Skocz do zawartości


Zdjęcie

korba ultegra


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 ludis

ludis
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądOpole

Napisano 27 październik 2011 - 21:31

Witam
Teraz posiadam korbę ultegra 6750 z tarczami 50 i 34 i kasetę 12-23
http://allegro.pl/ko...1881389940.html

Jednak teraz (końcówka sezonu) gdy jeżdżę dużo bardziej miękko to gdy mam łańcuch na blacie to musze krzyżować i dawać na kasecie 21 lub 23, a jak mam na małej tarczy to też musze krzyżować ale w dół. Chciałbym tego unikać ze względu na żywotność sprzętu.

Stąd moje pytanie czy mógłbym zamiast tarczy 34 przykręcić większą ( myślałem nawet o 42) czy jest to nie możliwe??
Czy rozstaw tych 5 śrub zmienia się dla większych tarcz??

Pozdrawiam

#2 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 październik 2011 - 00:04

Ta ultegra to korba kompaktowa prawda? Jeżeli tak to mniejszy blat występuję w ilościach zębów 39 maksymalnie

#3 ludis

ludis
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądOpole

Napisano 28 październik 2011 - 06:21

Dokadnie jest to kompakt. Czyli 39 maksymalnie, dzięki wielkie bo już mialem upatrzony 42.

#4 justas

justas
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków-Bronowice

Napisano 28 październik 2011 - 08:34

Ta ultegra to korba kompaktowa prawda? Jeżeli tak to mniejszy blat występuję w ilościach zębów 39 maksymalnie

Bzdura
Tu masz 42 zęby do kompaktu na małej tarczy http://www.poreba.ca...61,produkt.html
a tu nawet 44 http://www.poreba.ca...65,produkt.html

#5 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 28 październik 2011 - 08:35

nie wiem ile jest maksymalnie zębów, ale musisz szukać tarczy z rozstawem śrub 110mm, każda tarcza z takim rozstawem zapasuje :)

#6 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 październik 2011 - 08:53

weź sobie odpuść te tarcze i jeździj na tych co masz 200 setki za tarcze :shock: to będziesz miał (prawie) trzy łańcuchy takie krzyżowanie łańcucha nie jest aż tak bardzo szkodliwe. Musisz tak jechać to jedziesz i tyle nie popadaj w jakieś skrajności, po cholerę robią tyle koronek po to aby na nich jeździć, a łańcuch nie jest sztywny tylko jakiś luz ma na boki właśnie po to aby mógł pracować pod kątem

#7 ludis

ludis
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądOpole

Napisano 28 październik 2011 - 14:31

Oczywiście kupowanie nowej tarczy nie ma sensu. Ja mialem możliwość zakupu tarczy w po niskiej cenie dlatego pytam. Konkretnie to chodziło mi o tą tarczę:
http://allegro.pl/bl...1900788905.html
Czy ona będzie pasować na moją korbę??

#8 justas

justas
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków-Bronowice

Napisano 28 październik 2011 - 14:44

Coś mi się wydaje, że to jednak z normalnej korby na 130 mm, czyli do ciebie by nie pasowało. Ale najprościej byłoby się spytać sprzedającego :-)
A co do ceny nowych, to te z drugiego linku są po 70 złotych w różnych wariantach ilości zębów. Nie wydaje mi się żeby to zaporowa cena była.

#9 ludis

ludis
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądOpole

Napisano 28 październik 2011 - 14:51

Otrzymałem odpowiedź od sprzedającego, że tam jest rozstaw 130mm a u mnie 110 więc to nie przejdzie.

#10 aurox

aurox
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • SkądNałęczów

Napisano 28 październik 2011 - 17:59

http://www.wojczal-b...kat=95&&id_pp=0

#11 prescot

prescot
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądToruń

Napisano 15 listopad 2011 - 18:56

Witam
Teraz posiadam korbę ultegra 6750 z tarczami 50 i 34 i kasetę 12-23
http://allegro.pl/ko...1881389940.html

Jednak teraz (końcówka sezonu) gdy jeżdżę dużo bardziej miękko to gdy mam łańcuch na blacie to musze krzyżować i dawać na kasecie 21 lub 23, a jak mam na małej tarczy to też musze krzyżować ale w dół. Chciałbym tego unikać ze względu na żywotność sprzętu.

Stąd moje pytanie czy mógłbym zamiast tarczy 34 przykręcić większą ( myślałem nawet o 42) czy jest to nie możliwe??
Czy rozstaw tych 5 śrub zmienia się dla większych tarcz??

Pozdrawiam


ultegra 6750 jest kompaktowa wobec czego, jeżeli dobierzesz tarczę BCD 110 napewno założysz każdą, lecz co najważeniejsze o czym nikt nie pisze a ja sam przetestowałem - klasyczne tarcze mają inne odsadzenie od ramion, zatem w przypadku założenia uniwersalnych tarcz BBB, Stronglight lub podobnych spowoduje większą przerwę pomiędzy samymi tarczami wobec czego pojawia sie problem wpadania łańcucha 10s pomiędzy tarcze i klinowania go przy przerzucaniu

tak prawie bym przegrał pudło w maratonie w gorzowie w 2010 roku, kiedy na jednym z końcowych podjazdów wpadł pomiędzy tarcze łańcuch lecz cudem zdołełem go wrzucić na dużą z powrotem,

założyłem zamiast 34 tarczę 42 stronglight

zwóć na to baczą uwagę, pożycz jakąś - zamontuj i sam ocenisz



Dodaj odpowiedź