Skocz do zawartości


romet special


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_chillak_*

Gosc_chillak_*
  • Gość

Napisano 06 listopad 2011 - 18:02

witam, jestem szczęśliwym posiadaczem ramy Romet Special. Znalazłem ją na działce podczas jesiennych porządków :mrgreen:
Chciałbym złożyć rower jednak nie wiem jakie części mi są potrzebne. Ktoś może się zna i może mi pomóc? Ewentualnie za ile mógłbym taką ramę sprzedać? stan jest dobry. Lakier nie jest pozdzierany, nie ma rdzy. :-)

#2 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 listopad 2011 - 11:36

Do złożenia roweru potrzeba:

- koła 28 cali - piasta przednia 100 mm, tylna 125 mm (na 100% pewności nie mam, trzeba zmierzyć rozstaw haków)
- sztyca 27,2 mm
- siodło
- mostek do widelca 22,2 mm i odpowiednia do niego kierownica (owijka też by się przydała) szerokość kierownicy wg szerokości ramion lub upodobań
- klamki
- hamulce - jeśli jakieś nowsze mocowane ampulem to trzeba kombinować powiększanie otworów od strony śrub, poza tym że zasięg szczęk musi być większy coś około 50 - 60 mm
- suport
- kaseta (zależnie od wybranej piasty tylnej) 7,8,9,10 zębatek
- korby (2 lub 3 tarcze)
- łańcuch (dostosowany do ilości zębatek z tyłu)
- przerzutka przednia (dostosowana do korb) (mocowanie NIE na obejmę)
- przerzutka tylna (dostosowana do łańcucha)
- manetki przerzutek (jeśli klamkomanetki to ten punkt odpada)
- pedały
- linki i pancerze

Jeśli chodzi o korby i kasetę to chyba najbezpieczniej trzymać się oryginału czyli 2 tarcze z przodu i 7 zębatek z tyłu.

Przy składaniu na tej ramie singla lub ostrego koła lista robi się trochę krótsza i miejscami trochę inna.

#3 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 14 listopad 2011 - 14:50

Wstaw zdjęcia ramy, wtedy będziemy w stanie Ci coś poradzić.

#4 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 listopad 2011 - 01:16

Romet Special wygląda tak:
http://allegro.pl/ra...1842343823.html

Mnie ciekawi jak do tej ramy ślizg pod ramą zamocować - mufa suportowa ma owalny otwór, tak ze 40 mm na 20 mm. Dla zmniejszenia wagi ramy chyba... I wygląda jakby jedyny pomysł konstruktora to była linki przerzutek ślizgające się po mufie suportu.

#5 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 listopad 2011 - 10:20

Właśnie można kupić
http://allegro.pl/ra...1944677178.html

Czy ta rama przypadkiem nie ma włoskich gwintów w suporcie?

#6 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 listopad 2011 - 13:39

Takie info o ramie:

Gwinty suportu to BSA.

#7 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 24 listopad 2011 - 14:04

masz zdjęcia swojego egzemplarza?

#8 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 grudzień 2011 - 19:45

Jakoś nie przyszło mi do głowy fotografować ramę... Ale jak ktoś ma chęć zobaczyć to mogę zrobić i gdzieś (gdzie? na fotosiku jakoś mało miejsca, może jakieś inne miejsce?) wrzucić.
Na razie jestem na etapie kompletowania osprzętu - na szczęście dużo nie zostało. Składanie ciągle przede mną.

#9 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 10 grudzień 2011 - 19:59

photobucket (tylko trzeba się reestrować chyba), imgur, imageshack to se odpuść.
abo jeśli masz konto na gmailu to na picasę też można.

#10 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 grudzień 2011 - 23:27

OK. To jak będzie co pokazać, to wrzucę fotki. Mam konto na gmailu to spróbuję na picase.
Jak pisałem nie jest to kompletny rower jak z fabryki wyjechał.
Kompletne wariactwo - zobaczyłem ramę, przypomniał mi się mój dawny Romet Sport, kupiłem i teraz zbieram osprzęt, żeby z tego rower powstał.
W miarę możliwości lekki, na dobrym osprzęcie i jednocześnie nie za drogi.

