Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełajowy retro Giant - prośba o wycenę/ocenę


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 18 czerwiec 2012 - 09:37

Rower jest do kupienia. Problem polega na tym, że facet ma go od kogoś i nie ma zielonego pojęcia ile za to "coś" zawołać. Ja sam chrapkę na ten rowerek...ile to może być warte Panowie ??? Jak nie ja to może tutaj ktoś z forum byłby chętny ? Sprzedawca to mój znajomek, za dużym szacunkiem go darzę, że powiedzieć "słuchaj daję stówę i jest mój"...nie chcę go oszukać...

Zdjęcia

#2 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 18 czerwiec 2012 - 09:48

Daj jeszcze raz zdjecia, bo nie ma uprawnien do ogladania

#3 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 18 czerwiec 2012 - 09:54

Daj jeszcze raz zdjecia, bo nie ma uprawnien do ogladania


Album jest już publiczny, dzięki za zwrócenie uwagi.

#4 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądkrk

Napisano 16 sierpień 2012 - 16:54

to jest tzw. "rando" czy w prl-owskiej nomenklaturze: tower turystyczny;

prawdopodobnie robiony w fabrykach Koga-Miyata (stad to "made in holland"), o zblizonej geo do powiedzmy K-M World Tour (mozna powiedziec ze kultowy model);

Na bardzo wysoka osobe, raczej sredni do uprawiania biegow przelajowych (przekrok), ale do turystyki ma praktycznie wszystkie mozliwe opcje "otworkowe" (baganizki, lowrider, blotniki, bidony, dymana itd itp.)

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 sierpień 2012 - 21:00

zgadza sie , duuuża rama, i nie każda szosówka co ma canti to przełajka, ale tak do jazdy spoko, tylko duuuuuża

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 17 sierpień 2012 - 15:04

Randonneur. Z tyłu jest bardzo mało miejsca na szeroką oponę przy suporcie... Za to widelec przedni ma dość przestrzeni nawet dla 37-622. Miałem Kogę na bardzo podobym framesecie (mufy bardzo podobne, tylko stal to chyba była Hi-Ten) i też własnie obmyślałem czy do niej dolutować piwoty i założyć cantilevery.
Myślę, że to będzie Koga Miyata (nawet niektóre właśnie takie Giant'y miały chyba napisane "Quality touched by Koga").
Fajnie, że tyle postów, a nikt go nie wycenił... ja widzę w nim 200 zł maksimum.
Pozdrawiam.

#7 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądkrk

Napisano 30 sierpień 2012 - 23:22

Witam. Mam takiego Gianta Expedition z ok. 1990 r., z tym że na ciut mniejszej ramie :) bo 22,5/23 calowej, a Twoja wygląda mi na jakąś robioną na zamówienie pod konkretnego wielkoluda 24 a może nawet i 25 cali ;). Oto opis tego modelu:

http://www.forumszos...pic.php?t=15154

P.S. Mój kosztował 450 zł :P

#8 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 03 październik 2012 - 22:33

Odgrzewam temat bo...dzisiaj go kupiłem :)
Trochę czasu minęło, okazało się, że rower stał do tej pory. Przyczyna była prosta: duży rozmiar i ciężko było znaleźć amatora w moim mieście. Zapłaciłem uczciwe 250 zł.
Teraz tak: rower ma służyć głównie jako zimówka. Fajne siodełko już mam, tutaj problem z głowy. Do zmiany pójdą pancerze i linki. Koła bez bicia, toczą się ładnie, tutaj też nie ma problemu. Oponki obejrzałem dokładnie. Żadnych przetarć, nie są "sparciałe", można rzecz, że wyglądaj jak nowe. Nie wiem jak wygląda sytuacja z dętkami...Wydaje mi się, że do lasu na twarde i ubite dróżki wjadę bez problemu. Łańcuch i wielotryb 6-rzędowy wymagają tylko i wyłącznie czyszczenia i smarowania. Przerzutki do delikatnej regulacji.
Mogę dokupić ewentualnie jakieś błotniki...

