Skocz do zawartości


Zdjęcie

"przeskakuje" mi coś... :/


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 herakles

herakles
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPL

Napisano 23 lipiec 2012 - 10:47

Może ktoś mi coś podpowie..

Mam rower (jakiś noname) z przerzutkami i od niedawna na środkowej tarczy, w momencie kiedy chcę "depnąć", czy "przycisnąć", to coś przeskakuje, łapie na moment luz i można sobie zrobić krzywdę..

Łańcuch nie spada, tarcza się nie zmienia, najpierw myślałem, że to coś w korbie, w środku, ale na innych tarczach (mała/duża) nic takiego się nie dzieje.

Najgorzej jest przy ruszaniu np. ze skrzyżowania czy coś takiego.. Przeskakuje, jak chcę przycisnąć, a zanim obczaiłem w którym dokładnie momencie się to dzieje, to kilka stresujących momentów przeżyłem ;)
Dzieje się to przy nacisku prawą lub lewą nogą, jeśli to istotne.

Co to może być?
Środkowa tarcza? można ją wymienić, czy trzeba wymienić wszystkie 3?
Da się coś z tym zrobić we własnym zakresie? pojechać do jakiegoś warsztatu?

Rower kosztował nieco ponad 200zł dobre kilka lat temu i nie chciałbym wydawać drugie tyle na naprawę - wiadomo jaki to mógłby być koszt, jeśli trzeba by wymienić ten mechanizm z przodu?

TUTAJ stare fotki roweru :)

#2 willy

willy
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 lipiec 2012 - 11:09

Celowałbym w zapadki mechanizmu kasety.

#3 herakles

herakles
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPL

Napisano 23 lipiec 2012 - 11:32

Celowałbym w zapadki mechanizmu kasety.


A co to takiego ??

Kaseta, to to z tyłu - ten ruchomy element?

No i co z tym zrobić?
(mogę oczywiście nie korzystać ze środkowej tarczy, ale wiadomo - nie o to chodzi!)

#4 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 23 lipiec 2012 - 12:13

Winna jest zużyta środkowa zębatka, niestety możesz mieć problem, jeżeli masz zajechany łańcuch to wymiana samej zębatki nic nie da, na nowej też będzie przeskakiwał. W takim przypadku jeżeli będziesz chciał mieć w 100% sprawny rower, potrzeba będzie wymienić cały napęd (łańcuch, kasetę tylną lub wolnobieg w zależności od tego jaką masz tylną piastę, zużytą przednią zębatkę). Najlepiej jak zrobisz dokładne zdjęcia korby, kasety i łańcucha na zębatkach korby i wstawisz na forum. Będziemy mogli lepiej ocenić co w trawie piszczy ;-)

#5 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 23 lipiec 2012 - 14:47

Do wymiany łańcuch, koszt nowego to 25zł, wolnobieg - 40zł i korba, pewnie też ze 40-50zł. Przestanie przeskakiwać. A przeskakuje, bo jest zużyte.

#6 herakles

herakles
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPL

Napisano 23 lipiec 2012 - 15:48

Yhm.. Dzięki wszystkim!
Zużyte - rower kupiony kilka lat temu, używany. Żadnego osprzętu w nim nie wymieniałem.

Czyli od czego zacząć??
Może nie trzeba wszystkiego na raz wymieniać?

Przeskakuje jedynie na środkowej tarczy, czyli tacza na pierwszy ogień, ale też ja sam tego wszystkiego raczej nie będę rozbierał. Z łańcuchem to bym sobie poradził. Gorzej z resztą..

Ten wolnobieg - co to dokładnie jest?
Korba - to jest środek + zębatki czy to się osobno kupuje??

Zdjęcia jakieś porobię i wrzucę - postaram się jutro.

Gdybym się zmieścił w 150zł to byłoby spoko. Nawet nie wiem ile kasują za takie wymiany (do tego sprzęt).

#7 herakles

herakles
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPL

Napisano 23 lipiec 2012 - 19:09

Foty z każdej możliwej strony (sorry, ale nie mogę ich wstawić):

http://zapodaj.net/5...d2df69.jpg.html

http://zapodaj.net/6...499c62.jpg.html

http://zapodaj.net/f...014e89.jpg.html

http://zapodaj.net/8...fc5b5b.jpg.html

http://zapodaj.net/c...7e67e3.jpg.html

http://zapodaj.net/9...172d32.jpg.html

http://zapodaj.net/d...145af4.jpg.html

http://zapodaj.net/6...f19f0c.jpg.html

http://zapodaj.net/0...572766.jpg.html

http://zapodaj.net/8...747c07.jpg.html

http://zapodaj.net/6...d8760c.jpg.html

http://zapodaj.net/1...661627.jpg.html

Nie za słabo ten łańcuch jest naciągnięty??

#8 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2034 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 lipiec 2012 - 19:53

na początku warto by porządnie umyć cały napęd bo strasznie zasyfiony ;) , a syf w napędzie to jeden z powodów jego szybkiego zużycia


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#9 herakles

herakles
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPL

Napisano 23 lipiec 2012 - 20:06

heh... ja go myłem...
Na zdjęciach widać, że wszędzie rdza, ale to takie przybliżenie mega.

Jak zużyty to zużyty - pozostaje wymienić i dbać o nowy??

Tak poza syfem, to coś na tych zdjęciach widać?

