Skocz do zawartości


Zdjęcie

karbonowe obręcze 50mm + szytki w góry?


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 16 kwiecień 2012 - 08:39

Kiedyś ktoś na tym forum napisał że karbonowe koła niebardzo nadają się w góry.
Chciałabym dowiedzieć się czy faktycznie tak jest i z czym to może być związane (możliwe problemy jakie mi przychodzą do głowy: mniejsza siła hamowania? problem z tak wysoką obręczą na zjazdach przy wietrze? klej do szytek+rozgrzane obręcze od hamowania, czy coś jeszcze innego?).
Do tej pory nie jeździłam na karbonowych kołach ani szytkach, a najwyższe obręcze jakie mam mają 30mm (Gipiemme Tecno 1.55) i wielkiej różnicy pomiędzy nimi a np Mavicami Open Pro przy bocznym wietrze na zjazdach nie zauważam.
Na karbonowych obręczach 50mm planuję założyć szytki Vittoria Corsa Evo CX (przykleję je klejem, nie na taśmę - o ile ma to jakiekolwiek znaczenie na odczucia z jazdy), płaskie szprychy (20 przód i 24 tył), lekkie piasty.
Ktoś porównywał takie/podobne zestawienie z "najzwyklejszymi" kołami (tzn alu obręcz 20-30mm, 32 szprychy itd) w górach i może podzielić się odczuciami?

#2 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 kwiecień 2012 - 08:45

Myślę, że głównie chodziło o trwałość takich kół. Wylajtowane obręcze karbonowe przy częstym hamowaniu z dużych prędkości w górach będą się po prostu bardzo szybko zużywać. No chyba, że miejsce hamowania nie jest karbonowe.
Bardzo wysoki profil to również niebezpieczeństwo bocznych podmuchów wiatru, co przy dużej prędkości na zjeździe może się różnie skończyć.
pzdr

#3 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 16 kwiecień 2012 - 08:57

przy czym na płaskim wiatr równie mocno może przeszkadzać.
Poza sprawą z ścieraniem pow hamulcowej innego sensownego powodu nie widzę.
Chyba ze waga skoro masz lekkie 50mm tzn ze mozesz mieć jescze lżejsze 20mm

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#4 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 16 kwiecień 2012 - 08:59

aaaa, to dobrze :mrgreen: te koła mają być głównie na wyścigi, a wtedy na zjazdach hamuję naprawdę mało... no i nie ważę aż tak dużo żeby przy kilku hamowaniach zedrzeć obręcz :-)
A jak to jest z bocznym wiatrem przy takich kołach już niedługo się przekonam i wtedy zdecyduję czy da się na takich obręczach jeździć bez uszczerbku na zdrowiu :-)
A 20mm nie chcę, mam już 2 komplety kół z takimi obręczami alu, 1 komplet 30mm i teraz chciałam spróbowac czegoś wyższego ;-)

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 kwiecień 2012 - 09:18

o jakich górach mówisz ??
jelsi masz robić koła to dobrym rozwiazaniem jest 38 z przodu 50 z tyłu albo podobne wielkości , zależy jaka firma robi obręcze.
Mniejszy przód , mniej zarzuci kołem .

Przeglądnij sobie fotki i filmy z etapów górskich na czym jeżdzą dla porównania procentowego, no i hamować to też nie znaczy zcisnąć klamki i heja.

w tym przypadku bardzo ważny jest dobór klocków do tych obreczy , aby skutecznie wytracić prędkość przy jak najkrótszym styku klocek obręcz.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 19 kwiecień 2012 - 17:00

Im bardziej "wylajtowane" koła tym mniej dźwigania pod górkę to tak na logikę ;-) 50 mm też waży i właściwości takiej obręczy sprawdzą się lepiej na płaskim, ale nie jeździłem w górach na takich kołach więc może się mylę...

#7 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 19 kwiecień 2012 - 18:15

Rzuć okiem na jak wysokim stożku Pantani wykręcił niepobity do dziś rekord wjazdu do Alp d'huez ;-)
a tu z 1998 r tdf http://www.bikeradar...-pro-xl-24877/1

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 kwiecień 2012 - 19:00

ok wylajtowane koła pomogą pod góe , ale póżniej zazwyczaj są zjazdy a tutaj koła muszą wytrzymać ewentualne hamowanie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 19 kwiecień 2012 - 19:07

Proszę Cię Amon... Nie porównuj tamtej EPOki... Celowo podkreśliłem odpowiednie litery.

