Jump to content


Photo

Kompatybilnosć- Campagnolo i reszta świata


168 replies to this topic

#141 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 March 2016 - 17:14

Czyli kupa, po kształcie zewnętrznym właśnie sądziłem, że podmienię sobie sam korpus z mechanizmem, zamontuję dźwignię hamulca od Centaura, gumę natnę, by dźwigienka niżej mogła zejść i będzie grało. No ale skoro jest to fizycznie niemożliwe to guzik z pomysłu.

 

A reszta? Przerzutka tylna obsłuży mi 11rz kasetę i zadziała ewentualnie z klamkami Chorusa? Korba chyba była by OK, przednia przerzutka ewentualnie, ale mam nadzieję, że dało by się tak wyregulować, by zadziałało i łańcuch nie przelatywał na ramię czy na suport.



#142 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 March 2016 - 17:17

Arni, mnie 11 biegów też specjalnie nie jest potrzebne. Natomiast co do eksploatacji to chyba nie jest tak źle. Łańcuchy Veloce, ok 130 zł, Centaur ok. 160, Record ok 180-200. Łańuch wymieniam gdzieś co 15k km. Kaseta Veloce chyba 180 zł. Wymieniam może co 30-40k km. Koszty nie są duże. Kolega, który rotuje 3 łańcuchy na jednej kasecie przejechał 100k km.

 

A co zyskasz eksploatując kasety i łańcuchy Shimano? Łańuch Dura Ace to dziadostwo, głośno mi pracował i szybko go urwałem. Nie wiem jak z kasetami szosowymi. Jedyne co by mi się przydało to górska kaseta z dużymi koronkami.



#143 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 March 2016 - 17:36

Na 10s jest tanio, ale kaseta Centaura to już prawie 500zł., a to czyni różnicę. Dwa, pazur pada, zębatka się wyciera, co to ma być? Naprawa w końcu stanie się problemem, to trzeba zmienić, nie ma na co czekać. Tu już nie chodzi o łańcuch czy będzie za 80 czy 150zł, to nie może się rozpadać ciągle.

 

Marvelo, wczoraj po raz drugi już przeszlifowałem ząbki zębatki, niby chodzi trochę lepiej i pewnie pociągnie jeszcze sezon, ale liczę się z tym, że w końcu trzeba będzie to wymienić, bo nie wiem czy uda mi się ten pazur odrestaurować. Idzie w ogóle ten cały dzyndzel jakoś wymontować? Próbowałem wczoraj wkleić blaszkę, ale nie działało to tak jak powinno więc poprzestałem na drobnej regeneracji zębatki.

Nie wiem tez czy wcześniej się dobrze zrozumieliśmy, myślałem o wymianie właśnie całego korpusu, zostawiam gumę, dźwignię hamulca, a reszta do wymiany, cały korpus.

Dokładnie jak tu:

 

Cały korpus Chorusa ma oznaczenie R: EC-RE300, dżwignia podobna kształtem i montażem, guma nieco inna:

http://www.campagnol...2015_part_A.pdf

 

 



#144 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 23 March 2016 - 19:14

Aha, jeśli cały korpus chcesz wymienić to problemu nie ma. Dźwignia hamulca i obejma na 99.9999% powinny pasować (tak było w starszych generacjach, więc zakładam że w tej kwestii nic nie zmienili). A gumę będziesz musiał lekko podciąć, tak jak pisałeś.

 

Regeneracja pazura poprzez wklejenie blaszki faktycznie byłaby dużo łatwiejsza po wymontowaniu go (bo strasznie tam ciasno, dużo gorszy dostęp niż w starszej generacji z mechanizmem Escape, czyli typu Xenon), ale raczej nie da się tego zrobić. Choć z samą blaszką możesz jeszcze pokombinować, może była za gruba albo za cienka, lub miała zbyt łagodne zagięcie?

 



#145 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 March 2016 - 19:38

Aha, jeśli cały korpus chcesz wymienić to problemu nie ma. 

W właśnie, też tak to widzę. Napisałem do Vertykala, ciekawe co odpiszą, w Cyklomani nie wiedzą nic na ten temat.

 

A teraz reszta, trzeba wymienić tylną przerzutkę? Mam jeszcze Veloce chyba z 2009 roku i nie wiem czy ciąg linki się zgadza z tym co ma Chorus. Centaur 2012 chodzi prawidłowo, ale mogli coś namieszać czasem.



