![](http://www.gravatar.com/avatar/d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e?s=100&d=https%3A%2F%2Fszosa.org%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Polerowanie aluminium, poradnik
#42
Gosc_wojciech_bmv_*
Posted 18 February 2012 - 13:39
![Dołączona grafika](http://img515.imageshack.us/img515/7749/dsc6166.jpg)
![Dołączona grafika](http://img822.imageshack.us/img822/4240/dsc6167o.jpg)
Jedno ramie prawie gotowe:
![Dołączona grafika](http://img864.imageshack.us/img864/3738/dsc6277.jpg)
![Dołączona grafika](http://img215.imageshack.us/img215/8243/dsc6278p.jpg)
Tak jak widać na ostatnim zdjęciu, na razie odpuściłem fragment z napisem Dual sprint, nie chcę go uszkodzić. Adaasko, polecasz metodę z tym kretem w żelu tak ? Jest to raczej bezpieczne rozwiązanie ?
pzdr
Wojciech
#43
Posted 18 February 2012 - 17:54
Sciągając anode zciagamy zabezpieczenie .
Lekka polerka nie jest zła, dogłębna nynynynyn
Shimano np. stosowało pokrycie części tzw. painted aluminium , nie było to anoda jednakże.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#44
Posted 18 February 2012 - 18:35
nie wiem jak shimano nazywalo te swoje pokrycia - ale podobnie do cinelli schodzilo kretem, bez problemu, i wyglądalo tak samo.
co rozumiesz pod mydlanym - lekka polerka dobra doglebna zla? nikt chyba nie mowil zeby zbierac milimetr materialu, ale jak jest jak, bez psucia kształtu itd, to chyba warto pozbyc sie rys i wad.
wojciech_bmv, pisalem juz wyzej - jest bezpieczna, ale musimy pilnowac - bo za dlugo pod kretem potrafi pogryźc aluminium na czarno (to powierzchniowe, ale znowu trzeba to papierem zdzierac) - jak z wyczuciem, pedzelkiem, i scierac jak zdejmie - to smialo
![:)](https://szosa.org/public/style_emoticons/default/smile.png)
pamietac o rekawiczkach i okularach
#45
Posted 18 February 2012 - 19:30
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#48
Posted 18 February 2012 - 21:24
to do szosy, czy ostrego? jak do ostrego moze pokusic się o zeszlifowanie bokow, zrobienie jej calkiem na gladko jak np h+son?
![Dołączona grafika](http://image.rakuten.co.jp/lineup/cabinet/pistbike/h-plus-son-polish.jpg)
#53
Posted 08 August 2012 - 20:46
![;)](https://szosa.org/public/style_emoticons/default/wink.png)
#55
Posted 13 November 2012 - 10:40
Po zapoznaniu się z tematem urodziło mi się w głowie kilka pytań, a mianowicie.
Czy części chromowane można polerować takimi samymi metodami jak alu?
Czy jeśli części są anodowane (a jak wyczytałem tu, większość jest) muszę przed polerką tę anodę zdjąć np. używając metody z Kretem? Czy nie jest to konieczne?
Czy pomalowanie wypolerowanych na błysk elementów lakierem bezbarwnym zabezpieczy je przed utlenianiem (po przeczytaniu wcześniejszych postów nic mi się nie wyjaśniło w tej kwestii) bo logicznie rzecz ujmując tak chyba powinno być nie?
Kolejnym i w zasadzie otatnim pytaniem jest: gdzie można (poza allegro) dostać papiery i pasty polerskie, doceniam wszelkie sugestie, jestem zielony w tym temacie więc proszę o pomoc bardziej doświadczonych forowiczów.
Pozdrawiam m.s.k
#57
Posted 13 November 2012 - 18:34
z mojego doświadczenia nie ma prostej odpowiedzi bo zależy od warstwy chromowanej jej podkładu i stopnia uszkodzeniaCzy części chromowane można polerować takimi samymi metodami jak alu?
kretem nie koniecznie ale anodę trzeba zdjąć bo nie zrobisz bez tego polerki 8-)Czy jeśli części są anodowane (a jak wyczytałem tu, większość jest) muszę przed polerką tę anodę zdjąć np. używając metody z Kretem? Czy nie jest to konieczne?
zabezpieczyć zabezpieczy ale nie będzie tak pięknie błyszczało (przynajmniej mi się nie udało tak nanieść bezbarwnej, wolałem raz na tydzień/2 tygodnie znów poprawić samą pastą i znów mieć piękne lusterko :mrgreen:Czy pomalowanie wypolerowanych na błysk elementów lakierem bezbarwnym zabezpieczy je przed utlenianiem (po przeczytaniu wcześniejszych postów nic mi się nie wyjaśniło w tej kwestii) bo logicznie rzecz ujmując tak chyba powinno być nie?
jak kolega wyżej napisał praktycznie każdy budowlany czy nawet motoryzacyjny mający lakiery w ofercie pasty są czasem nawet w supermarketach na stoiskach z chemią samochodowąKolejnym i w zasadzie otatnim pytaniem jest: gdzie można (poza allegro) dostać papiery i pasty polerskie, doceniam wszelkie sugestie, jestem zielony w tym temacie więc proszę o pomoc bardziej doświadczonych forowiczów.
#58
Posted 14 November 2012 - 11:43
Jakie znacie inne metody zdejmowania anody z aluminiowych elementów?
Bardzo dziękuję za odpowiedzi i pomoc!
![:)](https://szosa.org/public/style_emoticons/default/smile.png)
#59
Gosc_vmax_*
Posted 16 November 2012 - 21:33
Efekt fajny ale pracy duzo ./mówimy o polerce chromu oczywiście / jak niedowiarki to zapytajcie majstra od aut , takiego starszej daty .Ci faceci cuda potrafią zrobić i to prawie zarmoche
#60
Posted 16 November 2012 - 22:56
Reply to this topic
![](http://www.gravatar.com/avatar/d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e?s=100&d=https%3A%2F%2Fszosa.org%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)