Skocz do zawartości


Zdjęcie

FSA KORBA


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 mazaki

mazaki
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Skądbełchatów

Napisano 01 czerwiec 2012 - 19:35

panowie zerknie ktos fachowym okiem czy to nie zaden chinol???

http://allegro.pl/fs....html?source=oo

#2 maciek_xc

maciek_xc
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Skądgórny śląsk

Napisano 01 czerwiec 2012 - 20:56

korba którą sprzedaję jest w 100% oryginalna,
o żadnej chińszczyńźnie nie może być mowy,

do korby mogę dorzucić książeczki i instrukcję producenta FSA jak prawidłowo ją zamontować oraz mogę Ci podać nr fabryczny korby, napiszesz do FSA w celu zweryfikowania jej pochodzenia

#3 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 07 czerwiec 2012 - 00:05

korba którą sprzedaję jest w 100% oryginalna,
o żadnej chińszczyńźnie nie może być mowy,

do korby mogę dorzucić książeczki i instrukcję producenta FSA jak prawidłowo ją zamontować oraz mogę Ci podać nr fabryczny korby, napiszesz do FSA w celu zweryfikowania jej pochodzenia

Masz taką instrukcję w pdf-ie ? albo w innym formacie w komputerze ? Mógłbyś mi to przesłać ??? Mam taką korbę ale niestety nie potrafię tego tak skręcić żeby nie skrzypiało :-(((
Z tego co wiem to Merida specjalnie zamówiła takie korby z pomarańczowym paskiem, normalnie ten pasek na korbie jest czerwony.

#4 mazaki

mazaki
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Skądbełchatów

Napisano 11 czerwiec 2012 - 16:10

korba 100% oryginalna potwierdzam dzis przyszła , lekka niesamowicie , teraz pytanie do fachowców jak ja zamontowac w ramie , dodam ze mam dura ace 7900 normalnie wkrecony suport z łozyskami , jak mam zamiar zamienic na ta FSA K-Force Light BB30 to musze mieć jakiś suport z gwintem ???

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 czerwiec 2012 - 16:49

Nie wiem czy to wogole jest mozliwe, tak rowniez twierdzi strona FSA.
Zobacz na patent Rotora http://www.rotorbike...ngles/bsa30.htm aczkolwiek nie wiem czy to zadziala w tym wypadku.
Teoretycznie potrzebujesz wkrecanych misek na angielski gwint z BB30 lozyskami.

#6 mazaki

mazaki
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Skądbełchatów

Napisano 11 czerwiec 2012 - 18:18

no skoro rotor cos zrobił to moze mozliwe szuakm na allegro ale tak na 100% nie znam sie na tej sztuce

a ten gadzet nie zadziała???http://allegro.pl/adapter-sram-truvativ-z-bb30-do-bsa-i2385681779.html

prosze o pomoc w znalezieniu rozwiazania

#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 czerwiec 2012 - 18:29

Nie zadziala, Ty potrzebujesz czegos odwrotnego.
Suport BB30 mocowany w ramie ze standardowym gwintem.
Ma to wygladac tak jak na zalaczonym linku do strony rotora.

#8 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 12 czerwiec 2012 - 10:22

Jeśli masz standardowy suport na gwint to nie zamontujsz na nim jakiejkolwiek korby pod bb30 . Natomiast jeśli masz rame z bb30 to możesz użyć do niej korby np shimano za pomocą adeptera , na odwrót niestety nie .

#9 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 12 czerwiec 2012 - 23:13

korba 100% oryginalna potwierdzam dzis przyszła , lekka niesamowicie , teraz pytanie do fachowców jak ja zamontowac w ramie , dodam ze mam dura ace 7900 normalnie wkrecony suport z łozyskami , jak mam zamiar zamienic na ta FSA K-Force Light BB30 to musze mieć jakiś suport z gwintem ???

Trzeba było wcześniej napisać że masz taki suport, przecież taka korba pod BB30 ma za dużą ośkę ! W BB30 jak sama nazwa wskazuje ośka ma średnicę 30mm a standardowy hollowtech II dużo mniej czyli 24mm.
Zresztą nikomu nie polecam korb firmy FSA pod BB30 bo to co ja przeżywam od ponad dwóch lat to horror...
Teraz mam pożyczoną prawie nową ramę Jamis (przejechane 400km) plus całkowicie nowa korba FSA i oczywiście wszystko trzeszczy, totalna masakra... Nie dość że trzeszczy sama korba to w niedzielę na rondzie zaczęło trzeszczeć jeszcze łożysko którego nie mogę przykleić bo rama jest pożyczona... Nie zdziwię się jak niedługo nikt nie będzie chciał ze mną jeździć...