Problem jest jeden, właściwie dylemat. Tata mi doradził założenie prostek kiery jak w MTB, do tego nowe klamki i manetki do zmiany biegów. Dobre rozwiązanie bo rowerek ma służyć także na miasto i do rodzinnych wypadów wiosną czy latem...Preferuję jednak baranka. Wtedy nowa kiera obowiązkowo (obecna jest strasznie wąska), owijka i klamki hamulcowe. I to w zasadzie wszystko...Co proponujecie ??? Nie jestem specjalistą od rowerów retro czy ich ekstremalnym fanem ale jednak wolałbym w większym stopniu zachować obecną formę...czyli coś wymienić na nowego, a nie zmieniać jakieś tam części i jednocześnie zmieniać całkowicie przeznaczenie roweru...Na co postawić ?

Wszelkie sugestie mile widziane...

EDIT: co do rozmiaru to okazało się, że wspornik siodła pójdzie do góry jeszcze kilka ładnych cm także rozmiar pode mnie :)

#9 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądkrk

Napisano 04 październik 2012 - 11:43

Odgrzewam temat bo...dzisiaj go kupiłem :) ...


Osobiście też myślałem nad przerobieniem mojego "expedyszona" w kierunku bardziej nowoczesnym, czytaj funkcjonalnym :) czyli nowa prosta kiera, klamkomanetki od jakiegoś leciwego mtbka na jeszcze 6 zębatek, może nowsze hample np. mini v-brake (choć do obecnych cantileverów nie mam zastrzeżeń), ale widocznie jestem troszkę większym sentymenciarzem do retro niż Ty, bo ww. plany zeszły na plan dalszy, o ile w ogóle nie umarły śmiercią naturalną :) W końcu nie ma to jak widok "retro przełajowego baranka" śmigającego z powodzeniem po lesie, lekkim błotku, a nawet niemałych przewyższeniach w terenie :P Jednak w pełni rozumiem podejście osób, które zamierzają tego typu rowerki wykorzystywać intensywnie na co dzień w sposób bardziej "komfortowy", w związku z czym chcą wprowadzić do nich nowsze i bardziej funkcjonalne fruty :) Trzymam kciuki za Twój projekt, chętnie zobaczę jakie będą efekty, kto wie może i ja w przyszłości pójdę przetartą przez Ciebie ścieżką :)

#10 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 04 październik 2012 - 16:10

Baranek jest moim zdaniem okej! Nawet jak kontaktowałem się z ziemią (dużo lodu...), to nigdy sobie paluchów nie przygniotłem (mam, można powiedzieć - bezwarunkowy, odruch lekkiej amortyzacji upadku ręką). Komfort i aerodynamika to wiadoma sprawa - uważam, że bardzo dobra, nawet na leśnych zaśnieżonych wertepach. ;-)

#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 04 październik 2012 - 23:23

Ja w takim rowerze widziałbym jednak prostą kierownicę z długimi zakrzywionymi rogami i koniecznie manetki na kierownicy. Baranek, zwłaszcza wąski, drastycznie ogranicza możliwości kontroli roweru w terenie, a manetki na ramie w terenie to mordęga. Na 6 biegów można założyć jakieś revoshifty lub nawet stare jednodźwigniowe "SIS-y" Shimano. A na szosie długie zagięte rogi można wykorzystywać trochę jak lemondkę.

#12 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 05 październik 2012 - 11:21

I bądź tutaj mądry :)
Z jednej strony chciałbym zachować możliwie jak najwięcej charakteru roweru "szosowego" więc wskazany baranek. Z drugiej jednak: mam gdzie jeździć po lesie i wtedy przydałaby się IMO kierownica prosta. Do tego rogi i wio...

Pytanko: z barankiem byłyby takie manetki. Będą one działać z 6-rzędowym wolnobiegiem ? ewentualnie wsadzić wolnobieg 7-rzędowy (powinien wejść z tego co patzryłem) i dokupić nowy łańcuch...

