Skocz do zawartości


Zdjęcie

GIANT Defy 3 - fabryczny, zmodyfikowany


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 as007

as007
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 marzec 2012 - 10:50

Witam! Po dwóch latach czytania tego forum i korzystania z rad, za które wszystkim dziękuję, pozwolę sobie na pochwalenie sie swoim "żółtym szerszeniem".

Rower był kupiony "po bożemu" w sklepie "na rogu" w 2010.
http://www.giant-bic...ple/4690/37261/
Oczywiście po przejechaniu pierwszych kilometrów wyszły wszystkie jego wady (kupowałem ten rower jako całkowity laik. Po prostu wpadłem do sklepu i kupiłem). Rok trwały modyfikacje a specyfikacja obecna wygląda tak:

Napęd: kompletna grupa Campagnolo Veloce 10 (50/34 - 12/25)
Koła: Campagnolo Vento G3 (łoż. maszynowe)
Opony: Michelin Krylion Carbon
Siodełko: Selle Italia SLR Gel Flow
Pedały: Shimano PD-M540 ("góralskie" - bo tak!)
Do tego licznik: SIGMA 2209 MHR
Z oryginału została: rama, kierownica, widelec i sztyca (ta jeszcze pójdzie do wymiany)
Całość waży (bez pedałów): 8,54 kg

W sumie jak dla mnie, starszego pana jeżdżącego rekraacyjnie ok 5-6 tys. km rocznie aż nadto.
Oczywiście służę swoimi opiniami z użytkowania poszczególnych komponentów

Dołączona grafika

#2 scooby666

scooby666
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • Skądrdz

Napisano 29 marzec 2012 - 10:55

śliczny jest! tylko ta kierownica jakoś dziwie wyszła na tym zdjęciu

#3 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 29 marzec 2012 - 11:47

Bardzo ładny, a kiera faktycznie za wysoko :-)

#4 Stormik

Stormik
  • Użytkownik
  • 228 postów
  • SkądKoźle/Opolskie

Napisano 29 marzec 2012 - 13:11

super rower :lol: i bardzo mi wpadły w oko koła ^^ no i oczywiście ta piękna żółta rama :mrgreen: a ta kierownica faktycznie jakoś tak dziwnie
Właśnie a może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego w giantach dają te podkładki pod kiere żeby wyżej była ? ostatnio widziałem w sklepie też gianta i pełno tych podkładek miał, ja tam wole kiere mieć niżej :-P :mrgreen:

#5 morning bell

morning bell
  • Użytkownik
  • 101 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 marzec 2012 - 13:31

Mam taki sam :) Koła zmieniłem na Mavic Aksium, osprzęt na Tiagrę, z przodu dwu tarczowy kompakt. Mój waży ok 9,5 kg. Twój wynik wagowy jest naprawdę godzien podziwu!

#6 Marek79

Marek79
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądZłotów

Napisano 29 marzec 2012 - 13:59

Witam,
Mam identycznego, rozmiar M. Dokonane zmiany:
- koła Ultegra WH- 6700
- napęd pełna grupa Shimano 105 (5700): manetki, przerzutki, korba (53-39), kaseta (11-25)
- pancerze Jagwire żółte, owijka Fizik
- siodełko pro condor
- opony: Michelin Lithion 2
- koszyki bidonu Giant Enigma alu 32g
- pedały Shimano R-520

WAGA: 8,5 kg
Pozdrawiam :)

Dołączona grafika

#7 Stormik

Stormik
  • Użytkownik
  • 228 postów
  • SkądKoźle/Opolskie

Napisano 29 marzec 2012 - 14:02

ooo... :shock: to mamy aż 3 posiadaczy podobnych do siebie zółtych pszczółek :lol:

#8 Gosc_Dziegiel_*

Gosc_Dziegiel_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2012 - 16:19

Melduje się czwarty, ale nie w tak fajnej konfiguracji, jak poprzedników, opony tylko wymieniona i żółta owijka esperanzy czeka w szafce...
as007, te twoja koła wyglądają nieziemsko, jak się jeździ, czuć przesiadkę z tych seryjnych kloców, jak w ogóle wygląda rower w tej konfiguracji vs seryjnej, czuć dużą różnicę? Bo z kasą u mnie krucho, postanowiłem zajechać cały osprzęt i koła i dopiero wtedy brać się za jakiś upgrade. :D

Tak mój wygląda:
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#9 as007

as007
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 marzec 2012 - 16:51

Dzięki za dobre słowa. A odpowiadając:
1. Skąd taki układ kierownicy? Zwichrowałm sobie kregosłup na nartach i mnie bolał. Wygodniejsza pozycja po prostu. Już wróciłem do starej bo i zdrowy jestem.
2. :dziegiel. Koła to podstawa. Na nich zauwazłem największą różnicę. "Uzysk"na zjazdach, jak liczyłem dochodził do 5-7 km/h
3. Co do wagi, to robiły ją głównie fabryczne komponenty. Wagę zbijałem dla zabawy raczej, bo ważę prawie 90 kg, więc 500g w tę czy tę stronę nie robi różnicy.

