Jak sprawdzić czy Mavic Ksyrium nadaje się jeszcze do użytku
#3
Napisano 20 czerwiec 2012 - 17:24
Jak sprawdzić czy koło Mavic Ksyrium SL nadaje się jeszcze do użytkowania ?
- Sprawdzić pod względem bicia bocznego/pionowego - nie każde koło da się wycentrować, a obręcz może być mocno bita.
- Sprawdzić luzy na piastach oraz na bebenku, sprawdzić jak się obracają osie.
- Sprawdzić poziom zużycia obręczy (od hamulców się ona ściera).
- Sprawdzić czy nyple nie są pozapiekane.
- Sprawdzić czy nie ma pęknieć na kołnierzach piasty, przy oczkach obręczy.
#7
Napisano 23 czerwiec 2012 - 15:49
Wszystko się zużywa nawet najlepszy sprzęt, szkoda że nie ma takiego rowka bezpieczeństwa żeby sprawdzić jaka jest grubość ścianki w obręczy.bo słyszałem że te obręcze potrafią pękać na zjazdach i chciałbym tego uniknąć...
Widzisz niby slawny mavic a produkuje taki shit ;-)
#9
Napisano 23 czerwiec 2012 - 21:32
bo słyszałem że te obręcze potrafią pękać na zjazdach i chciałbym tego uniknąć...
Widzisz niby slawny mavic a produkuje taki shit ;-)
sensacje i pierdoły , no powiedz komu i gdzie pękło ,na x tysięcy sprzedanych kompletów ?? samo z siebie ??
Ja słyszałem że Elvis był kobietą
stopień zużycia obręczy sprawdza sie palcami, powierzchnia hamująca powinna być po napompowaniu do ciśnienia użytkowego płaska.
Kupowanie na allegro i innych portalach od nieznajomych bez sprawdzania fizycznego to kupowanie kota w worku pełnego niespodziewanek.
Stare maviki z tulejką teflonową w bębenku mogą po wymianie na nową dalej mieć luz - wytarcie korpusu piasty.
Koła użytkowane zawodniczo nie są traktowane łągodnie, są zużyte!
Używane amatorsko , niestety trzeba sobie powiedzieć że ludzie oszczedzają na serwisowaniu co odbija sie na głównie zapieczonych nyplach , krzywych kołach - co daje nam brak możliwość podcentrowania .
Najczęstsze przypadki mavica :
Pęknięcia przy otworach na nyple - przeciągnięcie szprychy lub uderzenie ( jedno z drugim ma związek przy prostowaniu obręczy )
Zapieczone nyple:
O ile mamy koło na zwykłe nyple to pół biedy choć znam maviki którym sie też zapiekają pomimo tego iż mają nyple Alpiny z plastykiem w środku.
Mocny naciąg szprych , długie nyple, woda i inne środki dostają sie "do środka " i ...... problem przy odkręceniu
Koła bezdętkowe z "wkretami " - co pół roku a minimum rok powinno sie takie koła centrować - poruszać wkkrętami oraz nyplami.
Można co sezon wysłać koła do Harfy na przeglad, poruszanie i sprawdzenie naciągu - do szprych alu są specjalne tensometry !!
Jesli wkręt sie nie rusza to bóllllll wielki, można to odmoczyć ale wynik 50/50 % że sie uda, no i koszt .
Luzy w pieście - za to głównie odpowiadają łożyska , koło sprawdzamy wyłącznie w placach trzymając oś, musi sie kręcić gładko i miękko , żadnych skrobań , szurań.
Dobre łożyska to koszty ok 20-tu pare złotych za sztuke, a i przełożyć nie jest tak łatwe.
Koło także musi sie kręcić praktycznie idealnie w pionie i poziomie ( ,minimalne bicie na łączeniu ewentualnie ) , ręką sprawdzamy naciąg szprych wszystkich po dwie parami - powinny mieć identyczny naciąg, jeśli wyczuwamy jakąś różnice ......... to znak że coś nie tak.
Nyple muszą być całe, wkrety nie ukruszone, szprychy równe , nie pogięte , pogiętej alu czy stalowej grubej szprychy nie da sie dobrze naciągnąć - występuje przeciągniecie.
Sprawdzamy gniazda na szprychy w pieście czy nie ma rys, pęknięć , uszkodzeń
To dotyczy wszelkich kół firmowych , koła takie są naciagane na prawie max naciąg możliwy dla komponentów i jakiekolwiek uszkodzenia mogą mieć wpływ na póżniejsze użytkowanie czy zywotność.
Przed sezonem i na początku na allegro było sporo mavików używek , wiekszość w tragicznym stanie , a trzeba pamiętać że ceny za obręcze kształtują sie od ok 450 zł za Ksyrium Elite i wzwyż, najtańsze Aksiumy chyba nawet sie nie opłaca "naprawiać "
koła użytkowane nawet jeden czy dwa sezony bez serwisu , mogą sie nadawać jedynie jako eksponaty - przeliczając koszty napraw czy wymian zużytych elementów
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#11
Napisano 24 czerwiec 2012 - 14:51
Pękanie szprych, obręczy to normalka na naszych dziurawych drogach każdego koła., producenta
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo