Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#2081 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 31 July 2021 - 12:59

Nie rozumiem, dlaczego niektórzy tutaj najpierw próbują udowodnić, że tylko marketing wmawia nam wyższość tarcz nad szczekami ,a następnie sami wmawiają mnie i innym, że tak naprawdę tarcze nie są mi potrzebne.

Ale mnie tarcze bardzo odpowiadają. Marketing marketingiem, ma również swój udział i często "psuje głowę", ale ja naprawdę te tarcze k...a lubię. Może dlatego, ze jestem duży, ciężki i raczej słabo technicznie hamuję. Kolarzom Pro pewnie rodzaj hamulców wielkiej różnicy nie robi, ale mnie do Pro trochę jednak brakuje. Z drugiej strony, lubię jechać najszybciej jak się da, nie uznaje szosowych wycieczek, często "napinam się" na średnią prędkość lub moc i fajnie jest wiedzieć, że na dole jakoś się zatrzymam  :P  Nie wróciłbym do szczęk, bo na tarczach czuję się pewniej i bezpieczniej, a w Alpach nie mieszkam.Awaryjne hamowanie nawet z 40/h przy wadze 92kg na tarczach naprawdę wychodzi mi lepiej  :D

I jeszcze jedno, argument o blokowaniu kół bawi mnie już od kilku lat. Zwolennikom polecam tzw. skobel z furtki, wyjdzie tanio i bardzo skutecznie  :D


  • uzurpator, Bzyk, Born Ready and 1 other like this

#2082 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 31 July 2021 - 13:56

1. Duzi gracze robią sprzęt dla szerokiego odbiorcy - bo z efektu skali robi się zysk. Czyli za moment nie kupisz roweru/ramy popularnej/globalnej firmy na szczękach bo większość konsumentów wybiera tarcze (świadomie lub nie - to bez znaczenia). Skoro nawet pro-peleton zgodził się na tarcze to nie ma odwrotu.
2. Ramy pod szczęki będą jeszcze jakiś czas dostępne - niszowa / butikowa produkcja za duże pieniądze. No ale skoro konsument świadomy i uparty to zapłaci za „premium”. Jest tylko jedno ale …
3. Jak takie Shimano przestanie produkcji osprzętu szosowego pod szczęki to nie będzie już żadnej opcji żeby uniknąć tarcz. Wątpię żeby powstał butikowy osprzęt wysokiej klasy jako alternatywa dla wielkiej trójki.

Obawiam się też że szczęki nie wrócą, pewne rozwiązania po prostu znikają na zawsze (patrz nieindeksowana zmiana przełożeń, manetki na ramie, cienkie rury sterowe, cantilever, v-brake, koła 26).


Shimano ma nadal w ofercie v-brake alivio i deore i chyba xt. Więc można przypuszczać że nadal w ofercie utrzymają jeden bardzo budżetowy i jednego średniaka do szosy. Coś kalibru sory lub tiagry i 105. Era v-brake zakończyła się z 10 lat temu, hamulce nadal sa produkowane. Zamiennie można (będzie) wybrać trp (bardzo lekkie i dobre) czy zachciewajkę ee brakes, którą to firmę nabyl cane creek i wprowadził do produkcji i własnej oferty. Więc Shimano nie zakończy kariery szczęk w swojej palecie.

#2083 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 July 2021 - 16:55

Gdzieś czytałem, że nowa generacja shimano ma mieć większe tłoczki, co mam nadzieję zwiększy siłę hamowania. Czekam na nie ze zniecierpliwieniem. 

Nie no rozumiałem modulacje w tarczach, ale znowu więcej siły? Może trzeba iść na siłownię, albo kotwicę wozić.

A tak co do wielkości tłoczka i siły hamowania to nie ma to wiele wspólnego. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2084 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 31 July 2021 - 17:07

Sram ma dwa hamulce z identycznymi klamkami i różnymi zaciskami, w jednym tłoczki są o 2 mm większe. Różnica w działaniu jest odczuwalna.
  • EmPe likes this

#2085 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 August 2021 - 22:10

Shimano ma nadal w ofercie v-brake alivio i deore i chyba xt. Więc można przypuszczać że nadal w ofercie utrzymają jeden bardzo budżetowy i jednego średniaka do szosy. Coś kalibru sory lub tiagry i 105. Era v-brake zakończyła się z 10 lat temu, hamulce nadal sa produkowane. Zamiennie można (będzie) wybrać trp (bardzo lekkie i dobre) czy zachciewajkę ee brakes, którą to firmę nabyl cane creek i wprowadził do produkcji i własnej oferty. Więc Shimano nie zakończy kariery szczęk w swojej palecie.


