Jump to content


Photo

Sram Force vs Ultegra Di2


50 replies to this topic

#21 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 posts
  • SkądKatowice

Posted 13 October 2011 - 17:36

a ja kompletnie nie rozumiem tego zapatrzenia w elektroniczny osprzęt
Ultegra, Dura-Ace, Force, Red, Chorus, Record, Super Record to wszystko są grupy, które działają bezbłędnie. Dobrze wyregulowane zmieniaja przełożenie w ułamku sekundy.
Nie wierzę, żeby ktoś mógł im zarzucić cokolwiek jeśli chodzi o precyzję działania.
To, że 90-kilka % szosowców w polsce ma coś nie tak w ustawieniu przerzutek nie należy do te dyskusji.
Więc Dura-Ace Di2 nie działa lepiej, a nawet jeśli to dla mnie jest to po prostu nieodczuwalne. Na upartego można dostrzec różnicę, ale myślę, że jest to głównie kwestia nieproporcjonalnej siły nacisku do efektu tzn. normalnie żeby wrzucić na blat trzeba coś tą klamkę nacisnąć przy elektonice jest to muśnięcie. Choć ja się bardziej skłaniam ku efektowi placebo.
Co do Ultegry Di2 działa gorzej. Jak dla mnie najgorzej z wypisanych na górze grup mechanicznych.

Owszem napęd Shimano działa najciszej, ale to nie ma nic do Di2 bo łańcuch, korba i kaseta to elementy mechaniczne takie same w grupach bez elektroniki.

Więc gdzie zalety elektroniki?

- niezawodność?
Wymieniana jako zaleta, ale na czym ma niby polegać zawodność mechanicznego osprzętu? Ja jeżdżę 6 lat i mój osprzęt jakoś nigdy mnie nie zawódł...
Widziałem pare rozsypanych klamkomanetek z tłumaczeniem, że "się popsuło", ale jak mówię jeździłem i na Shimano i na Campie i na Sramie i nigdy niczego nie zepsułem i nie widzę, żadnego powodu żeby miało się to psuć samo. A zdarzało mi się oszlifować asfalt.
Nie wiem jak by takie "bliskie kontakty" przetrwał osprzęt elektroniczny...
wg. mnie gdyby był taki niezawodny to by się go używało w MTB (ponoć mają wprowadzić)

Co do niezawodności Ultegry Di2 nie będę się wypowiadał, bo nikt tego jeszcze tak naprawdę na szerszą skalę nie testował, ale zauważmy, że przewody są dużo cieńsze niż w Dura-Ace.

- o precyzji działania już pisałem; różnica jest nieodczuwalna, przy czym Dura-Ace Di2 lekko na "+", Ultegra Di2 lekko na "-".

co jeszcze może być zaletą? Mniejszy wysiłek wkładany w zmianę biegów? :lol:
Fajny jest minimalny ruch manetką przy zmianie, ale nie ma to żadnego wpływu na działanie napędu, a myślę, że nawet na komfort jazdy.

A wady?

Ultegra Di2
Klamki 315g
prz. tył 270g
prz. przód 165g
bateria + kable 171g
_________________________
921g
Force
Klamki 340g
prz. tył 178g
prz. przód 89g
kable 80g
______________________
687g
Różnica 234g!!!
Smiech na sali na samych przerzutkach, klamkach i kablach.
Nie piszę o hamulcach, korbie, łańcuchu i kasecie, bo to części mechaniczne.

Dura-Ace Di2
Klamki 260g
prz tył. 225g
prz. przód 126g
bateria+ kable 217g
______________________
828g

Red
Klamki 315g
prz. tył 153g
prz. przód. 58g
kable 80g
_______________________
606g
Różnica 222g!!!
Znowu bez korby, kasety, hamulców i łańcucha.

*starałem się podać w miarę realne wagi różne źródła różnie podają

Posumowując kupując Dura-Ace Di2 realnie zyskujemy minimalną praaiwe nieodczuwalną poprawę działania napędu, tracimy 222g w stosunku do Reda. (tracimy też jakieś 3000zł różnicy w cenie)
Kupując Ultegrę Di2 nie zyskujemy nic mamy gorzej działający i o 234g cięższy osprzęt. :lol:

Szokujące dla mnie jest to jak wspaniale elektronika się przyjęła na szosie.
Słichając wypowiedzi niektórych znajomych i czytając choćby to forum widzę, że ktoś ani nie widział, ani nie testował, ani nie porównywał elektroncznego osprzętu z mechanicznym, a i tak jest przekonany o jego wyższości. :shock:
Cóż, ja tego nie zrozumiem...