Nie wiem czy ośka od korby pod BB30 będzie wystarczająco długa żeby zastosować ją z zewnętrznymi łożyskami...

#10 he1885

he1885
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 czerwiec 2012 - 12:44

krzy1976 A może skrzypi, trzeszczy oś pedałów? Mam korbę FSA Gossamer Pro i po zmianie ramy coś zaczęło skrzypieć w okolicy supportu. Oczywiście w głowie miałem już wymianę łożysk, który najtańsze nie są (press-fit) lub nawet całej korby, a problem okazał się banalny. Serwis pedałów i po sprawie. :-)

#11 Gosc_kosai_*

Gosc_kosai_*
  • Gość

Napisano 13 czerwiec 2012 - 16:12

A może wiecie skąd się bierze stukanieie w korbie fsa gossamer bb30 przy mocniejszym naciśnięciu na pedały (przy każdym obrocie)? Po dokładnym wyczyszczeniu i przesmarowaniu problem ustał tylko na jakieś 200km. Dużo osób pisze o padających łożyskach, ale to nie jest normalne, żeby te nie wytrzymywały kilkudziesięciu godzin pracy...no chyba, że to błąd konstrukcyjny/montażowy i pracują niewłaściwie?

#12 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 13 czerwiec 2012 - 16:18

kosai, poszukaj w temacie o trzeszczeniu czy trzaskach, bodajże w dziale warsztatu. Może znajdziesz coś co pomoże.

#13 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 26 czerwiec 2012 - 11:53

A może wiecie skąd się bierze stukanieie w korbie fsa gossamer bb30 przy mocniejszym naciśnięciu na pedały (przy każdym obrocie)? Po dokładnym wyczyszczeniu i przesmarowaniu problem ustał tylko na jakieś 200km. Dużo osób pisze o padających łożyskach, ale to nie jest normalne, żeby te nie wytrzymywały kilkudziesięciu godzin pracy...no chyba, że to błąd konstrukcyjny/montażowy i pracują niewłaściwie?


Stukanie u mnie oznaczało ruszanie się łożysk w aluminiowej tulei. Kup klej do montowania łożysk najlepiej taki:
http://sklep.milwar....92615d14c2603d0
to jest klej demontowalny jak Ci padnie łożysko to będziesz mógł je wymienić.
Najlepiej idź do jakiegoś serwisu bo narzędzie do wsuwania łożysk w tą tuleję jest dość
drogie.
Od razu zamów klej do połączeń gwintowanych, najlepiej taki:
http://sklep.milwar....92615d14c2603d0
i posmaruj śrubę jak będziesz dokręcał korbę.
W piątek zamontowałem sobie korbę i do tej pory jest cicho, nic nie skrzypi, zobaczymy na ile to starczy...

#14 Kuba82

Kuba82
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądPiaseczno

Napisano 26 czerwiec 2012 - 13:45

krzy1976, a nie orientujesz się, czy wyjęcie łożysk zawsze wiąże się ich wymianę, czy ewentualnie można wcisnąć jeszcze raz te same?

U mnie łożyska też się tłuką niemiłosiernie, ale mają przejechane ok 1500km i wydają się być w dobrym stanie, dlatego nie chciałbym ich wymieniać.

pzdr

JK

#15 he1885

he1885
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 czerwiec 2012 - 15:05

Kuba82 Spokojnie można przełożyć - zmieniałem ramę i wszystko jest OK (korba - FSA Gossamer Pro).

#16 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 26 czerwiec 2012 - 15:52

krzy1976, a nie orientujesz się, czy wyjęcie łożysk zawsze wiąże się ich wymianę, czy ewentualnie można wcisnąć jeszcze raz te same?

U mnie łożyska też się tłuką niemiłosiernie, ale mają przejechane ok 1500km i wydają się być w dobrym stanie, dlatego nie chciałbym ich wymieniać.

pzdr

JK

Oczyść te co masz i włóż je z powrotem. Postaraj się zastosować ten klej do łożysk a jak jeszcze go nie masz to lepiej to wszystko działa na sucho bez żadnego smaru.
Zrobiłem w piątek tak (wczoraj jeździłem i nic nie stukało ani nie skrzypiało, prawdziwy sukces, przejechane 300km):
generalnie postępowałem według instrukcji (tylko że bez smarowania)
http://www.fullspeed...Crankset_v0.pdf
Łożysk już nie wyjmowałem bo odkąd je wsunąłem bez smaru to nie skrzypią. Bardzo dokładnie wyczyściłem końcówkę osi korby i wnętrze lewego ramienia korby odtłuszczaczem http://sklep.milwar....92615d14c2603d0 i nie traktowałem tych miejsc żadnym smarem. Po stronie napędowej korby dałem bezpośrednio na łożysko metalową podkładkę (nr 4) i dwie cieniutkie podkładki (nr 7). Po lewej stronie korby dałem na łożysko czarną podkładkę powlekaną gumą (nr 4) tak jak w instrukcji na zdjęciu, na to podkładkę sprężynującą (nr 5) i na nią cieniutką podkładkę (nr 7). Posmarowałem gwint korby klejem do gwintów
http://sklep.milwar....92615d14c2603d0 i dokręciłem korbę ale tym razem nie za mocno. Poprzednio dokręcałem bardzo mocno i zawsze było źle już od pierwszych jazd. Tym razem z wyczuciem bo i tak jest klej więc korba się sama nie odkręci. Zobaczymy na ile to starczy.
Tutaj akcesoria serwisowe do BB30 gdyby ktoś szukał:
http://bdc-bike.pl/c..._owner=category
albo tutaj:
http://rower.com.pl/...tml?cPath=34_67
http://rower.com.pl/...tml?cPath=34_67

#17 Kuba82

Kuba82
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądPiaseczno

Napisano 27 czerwiec 2012 - 10:18

Dzięki za instrukcję. Chemia już zamówiona więc jak dojdzie to zajmę się problemem. Jeszcze pytanie, łożyska wybijałeś sam domowymi sposobami (możesz zdradzić jakimi;) czy byłeś z tym w serwisie. Z wprasowaniem chyba sobie poradzę natomiast tego wybijania trochę się boję.

pozdrawiam

Kuba

#18 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 28 czerwiec 2012 - 00:49

Dzięki za instrukcję. Chemia już zamówiona więc jak dojdzie to zajmę się problemem. Jeszcze pytanie, łożyska wybijałeś sam domowymi sposobami (możesz zdradzić jakimi;) czy byłeś z tym w serwisie. Z wprasowaniem chyba sobie poradzę natomiast tego wybijania trochę się boję.

pozdrawiam

Kuba


Mam pożyczoną od MiSzY zabawkę oznaczoną na zdjęciu numerem E0019
http://bdc-bike.pl/c..._owner=category
"FSA CZĘŚCI BB30 narzędzie do demontażu łożysk BB30 (wersja do użytku domowego)"

Nie jest to za dobre narzędzie niestety bo trzeba przywalić parę razy w łożysko, wolałbym
takie urządzenie do wypychania łożyska ale niestety nie mam...
Niestety do korby dostał się chyba już jakiś brud i na razie delikatnie zaczyna skrzypieć jak
wstaję na pedały, niestety... Ale wiedziałem że tak będzie, kwestia tego kiedy zacznie skrzypieć tak głośno i przy każdym naciśnieciu na pedały, wtedy będę musiał znowu odkręcić korbę i ją wyczyścić w środku, taka robota głupiego...
W końcu się wkurzę i posmaruję tym klejem do łożysk w środku lewe ramię korby ale wtedy nie wiem czy da się odkręcić więc wolałbym znaleźć jakiś słabszy klej...
Masz Kuba jakiś patent na narzędzie do wpasowywania tych łożysk w tuleję w ramie ?
Na razie łożyska dobrze siedzą w ramie bez kleju ale kto wie jak długo...

#19 Kuba82

Kuba82
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądPiaseczno

Napisano 28 czerwiec 2012 - 09:07

Rozważałem dwa patenty:
Nr 1 (ta wersja do użytku domowego)
http://www.bikeradar...brackets-29544/

Nr 2 (bardziej subtelna)


Co do 2 opcji to pytałem się Chinczyka ile? 70$ urządzenie + 50$ przesyłka. Może da się coś urwać, bo na razie przesyłka to ma bandycką cenę. A jakbyśmy zamawiali pewnie kilka to może by się opłacało. Chinczyk powiedział, że nadaje się zarówno do montażu jak i demontażu łożysk. Ewentualnie informacja do zweryfikowania.

A patrząc jeszcze na jakość i wykonanie dedykowanej praski Park Tool to wydaje mi się, że równie skuteczna będzie urządzenie zbudowane w oparciu o śrubę, 2xpodkładką i nakrętka, takie jak na pierwszej focie poniżej (no i ok 10zł zamiast ponad 300zł ;)

http://forumrowerowe...69c2470e8965b10

pzdr

JK

#20 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2012 - 10:18

Kuba82, zauważ, że te wszystkie obejmują łożysko, sama podkładka się nie sprawdzi. Ale od czego mamy zakłady ślusarskie, jak zakład zaprzyjaźniony to prościutki rysunek i za 100zł macie profesjonalne narzędzie, a jak zakład mniej zaprzyjaźniony to już by się przydał rysunek wykonawczy (zdolności własne, trudny nie będzie, lub dorwać studenta z politechniki).



Dodaj odpowiedź