mam stary rower szosowy. chce wymienic w nim koła na nowe, niestety nigdzie nie moge znalezc koł do opony rozmiarze 27 x 1 1/4.. Czy mozna dopasowac do tego typu roweru jakis inny rozmiar kół, ktore nie bedą ocierac o widelce?
jakie koło do opony 27x 1 1/4
Started By
hulalula
, 01 kwi 2012 21:20
8 odpowiedzi w tym temacie
#2 Gosc_marvelo_*
Napisano 01 kwiecień 2012 - 21:58
W ramie na pewno zmieszczą się współczesne koła 28-calowe (czyli o średnicy osadzenia opony 622 mm, w Twoich kołach jest to 630 mm), które wbrew ich oznaczeniu są mniejsze niż stary standard 27 cali. Problem może być jednak z hamulcami, a konkretnie z ich zakresem regulacji klocków, który może nie być wystarczający (bo klocki trzeba będzie obniżyć o jakieś 4-5 mm). Zależy to już od konkretnych hamulców, więc najlepiej byłoby przymierzyć (może pożyczyć od kolegi). Jeśli chodzi o opony, to aby uzyskać podobną efektywną średnicę koła można założyć nawet nieco szersze (a zatem i nieco wyższe) opony, powinny się zmieścić. Jeśli obecne koła mają stalowe obręcze, to po założeniu nowych kół aluminiowych rower sporo straci na wadze i znacznie poprawi się hamowanie w mokrych warunkach (jeździłem kiedyś Rometem Pasatem na takich stalowych kołach 27 x 1 1/4 i pamiętam, że w deszczu prawie nie było hamulców). No i w rozmiarze 622 jest obecnie ogromny wybór opon.
Zatem operacja może się udać, ale gwarancji nie dam.
Zatem operacja może się udać, ale gwarancji nie dam.
#3
Napisano 02 kwiecień 2012 - 06:49
są koła na 27 " , zazwyczaj na zamówienie w hurtowniach gdzie robią koła, ale obręcze mają niestety zwykły profil jednokomorowy, to jedyny mankament, bo reszte piaste można zamówić alu, a szprychy nawet nierdzewki .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4
Napisano 02 kwiecień 2012 - 11:31
Dziękuję za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie. Jezeli koła bedą mieć 28 cali to jaki rozmiar powinna mieć opona? Z hamulcami nie bedzie problemu, ponieważ chce przeprowadzić, przegląd całego roweru, wiec jezeli je tez trzeba bedzie wymienic to tak zrobie.
#8 Gosc_marvelo_*
Napisano 15 kwiecień 2012 - 19:32
V126, trochę źle to zrozumiałeś. Jedna sprawa to średnica osadzenia opony, a druga średnica koła z założoną oponą. Koło 700x23C ma średnicę osadzenia opony 622 mm, więc obręcz jest mniejsza. Opona też jest węższa i ma niższy profil niż 630x32.
Jest z tym trochę zamieszania, zwłaszcza z określeniami w calach, bo tak naprawdę to np. koła 29 cali mają taka samą średnicę osadzenia opony jak 28 cali w szosówkach i trekingach, o koło 26 cali z bardzo gruba oponą może mieć większą średnicę niż szosowe z oponą 20 mm.
Najbezpieczniej jest polegać na wymiarze wg. ETRTO podanym w milimetrach na każdej oponie i określającym właśnie średnicę osadzenia opony na obręczy. Na efektywną średnicę koła będzie miała wpływ wysokość opony a nawet ciśnienie w niej panujące.
A te 27 x1 1/4 to były w ogóle jakieś ruskie cale...
Parametr ETRTO dla tych kół to właśnie 630 mm,
dla kół 28 cali, 29 cali i 700c - 622 mm,
dla kół 26 cali (w większości górali) - 559 mm
dla kół trialhlonowych, tzw "650" - 571 mm.
Jest jeszcze wiele innych wymiarów.
Jest z tym trochę zamieszania, zwłaszcza z określeniami w calach, bo tak naprawdę to np. koła 29 cali mają taka samą średnicę osadzenia opony jak 28 cali w szosówkach i trekingach, o koło 26 cali z bardzo gruba oponą może mieć większą średnicę niż szosowe z oponą 20 mm.
Najbezpieczniej jest polegać na wymiarze wg. ETRTO podanym w milimetrach na każdej oponie i określającym właśnie średnicę osadzenia opony na obręczy. Na efektywną średnicę koła będzie miała wpływ wysokość opony a nawet ciśnienie w niej panujące.
A te 27 x1 1/4 to były w ogóle jakieś ruskie cale...
Parametr ETRTO dla tych kół to właśnie 630 mm,
dla kół 28 cali, 29 cali i 700c - 622 mm,
dla kół 26 cali (w większości górali) - 559 mm
dla kół trialhlonowych, tzw "650" - 571 mm.
Jest jeszcze wiele innych wymiarów.