Tak, o tego chodzi - była taka aukcja, tylko jakoś nie mogę namierzyć. Szukam w kołach, w piastach i nie widzę. Gdzie ona może być ?pierścienie QRM sprzedaje i od razu montuje gosć na śląsku tak jakoś kojarze i chyba nie wysyła tylko sprzedaje z montażem.
łożyska , ceramiczne , hybrydowe do kół MAVIC
#21
Napisano 18 lipiec 2012 - 22:24
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#24
Napisano 05 sierpień 2012 - 12:09
Użytkownik "mavic-serwis".
Nie mogłem jej znaleźć, bo administratorzy Allegro przenosili ją do działu "usługi".
Teraz już jest w dziale › Rowery i akcesoria › Części › Koła : http://allegro.pl/ma...2530544331.html
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#25
Napisano 21 czerwiec 2016 - 13:46
Ktoś może jeszcze oprócz Spike próbował montować w piaście łożyska hybrydowe z tej firmy http://lozyskacerami...?products_id=46i może potwierdzić, że łożyska mają duże luzy dyskwalifikujące je do stosowania w piaście.
Czy ze stalowych łożysk tylko firma EZO, czy jeszcze coś polecacie co byłoby łatwo dostępne w kraju?
#26
Napisano 22 lipiec 2016 - 09:48
Witam,
Generalnie mam podobny problem jak poruszane w tym temacie. Szukam łożysk hybrydowych do moich kół, przetestowałem już kilka z różnych firm (generalnie z chin, większość no-name ale różni producenci) i wszystkie mają naprawdę bardzo duże luzy boczne. Czytałem gdzieś, że łożyska z kulkami ceramicznymi mają generalnie minimalny luz boczny i jest to normalne, ale tutaj zawsze był ten luz znacznie za duży.
Mam więc pytanie - czy zna ktoś łożyska hybrydowe, które nie mają luzów bocznych? Z góry dzięki za wszystkie namiary.
#28
Napisano 10 sierpień 2016 - 00:03
Ponadto w każdej piaście Mavic-a jest możliwość kasowania/regulacji luzu.
#29
Napisano 10 sierpień 2016 - 20:47
Być może rzeczywiście trafiają się łożyska z wyczuwalnym zbyt dużym luzem osiowym, ale...
W każdej piaście musi istnieć para łożysk współpracujących w układzie X bądź O - muszą być one napięte, co siłą rzeczy likwiduje ich luzy.
Próbowałem i właśnie po instalacji w piaście mimo wszystko nadal jest luz. Jak wrzucam ponownie oryginalne łożyska to luzu nie ma. Ktoś jakiś pomysł co może być więc nie tak, że te luzy w przypadku ceramików się nie likwidują?
#30
Napisano 15 sierpień 2016 - 13:08
Sprawdź wymiary bieżni. Przede wszystkim szerokości. Jeśli są różnice, masz odpowiedź (przeanalizowawszy jednocześnie jak są napinane w piaście). Jeśli są identyczne jednych i drugich, pozostań przy tych, które w układzie nie dają luzu na piaście. Nic mądrzejszego nie przychodzi mnie do łba.
#31
Napisano 15 sierpień 2016 - 17:42
Nie lubię się powtarzać gdyż podobny wątek był poruszany w temacie o łożyskach ceramicznych. Dobre łożysko hybrydowe to koszt minimum 200-300 zł a ceramiczne z 500 zł. A tu na forum co jakiś czas wałkowane jest o jakiś łożyskach z aliexpress czy chińskich z ebay. Takie łożyska to można montować do modeli samochodów wyścigowych a nie do rowerów. Potem właściciel takich łożysk się dziwi że koło się waha na boki, a jak ma się nie wahać skoro te łożyska nawet nie wiadomo czy spełniają jakieś parametry dokładności. Polskie ceramiczne z firmy ceramit spełniają tylko najniższą klasę P0 a kosztują po 250 zł za sztukę a klasy luzu nawet nie podają. Chcesz porządne łożyska do kół rowerowych to kup sprawdzone np z firmy
Fakt porządne łożyska kosztują ale muszą kosztować, gdyż zawsze najwyższa jakość pociąga za sobą ogromne koszty. Jak cię nie stać to kup porządne stalowe łożyska np firmy ezo.
#32
Napisano 21 sierpień 2016 - 14:30
też poszukuje teraz łożysk do swoich fulcrumów 5 , tam trochę inny rozmiar bo 6903, są to S&S i też się zastanawiam nad oryginalnymi
http://www.cyklomani...szt,id5074.html
czy jak reszta ezo. Ponadto znalazłem jeszcze jedną firmę z ceramicznymi ale znów tajemniczy luz
http://stjorsen.pl/k...sk-hybrydowych/


