Cześć,
Czy jest sens zmieniać Tacx Genius na trenażer DD - np. Suito lub Direto XR?
Pozdrawiam
Posted 03 September 2020 - 10:49
Cześć,
Czy jest sens zmieniać Tacx Genius na trenażer DD - np. Suito lub Direto XR?
Pozdrawiam
Posted 03 September 2020 - 10:52
Zdecydowanie. Inna liga.
Jak ktoś kiedyś powiedział: I tak wszyscy skończycie na DD
Posted 03 September 2020 - 11:35
a jak jest osobny pomiar mocy do tego trenażer ma byc używany tylko do jazdy po górkach z Real Video ( Tacx, Rouvy ) bez Zwifta ,bez bez Treningów TrainerRoad czy innych ....czy wtedy to też ma tak duże znaczenie/inna liga? ( hałas, zniszczenie opony to jest w moim przypadku bez znaczenia )
( tak pytam bo Bushido ciągle do końca nie chce się popsuć ....a trochę szkoda wyrzucać 3 tys. )
Posted 03 September 2020 - 12:14
Jeszcze mam pytanie, bo chyba Kickr Core niedługo w drodze do mnie
Tak po ludzku - czy "Difficulty setting" w ustawieniach zwifta to tylko i wyłacznie taki wirtualny dobór kasety, a nie dosłownie poziom trudności?
Wiem, że niby Zwift wtedy z 10% wzniesienia robi 5% przy 50%.
Teraz - wjadę Alpe du Zwift na średniej 200W przy 100% i przy 50%.
Średnia prędkość będzie ta sama, W będą te same, ale czy moje nogi odczują to dokładnie tak samo?
Jakbym miał zestaw 50/34 z kasetą 11/32 to bym o tym nie myślał, i po prostu ustawił na 100%, ale niestety... będę musiał zjechać i się zastanawiam czy nie będę miał przez to wyobrażenia, że jestem bogiem podjazdów w Zwifcie, a później wyjdę na prawdziwy asfalt i złamie mnie pierwszy podjazd o teoretycznie tym samym nachyleniu.
I pomijam tu już zyski w średnich prędkościach przez jazdę rowerami, na które mnie nie stać w rzeczywistości
Ribble R872 - Octane One Gridd
Posted 03 September 2020 - 12:54
@big75 - wtedy zostaje Ci uślizg koła i upierdliwość kalibracji i związana z tym powtarzalność pomiaru. Czy to dużo to już musisz sobie sam odpowiedzieć.
Nikt z DD nie wraca do koła.
@sthEn - to wirtualna kaseta. Jak ustawisz mniej jak 100% to "dodajesz sobie" zębatek do twojej kasety. Efekt dla nóg taki sam. Avatar będzie się przesuwał wolniej po ekranie jeśli ustawisz np.50% i będziesz jechał 200W więc nie zostaniesz bogiem podjazdów
PS. 50/34 i 11-32 to juniorski zestaw Lżej się nie da.
Nie płacz tylko wrzuć blat i ząbek niżej
Posted 03 September 2020 - 12:56
Avatar będzie się przesuwał wolniej po ekranie jeśli ustawisz np.50% i będziesz jechał 200W
No właśnie dlaczego wolniej? 200W to 200W.
Między 100% a 50% dla mnie różnica wydawało mi się jest tylko taka, że podjadę albo na 32t z tyłu albo na 21t przykładowo, ale na tej samej mocy (ergo - ta sama prędkość w grze).
Żeby nie było - wiem, że po 200W na płaskim 200W pod górkę znacznie spowolni "awatara", nie o to pytam.
Pytam czy ta sama moc na trudności 50% i MAX da mi de facto dokładnie to samo, i będzie przeze mnie tak samo odczuwalna.
Ribble R872 - Octane One Gridd
Posted 03 September 2020 - 12:58
Z tego samego powodu z którego jeśli w realu kręcisz 200W na 11 to jedziesz szybciej niż szatkując powietrze z mocą 200W na młynku 32
Posted 03 September 2020 - 13:00
Dobra - nieważne. Dojdzie mi trenażer, przetestuję i będę wiedział
Ribble R872 - Octane One Gridd
Posted 03 September 2020 - 13:04
Dobra inaczej bo już sam namieszałem (sorry) Tu jest czarno na białym https://zwiftinsider...ting-in-zwift/
Posted 03 September 2020 - 13:05
Changing Trainer Difficulty does not change the power needed to get up the hill. You still have to put out the same watts to move the same distance as before… you’ll just be doing it in a different gear.
“Trainer Difficulty” really is a misleading name for the setting. Perhaps “Gradient Feel” or “Trainer Realism” would be better.
Czyli:
1. kręcę pod górę 200W na 25t z tyłu, i ledwo daję radę, bo kadencja za niska (brak nogi, co zrobić)
2. zmieniam trudność na 50%
3. kręcę pod górę wciąż na 25t z tyłu ale już generuję tylko 100W, awatar spowalnia, nogi odpoczywają
4 wrzucam 18t z tyłu, wracam do 200W, kadencja lepsza, bo mam zapas - prędkość w grze identyczna jak na początku, ja odczuwam zmęczenie tak samo jak na początku.
To tak w skrócie (liczby z tyłka, zdaję sobie sprawę)?
