Korba Shimano 105 - zniszczona 1/3 gwintu
#1
Napisano 20 czerwiec 2012 - 20:43
Kupiłem niedawno szosówkę, cała na osprzęcie Shimano 105. I dopiero po kupnie zauważyłem, że 1/3 gwintu w prawym oraz lewym ramieniu korby jest zniszczony. Tak jakby ktoś próbował tam wkręcić jakiś pedał z innym gwintem.
Dopiero na dniach kupuje pedały i buty i zacząłem się obawiać czy ten zniszczony gwint nie będzie miał negatywnego wpływu. W sumie końcowe 2/3 są dobre więc docisnę ale jednak coś tam jest zniszczone.
I jeszcze jedno, czy w ogóle występują różne rodzaje gwintu w pedałach - normalny i drobny na przykład?
#5
Napisano 20 czerwiec 2012 - 21:36
dawidr, jak gwint jest przyniszczony, to lepiej go nie rozwalać bardziej. Wystarczy, że go przegwintują na nowo, to sobie już sam wkręcisz pedały. Możesz przy wkręcaniu dać kropelkę oleju albo trochę smaru na gwint, żeby się nie zapiekł na amen.
Coo... gwint od pedałów smarować? Dobrze sie chłopie czujesz? Jeśli chcesz aby potem Ci sie pedał wykręcal podczas jazdy i obrobił gwint do reszty to też polecam ten pateńcik
#7
Napisano 20 czerwiec 2012 - 22:27
Ani mi, ani nikomu znajomemu nigdy się pedał nie wykręcał podczas jazdy - zgadnij w jakim celu pedały wkręca się zgodnie z kierunkiem pedałowania. Dodatkowo dokręca się je mocno z czuciem, a nie jak korek od kasowania luzów przy korbach.
Odkręcałeś kiedyś zapieczone pedały z korb?
#9
Gosc_marvelo_*
Napisano 21 czerwiec 2012 - 02:54
Chociaż gwint w pedale jednak mocno obciążony.
A brak smaru na gwincie to, jak już Koledzy wspomnieli, późniejsze problemy z odkręceniem.
#12
Gosc_cookie_*
Napisano 21 czerwiec 2012 - 09:02
Akurat smar miedziany w korbie alu to najgorsze czego mogłeś użyć. Raz że możesz tego potem nie odkręcić, a dwa że stworzone ogniwo moze zjeść resztki gwintu. JA bym uzył srednigo czyli najczęściej niebieskiego kleju do gwintów w minimalnej ilości.Posmarowałem gwinty pedałow smarem miedziowym. Mocno dokrecilem. Stare pedaly tez ktos przede mna posmarowal smarem, dlatego nie bylo az tak ciezko je odkrecic, choc i tak chwile to zajelo.
#13
Gosc_marvelo_*
Napisano 21 czerwiec 2012 - 13:55
Każdy klej do gwintów działa w pewnym sensie jak smar podczas dokręcania. Ale po stwardnieniu, poprawia również wytrzymałość mechaniczną połączenia, jeśli gwint jest nieco luźny i wyrobiony (oczywiście w pewnych granicach).
#16
Napisano 24 czerwiec 2012 - 22:12
Też tak myślałem jak Ty więc zawsze dokręcałem pedały nie za mocno. Niestety w styczniu dokręciłem za lekko i lewy pedał mi się odkręcił co zakończyło się glebą, na szczęście nie jechał za mną żaden samochód. Prawy pedał po tym zdarzeniu sprawdziłem też już był w części wykręcony. Nie wiem czy miała na to wpływ temperatura w której jechałem. Jak wychodziłem z domu było -19, jak się wywaliłem ok -15.kazik, dobrze się czuję, ale Ty za to chyba nie bardzo.
Ani mi, ani nikomu znajomemu nigdy się pedał nie wykręcał podczas jazdy - zgadnij w jakim celu pedały wkręca się zgodnie z kierunkiem pedałowania. Dodatkowo dokręca się je mocno z czuciem, a nie jak korek od kasowania luzów przy korbach.
Odkręcałeś kiedyś zapieczone pedały z korb?







