Skocz do zawartości


Zdjęcie

Shimano 105 5700 czy SRAM APEX


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądDuszniki Zdrój

Napisano 16 styczeń 2012 - 09:20

Witam,

W tym sezonie chciałbym wymienić w swoim rowerze osprzęt z Shimano Tiagra 4500 na nową 105-tkę lub Apexa. Obie grupy są w podobnej cenie ok 2200 zł i chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat trwałości, precyzji działania czy sztywności (główniej tej filigranowej korby Apexa).

#2 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 16 styczeń 2012 - 09:23

Arek74, ktoś na forum 105 5700 sciagniety z nowego roweru sprzedaje za 1600

u2250y2014v3.gif


#3 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 16 styczeń 2012 - 09:26

Polecałbym Shimano 105, zysk wagowy nie jest duży, a same komponenty (przerzutki i klamkomanetki) są tańsze, co może mieć znaczenie w przypadku awarii, dostępność części też jest lepsza. Sama grupa jest już przez wielu sprawdzona i zbiera pozytywne opinie.

#4 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 27 luty 2012 - 23:20

A jest na forum w ogóle ktoś kto "ujeżdża" APEX'a i mógłby się conieco wypowiedzieć ? Sam też się zastanawiam nad tą grupą.

#5 effrenus

effrenus
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądKoło

Napisano 27 kwiecień 2012 - 20:45

Od dziś mam przyjemność użytkowania grupy SRAM APEX.
Po jeździe próbnej stwierdzam że manetki są bardzo wygodne- ładnie leżą w dłoni.
Niestety przesiadając się z shimano jest delikatny problem ze zmianą przełożeń, manetki funkcjonują zupełnie inaczej. Jadąc na dolnym chwycie, zmiana przełożenia czy chociażby hamowanie jest wręcz przyjemnością. Klamka "klika" przy zmianie dość głośno, co niektórym może przeszkadzać. Przerzutki działają bez zarzutu, zmiana następuje szybko.
Jeśli byłyby jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Pozdrawiam :)

#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 kwiecień 2012 - 21:01

To taki pozytywny urok dzialania srama ;)
Szybko sie przyzwyczaisz do innej zmiany biegow.

#7 Gosc_dominik28382_*

Gosc_dominik28382_*
  • Gość

Napisano 27 kwiecień 2012 - 21:08

Ja użytkuje sram ,ale force dla objaśnienia ten sam system co apex double tap.Największy problem stanowiła u mnie system w lewej klamkomanetce ,zdecydowany mankament i najmniej przemyślany u producenta tej firmy ,bynajmniej nie chodzi tu o jakieś wady techniczne ,ale o samą pracę dźwigni ,chodzi bardzo ciężko mimo że wymieniałem pancerze ,Sh jest zdecydowanie lepsze pod tym względem ,tam zmiana przełożeń w przedniej dźwigni następuje jednym paluszkiem (wiem bo miałem tiagrę i użytkuje w drugim rowerze sorę) Denerwuje mnie brak blokady w mechanizmie (np zmieniając przerzutkę z dużego blatu na mniejszy ,niezależnie w jakiej pozycji znajduje się wózek przedniej przerzutki ,po naciśnięciu przerzutki schodzi on na sam dół )-irytuje mnie to bo nie zawsze mam zamiar zmienić blat na niższy ,nieraz po prostu gdy ociera mi łańcuch o wózek chcę trochę go obniżyć o jedną pozycję ,a w sram-ie się tak nie da ,trzeba redukować na niższy blat i dopiero potem znowu na wyższy .Więc jak wspomniałem to jest najgorszy mankament.Fakt że chodzą głośniej zupełnie mi nie przeszkadza ,nieraz mam wrażenie że działają jak elektroniczne ,tak są precyzyjne i można powiedzieć twarde ,lecz wymagają sporo regulacji .Nie rozumiem stwierdzeń że ciężko się przyzwyczaić bo dla mnie to ściema ,przyzwyczajenie to kwestia jednej jazdy może nawet nie .Sam powiem że po kilku jazdach na sram-ie i później na przejście w sorę szukam tej drugiej dźwigni ,ale to kwestia niedługiego czasu .

#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 kwiecień 2012 - 21:16

Kolego proponuje dobrze ustawic przerzutke, szczegolnie ograniczniki. Jak sam wspomniales jest to system double tap.
Jak jestes na blacie i Ci sie zdazy nacisnac klamke (jeden klik), ciagniesz ja dalej (drugi klik) i przerzutka pozostaje na swoim miejscu.

#9 Gosc_dominik28382_*

Gosc_dominik28382_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2012 - 20:44

ok to wiem ,ale ogólnie system ten nie pasuje mi do przedniej przerzutki ,w tym przypadku góruje SH ze względu na siłę jaką trzeba włożyć do zmiany przełożeń ,to że mi się to nie podoba to moja subiektywna opinia jak i to że wózek trzeba podciągać za drugim razem (jak wspomniałeś ten drugi klik),trzeba dosyć wysoko ciągnąć tę dźwigienkę może wynika to z tego że mam stary model force i tam kąt przechyłu dźwigni jest większy niż w nowszym czy chociażby red-ie.Jak wspomniałem nie odpowiada mi ten system do przedniej przerzutki ,tył pracuje świetnie jest precyzyjny ,ale sam musisz wybrać .Osobiście polecałbym ci zdecydowanie APEX-a -jeśli nawet sam miałbym się decydować .
Za 105 przemawia w zasadzie tylko cena bo nabędziesz ją za jakieś 1800-1900zł oraz łatwy dostęp części ,ale powiedzmy sobie szczerze co tu wymieniać ,jedynie łańcuch i kasetę ,ale tu jest kompatybilne SH więc nabędziesz to bez problemu .Za APEX-em waga , precyzja i nazwałbym to jakby prestiż ze względu że jest to mało używana gruba w kraju.

#10 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 21 wrzesień 2014 - 11:05

A jak wygląda kwestia mixowania tych dwóch grup? co do kasety i łańcucha to kwestia jest oczywista, a jak jest z kompatybilnością np. klamek i hamulców, klamek i przerzutek itd.?

#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 21 wrzesień 2014 - 11:15

Przerzutka tył nie współpracuje z manetkami drugiej firmy i vice versa. To jedyny wymóg kompatybilności.

Korba apexa jest wiotka, wiele osób (z mojego doświadczenia) przesiadło się na korby Shimano.





Dodaj odpowiedź