Skocz do zawartości


Zdjęcie

zmiana blatu


49 odpowiedzi w tym temacie

#21 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 listopad 2008 - 21:32

Arnoldzik, pasować (geometrycznie) będzie. Stronglight robi koronki w dwóch standardach - ten aukcyjny jest tym gorszym; mniemam, że porównywalny jakościowo z oryginałem.

#22 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 10 listopad 2008 - 14:54

Kupiłem w końcu blacik do mojego rowerka. Już nie mogę się doczekać kiedy go zamontuję i zrobię jazdę testową. Tylko się tak zastanawiam do czego w blatach są te nity jak zauważyłem rozmieszczone czasami różnie i niesymetrycznie. Czy są to takie skaźniki zużycia nie czasem, czy może służą do czego innego. Wie ktoś może?

#23 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 listopad 2008 - 15:01

nity mają za zadanie ułatwić zmianę biegu z blatu na tarczę lub z tarczy na blat, coś takiego :-D

#24 slawek2910

slawek2910
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Skądtoruń

Napisano 23 październik 2009 - 13:18

Czy ktoś wie gzdzie można kupić Blat 51 zębowy do Compactowej 10-rzędowej korby shimano Ultegra?

#25 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 23 październik 2009 - 15:07

Jako absolutny zwolennik i pasjonat klasycznych przełożeń 53/39 25/11 jeździłem przez ostatni weekend na rowerku z napędem 50/34 26/12. Powiem, że przez długi czas trasy (106 km) nie czułem jakoś różnicy .... co mnie bardzo dziwiło. Nawet pomyślałem, że może jestem zbytnim konserwatystom upierając się przy klasycznych korbach. Pogoda kiepska trudno było mi się skoncentrować na szukaniu plusów i minusów takiego napędu. Drugiego dnia wyznaczyłem sobie trasę z górkami i pagórkami ... no i zaczęło się. Po wrzuceniu 34 młynkowanie prawie że zaplotło mi nogi. Po ciągłej kombinacji przerzutkami w celu doboru odpowiedniego przełożenia, doszedłem do wniosku, że 50 to odrobinę za mało na blat a 34 to sporo za mało na tarcze.
Nie wiem może to przyzwyczajenie do klasyki ale z drugiej strony myślę, takich korb przecież coraz więcej.
Z trzeciej zaś strony pamiętam, że kiedyś takie właśnie mniejsze tarcze korb dedykowane były juniorom. Może zatem chodzi o to, aby rowery dla amatorów wyposażone w takie tarcze były bardziej "turystyczne" ?
Teraz po "namacaniu" tych korb wiem już na pewno - że dobrze że we wszystkich swoich rowerach mam 53/39 lub 52/39

Stas

#26 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 październik 2009 - 17:30

Może zatem chodzi o to, aby rowery dla amatorów wyposażone w takie tarcze były bardziej "turystyczne" ?


Taka była polityka Shimano, zejść na miętkie przełożenia bo ludzie zoraz bardziej leniwe są i lubią kręcić w miejscu.
Tyle że dając kompakt mamy dalej krótki wózek w przerzutce tył , a w 3 blatowym już długi co nieciekawie wyglada.
To samo dotyczyło w góralach zębatki 34 z tyłu największe z 22 z przodu, leniuchy Panie leniuchy,
Z drugiej strony są ludzie starsi i chcą na szoskach jeździć i dla nich miętkie przełożenia są dobre, oni się nie spieszą.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#27 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 27 październik 2009 - 20:05

Bez przesady panowie kolarze z tymi kosmicznymi różnicami w obrocie pomiędzy korbami 53/39 a 50/34.
Przecież różnica 4 ząbków pomiędzy wieńcem 53 a 50 przekłada się na różnicę 1 ząbka w kasecie, czyli np. masz ten sam obrót na 53/19 i 50/18. Podobnie jest z wieńcem 39 a 34. Różnica 5 ząbków to prawie 1,5 ząbka w kasecie (zatem należy przyjąć różnicę 2 ząbków).
Wniosek: po prostu należy odpowiednio dobrać koronkę na kasecie, utrzymać tę samą kadencję i nie ma różnicy pomiędzy 53/39 a 50/34. Jedynie czym się będą różnić te korby, to 50/34 przy tej samej kasecie zawęża zakres przełożeń w stosunku do 53/39.

#28 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2009 - 21:25

Bez przesady panowie kolarze z tymi kosmicznymi różnicami w obrocie pomiędzy korbami 53/39 a 50/34....


