całkowita wymiana osprzętu
#1
Napisano 31 grudzień 2011 - 16:56
Po co założyłem temat ?
Mam bardzo dużo wątpliwości co do kompatybilności poszczególnych elementów, a wszystko jest do tego komplikowane przez aktualny sprzęt w rowerze.
Mój rower to Scott S50 (fabryczny, nic nie wymieniane)
Przerzutka (tył)
Shimano Sora, RD-3400, 24 Speed
Przerzutka (przód)
Shimano FD 2303 - F
Manetki
Shimano ST-2300, Dual control, 24 Speed
Piasta (Przód)
Scott Comp 20H
Piasta (Tył)
Scott Comp 24H
Łańcuch
HG 50 KMC
Kaseta
Sram PG-830, 11-26 T
Obręcze
Alex Race 28 Aero Profile, 20 Front / 24 Rear
Cały problem polega na tym, że chcąc wymienić np. tylną przerzutkę na Ultegre muszę jednocześnie wymienić kasetę na 10rzędów, klamkomanetki, które obsługuje 10 rzędową kasetę. Nie jestem pewien ale chyba także piastę (wymieniałbym koło, bo aktualne raczej nie jest warte zmiany piasty). To samo jest z przednią przerzutką idzie za nią 2 rzędowa korba i klamkom. zapewne trzeba także dłuższy łańcuch.
(nie mam zamiaru wymieniać hamulców)
Czytałem sporo i wygląda to następująco:
tylna przerzutka: 105 RD-5700 albo Ultegra RD-6700 (ze wskazaniem na Ultegre , wydaje mi się, że dość duży przeskok jakości/wagi)
kaseta: nie wiem jaka, czy warto kupić Ultegrę czy 105 ? a może jakąś SRAM - nie mam doświadczenia, jeżdżę praktycznie tylko po górach, więc myślę nad 12-27 bądź 11-28
w którymś magazynie rowerowym albo bikeboard [pdf]był poradnik...)
przerzutka przód: ultegra
korba: albo 105 albo ultegra myślę, że 50-34, ewentualnie SRAM Force są w podobnej cenie, ale nie wiem jak z kompatybilnością i mniej dostępne
klamkomanetki: będę szukał używanych 105/ultegra
no i to tylne koło, budżet pozwala mi na albo Fulcrum 7 albo Mavic Aksium
pytania:
czy rzeczywiście muszę wszystko wymienić ? mówię tu o kole, przedniej przerzutce i korbie
wolałbym to zrobić stopniowo, czyli najpierw tylna przerzutka, konieczna kaseta no i klamkom ?
różnica w 105, a Ultegrze jest duża ? warto np. dołożyć 100zł do tylnej przerzutki ?
czy wymiana koła (piasty) jest w ogóle konieczna ?
czy mieszanka 105 i Ultegra współpracuje tak samo jak np. sama 105 i nie ma przeciwwskazań np. do klamkom. 105 a przerzutek Ultegry ?
#5
Napisano 31 grudzień 2011 - 17:46
chodzi o wytrzymałość tak ?Kasety nie ma sensu kupować ultegry tak samo łancucha no chyba że zależy ci na wadze.
gramy bardzo znaczenia nie mają, bo i rama nie tej klasy żeby to coś zmieniło ; )
a co z kołem, bo to chyba największy problem... konieczna jest zmiana ?
zauważyłem też, że Fulcrum racing 7 jest głównie pod Campe w każdym razie jest dużo dużo mniej pod shimano, a jak wygląda sprawa z mavic aksium ?
i jeszcze jedno koła są wystawiane głównie kompletami przód + tył, można kupić jedno koło ?
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#7
Napisano 31 grudzień 2011 - 18:00
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Napisano 31 grudzień 2011 - 18:03
Do tego 105 jest dużo tańsza ,a niewiele rózni się od ultegry.. od dura ace też z resztą bo to są już wg. mnie 3 bardzo wysokie grupy ,które różnią się trochę wyglądem i wagą..
Bierz 105 i będziesz całkowicie zadowolony
ps. mam koła mavic aksium z 2008 roku chyba.. przejechały jakieś 20-25 tyś km i dwa razy był czyszczony bębenek , raz pękła szrycha w tylnym kole i tyle.. śmigają dalej bez zarzutów
#9
Napisano 31 grudzień 2011 - 18:24
jak w kołach masz jeszcze obręczy spro to nie zmieniaj bo po co
mi chodzi o to czy kasetę 10 rzędową będę mógł zamontować do tego koła co mam ?
zauważyłem, że np. Fulcrum Racing 7 są kompatybilne z CAMPA 9/10/11, HG 8/9/10
więc moje koła nie koniecznie działają z 9/10/11...
i od czego to zależy, piasty ?
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#10
Napisano 31 grudzień 2011 - 18:32
#11
Napisano 31 grudzień 2011 - 18:34
To ten. może od najlepszych ( próbuj licytować, może się uda tanio ;p )
Jak widzisz, niektóre modele to 2009, niektóre to 2012 stąd różnica cen pewnie.
Komplety różnią się składem, przeczytaj wszystko dokładnie.
http://www.ebay.de/i...=item2c61f23227
http://www.ebay.de/i...=item2c5e681038
http://www.ebay.de/i...=item2c61f23226
http://www.ebay.de/i...=item45ffb365e5
http://www.ebay.de/i...=item2317e3c684
http://www.ebay.de/i...=item484333fb55
Grube kolarstwo, BMI fighter
#12
Napisano 31 grudzień 2011 - 18:44
Otóż to - jeśli dobrze pamiętam, to w przypadku zarówno kaset 5600/5700 jak i Ultegry dostajesz w komplecie podkładkę dystansową umożliwiającą montaż kasety 10s na bębenku 8/9s (taką podkładkę można też bez problemu kupić osobno).Teraz masz kasetę 9s więc 10 Shimano też będzie pasować
Skłaniałbym się (bo i sam tak zrobiłem, więc może podświadomie ;-)) ku temu co napisał xubix - kompletna 105. W moim przypadku jednak postanowiłem niedawno zmienić kasetę na Ultegrę, ale to tylko ze względu na konfigurację zębatek.
#13
Napisano 31 grudzień 2011 - 20:24
teraz mam 8 rzędową kasetę ; )Teraz masz kasetę 9s więc 10 Shimano też będzie pasować.
skoro tak mówicie, mi zawsze Ultegra kojarzyła się z przeskokiem na wyższą półkę ale jeśli różnicy oprócz wagi nie ma albo jest ona znikoma to nie ma sensu dokładać
http://www.ebay.de/i...=item256afc8826
okazja ? wyjdzie 440zł +/-
garenge, one raczej by trochę przekroczyły mój budżet,
za całą 105 wyliczyłem 1700zł
z tym, że może uda się upolować jakieś klamkomanetki używane bądź zdjęte z nowego roweru
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#17 Gosc_dominik28382_*
Napisano 06 styczeń 2012 - 16:07
#19
Napisano 06 styczeń 2012 - 17:09
http://allegro.pl/gr...2033531258.html
Sam przeszedłem z Shimano na SRAMa i jest rewelacyjny. Bez zastanawiania brał bym SRAMa na twoim miejscu.
Kupowałem w tym sklepie cała grupe sram Force, w cenie lepszej niż w USA :)
#20 Gosc_mackie_*
Napisano 06 styczeń 2012 - 17:16