to mnie pocieszyłes wstawil bym fotke ale nie da sie
Jak rozpoznać oryginalność ramy?
Started By
AsRocketman3
, 15 wrz 2011 18:11
29 odpowiedzi w tym temacie
#22 Gosc_bula_*
Napisano 16 luty 2012 - 09:34
Jak sprawdzić oryginalność ramy.
Trudne pytanie. Kiedyś widziałem jak się sprawdza w ramach canondale. Wsadzasz w imadło i ściskasz aż się ugnie. Spróbuj z giantem, może wytrzyma. Jak nie wytrzyma to jest oryginalna (yyy to znaczy jest oryginalnie aluminiowa haha)
Trudne pytanie. Kiedyś widziałem jak się sprawdza w ramach canondale. Wsadzasz w imadło i ściskasz aż się ugnie. Spróbuj z giantem, może wytrzyma. Jak nie wytrzyma to jest oryginalna (yyy to znaczy jest oryginalnie aluminiowa haha)
#26
Napisano 19 maj 2012 - 13:45
Dżem dobry,
Na allegro można znaleźć coś takiego: http://allegro.pl/ra...2347742674.html
Jak patrzę na cenę i wagę to jakoś opuszcza mnie nadzieja że to Bianchi. Choć z drugiej strony widelec do tych ramy wygląda tak: http://allegro.zapod...1069768e5e3.jpg
Sprzedawca na pytanie 'skąd wiadomo, że cro-mo i że Bianchi?' odpowiada, że po wyglądzie, spawach i oznaczeniach na widelcu. Oczywiście nie neguję jego umiejętności w rozpoznawanie materiału na podstawie samych oględzin ramy, po prostu wątpię że się w ogóle tak da
I teraz powstaje pytanie: jak to sprawdzić że rama ma cokolwiek wspólnego z Bianchi? Jak przeglądam modele bianchi to owszem, jest podobna do co najmniej kilku, jednakowoż za każdym razem dyskwalifikuje ją kształt zacisku sztycy. Jest ścięty w poziome (w płaszczyźnie górnej rury), w ramach bianchi jest zazwyczaj ścięty prostopadle do sztycy.
Żeby nie było - ja sobie taką ramę sprawiłem :mrgreen: Stwierdziłem: a niech to będzie choćby i kanaliza - ważne że mój rozmiar, że nówka, no i tania, a rower i tak będzie do szarpania po najgorszych asfaltach o każdej porze roku (btw - ma ktoś do opchnięcia klamkomanetkę tiagra - lewą sh4500? kiedyś chyba był na forum jakiś pchli targ, a teraz jest tylko link do allegro). Tylko że nawet jak teraz mam ją już w ręku to i tak nie jestem w stanie powiedzieć o niej niczego konkretnego (poza tym że jest bardzo ładnie wykonana).
Czy istnieje jakaś domowa metoda na rozpoznanie cro-mo od hi-ten'a czy innego syfu?
Na allegro można znaleźć coś takiego: http://allegro.pl/ra...2347742674.html
Jak patrzę na cenę i wagę to jakoś opuszcza mnie nadzieja że to Bianchi. Choć z drugiej strony widelec do tych ramy wygląda tak: http://allegro.zapod...1069768e5e3.jpg
Sprzedawca na pytanie 'skąd wiadomo, że cro-mo i że Bianchi?' odpowiada, że po wyglądzie, spawach i oznaczeniach na widelcu. Oczywiście nie neguję jego umiejętności w rozpoznawanie materiału na podstawie samych oględzin ramy, po prostu wątpię że się w ogóle tak da
I teraz powstaje pytanie: jak to sprawdzić że rama ma cokolwiek wspólnego z Bianchi? Jak przeglądam modele bianchi to owszem, jest podobna do co najmniej kilku, jednakowoż za każdym razem dyskwalifikuje ją kształt zacisku sztycy. Jest ścięty w poziome (w płaszczyźnie górnej rury), w ramach bianchi jest zazwyczaj ścięty prostopadle do sztycy.
Żeby nie było - ja sobie taką ramę sprawiłem :mrgreen: Stwierdziłem: a niech to będzie choćby i kanaliza - ważne że mój rozmiar, że nówka, no i tania, a rower i tak będzie do szarpania po najgorszych asfaltach o każdej porze roku (btw - ma ktoś do opchnięcia klamkomanetkę tiagra - lewą sh4500? kiedyś chyba był na forum jakiś pchli targ, a teraz jest tylko link do allegro). Tylko że nawet jak teraz mam ją już w ręku to i tak nie jestem w stanie powiedzieć o niej niczego konkretnego (poza tym że jest bardzo ładnie wykonana).
Czy istnieje jakaś domowa metoda na rozpoznanie cro-mo od hi-ten'a czy innego syfu?
#28
Napisano 19 maj 2012 - 16:58
woody, skoro nie bianchi to co? chińska kanaliza? widelec ma chyba nawet identyczny lakier co rama - wygląda jak kompletny set z jednego miotu
co do gwintów - fakt, próbowałem wkręcić support :-/ skończyłem na wydłubywaniu lakieru
a jakie jeszcze problemy miałeś i ogólnie jak Ci się ten rower sprawuje?
co do gwintów - fakt, próbowałem wkręcić support :-/ skończyłem na wydłubywaniu lakieru
a jakie jeszcze problemy miałeś i ogólnie jak Ci się ten rower sprawuje?
#29
Napisano 19 maj 2012 - 18:46
Po 1. Grubości ścianek głównych rur, z moich obserwacji wynika, że 1 mm to tanie CrMo lub cieniowane. Jak grubość ta dochodzi do 2 mm, to już zaczyna się stal konstrukcyjna. Rozmiar ten można obadać zaglądając do wcięcia na rurze podsiodłowej, a co do reszty rur, to tylko wyciągając wkład suport.Czy istnieje jakaś domowa metoda na rozpoznanie cro-mo od hi-ten'a czy innego syfu?
Po 2. Waga - mocno zależna od wymiaru ramy. Najlepiej jest znaleźć opis domniemanej ramy takiego samego rozmiaru jak nasza i porównywać wagi.
Po 3. Haki - markowe haki tylne w starych ramach świadczą o tym, że mamy do czynienia z czymś lepszym niż typowa kanaliza, ale nie zawsze. Ostatnio nabyłem ramę Ralegh, która ma dość dziwne z wyglądu haki ze zwykłej doginanej blachy - a główne rury ramy to cieniowane Reynolds 501.