
Klamki Campagnolo
#22
Gosc_marvelo_*
Posted 30 December 2018 - 02:28
Arni, mój post był odpowiedzią na wątpliwości robo odnośnie typu mechanizmu w tych drugich, kupionych klamkomanetkach Mirage 10s i jak je odróżnić. Dostałem zapytanie od robo na priv a odpowiedziałem tutaj, bo może komuś jeszcze się przyda.
Jak pisałem, kupiłem klamkomanetki MIRAGE 10s (kształtem przypominają moje niezawodne MIRAGE 9s), ale nie wiem jaki mają mechanizm. Czy będą działały równie dobrze ?
W przypadku manetek Campagnolo ciężko jest ustalić np. po wyglądzie zewnętrznym, z jakim mechanizmem mamy do czynienia - Ultra Shift, czy Quick Shift.
Jeśli chodzi o te problematyczne to oczywiście mechanizm PowerShift, ale samo utrudnione zrzucanie (blokowanie) może mieć też inną przyczynę. Zużyty pazur powoduje raczej przepuszczanie o kilka biegów naraz. Może wytarła się albo ułamała końcówka przycisku, która podnosi metalową zapadkę, gdy go naciskamy (ten kawałek za osią obrotu)?
Na pewno trzeba rozebrać i zobaczyć.
#23
Posted 30 December 2018 - 11:25
Dzięki marvelo, będę kombinował z naprawą mechanizmu Power Shift w klamkomanetkach Veloce. Blokowanie dźwigni do zrzucania występuje tylko na niektórych przełożeniach i to mnie dziwi, jakby tylko przy pewnym ustawieniu kółka zębatego.
Zakupione Mirage 10s, z tego co mówisz, chyba ma podobną konstrukcję (małe rozcięcie gumy pod przyciskiem do zrzucania) i wadę, tylko inny kształt - będzie ewentualnie na podmiankę.
Starych dobrych klamkomanetek Mirage 9s jednak się nie pozbędę - drugi rower zostanie taki, jak był złożony w 2005(?) roku i z korbą na kwadrat.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#24
Posted 30 December 2018 - 11:52
Marvelo, a powiedz mi, czemu twoja blaszka jest tak zaokrąglona? Ja zrobiłem tam dość ostry kąt sugerując się płaszczyznami pazura. Wydaje mi się, że ostry lepiej powinien wpasowywać się w zęby zębatki.
Niestety nie wiem jak to wygląda w oryginale za nowości, czy jest bardziej czy mniej ostry/zaokrąglony.
#25
Gosc_marvelo_*
Posted 30 December 2018 - 21:06
Masz rację Arni, choć nawet w takiej formie to już działało poprawnie. To co pokazałem na zdjęciu to taka prowizorka, jak kiedyś już pisałem, zrobiona w klamkomanetce od kolegi z forum. Blaszka była trochę za gruba i ciężko było ją wygiąć bardziej "na ostro". Ale też za cienka nie może być, bo zbyt szybko pęknie lub się zegnie.
robo, może linka zaczyna już pękać, strzępić się, albo coś się dostało do środka i blokuje mechanizm? Jak rozbierzesz będziesz widział. Ale sam pazur już na pewno trochę wytarty i trzeba się liczyć, że niedługo może zacząć przepuszczać, więc przy okazji można go odtworzyć. Wklejenie tam blaszki ma też taką zaletę, że współpraca z plastikową zębatką może dawać potem mniejsze tarcie i zębatka w sumie pożyje dłużej. A chyba też nie jest dostępna jako część zamienna.
#26
Posted 30 December 2018 - 23:36
Niestety, chyba bez rozebrania się nie obejdzie.
W połowie sezonu zmieniałem kierownicę, wiec wymieniłem linki, pancerze, owijkę .... teraz trzeba będzie to wszystko powtarzać. Przy okazji podjąłem próbę przesmarowania bez rozkręcania. Użyłem smaru w aerozolu i liczyłem, że to pomoże.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#27
Posted 31 December 2018 - 00:15
Ale też za cienka nie może być, bo zbyt szybko pęknie lub się zegnie.
No patrz, wykrakał
Nie dalej jak 2 tygodnie temu właśnie mi pękła na tym zgięciu i się odkleiła. Nagle ciach i zaczęło biegu puszczać, oho mówię, coś padło. Ale 3 czy 4 lata bez zająknięcia wytrzymało. Jednak tam jakieś siły występują, wtedy miałem z wąsa metalowego od skoroszytu, teraz brutalnie poszedłem i wyciąłem z blachy po puszce od śledzi. Też cienka, dobrze się tnie nożyczkami. Tylko uważać trzeba, by szczyt zęba nie zawadzał o zębatkę, bo się blokuje w pośrednim położeniu i zacina bieg.
No i właśnie, ciekawe co u roba powoduje te zablokowanie? Ząb tak się wyjechał, że powstał powiększony zadzior? Jakoś sobie tego nie wyobrażam.
Smarowanie nie pomoże, musisz odkręcić i kiknąć do środka. A może jakiś paproch tam wleciał w zęby zębatki i ją przyblokowuje na pazurze? Jednak blokada to taka odwrotność zjechanego pazura, który zeszlifowany ze szczytu nie zazębia się dobrze. Twój musiał by się wydłużyć lub właśnie coś wpadło w zębatkę.
#28
Gosc_bula_*
Posted 20 January 2019 - 08:08
Attached Files
Reply to this topic