#146 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 March 2016 - 20:27

Widziałem w Wertykalu że sprzedają samą dźwignię od Chorusa 10s. To nie jest kompatybilne? O ile wiem to Wertykal sprowadza różne części zamienne na życzenie klienta, tylko trwa to cholernie długo. Koleś, ten od 100k km na trzech łańcuchach i jednej kasecie, potrzebował blat 42t do swojego starego Veloce. Czekał dwa miesiące ale mu w końcu ściągnęli. Ja swojego Centaura kupiłem w Cyklomanii. Sprowadzili mi nawet korbę Centaura o której Wertykal twierdził że nie istnieje (52-39-30). Jeszcze miałem do czynienia z Porębą z Krakowa, też dystrybutor Campy ale customer service nie jest czymś czym byliby zainteresowani.



#147 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 March 2016 - 21:06

Nie, to inne mechanizmy. Do Veloce, Centaura i Atheny idzie dokupić tylko cały mechanizm, dźwignię hamulca, pogrubienie pod palce i obejmę na kierownicę. Żadnych elementów wnętrza mechanizmu nie dokupisz, taka polityka. Jak padnie to wymieniasz całość. Nieco lepiej jest właśnie w wyższych grupach, bo dochodzi dzyndzel do spuszczania linki (ten mały pod kciuk). W tym pdf co podałem linka jest wszystko opisane co można dostać z części zamiennych. Dodatkowo do wyższych grup jakieś US sklepy mają zębatki indeksu, sprężynki itd. a do Atheny włącznie nic.

 

Marvelo, zainspirowałeś mnie i podjąłem trzecią próbę rekonstrukcji pazura, normalnie Bob budowniczy ze mnie. Minimalnie inaczej dogiąłem blaszkę rekonstrukcyjną i się udało wreszcie, chodzi jak za nowości  :D Wkleiłem na szary Poxipol, oby trzymało teraz. Ty na jaki wklejałeś?



#148 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 23 March 2016 - 21:57

Ja wklejałem na jakiś cyjanoakrylowy (typu "Super Glue") i dodatkowo podwiązywałem mocną nicią nasączoną później klejem. Ale w tej nowszej generacji nie ma za bardzo gdzie tej nitki zaczepić, więc chyba mocny klej epoksydowy (jak Poxipol czy Distal) jest lepszym wyborem.

Mam nadzieję, że będzie to u Ciebie chodzić jeszcze długo.

Już kiedyś chyba wspominałem o tym, ale mi po wstawieniu odpowiednio wygięte blaszki, gdy już wszystko zadziałało jak trzeba, przypomniała się scena z filmu Vabank, gdy Duńczyk po setkach nieudanych prób w końcu wyciął odpowiednią blaszkę blokującą tą szwajcarską instalację alarmową i ta jego mina triumfu z cygarem w zębach;-) .   



#149 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 March 2016 - 22:03

Właśnie co do kleju mam drobne obawy, bo przy pierwszych próbach jakoś tak dość łatwo schodził z tego plastiku. Blaszki trzymał, a pazura nie bardzo. Niby coś tam pozostało, ale raczej to resztki były. No zobaczymy, czas pokaże, najwyżej będę na Super Glue próbował, najważniejsze że kształt zęba mam opanowany i działa, a i także marzenia o łączeniu Campy z Shimano odłożone w czasie :D



#150 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 17 May 2016 - 20:34

Da radę połączyć klamki campy 8s z przerzutką shimano 8?
Syn ma przerzutki na ramie a chciałem mu zmienić na klamkomanetki, campy mam za grosze

#151 lukaszpb

lukaszpb
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 07 August 2017 - 22:40

manetki campagnolo xenon 9 + kaseta shimano 9 + przerzutka sora r3300 + łańcuch shimano 9 .  Nie mogę tego wyregulować  bo w pewnym momencie jak zacznę regulacje od dołu to na górze (około 3 biegu ) przeskoczy mi o 1 zębatke więcej i odwrotnie gdy zacznę regulować od  góry to na dole ( około 6 biegu ) w pewnym momencie przeskoczy też o 1 więcej. Tylko ja mam taki problem i nie potrafię tego wyregulować czy może nie da się tego zrobić ?



#152 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 08 August 2017 - 00:46

Niestety, ta kombinacja nie może działać poprawnie, bo manetka Campagnolo ciągnie za dużo linki na każde kliknięcie, dając w efekcie wychylenie przerzutki Shimano o 5.26 mm, a kaseta 9-rzędowa Shimano ma zębatki rozstawione co 4.35 mm (opierając się na danych z tej tabeli: https://jefaisduvelo...10-39-26-pm.png).

Ale jest pewna szansa, by stosunkowo tanim kosztem uzyskać poprawne działanie. Musiałbyś zmienić kasetę na 8-rzędową, a linkę do przerzutki zamocować w taki sposób: http://www.cyclinguk...-gears/shimergo

Zabieg ten oddali punkt zaczepienia linki od osi obrotu, co sprawi, że wychylenie przerzutki na każdy klik manetki zmniejszy się proporcjonalnie, zbliżając je prawie idealnie do wymaganego dla kasety 8-rzędowej (zębatki rozstawione co 4.8 mm).



#153 lukaszpb

lukaszpb
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 08 August 2017 - 14:20

A czy zmieniając przerzutke tylną sora 9 na przerzutke campagnolo 9 wtedy zmiany biegów będą prawidłowe?

#154 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,616 posts
  • SkądSzczecin

Posted 08 August 2017 - 14:29

Nie, oba systemy są ze sobą niekompatybilne.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#155 lukaszpb

lukaszpb
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 08 August 2017 - 16:59

Ostatnie pytanie. Czy jak zmienie przerzutke na campagnolo 9 i kasetę też zmienię na campagnolo 9 to będzie okej ( o ile to możliwe ) czy na przykład piasta pod kasete campagnolo 9 jest szersza i potrzebuje szerszej piasty.

#156 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 August 2017 - 17:09

Piasta w tylnym kole ma bębenek na który zakłada się kasetę. Jest on inny dla Campagnolo, inny dla Shimano. Kaseta Shimano nie pasuje na bębenek Campagnolo i odwrotnie. Bebenek można często dokupić i wymienić ale zwykle jest to koszt ok. 200 zł. W grupach 8-9-10-biegowych najlepiej nie mieszać ze sobą Shimano z Campagnolo jeśli chce się spokojnie spać. Więc jak masz klamki Campy to kup przerzutki i kasetę Campy. Pełna kompatybilność jest dobrze opisana tu:
http://blog.artscycl...-compatibility/



#157 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 08 August 2017 - 18:37

A czy zmieniając przerzutke tylną sora 9 na przerzutke campagnolo 9 wtedy zmiany biegów będą prawidłowe?

Taka kombinacja ma już jakieś szanse powodzenia, choć wciąż będzie różnica w skoku (wychyleniu) przerzutki względem odległości między zębatkami kasety. W 9-ce Campagnolo zębatki są co 4.55 mm, czyli o 0.2 mm szerzej względem Shimano. Osobiście tego nie praktykowałem, ale pamiętam, że zdarzały się nowe rowery na osprzęcie Campagnolo 9-rz, które miały fabrycznie zamontowane kasety Shimano, bo te były sporo tańsze od Campy (także piasty Shimano lub pod standard Shimano były tańsze). Podobno po dobrej regulacji jakoś to działało.     



#158 Bodek10

Bodek10
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • SkądPolska

Posted 05 September 2017 - 21:41

Jako pierwszy post witam wszystkich.

Jako że troszkę jeździłem na miksie to w paru słowach opiszę wrażenia :)

Konkretnie miałem całą grupę shimano 105/9s tylko łapy od Xenona też 9s, wytrzymałem 10kk (jestem wrażliwy na głośną i nie bardzo płynną pracę napędu). Według opisów z różnych for internetowych na przerzutce linka była zamocowana na pętlę (aby zmniejszyć ciąg), i w kasecie po pałąku miałem zmienioną jedną przekładkę na szerokość campy. Wyglądało to tak o ile dobrze pamiętam, pałąk z pięcioma zębatkami przekładka campy i reszta zębatek z przekładkami shimano. Reszta to dość mozolna regulacja zakresów (góra i dół) oraz naciągu linki. Nie powiem aby to nie chodziło ale, właśnie często musiałem coś podregulować przy grubszym czyszczeniu od nowa składać i ustawiać. Po 10kk trafiła mi się tanio przerzutka xenon 9s, więc trochę lepiej to chodziło. Jeśli ktoś lubi grzebać i bawić przy rowerku to ok, dla lubiących więcej jeździć nie polecam takich miksów.