... z drugiej zaś strony, gdyby nie było różnicy to ProTour uzywałby 50/34 bo przecież takie tarcze powinny byc lzejsze.
Powiem krótko aby nie rozwijac tutaj wątku tematycznego: pomiedzy 53/39 a 50/34 jest duża różnica ... szczegolnie gdy jezdzi się tylko trochę bardziej sportowo ...

Stas

#29 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 28 październik 2009 - 07:44

Ja bym wolal miec 50/39. Mam 50/34 i te 34 to troche za malo. Z gory dodam, ze wole wyzsza kadencje, ale bez przesady. Kasete mam 12-23. O ile 12 jest ok, wrzucam czasami z wiatrem albo z gorki i przy sprincie (generalnie powyzej 45-48 km/h) to 23 to troche za duzo, juz zebatki 21 albo 19 na blacie 34 uzylem moze ze dwa razy podczas normalnej jazdy. Co innego trenazer, przy obciazeniu 10 trwajacym 2 minuty ciezko pedalowac na 34/21. Idealnie byloby miec wlasnie te 50/39, niestety ciezko kupic taki zestaw do kompaktowej korby Campy UT. Zostaje jedynie Rotor, ale cena.

#30 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 28 październik 2009 - 12:04

Producenci osprzętu są coraz bardziej wyrafinowani, w przeznaczeniu (dedykowaniu) korb. Wiadomo,napędy 53/39 lub nawet 55-54/39-42 zwłaszcza w połączeniu z kasetami 11-21 lub 11-23/25 są dedykowane dla wyczynowców, potrafiących rozkręcić i utrzymać najtwardszy obrót na kadencji 100 rpm (czyli ok. 60 km/h na 53/11).
Czy takie przełożenia są potrzebne ludziom uprawiającym kolarstwo niezawodowo? Uważam, że nie, zwłaszcza,że wielu kupuje kasety 11-21/23 dla szpanu ugniatając 3-4 największe koronki z tego zestawu. A wystarczyłoby kupić kasetę 12-23, czy 13-14/25 i już zapewnia się lepszy zakres użytecznych przełożeń.
Stąd oferta rynkowa korb została poszerzona o kompakty 50/34, które są bardziej przyjazne kolarzom amatorom, zwłaszcza tym którzy nie rywalizują w maratonach czy wyścigach mastersów. Taki napęd w zestawieniu z czasową kasetą 10s 11/21 jest jak najbardziej OK. Zechciejmy zauważyć, że zapinając 50/11 na kadencji 100 osiąga się prędkość ok. 57km/h. (tyle samo się osiągnie na 53/12 z kadencją też 100 rpm). Daj Boże kolarzom amatorom jeździć całe kilometry na płaskim z takim prędkościami. Wyczynowcy z Prot Tour tak potrafią.
Faktem jest, że wieniec 34 jest w zasadzie zbyt miękki dla przełożeń na płaskim, on jest dedykowany na góry, i to góry pisane przez duże G. Średnio wytrenowany kolarz jedzie najcięższe polskie podjazdy na 39/23-25. Amator te same podjazdy pojedzie też na tych samych koronkach kasety ale z wieńcem34. Wyczynowiec z Pro Touru zaś zakłada wieniec 34 bo wówczas z koronką 25, 26 czy 27 lub 28 śmiga po alpejskich podjazdach jak kozica.
Zatem wracając do meritum sprawy, uważam, że osobnik nie uprawiający kolarstwa wyczynowo nie powinien niepotrzebnie przesadzać z napędem, wystarczy się zastanowić co się ma pod nogą, co i gdzie się jeździ i pod to dopiero dobrać optymalny napęd - czyli korby i kasetę.

#31 Gosc_tomiq_*

Gosc_tomiq_*
  • Gość

Napisano 10 listopad 2009 - 09:41

A ja doszedłem do wniosku, że zbyt duża jest różnica między przełożeniami na 53 a 39. Pewnie to kwestia tego, że u mnie jest raczej płasko. Wymieniam młynek na 42 a kasetę wsadzam 12-25. Jak pojadę w góry to założę młynek 39 i przełożeń starczy, natomiast u siebie nie będę się kisił na zbyt miękkich przełożeniach. Zawsze przy konfiguracji sprzętu trzeba myśleć o tym, w jakich warunkach się go przeważnie używa. Jakbym chciał kupować nową, kompletną kolarkę, to podaż rowerów z kompaktami mocno by mi ograniczyła wybór. Pozdro

#32 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 10 listopad 2009 - 21:28

Fakt, że sklepy rowerowe jeśli już decydują się na rowery szosowe to w ofercie mają najczęściej tylko te rowery ... dla mas. Dbają o rowerzyste turystycznego nie prawdziwego kolarza szosowego. A więc są to rowerki z kompaktowymi korbami. Tylko patrzeć jak pojawią się w tych rowerach odblaski w szprychach, dzwonki i lusterka wsteczne :-)

Stas

#33 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 listopad 2009 - 12:48

Odblaski w niektórych już są....


