zmiana blatu
#22 Gosc_Anonymous_*
Napisano 10 listopad 2008 - 14:54
#25 Gosc_Stas_*
Napisano 23 październik 2009 - 15:07
Nie wiem może to przyzwyczajenie do klasyki ale z drugiej strony myślę, takich korb przecież coraz więcej.
Z trzeciej zaś strony pamiętam, że kiedyś takie właśnie mniejsze tarcze korb dedykowane były juniorom. Może zatem chodzi o to, aby rowery dla amatorów wyposażone w takie tarcze były bardziej "turystyczne" ?
Teraz po "namacaniu" tych korb wiem już na pewno - że dobrze że we wszystkich swoich rowerach mam 53/39 lub 52/39
Stas
#26
Napisano 23 październik 2009 - 17:30
Może zatem chodzi o to, aby rowery dla amatorów wyposażone w takie tarcze były bardziej "turystyczne" ?
Taka była polityka Shimano, zejść na miętkie przełożenia bo ludzie zoraz bardziej leniwe są i lubią kręcić w miejscu.
Tyle że dając kompakt mamy dalej krótki wózek w przerzutce tył , a w 3 blatowym już długi co nieciekawie wyglada.
To samo dotyczyło w góralach zębatki 34 z tyłu największe z 22 z przodu, leniuchy Panie leniuchy,
Z drugiej strony są ludzie starsi i chcą na szoskach jeździć i dla nich miętkie przełożenia są dobre, oni się nie spieszą.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#27
Napisano 27 październik 2009 - 20:05
Przecież różnica 4 ząbków pomiędzy wieńcem 53 a 50 przekłada się na różnicę 1 ząbka w kasecie, czyli np. masz ten sam obrót na 53/19 i 50/18. Podobnie jest z wieńcem 39 a 34. Różnica 5 ząbków to prawie 1,5 ząbka w kasecie (zatem należy przyjąć różnicę 2 ząbków).
Wniosek: po prostu należy odpowiednio dobrać koronkę na kasecie, utrzymać tę samą kadencję i nie ma różnicy pomiędzy 53/39 a 50/34. Jedynie czym się będą różnić te korby, to 50/34 przy tej samej kasecie zawęża zakres przełożeń w stosunku do 53/39.
#28 Gosc_Stas_*
Napisano 27 październik 2009 - 21:25
Bez przesady panowie kolarze z tymi kosmicznymi różnicami w obrocie pomiędzy korbami 53/39 a 50/34....
... z drugiej zaś strony, gdyby nie było różnicy to ProTour uzywałby 50/34 bo przecież takie tarcze powinny byc lzejsze.
Powiem krótko aby nie rozwijac tutaj wątku tematycznego: pomiedzy 53/39 a 50/34 jest duża różnica ... szczegolnie gdy jezdzi się tylko trochę bardziej sportowo ...
Stas
#29
Napisano 28 październik 2009 - 07:44
#30
Napisano 28 październik 2009 - 12:04
Czy takie przełożenia są potrzebne ludziom uprawiającym kolarstwo niezawodowo? Uważam, że nie, zwłaszcza,że wielu kupuje kasety 11-21/23 dla szpanu ugniatając 3-4 największe koronki z tego zestawu. A wystarczyłoby kupić kasetę 12-23, czy 13-14/25 i już zapewnia się lepszy zakres użytecznych przełożeń.
Stąd oferta rynkowa korb została poszerzona o kompakty 50/34, które są bardziej przyjazne kolarzom amatorom, zwłaszcza tym którzy nie rywalizują w maratonach czy wyścigach mastersów. Taki napęd w zestawieniu z czasową kasetą 10s 11/21 jest jak najbardziej OK. Zechciejmy zauważyć, że zapinając 50/11 na kadencji 100 osiąga się prędkość ok. 57km/h. (tyle samo się osiągnie na 53/12 z kadencją też 100 rpm). Daj Boże kolarzom amatorom jeździć całe kilometry na płaskim z takim prędkościami. Wyczynowcy z Prot Tour tak potrafią.
Faktem jest, że wieniec 34 jest w zasadzie zbyt miękki dla przełożeń na płaskim, on jest dedykowany na góry, i to góry pisane przez duże G. Średnio wytrenowany kolarz jedzie najcięższe polskie podjazdy na 39/23-25. Amator te same podjazdy pojedzie też na tych samych koronkach kasety ale z wieńcem34. Wyczynowiec z Pro Touru zaś zakłada wieniec 34 bo wówczas z koronką 25, 26 czy 27 lub 28 śmiga po alpejskich podjazdach jak kozica.
Zatem wracając do meritum sprawy, uważam, że osobnik nie uprawiający kolarstwa wyczynowo nie powinien niepotrzebnie przesadzać z napędem, wystarczy się zastanowić co się ma pod nogą, co i gdzie się jeździ i pod to dopiero dobrać optymalny napęd - czyli korby i kasetę.
#31 Gosc_tomiq_*
Napisano 10 listopad 2009 - 09:41
#32 Gosc_Stas_*
Napisano 10 listopad 2009 - 21:28
Stas
#34
Napisano 28 listopad 2009 - 12:40
Ale wracając do tematu, w starym rowerze miałem 53/44 (jakaś dziwnie nietypowa kombinacja - ale przed chwilą policzyłem jeszcze raz i to samo wyszło), a teraz właśnie mam 50/34 - jest to korba 105 tegoroczna. Po kilku testowych jazdach doszedłem do wniosku, że to 34 do niczego się nie nadaje. Nie potrafie tak ustawić przełożeń, żeby na tym 34 jechać. Chcę to właśnie zamienić i tutaj moje pytanie. Jakiej tarczy 40 zębowej mam szukać? Tzn. na co zwrócić uwagę przy zakupie, piszecie tutaj o jakichś rozstawach śrub, itd.
Dzięki za pomoc
#37 Gosc_paweł_51_*
Napisano 29 listopad 2009 - 16:53
50/34 to tak zwane przełożenie kompaktowe stosowane do jazdy na etapach górskich ,do SH można dokupić blat 39 przy czym należy pamiętać że korba kompaktowa ma rozstaw śrub mocujących blaty 110 ZAWSZE . i nie jest to odległość śruby od śruby tylko średnica między śrubami a tu masz link do sprzedawcy , ja u niego kupiłem 39 rozstaw 110, spytajHehe właśnie w moim dopiero co zakupionym były te odblaski na szprychach, ale odkręciłem je zaraz za drzwiami sklepu
Ale wracając do tematu, w starym rowerze miałem 53/44 (jakaś dziwnie nietypowa kombinacja - ale przed chwilą policzyłem jeszcze raz i to samo wyszło), a teraz właśnie mam 50/34 - jest to korba 105 tegoroczna. Po kilku testowych jazdach doszedłem do wniosku, że to 34 do niczego się nie nadaje. Nie potrafie tak ustawić przełożeń, żeby na tym 34 jechać. Chcę to właśnie zamienić i tutaj moje pytanie. Jakiej tarczy 40 zębowej mam szukać? Tzn. na co zwrócić uwagę przy zakupie, piszecie tutaj o jakichś rozstawach śrub, itd.
Dzięki za pomoc
http://www.allegro.p..._36_lub_34.html
#38
Napisano 29 listopad 2009 - 20:24
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
#39
Napisano 27 luty 2010 - 12:47
/mam nadzieję, że moje pytanie nie zawiera odpowiedzi ;)/
Posiadam taką korbę i się zastanawiam czy po dopasowaniu odpowiednich blatów (rozstaw śrub), można usunąć te stare "stałe" nity i w ich miejsce zamontować "kominki" od rozbieralnych blatów.