
Shimano 105 5700 czy SRAM APEX
Started By
Arek74
, 16 Jan 2012 09:20
10 replies to this topic
#1
Posted 16 January 2012 - 09:20
Witam,
W tym sezonie chciałbym wymienić w swoim rowerze osprzęt z Shimano Tiagra 4500 na nową 105-tkę lub Apexa. Obie grupy są w podobnej cenie ok 2200 zł i chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat trwałości, precyzji działania czy sztywności (główniej tej filigranowej korby Apexa).
W tym sezonie chciałbym wymienić w swoim rowerze osprzęt z Shimano Tiagra 4500 na nową 105-tkę lub Apexa. Obie grupy są w podobnej cenie ok 2200 zł i chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat trwałości, precyzji działania czy sztywności (główniej tej filigranowej korby Apexa).
#5
Posted 27 April 2012 - 20:45
Od dziś mam przyjemność użytkowania grupy SRAM APEX.
Po jeździe próbnej stwierdzam że manetki są bardzo wygodne- ładnie leżą w dłoni.
Niestety przesiadając się z shimano jest delikatny problem ze zmianą przełożeń, manetki funkcjonują zupełnie inaczej. Jadąc na dolnym chwycie, zmiana przełożenia czy chociażby hamowanie jest wręcz przyjemnością. Klamka "klika" przy zmianie dość głośno, co niektórym może przeszkadzać. Przerzutki działają bez zarzutu, zmiana następuje szybko.
Jeśli byłyby jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Pozdrawiam
Po jeździe próbnej stwierdzam że manetki są bardzo wygodne- ładnie leżą w dłoni.
Niestety przesiadając się z shimano jest delikatny problem ze zmianą przełożeń, manetki funkcjonują zupełnie inaczej. Jadąc na dolnym chwycie, zmiana przełożenia czy chociażby hamowanie jest wręcz przyjemnością. Klamka "klika" przy zmianie dość głośno, co niektórym może przeszkadzać. Przerzutki działają bez zarzutu, zmiana następuje szybko.
Jeśli byłyby jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Pozdrawiam

#6
Posted 27 April 2012 - 21:01
To taki pozytywny urok dzialania srama 
Szybko sie przyzwyczaisz do innej zmiany biegow.

Szybko sie przyzwyczaisz do innej zmiany biegow.
#7
Gosc_dominik28382_*
Posted 27 April 2012 - 21:08
Ja użytkuje sram ,ale force dla objaśnienia ten sam system co apex double tap.Największy problem stanowiła u mnie system w lewej klamkomanetce ,zdecydowany mankament i najmniej przemyślany u producenta tej firmy ,bynajmniej nie chodzi tu o jakieś wady techniczne ,ale o samą pracę dźwigni ,chodzi bardzo ciężko mimo że wymieniałem pancerze ,Sh jest zdecydowanie lepsze pod tym względem ,tam zmiana przełożeń w przedniej dźwigni następuje jednym paluszkiem (wiem bo miałem tiagrę i użytkuje w drugim rowerze sorę) Denerwuje mnie brak blokady w mechanizmie (np zmieniając przerzutkę z dużego blatu na mniejszy ,niezależnie w jakiej pozycji znajduje się wózek przedniej przerzutki ,po naciśnięciu przerzutki schodzi on na sam dół )-irytuje mnie to bo nie zawsze mam zamiar zmienić blat na niższy ,nieraz po prostu gdy ociera mi łańcuch o wózek chcę trochę go obniżyć o jedną pozycję ,a w sram-ie się tak nie da ,trzeba redukować na niższy blat i dopiero potem znowu na wyższy .Więc jak wspomniałem to jest najgorszy mankament.Fakt że chodzą głośniej zupełnie mi nie przeszkadza ,nieraz mam wrażenie że działają jak elektroniczne ,tak są precyzyjne i można powiedzieć twarde ,lecz wymagają sporo regulacji .Nie rozumiem stwierdzeń że ciężko się przyzwyczaić bo dla mnie to ściema ,przyzwyczajenie to kwestia jednej jazdy może nawet nie .Sam powiem że po kilku jazdach na sram-ie i później na przejście w sorę szukam tej drugiej dźwigni ,ale to kwestia niedługiego czasu .
#8
Posted 27 April 2012 - 21:16
Kolego proponuje dobrze ustawic przerzutke, szczegolnie ograniczniki. Jak sam wspomniales jest to system double tap.
Jak jestes na blacie i Ci sie zdazy nacisnac klamke (jeden klik), ciagniesz ja dalej (drugi klik) i przerzutka pozostaje na swoim miejscu.
Jak jestes na blacie i Ci sie zdazy nacisnac klamke (jeden klik), ciagniesz ja dalej (drugi klik) i przerzutka pozostaje na swoim miejscu.
#9
Gosc_dominik28382_*
Posted 28 April 2012 - 20:44
ok to wiem ,ale ogólnie system ten nie pasuje mi do przedniej przerzutki ,w tym przypadku góruje SH ze względu na siłę jaką trzeba włożyć do zmiany przełożeń ,to że mi się to nie podoba to moja subiektywna opinia jak i to że wózek trzeba podciągać za drugim razem (jak wspomniałeś ten drugi klik),trzeba dosyć wysoko ciągnąć tę dźwigienkę może wynika to z tego że mam stary model force i tam kąt przechyłu dźwigni jest większy niż w nowszym czy chociażby red-ie.Jak wspomniałem nie odpowiada mi ten system do przedniej przerzutki ,tył pracuje świetnie jest precyzyjny ,ale sam musisz wybrać .Osobiście polecałbym ci zdecydowanie APEX-a -jeśli nawet sam miałbym się decydować .
Za 105 przemawia w zasadzie tylko cena bo nabędziesz ją za jakieś 1800-1900zł oraz łatwy dostęp części ,ale powiedzmy sobie szczerze co tu wymieniać ,jedynie łańcuch i kasetę ,ale tu jest kompatybilne SH więc nabędziesz to bez problemu .Za APEX-em waga , precyzja i nazwałbym to jakby prestiż ze względu że jest to mało używana gruba w kraju.
Za 105 przemawia w zasadzie tylko cena bo nabędziesz ją za jakieś 1800-1900zł oraz łatwy dostęp części ,ale powiedzmy sobie szczerze co tu wymieniać ,jedynie łańcuch i kasetę ,ale tu jest kompatybilne SH więc nabędziesz to bez problemu .Za APEX-em waga , precyzja i nazwałbym to jakby prestiż ze względu że jest to mało używana gruba w kraju.
Reply to this topic