Od siebie dodam, że nieważny jest jak wysoki stożek masz w kołach pokonując podjazdy.
Ale miej na uwadze że:
- zazwyczaj koła z wyższym stożkiem są cięższe od nisko-profilowych, a jak wiadomo, na podjazdach lepiej jest wozić ze sobą jak najmniej gram :)
- wyższy stożek może przeszkadzać podczas pokonywania np. Mont Ventoux, gdzie w wyższych partiach podjazdu wieje silniejszy wiatr

Dodać też można efekt wizualny, reklamowy i nagrzewanie się kół podczas hamowania ze zjazdów itd.

Zwróć uwagę na jakich kołach dzisiaj Sylwester Szmyd mknął pod bardzo ciężki podjazd.

#10 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 19 kwiecień 2012 - 19:33

Bury w poście umieściłem takie nie bez kozery cuś " ;-) "
Spike, te konkretne electrony były robione pod Pantaniego i jego bodajże 56 kilo, (+ pięć uncji koki i 10 tys jm epo Bury :-) ) " to nie był standard z tego co kojarzę
Ale Dicke Johan i paru innych są na stożkach ciekawe co to było? suma summarum na "Bitburgerze" nie jechali a w d... dostali ;-)

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 kwiecień 2012 - 20:22

http://www.bikeradar...pro-xl-24877/20 te ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 19 kwiecień 2012 - 20:41

Tak to te koła ale czy mam prawidłowe info, trudno orzec.

#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 kwiecień 2012 - 21:34

Nucleon, albo Electron, z internetu ciężko wywnioskować na 100 % , ale na pewno szytkowe cudaki , niskoprofilowe , pewnie lekkie obrecze , może nawet poniżej 300 g i śmiganie jest

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 19 kwiecień 2012 - 21:52

Tak dla sprostowania: nie mam zamiaru używać tych kół tylko do jazdy w górach - w razie czego mam też takie z niższą obręczą, które do tej pory jakoś dawały radę.
Wybrałam 50mm, bo 22mm i 30mm już mam i chciałam mieć jeszcze jakieś szybsze koła raczej na płaskie tereny, a jak mi się będzie na nich dobrze jeździło - pojeżdżą też po górach (i to będą raczej tylko Polskie góry... no może jakieś za naszą południową granicą).
Chciałam tylko przed tym jak się z nimi wybiorę w większe góry niż mam pod domem dowiedzieć się czy nie ma większych problemów z jazdą na takich kołach w górach - lepiej wiedzieć o tym przed niż po fakcie.
Co do wagi: moje obecne koła na niskich obręczach (Mavic Open Pro) będą na 100% cięższe od tych na 50mm karbonach (jaka różnica jeszcze nie wiem, bo nowe części nie zważone - jeszcze do mnie nie dotarły). Obręcze będą pewnie ważyć podobnie, a w związku z tym że te 50mm mają środek ciężkości bliżej osi koła - na nich powinno się jeździć lżej (do tego szytki zamiast opon, lżejsze piasty i szprychy - których przy okazji zamiast 2x32 będzie 20 i 24).

#15 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 kwiecień 2012 - 06:34

nie wiem ile Ty ważysz, ale np taki projekt jak ten https://picasaweb.go...jekt50MmHongFu# to na osobe 50-60 kg to przepancerny jest, a z założenia do 80 kg .

zmieniając piasty na np. Tune można zejść do ok. kilograma bez starty sztywności

Nie ma problemów z jazdą , ale w przypadku odsłoniętych terenów i mocny wiatr z boku , przednie koło może Ci uciec w krzaki, to jest 50 mm a nie 30 i to zasadnicza różnica, dlatego wartało na przód wybrać 38 mm.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#16 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 20 kwiecień 2012 - 20:15

Spike, nie zakumałem wczoraj do końca. Gwoli ścisłości te kołka electrony to 1998 r, na czym jechał śp MP w 1997 nie wiem. ale zapewne na czymś podobnym (~56kg) Ale myślę ze i dzisiaj Sylwas by nimi nie pogardził ;-)

#17 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 21 kwiecień 2012 - 06:44

Takie wysokie stożki super w rowerze wyglądają ,ale i te stare niskoprofilowe też coś w sobie mają. Super to wygląda zresztą cały ten rower jest wypasiony ehh żeby taki mieć. :-D
Amon ile to może ważyć ?



Dodaj odpowiedź