#10 morning bell

morning bell
  • Użytkownik
  • 101 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 marzec 2012 - 20:25

Wszyscy zmieniliście w swoich Defyach opony. Ja pomimo zmiany osprzętu i kół na Mavic, nadal jeżdżę na fabrycznych Vittoriach 700x25. Zastanawiam się nad zmianą na jakieś Continentale lub Schwalbe 700x23, ale po przejechaniu przeszło 4000 tys. km opony są nadal w dobrym stanie. Poza tym na kiepskich drogach komfort na oponie 700x25 jest lepszy. Nigdy jeszcze nie złapałem kapcia :) Vittorie są trochę nieprzewidywalne na mokrym :( Czym podyktowane są zmiany opon w waszych rowerach? Negatywnymi opiniami o tych oponach?

#11 morning bell

morning bell
  • Użytkownik
  • 101 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 marzec 2012 - 20:41

Marek79, w Twoim Defy sztyca jest dość mocno wysunięta. Piszesz, że to "M". Ja mam 176 i mam M/L. Wg size chart producenta jestem tak na granicy tych dwóch rozmiarów.

#12 as007

as007
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 marzec 2012 - 21:05

:morning bell
Ja zajeździłem Vittorie ale faktycznie dobrze mi się jeździło na nich po dziurawych drogach. Trzy raz mnie zawiodły, stąd też dodatkowa motywacja na zmianę na opony wytrzymałe. Moje jeżdzenie polega głównie na długich wycieczkach (np. na Słowację. Cel na ten rok Tour de Tatry). Mniej bawię się w sport. W zasadzie dwa/trzy razy do roku jeżdzę w maratonie (czasami w trybie 24 h) i czasówkę (jak jest).

#13 Marek79

Marek79
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądZłotów

Napisano 30 marzec 2012 - 07:46

morning bell
Ja również mam 176 cm wzrostu i po zrobieniu wszystkich pomiarów wyszło mi, że rozmiar M jest dla mnie odpowiedni. Miałem dylemat i z Gianta mi odpisali, że to dobry rozmiar. M/L też byłby dobry. Obniżyłem też mostek o jedną podkładkę. Roweru używam zarówno do treningów jak i wyścigów. Wkrótce założę nowe opony Maxxis Detonator, bo obecna z tyłu po 6,5 tys. km jest już mocno kwadratowa.

as007
Jak ze sztywnością tych kół? a wyglądają super.

#14 as007

as007
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 marzec 2012 - 08:23

:marek79
Co do sztywności nie ma problemu. Działa jak w zegarku. Po sezonie na przeglądzie centrowanie był symboliczne, mimo że drogi są jakie są. Ale dziury staram sie omijać, bo jak sami zauważacie wyglądają "krucho". Podobno ten zaplot Campagnolo G3, jest wg nich na równi z klasycznym "słoneczkiem". Ja osobiście polecam, bo są super jeśli chodzi opory toczenia, to naprawdę inny świat.

#15 janekws

janekws
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • Skądddz

Napisano 30 marzec 2012 - 17:12

Jakby ktos mial dostep do tych ram to prosze o info,
wiecie gdzie mozna kupic taka rame?

#16 as007

as007
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 marzec 2012 - 20:15

:JANEKWS
z ramą może być problem bo GIANT niechętnie sprzedaje poszczególne elementy. Sam próbowałem kupić sztycę karb. GIANT Connect i nie dało rady. Mogę zapytać czy da się coś załatwić.

#17 Stormik

Stormik
  • Użytkownik
  • 228 postów
  • SkądKoźle/Opolskie

Napisano 30 marzec 2012 - 20:22

heh :lol: widzę że nie tylko mi ta rama szczególnie w oko wpadła :mrgreen: dzisiaj przejechałem się do rowerowego i też gianda defy lecz niebieskiego i już nie wyglądał tak fajnie :-/

#18 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 31 marzec 2012 - 17:20

:JANEKWS
z ramą może być problem bo GIANT niechętnie sprzedaje poszczególne elementy. Sam próbowałem kupić sztycę karb. GIANT Connect i nie dało rady. Mogę zapytać czy da się coś załatwić.


Z tego co mi swego czasu mówił znajomy, pracujący u dealera Gianta, to jest możliwość zamówienia framesetu, ale Giant stosuje ceny zaporowe na takie zamówienia, przez co bardziej opłaca się dołożyć kilkaset zł i kupić cały rower...

#19 morning bell

morning bell
  • Użytkownik
  • 101 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 31 marzec 2012 - 18:38

as007, napisałeś, że zajeździłeś fabryczne Vittorie 700x25, na których komfortowo czułeś się na nierównościach. Rozumiem, że przesiadłeś się na opony 700x23?
Osobiście zastanawiam się nad takim właśnie manewrem i mam trochę obaw.
Czy rower używany do jazd treningowych (max.120 km) będzie wystarczająco komfortowy na naszych dziurawych i spękanych drogach?
Jak wspominasz przesiadkę z 25 na 23 mm?

Czy ktoś z Was - posiadaczy Defy, ma jakieś doświadczenia z tym związane?

#20 as007

as007
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 kwiecień 2012 - 11:44

:morning bell
Nie bójmy się słów (jak mawiają K. Wyrzykowski i T. Jaroński); różnica jest. Są faktycznie mniej komfortowe i bardziej biją po rękach (mimo karbonu w widelcu) ale to też może wynikać z większego ciśnienia Vittorie pompowałem na 6 atm. Michelina pompuję na 8 atm. Generalnie ja też miałem dylematy z przesiadką z 25 na 23 ale suma summarum powiem tak przesiadaj się bo własności jezdne się poprawiają a o to chyba równnież chodzi. A może drogi nam poprawią niebawem (no dobra, żartowałem).