#22 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 13 October 2011 - 18:14

Nie mam ani Ultegry Di2 ani Srama, jednak się wypowiem.
Gdybym miał wybierać to miałbym problem, nie ma co owijać w bawełną. Z jednej strony kusi to, że ma się tą "elektronikę" (nie dla szpanu, dla wygody i dla lepszego "samopoczucia"), z drugiej Sram (nie tylko Force) zbiera mnóstwo dobrych i bardzo dobrych opinii. Waga ? No różnice według dajcie mi góry to jest pestka. To taka moja opinia. Posiadając fajny framset, do tego lekkie komponenty (sztyca, wspornik, kiera i siodło) można tą niekorzystną różnicę wagową "upłynnić". Dodać trzeba, że nigdy nie byłem i nie jestem "wariatem" co do wagi sprzętu.
Wagi zdecydowanie nie brałbym pod uwagę !!! Jedni chcą mieć Di2 (dlaczego pisałem już wcześniej), drudzy może będą chcieli nie martwić się o baterie, kabelki i wybiorą Force.
Czasy mamy jakie mamy (ciężkie, może nie dal wszystkich ale jednak)...Na "półkach" wybór grup mimo to jest ogromny. Różnie bywa co prawda z dostępnością...Wszystkie grupy (czy to Campa, czy to Sram, czy to Shimano) są widoczne na wyścigach/maratonach/ustawkach. Nawet nie produkowany już od dawna Xenon trafi się w nowym rowerze. Cena, opinie z for, dostępność, w jakim celu - to wszystko się bierze pod uwagę.
Także reasumując: nie wiem jak w praktyce działa Ultegra Di2 i nie wiem jak się "obsługuje" Srama (chodzi głównie o klamkomanetki) ale cokolwiek thorian wybierzesz to będzie OK. Kwestia zastanowienia się co tak naprawdę potrzebujesz, a może to tylko kwestia co ja tak naprawdę bym chciał....??? Zakładam oczywiście, że gotówka nie gra tutaj roli.
Sam miałem swego czasu dylemat: Ultegra czy Centaur. Kupiłem Campe bo tata mój miał przejechane na tej grupie 1,5 sezonu i wszystko latało jak się należy. Tym głównie się kierowałem przy podejmowaniu ostatecznej decyzji (na forum także większość doradziła mi Campe). Teraz gdybym miał wybierać to chyba jednak byłbym za Ultegrą Di2...lubię takie "smaczne nowinki". Fajna sprawa to Di2 (widziałem, nie próbowałem ale DA ma chyba same dobre opinie nie?)...
To by było na tyle... ;-)

#23 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 13 October 2011 - 18:43

Trochę się zgodzę z przedmówcą dajcie mi góry, a odpowiadając na pytanie co sprawia że elektronika jest taka popularna? - proste, potrzeba nowości i innowacji wśród konsumentów, jak coś jest nowinką technologiczną, to każdy chce to mieć, trochę z ciekawości, trochę z satysfakcji, a trochę dla szpanu. Co lepsze nie wiem, ale jeśli rzeczywiście jest tak duża różnica wagowa, to nie widzę większego sensu inwestowania w elektronikę, choć znowu, zależy czego oczekujemy i czy zależy nam na niskiej wadze. Choć z drugiej strony jak ktoś cieniuje na maksa rower, kupuje carbonowe siodło i tytanowe śrubki by zrzucić kilka gram, a potem kupuje 300g cięższy osprzęt to trochę jest głupota. Zaletą DI2 jest na pewno delikatne przerzucanie i w zw. z tym komfort, ale z drugiej strony czy to aż takie ważne...?

No ale jak kolega lubi góry, to chyba jednak warto by było pójść w niższą wagę ;)

#24 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 598 posts
  • Skądz Polski

Posted 14 October 2011 - 08:48

thorian, jeśli myślisz o zakupie elektronicznej Ultegry, to rozumiem, że jesteś w stanie wyłożyć około 5, 6 tys. zł. Moja rada: kup Sram Reda lub DA 7900. Obydwie grupy bardzo dobre.
Ja mimo, iż stać mnie na zakup elektronicznego DA, zakupiłem mechanicznego Reda. Pewnie wziąłbym DA 7900, ale nie pasował mi kolorystycznie i stylistycznie do mojej ramy ;-) .
Wątpię żebym żałował, że nie wybrałem elektronicznej grupy... Moim zdaniem elektroniczne pomysły, to wciąź jeszcze prototypy wersji docelowych. Pewnie za 3-5 lat się skuszę, ale jeszcze nie teraz.

#25 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,253 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 October 2011 - 10:58

Wątpię żebym żałował, że nie wybrałem elektronicznej grupy... Moim zdaniem elektroniczne pomysły, to wciąź jeszcze prototypy wersji docelowych. Pewnie za 3-5 lat się skuszę, ale jeszcze nie teraz.

