opony - za każdym razem wyciągam takie badziewie :P
Odnośnie tej substancji od Speca to działa dokładnie jak opisywał pafcio:

Płyny omawiane wcześniej trochę chlapią mleczkiem lateksowym a chwilę potem grudki w nich zawarte klinują uszkodzenie a lateks się wulkanizuje w kontakcie z powietrzem (tak w skrócie). Wszystko to odbywa się oczywiście bez przerywania jazdy.


Tylko problem w tym, że podczas mojej jazdy powietrze całkiem uleciało, a płyn zaczął działać po wyjęciu dętki z koła (zostało w niej trochę powietrza więc docisnąłem i zdążyłem zauważyć jak nieudolnie łata uszkodzenie). Substancja trochę pochlapała z dziurki, po czym tak jakby zastygła, ale tylko na moment, bo znowu zaczęła cieknąć z dętki. Nie wiem co może być powodem, dziurka nie była większa niż 1mm, chyba dupny ten płyn :)

#38 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 14 marzec 2012 - 18:41

Witam można założyć jedną taśmę na drugą na obręcz :?:

#39 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 marzec 2012 - 20:02

można , tylko po co ??

Ostatnio zacząłem oklejać obręcze taśmą bawełnianą Zeffala, jest miękka więc nie uszkodzi w żaden sposób dętki i jest lekko szorstka, więc nic w środku sie nie przesunie .

Podobną taśme ma też Schwalbe tyle że w niebieskim kolorze.

Opoaska Zeffala waży ok 13g ( 12 mm ) do 17 g ( 15 mm ??)

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#40 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 14 marzec 2012 - 20:20

SPIKE ta taśma jest już złączona w takie koło czy końce są osobno bo nie wiem czy jak ją będę zakładał to koniec na koniec nakleić czy krawędź taśmy do drugiej krawędzi



Dodaj odpowiedź