A ja mam takie pytanko, czy boczne ścianki obręczy też polerować, czy nie wpłynie to na pogorszenie hamowania? Obręcze to alusy favorit o takie >
Napisano 26 marzec 2014 - 21:07
eee... że co?...
że to niby ja skądś to skopiowalem?....
fajnie, siedze na paru forach, na bike action, forum rowerowe, tutaj, light bike, na bmx.pl to moi koledzy, mozna nawet po czesciach wywnioskować ze nie jeżdze tylko na szosie...
to też ja, jak widać do bmxów nie daleko...
zresztą... czy ja sie musze tłumaczyć? spoko, nic wiecej nie wkleje, ani nie napisze...
Poradnik napisałem sam pierwszy w Bikeaction - w miare jak ludzie chwytali motyw polerki, przerabiałem go, i wędrował sobie w świat, ludzie sie ciekawili, sami sie za to brali i nikogo nie bolało, a nagle dostaje w twarz że to nie moje? :shock:
nawet ja sam od nikogo do kopiowania zadnych praw nie chciałem, haha
Napisano 26 marzec 2014 - 21:26
Pisz dalej! Co cię obchodzi jakiś baran?! Ludzie są ciekawi tematu polerki a ty mądrze to opisujesz ja sam jestem na etapie zdzierania farby z felg. Co prawda tylko z korony bo rant to tylko niewielka warstwa klaru i to zeszło od samych oparów kwasu mruwkowego Spolerowałem już kilka aut, felg, i też coś niecoś łapie z tematu ale w sumie to kukam po forach i czytam bo chce sam spolerować moje felgi na beszczelne lustro!!! A jak czytam coś mądrego np. ten poradnik to ni stąd ni z owąd wpier... sie jakiś deb..z jakimiś prawami autorskimi!!!??? I w ogóle nie wiem??? nie rozumiem takich ludzi??? Ale jest spoko bo już wiem jak zrobić lusterko Dzięki!
Napisano 10 styczeń 2015 - 12:50
Koniecznie muszę wypróbować tę Twoją zieloną pastę skoro daje taki efekt. Zawsze byłam za autosolem, jak mi się skończy to kupię zieloną, wypróbuję.
Jeśli chodzi o zmywanie lakieru - ja mam doświadczenie z polerowaniem felg samochodowych (https://scontent-a-f...00a&oe=5533B86E :-D ), po wypróbowaniu różnych środków u mnie świetnie się sprawdzał spray Boll, koszt to około 25zł za puszkę. Jedna puszka wystarczała mi na 2 felgi. Wystarczy tak spsikać element, żeby wytworzyła się równomiernie pokrywająca pianka. Czekamy pół godzinki, po czym za pomocą plastikowej szpachelki ściągamy piankę wraz z lakierem. Ja zmywałam z felg oryginalny lakier porsche (nie jakiś tak np. badziewny spray, który de facto schodzi przy użyciu dobrego środka do mycia felg) i Boll naprawdę dał radę, niczego nie trzeba było mocno drapać, smarować, kombinować.
Kurcze jak mnie natchnął ten temat, chyba zaraz po szkole jadę po papiery i do dzieła jeśli zapał się utrzyma i nie zapomnę, to za kilka dni pochwalę się efektami
CUBE AGREE HPA
Napisano 04 maj 2016 - 18:52
Witam
Chciałbym poradzić się Was przed rozpoczęciem renowacji aluminiowej ramy mojego roweru. Zanim rozpocznę chciałbym rozwiać jednak pewne wątpliwości:
1) Wydaje mi się, że jest ona w jakiś sposób zabezpieczona, anodowaniem lub lakierem. Odnoszę takie wrażenie ponieważ pomimo rys, otarć (posiadam ją 15 lat) nadal widoczny jest słaby efekt lustra, a powierzchnia nie wykazuje cech utlenienia. Możecie dać mi jakieś wskazówki jak rozpoznać formę zabezpieczenia ramy (lub jej brak), tak aby dobrze dobrać metodę jej usunięcia i nie zniszczyć aluminium.
2) Rama jest poobdzierana ale nie wygląda jeszcze beznadziejnie (lekkie lustro jest). Zastanawiam się nad ponownym zabezpieczeniem jej po polerce, bo obawiam się, że po usunięciu zabezpieczeń aluminium zacznie się szybko utleniać i cała praca okaże się bezsensowna, a efekt gorszy niż przed renowacją. Lakier lub anodowanie psują efekt lustra?Słyszeliście może o zabezpieczaniu powierzchni przez gotowanie elementu we wrzątku lub za pomocą pary?
Co do procesu polerowania, sprawa jest dla mnie jasna. Proszę o rzeczowe po/odpowiedzi odnośnie procesu przygotowania ramy do polerowania i późniejszym jej zabezpieczeniu i utrwaleniu efektów pracy.
Z góry dzięki.