romet special
#1
Gosc_chillak_*
Napisano 06 listopad 2011 - 18:02
Chciałbym złożyć rower jednak nie wiem jakie części mi są potrzebne. Ktoś może się zna i może mi pomóc? Ewentualnie za ile mógłbym taką ramę sprzedać? stan jest dobry. Lakier nie jest pozdzierany, nie ma rdzy. :-)
#2
Napisano 14 listopad 2011 - 11:36
- koła 28 cali - piasta przednia 100 mm, tylna 125 mm (na 100% pewności nie mam, trzeba zmierzyć rozstaw haków)
- sztyca 27,2 mm
- siodło
- mostek do widelca 22,2 mm i odpowiednia do niego kierownica (owijka też by się przydała) szerokość kierownicy wg szerokości ramion lub upodobań
- klamki
- hamulce - jeśli jakieś nowsze mocowane ampulem to trzeba kombinować powiększanie otworów od strony śrub, poza tym że zasięg szczęk musi być większy coś około 50 - 60 mm
- suport
- kaseta (zależnie od wybranej piasty tylnej) 7,8,9,10 zębatek
- korby (2 lub 3 tarcze)
- łańcuch (dostosowany do ilości zębatek z tyłu)
- przerzutka przednia (dostosowana do korb) (mocowanie NIE na obejmę)
- przerzutka tylna (dostosowana do łańcucha)
- manetki przerzutek (jeśli klamkomanetki to ten punkt odpada)
- pedały
- linki i pancerze
Jeśli chodzi o korby i kasetę to chyba najbezpieczniej trzymać się oryginału czyli 2 tarcze z przodu i 7 zębatek z tyłu.
Przy składaniu na tej ramie singla lub ostrego koła lista robi się trochę krótsza i miejscami trochę inna.
#4
Napisano 18 listopad 2011 - 01:16
http://allegro.pl/ra...1842343823.html
Mnie ciekawi jak do tej ramy ślizg pod ramą zamocować - mufa suportowa ma owalny otwór, tak ze 40 mm na 20 mm. Dla zmniejszenia wagi ramy chyba... I wygląda jakby jedyny pomysł konstruktora to była linki przerzutek ślizgające się po mufie suportu.
#5
Napisano 19 listopad 2011 - 10:20
http://allegro.pl/ra...1944677178.html
Czy ta rama przypadkiem nie ma włoskich gwintów w suporcie?
#8
Napisano 10 grudzień 2011 - 19:45
Na razie jestem na etapie kompletowania osprzętu - na szczęście dużo nie zostało. Składanie ciągle przede mną.
#10
Napisano 10 grudzień 2011 - 23:27
Jak pisałem nie jest to kompletny rower jak z fabryki wyjechał.
Kompletne wariactwo - zobaczyłem ramę, przypomniał mi się mój dawny Romet Sport, kupiłem i teraz zbieram osprzęt, żeby z tego rower powstał.
W miarę możliwości lekki, na dobrym osprzęcie i jednocześnie nie za drogi.
#13
Napisano 11 grudzień 2011 - 01:54
czego ci jeszcze brakuje?
Brakujące części:
1. Szprychy, żeby zapleść koła, tylko chciałem cieniowane - Sapim Laser albo DT Swiss Competition - o nietypowych długościach, a wszędzie mają typowe czyli do zaplotu na 3x.
2. Pancerze hamulców (kawałek do tylnej przerzutki też by się przydał - odetnę z hamulcowego)
3. Linki przerzutek i hamulców
4. Łańcuch
5. Pedały, zwyczajne, nie SPD czy coś podobnego, ale małe.
6. Stery - kupiłem Shimano 105, ale jeszcze nie doszły (już mam jeden komplet, ale ma pękniętą dolną bieżnię). Zastanawiam się czy nie zamontować sterów Shimano 600, bo te już mam i nie mają uszkodzeń mimo, że używane.
Powinienem też kupić przedni hamulec - Tektro 510, czarny - żeby przód i tył były w tym samym kolorze.
Do zamontowania hamulców będę musiał powiększyć jeden otwór - z 6 mm na 8 żeby się śruba od hamulca zmieściła - w widelcu i tak samo w ramie z tyłu (zastanawiam się nad poszukaniem ślusarza i zlecenia mu zrobienia takich podkładek pasujących do średnicy rurki w ramie i wzmacniającej mocowanie tylnego hamulca).
#15
Napisano 11 grudzień 2011 - 16:08
pancerzy raczej się nie zaleca mieszać.
a, to widzę na finiszu już jesteś.
Finiszu zbierania cześci :-D
To w takim razie jakiś metr pancerza przerzutkowego muszę doliczyć do listy zakupów.
Przy okazji - który jest który? Pancerz znaczy się, bo widziałem taki który ma zewnętrzną warstwę z taśmy stalowej i drugi który w tym miejscu miał druty.
#18
Napisano 12 grudzień 2011 - 00:52
ślizgu nie musisz mocować masz dwie małe przelotki i tam wkładasz linki od przerzutek
Ale tak goła linka po mufie? Mufy nie przetrze ;-) , ale lakier tak będzie rdzewiało.
Ślizgi mam dwa jakieś, przez ten otwór nie mam pojęcia jak jakiś zamontować, to może jakiś kawałek - 2 -3 cm - wewnętrznego pancerza w okolicach przelotek, tak żeby linka po lakierze nie tarła? Ślizg może też by się dał założyć, ale tylko tak że linki przerzutek będą go dociskać do mufy...
#19
Napisano 12 grudzień 2011 - 09:11
W miejscu gdzie linka styka się z mufą i do samej przelotki odrobinkę smaru i nic więcej
#20
Napisano 23 grudzień 2011 - 20:05
Ciekawe czy jeszcze będę pamiętał po latach objeżdżania górali jak się jeździ na takim. :oops:
Nie mam pewności czy mostek nie jest za długi - kierownica powinna zasłaniać oś przedniego koła ? - i czy siodło nie zmieni się na trochę wygodniejsze...




