korba ultegra
#1
Napisano 27 październik 2011 - 21:31
Teraz posiadam korbę ultegra 6750 z tarczami 50 i 34 i kasetę 12-23
http://allegro.pl/ko...1881389940.html
Jednak teraz (końcówka sezonu) gdy jeżdżę dużo bardziej miękko to gdy mam łańcuch na blacie to musze krzyżować i dawać na kasecie 21 lub 23, a jak mam na małej tarczy to też musze krzyżować ale w dół. Chciałbym tego unikać ze względu na żywotność sprzętu.
Stąd moje pytanie czy mógłbym zamiast tarczy 34 przykręcić większą ( myślałem nawet o 42) czy jest to nie możliwe??
Czy rozstaw tych 5 śrub zmienia się dla większych tarcz??
Pozdrawiam
#4
Napisano 28 październik 2011 - 08:34
BzduraTa ultegra to korba kompaktowa prawda? Jeżeli tak to mniejszy blat występuję w ilościach zębów 39 maksymalnie
Tu masz 42 zęby do kompaktu na małej tarczy http://www.poreba.ca...61,produkt.html
a tu nawet 44 http://www.poreba.ca...65,produkt.html
#6
Napisano 28 październik 2011 - 08:53
#7
Napisano 28 październik 2011 - 14:31
http://allegro.pl/bl...1900788905.html
Czy ona będzie pasować na moją korbę??
#8
Napisano 28 październik 2011 - 14:44
A co do ceny nowych, to te z drugiego linku są po 70 złotych w różnych wariantach ilości zębów. Nie wydaje mi się żeby to zaporowa cena była.
#11
Napisano 15 listopad 2011 - 18:56
Witam
Teraz posiadam korbę ultegra 6750 z tarczami 50 i 34 i kasetę 12-23
http://allegro.pl/ko...1881389940.html
Jednak teraz (końcówka sezonu) gdy jeżdżę dużo bardziej miękko to gdy mam łańcuch na blacie to musze krzyżować i dawać na kasecie 21 lub 23, a jak mam na małej tarczy to też musze krzyżować ale w dół. Chciałbym tego unikać ze względu na żywotność sprzętu.
Stąd moje pytanie czy mógłbym zamiast tarczy 34 przykręcić większą ( myślałem nawet o 42) czy jest to nie możliwe??
Czy rozstaw tych 5 śrub zmienia się dla większych tarcz??
Pozdrawiam
ultegra 6750 jest kompaktowa wobec czego, jeżeli dobierzesz tarczę BCD 110 napewno założysz każdą, lecz co najważeniejsze o czym nikt nie pisze a ja sam przetestowałem - klasyczne tarcze mają inne odsadzenie od ramion, zatem w przypadku założenia uniwersalnych tarcz BBB, Stronglight lub podobnych spowoduje większą przerwę pomiędzy samymi tarczami wobec czego pojawia sie problem wpadania łańcucha 10s pomiędzy tarcze i klinowania go przy przerzucaniu
tak prawie bym przegrał pudło w maratonie w gorzowie w 2010 roku, kiedy na jednym z końcowych podjazdów wpadł pomiędzy tarcze łańcuch lecz cudem zdołełem go wrzucić na dużą z powrotem,
założyłem zamiast 34 tarczę 42 stronglight
zwóć na to baczą uwagę, pożycz jakąś - zamontuj i sam ocenisz