#11 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 10 grudzień 2011 - 23:56

czego ci jeszcze brakuje?

#12 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 grudzień 2011 - 23:58

mufa suportowa ma owalny otwór, tak ze 40 mm na 20 mm.

Aby woda ściekała z rurek. To jest najniższy element ramy.
Wstaw zdjęcia, sam jestem ciekaw jak wygląda. No i waga też mnie bardzo interesuje.

#13 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2011 - 01:54

czego ci jeszcze brakuje?


Brakujące części:

1. Szprychy, żeby zapleść koła, tylko chciałem cieniowane - Sapim Laser albo DT Swiss Competition - o nietypowych długościach, a wszędzie mają typowe czyli do zaplotu na 3x.
2. Pancerze hamulców (kawałek do tylnej przerzutki też by się przydał - odetnę z hamulcowego)
3. Linki przerzutek i hamulców
4. Łańcuch
5. Pedały, zwyczajne, nie SPD czy coś podobnego, ale małe.
6. Stery - kupiłem Shimano 105, ale jeszcze nie doszły (już mam jeden komplet, ale ma pękniętą dolną bieżnię). Zastanawiam się czy nie zamontować sterów Shimano 600, bo te już mam i nie mają uszkodzeń mimo, że używane.

Powinienem też kupić przedni hamulec - Tektro 510, czarny - żeby przód i tył były w tym samym kolorze.

Do zamontowania hamulców będę musiał powiększyć jeden otwór - z 6 mm na 8 żeby się śruba od hamulca zmieściła - w widelcu i tak samo w ramie z tyłu (zastanawiam się nad poszukaniem ślusarza i zlecenia mu zrobienia takich podkładek pasujących do średnicy rurki w ramie i wzmacniającej mocowanie tylnego hamulca).

#14 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 11 grudzień 2011 - 12:48

pancerzy raczej się nie zaleca mieszać.
a, to widzę na finiszu już jesteś.

#15 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2011 - 16:08

pancerzy raczej się nie zaleca mieszać.
a, to widzę na finiszu już jesteś.


Finiszu zbierania cześci :-D
To w takim razie jakiś metr pancerza przerzutkowego muszę doliczyć do listy zakupów.

Przy okazji - który jest który? Pancerz znaczy się, bo widziałem taki który ma zewnętrzną warstwę z taśmy stalowej i drugi który w tym miejscu miał druty.

#16 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2011 - 21:31

Rama wygląda tak

Dołączona grafika


a otwór w mufie tak

Dołączona grafika

Na początku trochę przesadziłem z wymiarem otworu... Po zmierzeniu: 30 x 11 mm

#17 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2011 - 23:20

ślizgu nie musisz mocować masz dwie małe przelotki i tam wkładasz linki od przerzutek

#18 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 grudzień 2011 - 00:52

ślizgu nie musisz mocować masz dwie małe przelotki i tam wkładasz linki od przerzutek


Ale tak goła linka po mufie? Mufy nie przetrze ;-) , ale lakier tak będzie rdzewiało.
Ślizgi mam dwa jakieś, przez ten otwór nie mam pojęcia jak jakiś zamontować, to może jakiś kawałek - 2 -3 cm - wewnętrznego pancerza w okolicach przelotek, tak żeby linka po lakierze nie tarła? Ślizg może też by się dał założyć, ale tylko tak że linki przerzutek będą go dociskać do mufy...

#19 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 grudzień 2011 - 09:11

w Romecie Sport było to rozwiązane troszkę inaczej na przednią przerzutkę przed mufą była przelotka na pancerz i szedł on już do przedniej zmianiarki, na tył był taki dosyć spory ślizg nad mufą i tyle.

W miejscu gdzie linka styka się z mufą i do samej przelotki odrobinkę smaru i nic więcej

#20 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 grudzień 2011 - 20:05

Nie za długo będzie można pojechać. :-)
Ciekawe czy jeszcze będę pamiętał po latach objeżdżania górali jak się jeździ na takim. :oops:
Nie mam pewności czy mostek nie jest za długi - kierownica powinna zasłaniać oś przedniego koła ? - i czy siodło nie zmieni się na trochę wygodniejsze...

Dołączona grafika



Dodaj odpowiedź