#13 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 05 październik 2012 - 15:53

Pisałem wcześniej, aby samemu spróbować patentu Retroshift? Powinno byc wygodnie. ;)

#14 Gosc_padre82_*

Gosc_padre82_*
  • Gość

Napisano 07 październik 2012 - 19:38

Retroshift - próbował ktoś z Was tego patentu? Byłem na ich stronie i są dość drogie, jednak konstrukcja nie jest skomplikowana - w pierwszym lepszym warsztacie powinni coś takiego z aluminium wyrzeźbić... Do tego klamki tekro za 57PLN z Alledrogo i można by śmigać.

#15 gentile

gentile
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądGdansk

Napisano 08 październik 2012 - 14:33

O kurka! Chyba trzeba na niego po drabinie wchodzić.

#16 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 08 październik 2012 - 19:06

padre82, można to zrobić banalnie tak naprawdę. ja jak znajdę robotę, to akurat inwestuje raczej w STI, ale żałuję że 2 lata temu nie wpadłem na Retroshifta.
Przepis jest prosty - jak odkręcasz manetkę z ramy, to odrzucasz ten srebrny plastik, który przylega taka półksiężycową strona do ramy. I wtedy biorąc do ręki i patrząc na wymontowaną manetkę widzisz takie wcięcie, które wpada w ten zabrany plastik. Co z tym zrobić? Otóż, komponujesz płytkę z kątownika alu, odpowiednio go formujesz.Z jednego ramienia profilu L robisz opór na pancerz (gwintowanie otworu, potem wkręcenie zwykłej baryłki z kontrą), a drugie ramię profilu niechaj ma dwa otwory do klamki hamulca, gdzie przyjdą śruby mocujące podstawkę, potem jeden pośrodku nich do mocowania manetki (musisz dać długą śrubę zamiast krótkiej oryginalnej i całość wraz z materiałem klamki przegwintować), no i dwa otworki dla malutkich wkrętów, które wkręcisz od spodu podstawki (czyli od strony, gdzie będzie przylegać do klamki, dać jakieś stożkowate łebki, zrobić frezowane otwory). Wkręty te małe posłużyłyby za blokowanie manetki na tym wcięciu, by sie nie luzowała - no i tu trzeba dużej precyzji w wierceniu. Opcja oszczędna to wykorzystanie otworu w manetce okrągłego albo wywiercenie nowego - ale nie odpowiadam za uszkodzenie sprężyny lub innych części w manetce.

Mam nadzieję, że zrozumiesz. ;-) Może jakiś rysunek zrobię jak znajdę czas.

#17 Gosc_padre82_*

Gosc_padre82_*
  • Gość

Napisano 08 październik 2012 - 19:38

h/kdzięki za odpowiedź, chociaż od niedzieli wypłodziłem rysunek w CAD... Wysłałem zapytanie do warsztatu o wykonanie tego typu "podróbki". W swoim "lepszym" rowerze mam klamkomanetki, teraz składam coś na zimę, z jedna tarczą z przodu i 8 koronkami z tyłu - taki retro przełaj jak najniższym kosztem z duża ilością elementów z piwnicy. pozdr.

#18 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 08 październik 2012 - 20:54

Gdyby powstał taki adapterek to piszę się na 4 szt. :mrgreen:

#19 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 09 październik 2012 - 10:12

Dołączona grafika
Zeskanowałem to. Tak ma ten pomysł wyglądać. Alternatywna wersja to odcinek zwykłej, grubej podkładki, w którą wkręca się malutkie wkręty jak opisałem poprzednio - powinno się sprawdzić lepiej.

#20 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 09 październik 2012 - 15:30

h/k fajnie, fajnie...w przyszłości wezmę to pod uwagę :)

Na chwilę obecną wygląda to tak: nabyłem manetki z linku co wcześniej już podawałem. Kierownica już kupiona (stara jest OK ale stanowczo za wąska). Manetki tez się trafiły ładne i tanie. Lista zakupów uzupełniona o czarną owijkę, komplet nowych linek, pancerzy i końcówek. Pozostaje mi poczekać jakiś tydzień na siodło i to będzie wszystko. Nie ukrywam, że chodziło mi o koszty i czas. W przyszłym roku może coś pokombinuję z "ala" retroshidt...zobaczymy.

Jak wszystko złożę do kupy to dam fotki.



Dodaj odpowiedź