Moje odczucia (a podkreślam, że jestem laikiem) po montażu Elite Direto.
Co do samego montażu jest prosty ale... :
1. Klucze do kasety jakie mam na styk wchodziły w na nakrętkę, element osi 5mm. W normalnych kołach nie spotkałem się z tym. Będę musiał jeden z nich w części wewnętrznej podtoczyć lub kupić o węższej ściance.
2. Po zamontowaniu roweru zalecam obrócenie podkładki regulującej rozstaw z osi 130 na 135 częścią ponacinaną w kierunku szpilki (producent zaleca odwrotnie). To samo dotyczyć będzie Drivo, Kura czy modelu Turno. W opcji jaką zaleca producent ząbki mogą zniszczyć karbonową ramę, w aluminium nie będzie problemów.
3. Konieczna jest podkładka pod przednie koło lub jakaś gruba książka telefoniczna - ważne, żeby była mało ściśliwa. Niestety nie ma podkładki pod koło w komplecie.
4. Po założeniu roweru, biegi pracują dobrze z wyjątkiem najmniejszego trybu - będę musiał znaleźć złoty środek pomiędzy kołem a urządzeniem.
To są moje mieszane odczucia po montażu urządzenia.
W kwestii parowania urządzeń, mam dodatkowy czujnik kadencji - podpinać go czy bazować na tym co jest w urządzeniu?
W zakresie obwodu koła opis w instrukcji jest mylący. Wpisałem w aplikacji wartość podzieloną przez 12,1. Potem miałem problemy w czasie kalibracji. Jak już się udało, miałem prędkość na poziomie 2-3 km/h. Następnie w aplikacji wpisałem wartość 2105 (mam opony 700x25c) i dopiero wtedy wskazania urządzenia były poprawne.
Całość podłączyłem do apli Elite. Przejrzałem opcje treningu/jazdy jakie są dostępne w aplikacji. Muszę przyznać, że urządzenie jest dość ciche i bardzo stabilne. Praktycznie nie przekazuje drgań na podłoże. Przy zwiększaniu oporu w aplikacji czuć było zmiany na urządzeniu. W opcji maksymalnej, przy kadencji 60 ciężko było przekręcić korbą na kasecie 11-25. Zobaczę jaka będzie żywotność urządzenia, póki co uważam ten zakup za dobry.
Teraz pytanie do Was jak je sparować ze Zwift na urządzeniu mobilnym? Poszukam jeszcze w domu małego palmtopa i zobaczę, czy wymagania sprzętowe pozwolą pracować mu ze Zwift.