U mnie to głównie koła wywindowały wagę - prawie 2,4 kg bez opasek - czekam na jakąś promocję w Daveo Do tego tarcze po 120 g każda, hamulce też cięższe niż obręczowe o jakieś 150 g. Sam frameset cięższy o jakieś 200 g od tradycyjnego odpowiednika. I tak się zebrało...
Kólka w okolicy 1800 g już dawno się robi , jak nie pokłamię to chyba od prawie roku jak się pojawiły flegi dt 460db http://www.velotech....s-wersja-2.html http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/1614/komplet-kol-szosaprzelaj-pod-tarcze-622-x-18c-novatec-2832h-8-10-s.html
problemem z wykonaniem bardzo lekkich kół pod tarcze jest brak bardzo lekkich i sztywnych - wyższych stozków i piast na 24/28 h oprócz Dt
w zasadzie pod lekkie osoby można by założyć piasty 24/28 , płaskie szprychy i felgi lekkie stożki z rantem pod canti i set wyjdzie poniżej 1600 g , ale zgeneruje to spory koszt końcowy.
Karbony pod tarcze też wymagają min 24/24 szprychy , przy lekkim kolarzu można by zrobić około 1300-1400 g
Jeśli nam zależy na wadze to tylko canti, z tego co mi mówili to tarcze w wyścigach zawodowych są zabronione ? takie mi się słuchy obiły
w ostatnim czasie pojawiły sie nareszcie i inne felgi pod tarcze np
http://www.velotech....5100-12142.html
wagą nie porażają jednak, ot tak bo są .
a tarcze ...spokojnie są poniżej 100 g dostępne i wcale nie takie drogie , w szosie wystarczają 160/140, standardowo widziałem 160/160
w tym roku na Targach widziałem sporo szosówek pod tarcze, w zasadzie większość modeli z pólki średniej jest na flegach Dt robione
Producenci na siłę chcą wprowadzać coś co zgeneruje im zyski wprowadzając coś co nam nie jest absolutnie potrzebne, a że sie obręcze ścierają ...w tanich szosowych tarczówkach tarcze obcierają za to, dopiero modele ram robione pod osie 15/100 i 12/142 likwidują po części siły skrętne kół przy hamowaniu zwiększając sztywność systemu
Weź tu sobie podciągaj na podjeździe na stojącą i szur , szur tarcza o klocek......qrwicy można dostać