#159 HornyHorse

HornyHorse
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 06 September 2017 - 22:15

Mam pewien problem, otóż: 

Sprawa jest taka: mam starego grata, w którego nie za bardzo opłaca mi się inwestować. Mogę kupić klamkomanetki campy 3x8: https://www.olx.pl/o...67-IDo2uU0.html

 

Sytuacja wygląda tak, że: mam piastę, w którą spokojnie mogę wrzucić 8-biegową kasetę Shimano. Pochodzenie tylnej przerzutki jest znane zapewne jedynie stwórcy. Przednią mam jakąś campę (nie wiem jaką). Korba, podobnie jak tylna przerzutka jest nie do zweryfikowania. Myślę nad zakupem: https://www.olx.pl/o...67-IDkcai8.html

 

Potrzebuję koniecznie klamkomanetek, które będą mieć wewnętrzne prowadzenie linek (to konieczność ze względu na bikepacking - mam z przodu torbę ortlieba i z szerokością mojej kierownicy nie ma możliwości, żeby wystawały jakieś linki z boku klamek - między innymi z tego powodu potrzebuję klamkomanetek - miejsce na kierownicy).

 

Kaseta jaką posiadam to 7-miorzędowa shimano, podobnie łańcuch - shimano na 7 rzędów. Przerzutki na kierownicy - SIS... które muszę usunąć, bo nie mam już na niej miejsca.

 

Otóż moje pytanie brzmi: czy kupując te klamkomanetki, wymieniając kasetę na ósemkę - to zadziała? Rozumiem,że diabeł tkwi w tylnej przerzutce, ale mogę również ją dokupić. Problem w tym, że nie mogę znaleźć nigdzie taniej (a nawet drogiej ,choć to i tak nie wchodziłoby w grę) campy na 8 przełożeń... 

 

Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc w tej kwestii.

 

Pozdrawiam, 

Kamil Zajdel



#160 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 08 September 2017 - 18:01

Sytuacja wygląda tak, że: mam piastę, w którą spokojnie mogę wrzucić 8-biegową kasetę Shimano. Pochodzenie tylnej przerzutki jest znane zapewne jedynie stwórcy. Przednią mam jakąś campę (nie wiem jaką). Korba, podobnie jak tylna przerzutka jest nie do zweryfikowania. Myślę nad zakupem: https://www.olx.pl/o...67-IDkcai8.html

 

 

 

Najlepiej wrzuć zdjęcia przerzutek i korby, może ktoś rozpozna.

 

Manetki Campagnolo na 8 biegów to dość odległe czasy i osobiście nie miałem do czynienia z takimi, a te z OLX to już w ogóle jakieś dziwne, bo nie mają typowego "mysiego uszka" do zrzucania biegów, tylko jakąś dłuższą dźwignię połączoną z tą łopatką pod klamką. Możliwe, że sama indeksacja była już ujednolicona i są kompatybilne z innym osprzętem Campagnolo na 8-kę.

Wydaje mi się, że w tamtych czasach osprzęt kompatybilny z 8-biegową Campą robił też Sachs.

http://i.ebayimg.com...LNZTaZI/$_1.JPG

http://lecycleur.com...hs-new-success/

 

Gdyby udało się skompletować zestaw 8-biegowy Campagnolo to powinien on dobrze współpracować z obecną kasetą 7-ką Shimano, bo odstępy między zębatkami są tu takie same jak u włoskiego konkurenta (5mm mierzone środek-środek). Ósemka Shimano ma 4.8 mm - wciąż blisko i powinno dać się wyregulować.

 

Korba Shimano 105 na Octalink powinna chodzić z łańcuchem na 7-8 biegów, choć do kasety 8-ki można też dać łańcuch na 9-kę.

Ale kupując używaną korbę koniecznie upewnij się, czy suport nie ma luzów, bo nowe są drogie (minimum 150 zł) i już trudno je kupić. 

NIestety,  Octalink V2 (stosowany obecnie w tańszych grupach) nie jest kompatybilny.

A ta stara ma wymienne zębatki? 





Reply to this topic