#34 irekjj

irekjj
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądTarnów

Napisano 28 listopad 2009 - 12:40

Hehe właśnie w moim dopiero co zakupionym były te odblaski na szprychach, ale odkręciłem je zaraz za drzwiami sklepu :)

Ale wracając do tematu, w starym rowerze miałem 53/44 (jakaś dziwnie nietypowa kombinacja - ale przed chwilą policzyłem jeszcze raz i to samo wyszło), a teraz właśnie mam 50/34 - jest to korba 105 tegoroczna. Po kilku testowych jazdach doszedłem do wniosku, że to 34 do niczego się nie nadaje. Nie potrafie tak ustawić przełożeń, żeby na tym 34 jechać. Chcę to właśnie zamienić i tutaj moje pytanie. Jakiej tarczy 40 zębowej mam szukać? Tzn. na co zwrócić uwagę przy zakupie, piszecie tutaj o jakichś rozstawach śrub, itd.
Dzięki za pomoc

#35 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 28 listopad 2009 - 13:00

Stas, maciej1986, Bo takie chyba są przepisy że muszą to dawać do rowerów które idą do Europy. Przecież po co by marnowali fundusze na taki szajs skoro mogli by powiedzieć że odblaski to nie rower tylko akcesoria?

#36 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 listopad 2009 - 13:23

irekjj zależy jaką masz kasetę i jakie prędkości przy jakich kadencjach chcesz osiągać. Podaj jaką masz kasetę, sądze że 39z powinna Ci wystarczyć, ale to przypuszczenia. Potrzebujesz koronkę do korby kompaktowej, rozstaw śrub czyli BCD wynosi 110mm.


#37 Gosc_paweł_51_*

Gosc_paweł_51_*
  • Gość

Napisano 29 listopad 2009 - 16:53

Hehe właśnie w moim dopiero co zakupionym były te odblaski na szprychach, ale odkręciłem je zaraz za drzwiami sklepu :)

Ale wracając do tematu, w starym rowerze miałem 53/44 (jakaś dziwnie nietypowa kombinacja - ale przed chwilą policzyłem jeszcze raz i to samo wyszło), a teraz właśnie mam 50/34 - jest to korba 105 tegoroczna. Po kilku testowych jazdach doszedłem do wniosku, że to 34 do niczego się nie nadaje. Nie potrafie tak ustawić przełożeń, żeby na tym 34 jechać. Chcę to właśnie zamienić i tutaj moje pytanie. Jakiej tarczy 40 zębowej mam szukać? Tzn. na co zwrócić uwagę przy zakupie, piszecie tutaj o jakichś rozstawach śrub, itd.
Dzięki za pomoc

50/34 to tak zwane przełożenie kompaktowe stosowane do jazdy na etapach górskich ,do SH można dokupić blat 39 przy czym należy pamiętać że korba kompaktowa ma rozstaw śrub mocujących blaty 110 ZAWSZE . i nie jest to odległość śruby od śruby tylko średnica między śrubami a tu masz link do sprzedawcy , ja u niego kupiłem 39 rozstaw 110, spytaj
http://www.allegro.p..._36_lub_34.html

#38 irekjj

irekjj
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądTarnów

Napisano 29 listopad 2009 - 20:24

Dzięki maciej1986 i paweł_51. Przez weekend porobiłem symulację przełożeń na jakich jeździłem na starym rowerze i jak to się ma do przełożeń na nowym. Decyzja jest taka, że ponieważ przez zimę tej korby nie zajeżdżę, to odkładam kasę i na wiosnę kupię korbę 105 nie kompaktową - 53/39, a ta będzie miała przejechane nie więcej niż 200 km to może uda się ją komuś sprzedać za przyzwiote pieniądze.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

#39 Rychu

Rychu
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 27 luty 2010 - 12:47

A jak jest z wymianą niewymienialnych blatów?
/mam nadzieję, że moje pytanie nie zawiera odpowiedzi ;)/
Posiadam taką korbę i się zastanawiam czy po dopasowaniu odpowiednich blatów (rozstaw śrub), można usunąć te stare "stałe" nity i w ich miejsce zamontować "kominki" od rozbieralnych blatów.

#40 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 luty 2010 - 12:55

Jeśli znajdziesz blat którego BCD będzie takie samo to może się to udać, a co to za korba??




Dodaj odpowiedź