Shimano robi elektroniczne przerzutki od lat, a dopiero teraz wprowadza je na szosę.
To że grupy shimano są troche cięższe to teraz żaden problem, a nawet plus teraz, gdy tak łatwo przekroczyć limit wagowy.
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#26 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 14 October 2011 - 13:45

Mechaniczne Shmano, czy to Ultegra czy DA zdecydowanie odpadają z dwóch porodów. Po pierwsze jak pisałem są za ciężkie (fizycznie i optycznie) a dwa, że kalmkomanetki są zdecydowanie za duże i jak dla mnie nie wygodne.
Froce czy Red... nie ma żadnej różnicy (poza kilkoma gramami) wartej 1,5 tyś zł. Znaczek Red mnie nie kręci aż tak bardzo, żebym zdecydował się na tą grupę. Powiedz mi slaweko, czy czujesz jakąkolwiek różnice?
Jeśli tylko wielkość klamkomanetek w Di2 jest taka jak w grupach mechanicznych to będzie Sram.... wygoda przede wszystkim i bezpieczeństwo (dlatego widelec z alu sterówką) ;-)

#27 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 598 posts
  • Skądz Polski

Posted 14 October 2011 - 17:02

Mechaniczne Shmano, czy to Ultegra czy DA zdecydowanie odpadają z dwóch porodów. Po pierwsze jak pisałem są za ciężkie (fizycznie i optycznie) a dwa, że kalmkomanetki są zdecydowanie za duże i jak dla mnie nie wygodne.
Froce czy Red... nie ma żadnej różnicy (poza kilkoma gramami) wartej 1,5 tyś zł. Znaczek Red mnie nie kręci aż tak bardzo, żebym zdecydował się na tą grupę. Powiedz mi slaweko, czy czujesz jakąkolwiek różnice?
Jeśli tylko wielkość klamkomanetek w Di2 jest taka jak w grupach mechanicznych to będzie Sram.... wygoda przede wszystkim i bezpieczeństwo (dlatego widelec z alu sterówką) ;-)


Jeszcze nic nie czuję, bo dopiero w niedzielę będę przekładał "klamoty" ;-)

#28 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 17 October 2011 - 18:47

A ja tam jestem wierny mechanice, jak przerzucam biegi to muszę czuć opór, słyszeć kliknięcie manetki. Nie wyobrażam sobie zmiany biegów "miękką rąsią" traci to swój urok.
Dlatego nie zastanawiał by się i zamiast Ultegry DI2 wybrał bym Sram Force.

#29 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 17 October 2011 - 19:08

Na szosie Di2 według mnie nie przyjmie się tak samo jak DualControl w MTB. Płacisz dużo więcej za sprzęt, który:
-więcej waży
-konieczność ładowania
-w razie defektu wysoki koszt naprawy/wymiany
W zamian otrzymujemy tylko "łatwość" zmiany biegów i regulacji.

Rower z duża ilością elektroniki traci ducha i swój urok.
Jak tak dalej pójdzie to niedługo zamiast kierownicy będziemy mieli takie coś:

Dołączona grafika

#30 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 17 October 2011 - 19:53

Na szosie Di2 według mnie nie przyjmie się

Już się dawno przyjęło w DA :-D
thorian mam nadzieję, że będziemy na bieżąco jeżeli chodzi o Twoją decyzję...

#31 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 17 October 2011 - 20:14

wicklowman jak na razie bardziej skłaniam się do Srama jednak. Myślę, że ta pierwsza decyzja zła nie była. Jest też jeszcze jeden mały szczegół... "POWERED BY SRAM" na ramie :mrgreen:

#32 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 17 October 2011 - 20:32

"POWERED BY SRAM"

E, no to faktycznie Siemano nie pasuje nic a nic ;-)
Czyli co? Na testy "nowej" Ultegry się nie zanosi, tak ? W taki razie ja Sram na to ;-)

#33 Gosc_kluseczka85_*

Gosc_kluseczka85_*
  • Gość

Posted 18 October 2011 - 09:50

Mi klamki Shimano nie odpowiadają, dlatego przede wszystkim mam klamki i osprzęt Srama

#34 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 18 October 2011 - 18:58

Thorian weż nie rób tego błędu , kup ultegre

#35 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 598 posts
  • Skądz Polski

Posted 18 October 2011 - 19:33

Thorian weź nie rób tego błędu, nie kupuj elektronicznej ultegry, kup za tą kasę mech DA :-)

#36 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 18 October 2011 - 19:43

Ale mi klamki Shimano nie leżą :-P i to wcale nie w przenośni.

vmax, dlaczego uważasz, że Force to błąd? :mrgreen:
slaweko, jak wrażenia z użytkowania Red'a?

#37 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 18 October 2011 - 19:48

To bierz campe , klamki lepsze.
Poważnie to pogadaj z chłopakami ze stacji /zygmuntowskie/ myślę że mają racje

#38 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 598 posts
  • Skądz Polski

Posted 19 October 2011 - 06:53

thorian, cały czas jeszcze jeżdżę na Sram Force

#39 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 posts
  • Skąd3city

Posted 19 October 2011 - 15:47

Ultegra Di2.

Nie rozważałbym żadnej grupy mechanicznej.

Obrońcy mechanicznych grup to dla mnie takie same osobniki, jak wielbiciele V-breaków i sztywnych widelców w MTB jeszcze kilka lat temu ;-)

#40 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 598 posts
  • Skądz Polski

Posted 19 October 2011 - 20:09

marceln, nazwałeś mnie "osobnikiem"! Obraziłem się... :evil:



Reply to this topic