Skocz do zawartości


Campagnolo Xenon czy Tiagra


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_bobby75_*

Gosc_bobby75_*
  • Gość

Napisano 04 kwiecień 2012 - 21:10

Witam,

szukam szosówki niestety nie mogę się zdecydować a na post w dziale jaki rower nie ma odpowiedzi więc może od tej strony. Na jaki osprzęt postawić Campagnolo Xenon czy Tiagra? Oto moje typy i ich osprzęt:

http://www.rower2426...ry-wg-typu.html

http://www.rower2426...ry-wg-typu.html

Bardzo proszę o wasze opinie o tym sprzęcie.

#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 kwiecień 2012 - 19:42

Shimano

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 Gosc_Luke Sky Walker_*

Gosc_Luke Sky Walker_*
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2012 - 19:46

Jeden kolarz z mojej grupy ma tego Hai Bike i sobie chwali. Co do Mosera to firma dla mnie nie znana. Mój brat ma Campagnolo tylko Veloce. Jak dla mnie jest do kitu. Ja brałbym Hai Bike'a, ale ostateczny wybór należy do Ciebie :) Powodzenia.

#4 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 06 kwiecień 2012 - 09:54

Dziwny wybór bo rowery dzieli prawie 1tyś zł w cenie :mrgreen: A co do firmy Moser to warto poczytać skąd się wzięła ta nazwa i wszystko się robi jasne.

#5 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2012 - 10:10

Dziwne, że możesz w ogóle kupić nowy rower na Xenonie, skoro z tego co mi wiadomo już jest nieprodukowany, teraz najniższa grupa to chyba Veloce.
Moja narzeczona ma rower na Xenonie 9s i bardzo przyjemnie chodzą biegi jeśli przymknąć oko na to, że z tyłu można zmieniać tylko 1 w dół i 3 w górę a nie odpowiednio 5 i 3.

#6 Gosc_bobby75_*

Gosc_bobby75_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2012 - 16:31

Rowery dzieli 1 tys patrząc na ceny katalogowe . Firma Moser klasę Xenon stosuje nawet w rowerach na rok 2012 , znaleźony przez mnie jest modelem na 2011r. Myslałem że firma Moser to już jakaś gwarancja jakości ?

#7 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 06 kwiecień 2012 - 17:47

Uciekaj od xenona jak najdalej. Już przerabiałem połamane cyngle, i nie tylko ja. pozdr

#8 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 06 kwiecień 2012 - 18:46

Jak dla mnie jest do kitu.

No, to jest argument. Rozwiniesz myśl czy pozostaniesz przy kicie ?

Już przerabiałem połamane cyngle, i nie tylko ja

Trzeba mieć talent, naprawdę.

To, że Xenon to grupa, która jest już wycofana dawno z produkcji nie oznacza, że to "szajs". Co do bezawaryjności Campy czy kultury pracy to nie mam wątpliwości, Xenon czy Chorus, jeden "czort" (z lekkim przymrużeniem oka).

Za Xenon-em przemawia to, że jest to grupa bardziej żywotna niż Tiagra (głównie chodzi o napęd).

#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2012 - 19:38

Ja też przerabiałem połamane cyngle, konkretnie te łopatki pod dźwignią hamulca (w Mirage 10s przynajmniej dźwignia hamulca jest aluminiowa), może się to zdarzyć. Szybko zużywa się też plastikowy pazur od spodu cyngla do zrzucania, który współpracuje z plastikową zębatką (będącą jednocześnie rolką, na którą nawija się linka) w momencie zrzucania biegów (przytrzymuje tą rolkę w momencie zwalniania zębatki indeksu - ta na szczęście jest z twardej stali). Teoretycznie trzeba wtedy kupić cały nowy korpus (cyngiel jest do niego przynitowany), ale da się to z powodzeniem naprawić chałupniczo przy pomocy kawałka blaszki zamocowanej od spodu cyngla, która zastąpi wytarty fragment, chociaż trochę trzeba się pomęczyć, by wygiąć odpowiedni kształt i dobrze to zamocować.

Zaletą manetek Campagnolo jest to, że wiele elementów jest zamiennych i można nawet do Xenona założyć karbonowe klamki od Recorda, łopatki aluminiowe od Veloce lub starego Chorusa (te z okienkiem), gumy, sprężynki. Oczywiście sam mechanizm (tzw. Escape) w Xenonie jest bliźniaczy tylko z Mirage, czarnym Veloce i Centaurem (tymi po roku 2006).

Pomimo wszystkich wad, ja jednak polubiłem swoje Mirage do tego stopnia, że założyłem do nich właśnie aluminiowe łopatki z Veloce (kupiłem całe używane do regeneracji), i powiem, ze sam mechanizm Escape w działaniu bardziej mi się podoba niż ten klasyczny w Veloce, zwłaszcza zrzucanie jest lżejsze z dolnego chwytu i nie ma możliwości pomyłki (bo i tak zrzuci tylko o jeden bieg).

Jako ciekawostkę podam, że aluminiowa łopatka z Veloce waży 20 g. , a plastikowa (jak chce Campagnolo kompozytowa) 16 g. więc na komplecie wiele na wadze nie zaoszczędzono. Zrobienie stalowej wstawki w cynglu do zrzucania (na etapie projektowania) też nie kosztowałoby wiele, a trwałość wzrosłaby niepomiernie, zwłaszcza, że główne elementy mechanizmu są stalowe i wróżą wysoką trwałość (w klasycznym mechanizmie zużywają się sprężynki indeksu, tzw G-springs i często pęka aluminiowy lub karbonowy pierścień, w którym są zamocowane).

Więc z Campagnolo jest trochę tak, jak z włoskimi samochodami, możne je kochać pomimo ich wad.

#10 Michal Pe

Michal Pe
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądKraków/Zabierzów

Napisano 06 kwiecień 2012 - 19:39

Uciekaj od xenona jak najdalej. Już przerabiałem połamane cyngle, i nie tylko ja. pozdr


Nie wiem co Ty z nimi koleszko robiłeś, chyba zaliczyłeś jakiegoś dzwona lub rzucałeś rowerem, aaa istnieje też możliwość że kupiłeś na allegro albo ebayu używane uszkodzone klamki . Co prawda Xenon miał klamki z kompozytu ale nie były one jakoś łatwe do złamania ! Xenon jest nadal produkowany przez Campagnolo ale nie występuje w podstawowych grupach od 2008 roku.

#11 Gosc_Luke Sky Walker_*

Gosc_Luke Sky Walker_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2012 - 19:40

Jak dla mnie jest do kitu.

No, to jest argument. Rozwiniesz myśl czy pozostaniesz przy kicie ?


Oczywiście. Chociażby niewygodne manetki i często pękająca guma na nich. Do tego łopatki chodzą na bok (tak jak mają) i na dół, nie wiem po co. W Tiagrze tylko w bok i tak ma być, bo to wygoda dla kolarza.

#12 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 06 kwiecień 2012 - 20:04

O ile zawsze chwalę sobie Campę, to jednak w tym wypadku również "uciekałbym" od Xenona. Nie jest to jakaś super grupa, chociaż daje radę. Na pewno lepsza od Sory, jednak wspomniane już łopatki od zmiany biegów to porażka. Mi odpadła przy zmianie biegów z przodu dotkliwie przy okazji raniąc palec, który poorał się o kikut łopatki. Tak więc klamki to pomyłka. Jednak już przerzutki działają świetnie, z całą pewnością lepiej niż Tiagry. Jeździłem na Xenonie, teraz bujam się na Veloce i nie ma różnicy w pracy tylnej zmieniarki.
W Moserze jest jeszcze jeden minus, mianowicie FSA Omega, która również jest pomyłką. Chciaż Tiagra triple też brzmi jak pomyłka 8-)

#13 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 06 kwiecień 2012 - 20:23

" Koleszko" Michale, łopatka złamała się podczas regulacji na stojaku. Klamki były kupione jako nowe i wymienione na gwarancji, ale z nich zrezygnowałem. pozdr

#14 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 kwiecień 2012 - 05:44

Problem pękających łopatek dotyczy nie tylko Xenona, ale wszystkich grup aż po Chorusa (mówię o tych z lat 2006-2009) - w katalogu części zamiennych Campagnolo element ten ma ten sam numer dla wszystkich wymienionych (kosztuje około 80 zł), a te z Recorda (dwa razy droższe) prawdopodobnie różnią się tylko naklejką z karbonu. Możliwe, że łożyskowanie mechanizmu na kulkach w Recordzie i Chorusie zmniejsza nieco siłę potrzebną do zmiany biegu i tu rzadziej pękają. Ale żeby ostatecznie uciec od problemu trzeba szukać tych aluminiowych (niestety, jako część zamienna aluminiowe łopatki są już nie do kupienia, trzeba pobrać je od jakiegoś dawcy (szrot)).
Nie wiem, jak to wygląda w praktyce w tych nowych modelach, łopatki te sprawiają wrażenie nieco solidniejszych i mają po bokach (w newralgicznym miejscu) takie wzmocnienia. A aluminiowe są tylko w grupie Athena 11s (w opcji).

#15 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 08 kwiecień 2012 - 18:00

Ja mam rower na Xenonie i bardzo sobie chwalę, nie mam żadnych problemów, a wszystko pracuję bardzo przyjemnie i kulturalnie.

#16 quba22

quba22
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Skądwoj. małopolskie

Napisano 08 kwiecień 2012 - 20:06

Ja również mam Xenona i nie narzekam, wszystko działa płynnie i lekko. Moge polecic ten osprzet wszystkim ;-)

#17 maku

maku
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 09 wrzesień 2012 - 20:33

Problem pękających łopatek dotyczy nie tylko Xenona, ale wszystkich grup aż po Chorusa (mówię o tych z lat 2006-2009) - w katalogu części zamiennych Campagnolo element ten ma ten sam numer dla wszystkich wymienionych (kosztuje około 80 zł), a te z Recorda (dwa razy droższe) prawdopodobnie różnią się tylko naklejką z karbonu. Możliwe, że łożyskowanie mechanizmu na kulkach w Recordzie i Chorusie zmniejsza nieco siłę potrzebną do zmiany biegu i tu rzadziej pękają. Ale żeby ostatecznie uciec od problemu trzeba szukać tych aluminiowych (niestety, jako część zamienna aluminiowe łopatki są już nie do kupienia, trzeba pobrać je od jakiegoś dawcy (szrot)).
Nie wiem, jak to wygląda w praktyce w tych nowych modelach, łopatki te sprawiają wrażenie nieco solidniejszych i mają po bokach (w newralgicznym miejscu) takie wzmocnienia. A aluminiowe są tylko w grupie Athena 11s (w opcji).


Czy problem dotyczy także klamek aluminiowych obłożonych karbonem? Chodzi konkretnie o klamki Athena z 2010 roku.
Będę wdzięczny również za opinie o tych lub zbliżonych klamkach.



Dodaj odpowiedź