Teraz problem jest tylko taki, że w rzeczywistości bym tego nie podjechał poza Zwiftem, bo po prostu nie zmienię w locie kasety jak w grze, więc część podjazdów będzie dla mnie nieosiągalna, tak?
Ribble R872 - Octane One Gridd
Posted 03 September 2020 - 13:26
@big75 - wtedy zostaje Ci uślizg koła i upierdliwość kalibracji i związana z tym powtarzalność pomiaru. Czy to dużo to już musisz sobie sam odpowiedzieć.
Nikt z DD nie wraca do koła.
Ale ta kalibracja i uślzigi dotyczą chyba bardziej treningów w trybie ERGz Trainerroad/Powerpeaks......ja od nie pamiatam już kiedy nie robię żadnej kalibracji i wydaje mi się, że na tym Real Video z miernikiem mocy to chodzi jak należy.....w sensie wiadomo, że to nie jest to samo....ale jak mam wyjść w teren na 1czy 2 h podjechać pod ca.Karpacz to czasem wolę virtualne Alpy.
(Ale warunek jest taki- ze musi być zewnętrzny/osobny pomiar mocy )
( Co innego jazda z PowerPeaks/Trainerroad ...ale od Covida ...stwierdziłem że jednak olewam tego typu treningi , i większość będą to virtualne climby ,dlatego pytanie czy jest sens tak od razu inwestować....znaczy chyba trzeba spróbować DD, żeby samemu się przekonać)
Posted 03 September 2020 - 13:39
Teraz problem jest tylko taki, że w rzeczywistości bym tego nie podjechał poza Zwiftem, bo po prostu nie zmienię w locie kasety jak w grze, więc część podjazdów będzie dla mnie nieosiągalna, tak?
Tutaj jest dobrze opisane
Lowering your Trainer Difficulty decreases resistance changes on hills. You still have to put in the same amount of power to get up (and down) the hill, but you will “feel” the hill less.
Another way to look at it: Trainer Difficulty determines how much shifting you will need to do. Where you might typically use ~7 of your gears when riding at the default 50% setting, lowering it to 25% would let you ride and only use ~4 gears, since the incline changes are less dramatic.
Increasing your trainer difficulty, on the other hand, will force you to use more gears. So instead of 7, you may use 10 or 12, since the hills will feel steeper and you will need to shift more to maintain a healthy cadence.
Czyli po prostu "mieszasz" biegami mniej lub więcej w zależności od ustawienia.
Nic innego się nie zmienia.
Jeśli podjeżdżasz np. takie Alpe Du Zwift na 50% to w realu na tej samej górze (Alpe D’Huez) możesz się zdziwić jak braknie Ci kasety i staniesz bo nikt ci nie "wygładzi" górki. To tak obrazowo.
Dlatego jazda na innym ustawieniu niż 100% jest trochę bez sensu.
Posted 03 September 2020 - 13:39
Czyli:
1. kręcę pod górę 200W na 25t z tyłu, i ledwo daję radę, bo kadencja za niska (brak nogi, co zrobić)
2. zmieniam trudność na 50%
3. kręcę pod górę wciąż na 25t z tyłu ale już generuję tylko 100W, awatar spowalnia, nogi odpoczywają
4 wrzucam 18t z tyłu, wracam do 200W, kadencja lepsza, bo mam zapas - prędkość w grze identyczna jak na początku, ja odczuwam zmęczenie tak samo jak na początku.
To tak w skrócie (liczby z tyłka, zdaję sobie sprawę)?
Teraz problem jest tylko taki, że w rzeczywistości bym tego nie podjechał poza Zwiftem, bo po prostu nie zmienię w locie kasety jak w grze, więc część podjazdów będzie dla mnie nieosiągalna, tak?
Posted 03 September 2020 - 13:48
( Co innego jazda z PowerPeaks/Trainerroad ...ale od Covida ...stwierdziłem że jednak olewam tego typu treningi , i większość będą to virtualne climby ,dlatego pytanie czy jest sens tak od razu inwestować....znaczy chyba trzeba spróbować DD, żeby samemu się przekonać)
Jak Ci nie przeszkadza że na tych podjazdach z dużą mocą mogą uciekać waty w uślizgach i to dziwne uczucie "przeskakiwanie koła" pod nogą to czemu nie...
Też mam zewnętrzny pomiar i po Bushido i Geniusie do koła nie wrócę. Był jeszcze Direto i ostatecznie Kickr Core który dopiero w 100% spełnia moje oczekiwania. No ale dla mnie hałas i wibracje miały jednak znaczenie. Do tego inercja, interwały w TR, ERG itd.
Posted 08 September 2020 - 11:47
Pierwszy w życiu FTP Ramp Test na świeżo skalibrowanym Kickr Core wykonany. 282W, co daje przy moim tłuszczu ~3.3W/kg.
Jakoś srednio mi się chce uwierzyć w ten wynik, bo myślałem, że zrobię może ~220-240W, ale też NIGDY nie jezdziłem z pomiarem mocy
Z trenażera zszedłem na miękkich nogach i z lekkim odruchem wymiotnym, więc chyba tak to powinno wyglądać...
Jak to mogę zweryfikować? Włączyć ERG i zrobić free ride ze stałym 250-260W przez godzinę np. i zobaczyć czy dam radę?
Ribble R872 - Octane One Gridd
Posted 08 September 2020 - 12:28