karbonowe obręcze 50mm + szytki w góry?
#1
Napisano 16 kwiecień 2012 - 08:39
Chciałabym dowiedzieć się czy faktycznie tak jest i z czym to może być związane (możliwe problemy jakie mi przychodzą do głowy: mniejsza siła hamowania? problem z tak wysoką obręczą na zjazdach przy wietrze? klej do szytek+rozgrzane obręcze od hamowania, czy coś jeszcze innego?).
Do tej pory nie jeździłam na karbonowych kołach ani szytkach, a najwyższe obręcze jakie mam mają 30mm (Gipiemme Tecno 1.55) i wielkiej różnicy pomiędzy nimi a np Mavicami Open Pro przy bocznym wietrze na zjazdach nie zauważam.
Na karbonowych obręczach 50mm planuję założyć szytki Vittoria Corsa Evo CX (przykleję je klejem, nie na taśmę - o ile ma to jakiekolwiek znaczenie na odczucia z jazdy), płaskie szprychy (20 przód i 24 tył), lekkie piasty.
Ktoś porównywał takie/podobne zestawienie z "najzwyklejszymi" kołami (tzn alu obręcz 20-30mm, 32 szprychy itd) w górach i może podzielić się odczuciami?
#2
Napisano 16 kwiecień 2012 - 08:45
Bardzo wysoki profil to również niebezpieczeństwo bocznych podmuchów wiatru, co przy dużej prędkości na zjeździe może się różnie skończyć.
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#4
Napisano 16 kwiecień 2012 - 08:59
A jak to jest z bocznym wiatrem przy takich kołach już niedługo się przekonam i wtedy zdecyduję czy da się na takich obręczach jeździć bez uszczerbku na zdrowiu :-)
A 20mm nie chcę, mam już 2 komplety kół z takimi obręczami alu, 1 komplet 30mm i teraz chciałam spróbowac czegoś wyższego ;-)
#5
Napisano 16 kwiecień 2012 - 09:18
jelsi masz robić koła to dobrym rozwiazaniem jest 38 z przodu 50 z tyłu albo podobne wielkości , zależy jaka firma robi obręcze.
Mniejszy przód , mniej zarzuci kołem .
Przeglądnij sobie fotki i filmy z etapów górskich na czym jeżdzą dla porównania procentowego, no i hamować to też nie znaczy zcisnąć klamki i heja.
w tym przypadku bardzo ważny jest dobór klocków do tych obreczy , aby skutecznie wytracić prędkość przy jak najkrótszym styku klocek obręcz.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 19 kwiecień 2012 - 18:15
a tu z 1998 r tdf http://www.bikeradar...-pro-xl-24877/1
#8
Napisano 19 kwiecień 2012 - 19:00
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 19 kwiecień 2012 - 19:07
Od siebie dodam, że nieważny jest jak wysoki stożek masz w kołach pokonując podjazdy.
Ale miej na uwadze że:
- zazwyczaj koła z wyższym stożkiem są cięższe od nisko-profilowych, a jak wiadomo, na podjazdach lepiej jest wozić ze sobą jak najmniej gram
- wyższy stożek może przeszkadzać podczas pokonywania np. Mont Ventoux, gdzie w wyższych partiach podjazdu wieje silniejszy wiatr
Dodać też można efekt wizualny, reklamowy i nagrzewanie się kół podczas hamowania ze zjazdów itd.
Zwróć uwagę na jakich kołach dzisiaj Sylwester Szmyd mknął pod bardzo ciężki podjazd.
#10
Napisano 19 kwiecień 2012 - 19:33
Spike, te konkretne electrony były robione pod Pantaniego i jego bodajże 56 kilo, (+ pięć uncji koki i 10 tys jm epo Bury :-) ) " to nie był standard z tego co kojarzę
Ale Dicke Johan i paru innych są na stożkach ciekawe co to było? suma summarum na "Bitburgerze" nie jechali a w d... dostali ;-)
#11
Napisano 19 kwiecień 2012 - 20:22
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Napisano 19 kwiecień 2012 - 21:34
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#14
Napisano 19 kwiecień 2012 - 21:52
Wybrałam 50mm, bo 22mm i 30mm już mam i chciałam mieć jeszcze jakieś szybsze koła raczej na płaskie tereny, a jak mi się będzie na nich dobrze jeździło - pojeżdżą też po górach (i to będą raczej tylko Polskie góry... no może jakieś za naszą południową granicą).
Chciałam tylko przed tym jak się z nimi wybiorę w większe góry niż mam pod domem dowiedzieć się czy nie ma większych problemów z jazdą na takich kołach w górach - lepiej wiedzieć o tym przed niż po fakcie.
Co do wagi: moje obecne koła na niskich obręczach (Mavic Open Pro) będą na 100% cięższe od tych na 50mm karbonach (jaka różnica jeszcze nie wiem, bo nowe części nie zważone - jeszcze do mnie nie dotarły). Obręcze będą pewnie ważyć podobnie, a w związku z tym że te 50mm mają środek ciężkości bliżej osi koła - na nich powinno się jeździć lżej (do tego szytki zamiast opon, lżejsze piasty i szprychy - których przy okazji zamiast 2x32 będzie 20 i 24).
#15
Napisano 20 kwiecień 2012 - 06:34
zmieniając piasty na np. Tune można zejść do ok. kilograma bez starty sztywności
Nie ma problemów z jazdą , ale w przypadku odsłoniętych terenów i mocny wiatr z boku , przednie koło może Ci uciec w krzaki, to jest 50 mm a nie 30 i to zasadnicza różnica, dlatego wartało na przód wybrać 38 mm.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo