
Karbon czy aluminium ? Ważę 90 kg ?
#21
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:03
Odnośnie Karbonu - sam miałem małe wstrzymanie, ale pojeździłem i się przekonałem, ale np do Alu w ogóle, do stali i tytanu spoko, z Alu w roli głównej widziałem jakoś więcej wypadków. Inna kwestia jest taka, że kompozyt w gruncie rzeczy powstał do tworzenia konstrukcji o wysokiej powierzchni, a nie rurek. Dlatego warto się zastanowić nad tym, czy, a właściwie kiedy kompozyt w takiej formie jaką znamy dziś zostanie zastąpiony przez coś innego. Sam przymierzam się do zrobienia ramy karbonowej, ale jeszcze nie mam konstrukcji i materiału, więc prawdopodobnie prędzej wyjdzie z drewna. I drewno w tym wypadku może się okazać dużo odporniejsze, podwarunkiem, że będzie dobrze zalaminowane, dlatego też mnie niedziwi, że do łodzi sportowych może być używany laminat z drewna.
#22
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:08
Przypomniales mi pewna marke ciezarowek robionych do pracy w lesie . Podobno robia je do dzis.
Rama stalowa, przekroj C , i wpasowane na goraco i na wcisk ( dokladnosc co do ulamkow mm ) drewno - nie wiem jakie. Calosc prewiercona i skrecona srubami.
Calosc wyroznia sie tym, ze sie gnie, skreca a i tak zawsze powraca to stanu poczatkowego - co dla ciezarowek jezdzacych po lesie ( zwozka drewna ) ma niebagatelne, jesli nie podstawowe znaczenie.
Do dzis nikt nie zrobil lepiej zachowujacej sie ramy samochodowej !
Wiec moze Twoj pomysl z karbonem na drewnie to jest to ???!!!!
PATENTUJ !!!! Najpierw w USA ! Samsung zapomnial i o wielka banke jest biedniejszy ...
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#23
Gosc_sebreef_*
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:11
stal>>alu>>carbon>>stal...
Ja jestem trochę skrzywiony w stronę retro i jak dla mnie szczytem marzeń jest klasyczna szosa na dobrych stalowych rurkach z highendowym osprzętem... No ale - co kto lubi, w kazdym razie węgiel dla mnie lansem nie jest, a może w sumie lansem jest, ale prawdziwa klasa to klasyczna stal...
Pozdrawiam
seb
#24
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:16
sebreef, steel is real, pozatym ze stali też da się zrobić ramkę która będzie ważyć 1300 g i będzie bardzo wytrzymała... ale to astronomiczne kwoty.
#25
Gosc_sebreef_*
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:22


http://www.cycleexif...lnago-master-55
Pozdrawiam
seb
#26
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:26
I od kiedy kobiete definiuje uroda ? Nota bene najszybciej przemijajaca jej cecha ?
Jedyny plus Colnago ( w porownaniu do Dziewczyn ) - to ,ze jak sie znudzi - to mozna sprzedac

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#27
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:31
http://icarusframes....is-s-Road-Racer
to już trochę więcej niż rower
ale wciąż nie kobieta

#28
Gosc_sebreef_*
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:31


Pozdrawiam
seb
#30
Napisano 27 sierpień 2012 - 22:34
Ale ja też wolę rowery stalowe niż alu, do alu niemogłem się przekonać, co oczywiście nie znaczy, że jest to zły materiał. Wszystko jest kwestią preferencji i co jesteśmy w stanie poświęcić w imię innego materiału.
#35
Napisano 27 sierpień 2012 - 23:09
Cytat
albo wina czasem brak :-PDobre!!! :mrgreen: podobnie jak to że nie ma oziębłych kobiet, są tylko nieudolni mężczyźni 8-)
Jak tamto colnago jest piekne, to co powiesz o tym: http://weightweenies...ter 55&start=75 ;rece trzymamy na biurku ! :mrgreen:
#39
Napisano 28 sierpień 2012 - 21:46
Smaru to ten lancuch nigdy nie zobaczy

I niech mi ktos powie, ze jakas inna firma maluje lepiej/ladniej niz Colnago


Off top : dzisiaj 55 kmh na Vittoria rubino pro na mokrym jak cholera i kretym asfalcie. Jak przyklejona.
Czy ktos na forum sprzedaje ubezpieczenia na zycie ?

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
Dodaj odpowiedź
