Wewnętrznie prowadzone pancerze
#1
Gosc_kobrys_*
Napisano 21 styczeń 2012 - 22:42
kto z was posiada wewnętrznie prowadzone linki i pancerze?
Generalnie idea mi się bardzo podoba, ale na rbr naczytałem się tylko 'pain in the ass' - podobno wymiana kabli to pół dnia roboty bez gwarancji, że się uda + czasem biegi nie chodzą tak płynnie + tarcie.
Ile w tym prawdy? Rozwiązanie mi się bardzo podoba, ale nie byłbym w stanie płynności i spokoju postawić nad estetykę.
#2
Napisano 22 styczeń 2012 - 01:06
#4
Gosc_mackie_*
Napisano 22 styczeń 2012 - 11:00
#5
Gosc_kobrys_*
Napisano 22 styczeń 2012 - 11:09
Fajnie, że opisujecie ale jak już opisujecie to ja bym chętnie potem sobie w rysunki konstrukcyjne spojrzał
Wczoraj na youtube oglądałem jak mechanik mówił, że jemu wprawionemu w ridley noah zajmuje to 10min ... cervelo s1/s2/s3 to podobno zabawa na kilka godzin nawet :/
Gdyby ktoś kto ma ramę ze schowanymi linkami od biegów chętnie bym zobaczył jeśli macie możliwość jak to jest rozwiązane w okolicach supportu. Dzięki!
#9
Napisano 22 styczeń 2012 - 11:56
Generalnie - w nowszych ramach nie ma już problemów; jak przedpiścy pisali - są montowane lekkie pancerze w które wchodzi linka; kiedyś czytałem jak ludzie najpierw przeciągali do środka cienką żyłkę z kawałkiem żelastwa na końcu i używali magnesu żeby toto złapać - i tym 'pilotowali' linkę - ale te czasy już szczęśliwie minęły
#11
Napisano 22 styczeń 2012 - 14:39
Jak już opisujecie to napiszcie jakąmacie ramężębym mógł poszperać necie na ten temat.
Lapierre Audacio.
Gdyby ktoś kto ma ramę ze schowanymi linkami od biegów chętnie bym zobaczył jeśli macie możliwość jak to jest rozwiązane w okolicach supportu. Dzięki!
Pancerze kończą się na otworze w ramie i dalej idą same linki. Rura dolna ma prześwit pod supportem przy którym jest ślizg shimano do linek. Nie widzę, żeby to miało sprawiać problemy przy wymianie kabli. Rura górna jest profilowana. Wiec tylny hamulec jest puszczony już normalnie, pod rurą.
edit: niestety forum nie przyjmuje teraz załączników.
edit2: wygląda to podobnie jak tu tylko prześwit w rurze dolnej jest większy a ślizg jest w stylu Shimano SM-SP18
#12
Gosc_dominik28382_*
Napisano 22 styczeń 2012 - 17:45
#14
Gosc_kobrys_*
Napisano 22 styczeń 2012 - 20:54
kobrys, tak naprawdę po co ci to ,planujesz zakupić ramkę czy może przerabiać swoją aluminiową na takie coś
Mam taką jedną ramę alu do eksperymentów przeznaczoną
Najpierw chcę obadać rynek bo w głowie pomysłów kilka siedzi, ale najpierw chcę podpytać was jak to jest u użytkowników takich patentów.
#15
Gosc_dominik28382_*
Napisano 22 styczeń 2012 - 21:24
http://ud.interia.pl...0f2f1997b60f5d3
nie wiem czy widać link ale chce je umieścić w ramie w otworach ,problem w cenie bo aż 20zł szt a potrzeba 4 wiec dużo ale mam na oku dużo tańsze ,najpierw jednak poczekam na wyniki twojego testu ,jeśli wyjdzie pozytywnie i rezultat mnie zadowoli opiszesz koszty itp to pewnie zabiorę się za to ,bo na razie wolę nie próbować na mojej podstawowej ramce
#16
Gosc_kobrys_*
Napisano 22 styczeń 2012 - 21:27
2. Ja to będę robił kilka miesięcy... więc cierpliwości
#18
Gosc_kobrys_*
Napisano 22 styczeń 2012 - 22:08
wysłałem ci opis na e-maila z kontaktami zapoznaj się i wypowiedz się co i jak i czy mniej więcej zrozumiałeś mnie zainspirowała rama CUBE AGREE PRO stąd pomysł na wew.prowadzenie linek
Bardzo możliwe, że będę miał tą ramę w rowerze głównym za jakiś czas
Dzięki za maila.
#20
Gosc_kobrys_*
Napisano 22 styczeń 2012 - 22:14
to rób na próbę w aluminium jakim tam sposobem chcesz i zdawaj relacje bo ciekawy jestem co wymyśliłeś w aluminiaku z linkami
generalnie pomysł mam - tylko rozwiązać pozostaje mi problem ominięcia węzła supportowego dla całkowicie wewnęrznie prowadzonej linki tylniej przerzutki.