#10 pawelek_G

pawelek_G
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 23 lipiec 2012 - 20:07

Środkowa tarcza wykoszona maksymalnie, zauważ, że ząbki są bardzo ostro zakończone, a w pozostałych dwóch tarczach wygląda to nieco lepiej. Łańcuch pewnie wyciągnięty też do granic możliwości, wolnobieg zużyty, a najbardziej druga koronka (od strony szprych).
Także do wymiany korba, wolnobieg i łańcuch, a więc cały napęd. I jedna bardzo ważna rzecz: UMYJ DO JASNEJ CH****Y TEN ROWER!!!! A szczególnie napęd. Jeśli jeździsz na tak usyfionym napędzie to się nie dziw, że coś się zużywa szybciej. Rower to nie jest niezniszczalny pojazd, w którym raz na ruski rok nadmucha się opony i napaćka trochę smaru jak się nie zapomni.
Po za tym, tylko patrzeć, aż tylna przerzutka będzie do wymiany patrząc na kółka.
Wszystkie zębatki i tarcze masz wykoszoną mocno, albo poprzedni właściciel na nim trzaskał tysiące km, albo obaj tak samo dbacie o rowery.
Może to nie jest miłe, ale trzeba spojrzeć prawdzie w oczy:Jak się dba tak się ma.
P.S. Myłeś go??? chyba polałeś po nim wodą z konewki.

#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 lipiec 2012 - 20:14

Tego napędu już nic nie uratuje.
Wymienić na podstawowe markowe elementy, np:
http://allegro.pl/ko...2467576283.html
http://allegro.pl/wo...2481601052.html
http://allegro.pl/la...2502400265.html
Do tego jakiś wkład suportu:
http://allegro.pl/wk...2502400772.html

Zmieści się w kwocie ok. 150 zł, ale bez robocizny. Ale komfort pracy napędu poprawi się znacznie, a i waga pewnie spadnie (korby masz chyba ze stalowymi ramionami).
Naprawdę nie będziesz żałował.

#12 herakles

herakles
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPL

Napisano 23 lipiec 2012 - 20:28

@pawelek_G

Nie piszę tu po to, żeby było miło, tylko chcę się dowiedzieć CO DALEJ!? :)
Także dziękuję za konkrety. Nie znam się - nie wiem czy tarcza jest wykoszona, choćby świeciła.

Łańcuch, korba, wolnobieg.

Pozostaje mi iść do warsztatu rowerowego..

Jak by pytali jakie części zamienne zastosować, to jakie sobie zażyczyć? albo jakich nie brać?

Shimano będzie OK?
wolnobieg - 5-rzędowy?
korba - 3-rzędowa, czy może 2-rzędowa??
łańcuch - taki żeby pasował.. :) jakiś specjalny?

Już zakładam, że150zł na materiał + robocizna.. ile takie naprawy kosztują?
Czy jest dużą filozofią zrobienie tego samemu??
Dochodzi jeszcze taki problem, żeby kupione elementy pasowały do mojego roweru - dlatego wolałbym to powierzyć komuś kto się zna.

@marvelo:
ten wkład to do czego w ogóle? do tylnego koła czy do korby??

#13 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 23 lipiec 2012 - 20:39

Z tego co widzę to masz wolnobieg 6-rzędowy. Takiego właśnie powinieneś szukać. Co do zużycia napędu, ze zdjęć wnioskuję, że łańcuch jest wyciągnięty jakieś 3%. Przyjęte jest, że chcąc nie zajeżdżać napędu powinno się wymieniać łańcuch przy rozciągnięciu o 0.75-1%. Musisz bardziej dbać o swój rower, poczytaj o samodzielnym serwisowaniu. Teraz nie masz innego wyjścia jak wymienić cały napęd :-|

#14 herakles

herakles
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPL

Napisano 23 lipiec 2012 - 20:44

Jak to faktycznie będzie 150zł... 200 z robicizną, to przeżyję...
Chociaż za 300 to już pewnie miałbym taki sam rower.. No, ale jak zainwestuję (po 5 latach, z czego ze 2 w piwnicy) to nie będzie tak strasznie.. :)

Ciężko jest wymienić wolnobieg i korbę?
Nie wiem, czy ja to w ogóle będę potrafił rozkręcić, a potem skręcić!!

Przy korbie trzeba rozbierać cały mechanizm? czy tylko nałożyć zębatki?
Z tyłu pewnie trzeba coś pogrzebać..
Łańcuch, to już nie problem.. chociaż tyle.

#15 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 lipiec 2012 - 20:51

Wkład do korby, czyli oś suportu typu kompakt (nierozbieralna - wkręcasz jako całość, blokujesz miską z drugiej strony). Wspomniałem o niej dlatego, że nowa korba może wymagać innej długości osi. A nawet, jeśli obecna podpasuje, to i tak pewnie już ma luz, więc najlepiej od razu wymienić.
Podane przeze mnie przykładowe części powinny ze sobą współgrać idealnie, nawet wkład suportu już odpowiedniej długości. Wybrałem je również tak, aby nie zmienił się także zakres i ilość przełożeń (chyba w obecnej korbie masz zębatki 48/38/28, a wolnobieg 6-rzędowy 14-28?).
Do samodzielnej wymiany potrzebne są odpowiednie klucze i ściągacz do korb. Do kupienia za kilkadziesiąt złotych. Na przyszłość warto mieć, ale za wymianę w serwisie chyba wezmą mniej. W dodatku w starym rowerze zawsze jest jakiś problem z odkręceniem i przyda się doświadczenie i porządne narzędzie. Odpowiedni montaż też wymaga wyczucia, żeby niczego nie zepsuć na wstępie, szkoda byłoby części.

#16 herakles

herakles
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPL

Napisano 23 lipiec 2012 - 21:01

Na wagę złota są te Wasze wypowiedzi! Dzięki!

Teraz nie będę się patyczkował, tylko jak najprędzej udam się do speca, bo z moich kombinacji, to tylko koszty powstaną.. i nerwy!

Przynajmniej wiem co jest nie tak, na co zwrócić uwagę, no i na przyszłość... :)



Dodaj odpowiedź