Zobaczymy jak to będzie wyglądać, o dostępność samych szczęk się nie boję (choćby wspomniane ee), a bardziej o klamkomanetki. Znów przez analogię - v-brake kupisz (bo konstrukcja jest prosta), ale dobrego amortyzatora z pivotami już nie (bo zrobienie magnezowych goleni to już trochę zachodu). Całą szosę możesz złożyć na butikowych częściach, z wyjątkiem klamkomanetek - nawet w najbardziej odlotowych projektach ląduje Red/DA/SR.

#2086 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 02 August 2021 - 06:06

Moim zdaniem era klamkomanetki jako całości powinien dobiegać końca. W eppce grup elektrycznych, łączenie elementu zmieniarki mija się z celem. Koszt 1000zł za sztukę..Cały koszt jest generowany przez to że ten element udaje zwykłą klamkomanetkę. Wolałbym mieć osobno guzik do zmiany biegów, zresztą takie są jak te sprinterskie itp. Już pomijam drugą opcję i cały system hydrauliczny zintegrowany w kierownicę i widelec jako całość. Niemniej wolałbym mieć osobno system zmieniarek i hamowania..daje to dużo lepsze moźliwości konfiguracji, mógłbym mieć w gravelu napęd srama etap a hamulce grx lub xtr. Obecnie gleba na klamkę kosztuje 1000zł , jeśli producenci rozdzielą system to cena klamki spadnie do poziomu tej z mtb... Będzie lżej,taniej i łatwiej w serwisie.

#2087 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 02 August 2021 - 06:06

Moim zdaniem era klamkomanetki jako całości powinien dobiegać końca. W eppce grup elektrycznych, łączenie elementu zmieniarki mija się z celem. Koszt 1000zł za sztukę..Cały koszt jest generowany przez to że ten element udaje zwykłą klamkomanetkę. Wolałbym mieć osobno guzik do zmiany biegów, zresztą takie są jak te sprinterskie itp. Już pomijam drugą opcję i cały system hydrauliczny zintegrowany w kierownicę i widelec jako całość. Niemniej wolałbym mieć osobno system zmieniarek i hamowania..daje to dużo lepsze moźliwości konfiguracji, mógłbym mieć w gravelu napęd srama etap a hamulce grx lub xtr. Obecnie gleba na klamkę kosztuje 1000zł , jeśli producenci rozdzielą system to cena klamki spadnie do poziomu tej z mtb... Będzie lżej,taniej i łatwiej w serwisie.

#2088 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 03 August 2021 - 10:29

Producenci nie rozdzielą. Bo ich rachunek ekonomiczny w żadnym przypadku nie sugeruje zrobienia czegoś tak bezsensownego. To jest bardzo dobry interes.

#2089 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 03 August 2021 - 11:19

Do tego dwa osobne elementy będą ważyć razem więcej niż jeden zespolony a niektórzy mają hopla na punkcie wagi.



#2090 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 August 2021 - 12:10

Przecież może kupić klamkę hamulcową tektro czy inną i do tego przyciski peryferyjne. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2091 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 August 2021 - 12:10

Bo wjeżdżanie rowerem z barankiem w trudny teren gdzie łatwo o glębę to generalnie słaby/kosztowny pomysł :) Przy flatbar wystarczy lżej przykręcić klamki i manetki, przy większości wywrotek po prostu przekręcą się na kierownicy i tyle.

#2092 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 03 August 2021 - 12:40

Ba, w grupie GRX mamy klamki hamulcowe przecież:

 

https://bike.shimano...BL-RX812-L.html

 

https://bike.shimano...BL-RX812-R.html

 

 



#2093 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 03 August 2021 - 16:35

Do tego dwa osobne elementy będą ważyć razem więcej niż jeden zespolony a niektórzy mają hopla na punkcie wagi.

Wyjdzie lżej i taniej. Nie chce mi się szukać ale lewa manetka srama hydrauliczna waży  250g   (grx di2 373g) i kosztuje 160zł.  Zestaw guzików sprinterskich to 2x10g. Więc masz zysk 200g na zestawie a cenowo masakra.  320+450zł vs 1800zł.



Edit: Edit nie wiem czy obecnie guziki sprinterskie działają solo w shimano. Tak samo nie wiem czy istnieją klamki pasujący do ultegry,dura ace i grx.. To tylko wstępna teoria.



#2094 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 03 August 2021 - 17:41

Ja tam chyba wolę mieć najbardziej efektywne i ergonomiczne rozwiązanie w postaci klamkomanetki



#2095 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 03 August 2021 - 19:07

Nie bardzo rozumiem pomysł rozdzielenia klamek i przycisków. W dolnym chwycie, ok. Dzisiaj sprinterzy mają pod owijką dodatkowe przyciski, żeby nie zmieniać chwytu. Ale jadąc na łapach, szczególnie w stójce, bezsensowne byłoby zmieniać chwyt. A nawet jeśli by jakoś to zrobili, to osobne przyciski do górnego i dolnego chwytu? Dla mnie to bez sensu. Nie widzę tego. Choć może kiedyś będziemy pisać o tym na tym forum?



#2096 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 August 2021 - 22:23

a jak to było z Armstrongiem? Shimano specjalnie produkowało jeszcze czas jakiś manetki montowane na ramie, bo się nie mógł przyzwyczaić do klamkomanetek? :D



#2097 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 August 2021 - 22:48

Było jak z tarczami. Były za ciężkie. A manetki produkowali dużo dłużej. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2098 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 04 August 2021 - 10:46

Nie bardzo rozumiem pomysł rozdzielenia klamek i przycisków. W dolnym chwycie, ok. Dzisiaj sprinterzy mają pod owijką dodatkowe przyciski, żeby nie zmieniać chwytu. Ale jadąc na łapach, szczególnie w stójce, bezsensowne byłoby zmieniać chwyt. A nawet jeśli by jakoś to zrobili, to osobne przyciski do górnego i dolnego chwytu? Dla mnie to bez sensu. Nie widzę tego. Choć może kiedyś będziemy pisać o tym na tym forum?

Pomysł jest taki że w epoce di2/etapa nie ma sensu produkcja tak drogiego i skomplikowanego komponentu.  Ten guzik sprinterski lub podobny może zamocować tak aby był dostęp z góry i z dołu albo nawet zrobić je symetryczne.  Obecnie klamka di2 udaje .... zwykłą mechaniczną. Z jakiegoś dziwnego powodu ktoś zmieniając system na nowy starał się udawać stary. I tak mimo takiej chorej ceny za guziczki di2 cena rozwiązania byłaby o 1000zł niższa. No i te 200 gramów za które, ludzie dopłacają 15tys plnu mieliby z tysiakiem w kieszeni na wózek albo coś innego.



#2099 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 04 August 2021 - 10:47

Nie bardzo rozumiem pomysł rozdzielenia klamek i przycisków. W dolnym chwycie, ok. Dzisiaj sprinterzy mają pod owijką dodatkowe przyciski, żeby nie zmieniać chwytu. Ale jadąc na łapach, szczególnie w stójce, bezsensowne byłoby zmieniać chwyt. A nawet jeśli by jakoś to zrobili, to osobne przyciski do górnego i dolnego chwytu? Dla mnie to bez sensu. Nie widzę tego. Choć może kiedyś będziemy pisać o tym na tym forum?

Pomysł jest taki że w epoce di2/etapa nie ma sensu produkcja tak drogiego i skomplikowanego komponentu.  Ten guzik sprinterski lub podobny może zamocować tak aby był dostęp z góry i z dołu albo nawet zrobić je symetryczne.  Obecnie klamka di2 udaje .... zwykłą mechaniczną. Z jakiegoś dziwnego powodu ktoś zmieniając system na nowy starał się udawać stary. I tak mimo takiej chorej ceny za guziczki di2 cena rozwiązania byłaby o 1000zł niższa. No i te 200 gramów za które, ludzie dopłacają 15tys plnu mieliby z tysiakiem w kieszeni na wózek albo coś innego.



#2100 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 04 August 2021 - 10:47

Nie bardzo rozumiem pomysł rozdzielenia klamek i przycisków. W dolnym chwycie, ok. Dzisiaj sprinterzy mają pod owijką dodatkowe przyciski, żeby nie zmieniać chwytu. Ale jadąc na łapach, szczególnie w stójce, bezsensowne byłoby zmieniać chwyt. A nawet jeśli by jakoś to zrobili, to osobne przyciski do górnego i dolnego chwytu? Dla mnie to bez sensu. Nie widzę tego. Choć może kiedyś będziemy pisać o tym na tym forum?

Pomysł jest taki że w epoce di2/etapa nie ma sensu produkcja tak drogiego i skomplikowanego komponentu.  Ten guzik sprinterski lub podobny może zamocować tak aby był dostęp z góry i z dołu albo nawet zrobić je symetryczne.  Obecnie klamka di2 udaje .... zwykłą mechaniczną. Z jakiegoś dziwnego powodu ktoś zmieniając system na nowy starał się udawać stary. I tak mimo takiej chorej ceny za guziczki di2 cena rozwiązania byłaby o 1000zł niższa. No i te 200 gramów za które, ludzie dopłacają 15tys plnu mieliby z tysiakiem w kieszeni na wózek albo coś innego.





Reply to this topic