Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#881 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 03 October 2016 - 14:21

Ten sezon już w zasadzie skończony więc na razie się jakoś przemęczę a na przyszły coś trzeba będzie pomyśleć - np. podoba mi się taki zestaw: piasty 771/772 i obręcze Accent Exe. Waga nieco ponad 1,5 kg. Nie wiem tylko jak z wytrzymałością. No i mam nadzieje,że w czasie zimy będą jakieś promocje u kołodziejów z uwagi na martwy sezon. Czy raczej na to nie liczyć? ;) Wtedy udało by się może zejść z wagą do 8,5 kg z pedałami a to już całkiem przyzwoicie.



#882 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 October 2016 - 04:30

Nie odpuszczają: http://velonews.comp...-in-2017_422336

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#883 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 posts
  • SkądKraków

Posted 07 October 2016 - 10:43

dla mnie nie ma to większego znaczenia PRO TOUR to inna bajka sprzęt i zawodnicy , ja tam wolę mieć rower o 1 kg lżejszy w deszczu nie śmigam z góry też nie wyłączam myślenia z tarczami czy bez i tak trzeba zachować zdrowy rozsądek  , szerokość opony w szosie a siła hamowania to zawsze będzie kwestią sporną , myślę że tarcze będą ale nie są w stanie wyprzeć zwykłych hamulców



#884 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 October 2016 - 12:22

A dlaczego by mieli? Dzięki 80 letniemu bólowi zada UCI o rowery poziome, i w efekcie sztywnym regułom, szosówka w swojej formie doszła do ściany i kupując dzisiaj kompetentną szosówkę ( dajmy na to Tribana na poziomie sory/tiagry ) masz rower dający 99% tego co karbą/tytą prozaków. Owszem, masturbatorzy naszego pokroju będą zmieniać elementy po powody, ale tzw mejnstrim bywa, że jeździ na rowerach mających i 20 lat i nie widzi powodu do zmian.

 

Tarcze to tylko próba zmiksowania rynku, ale potrzebują ekspozycji tam gdzie się zdobywa tzw "social proof" w segmencie sprzętu.

 

Spójrz na ostatnie nowości w rowerach triathlonowych - zwłaszcza na czerwone ferrari Diamondbacka ( którego pragnę, tak na marginesie ) aby zobaczyć gdzie idzie ewolucja tam gdzie UCI nie miesza swoimi głupawymi przepisami. Gdyby nie UCI to już dawno jeździlibyśmy na tarczowych szosówkach z wbudowanym zawieszeniem i ramą 'monocoque'.

 

Wystarczy zresztą, że "wielka trójka" wycofa obręczówki na rzecz hydraulicznych tarczy i UCI grzecznie wprowadzi je jako prikaz. Bo "wielka trójka" to mecenasi tego sportu, a "mecenas daje złoto, mecenas wymaga".



#885 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 07 October 2016 - 12:45


Spójrz na ostatnie nowości w rowerach triathlonowych - zwłaszcza na czerwone ferrari Diamondbacka ( którego pragnę, tak na marginesie ) aby zobaczyć gdzie idzie ewolucja tam gdzie UCI nie miesza swoimi głupawymi przepisami. Gdyby nie UCI to już dawno jeździlibyśmy na tarczowych szosówkach z wbudowanym zawieszeniem i ramą 'monocoque'.

 

Przecież ten Diamondback to tylko kopia Looka z lat 90 :D :D :D


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#886 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 October 2016 - 12:52

Przecież ten Diamondback to tylko kopia Looka z lat 90 :D :D :D

 

No i?



#887 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 posts

Posted 07 October 2016 - 12:59

Wystarczy zresztą, że "wielka trójka" wycofa obręczówki na rzecz hydraulicznych tarczy i UCI grzecznie wprowadzi je jako prikaz. Bo "wielka trójka" to mecenasi tego sportu, a "mecenas daje złoto, mecenas wymaga".

 

Kim jest wielka trójka? Spec, Trek i Giant, Scott, Canyon? Masz może jakieś statystyki dotyczące sprzedaży lub udziału w rynku?

Myślę, że to nie jest taki proste. Miałem w tym roku kupić rower do ściągania na tarczach, ale konstrukcje te są obarczone ogromną wadą. Dodatkowa waga wszystko psuje. Wyszło mi, że w górskiej czasówce na rowerze z tarczami, który waży dodatkowe 0,5-1 kg więcej, straciłbym miejsce w pierwszej dziesiątki.



#888 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 October 2016 - 12:59

No i?

No i opowiadasz o rewolucji napędzanej przez triathlon, która w tym przypadku sprowadza się do odgrzania starego kotleta.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#889 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 07 October 2016 - 13:03

Kim jest wielka trójka? Spec, Trek i Giant, Scott, Canyon? Masz może jakieś statystyki dotyczące sprzedaży lub udziału w rynku?

Myślę, że to nie jest taki proste. Miałem w tym roku kupić rower do ściągania na tarczach, ale konstrukcje te są obarczone ogromną wadą. Dodatkowa waga wszystko psuje. Wyszło mi, że w górskiej czasówce na rowerze z tarczami, który waży dodatkowe 0,5-1 kg więcej, straciłbym miejsce w pierwszej dziesiątki.

Shimano Sram Campagnolo


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#890 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 October 2016 - 13:20

No i opowiadasz o rewolucji napędzanej przez triathlon, która w tym przypadku sprowadza się do odgrzania starego kotleta.

To nie zrozumiałeś co chciałem przekazać. Nie napisałem, że rower jest rewolucyjny, bo nie jest - rowery aero w różnych mutacjach istnieją conajmniej od półwiecza. Napisałem, że w triathlonie rowery _ewoluują_ w kierunku gdzie jest sens w danej dyscyplinie, nie patrząc na UCI.

 

I tak jak pisze Rozmiar. Wielka trójka to Shimano, Sram i Campa - w dokładnie tej kolejności.



#891 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 October 2016 - 13:25

Skoro tak definiujesz ewolucję, to równie dobrze jest nią nowa Orbea Orca czy dowolny inny rower szosowy. Coś zmieniamy, czasami podobno nawet na lepsze, a i tak nic nowego nie robimy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#892 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 October 2016 - 13:25

Kim jest wielka trójka? Spec, Trek i Giant, Scott, Canyon? Masz może jakieś statystyki dotyczące sprzedaży lub udziału w rynku?

Myślę, że to nie jest taki proste. Miałem w tym roku kupić rower do ściągania na tarczach, ale konstrukcje te są obarczone ogromną wadą. Dodatkowa waga wszystko psuje. Wyszło mi, że w górskiej czasówce na rowerze z tarczami, który waży dodatkowe 0,5-1 kg więcej, straciłbym miejsce w pierwszej dziesiątki.

0.5 kila to sporo. W mtb różnica tarcze/v-ki to poniżej 200g.



#893 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 October 2016 - 13:33

Skoro tak definiujesz ewolucję, to równie dobrze jest nią nowa Orbea Orca czy dowolny inny rower szosowy. Coś zmieniamy, czasami podobno nawet na lepsze, a i tak nic nowego nie robimy.

 

Rozumiesz pojęcie magnitudy prawda? To, że kiedyś coś było podobnego w 2 egzemplarzach ma się nijak do tego, że wezmę Orcę, pozbawię naklejek i postawię koło dowolnego karbonowego roweru z 2007 i na pierwszy rzut oka nie stwierdzisz różnic. Bo nowa Orbea Orca to rower który musi przejść certyfikację nie różną od tej którą przechodziły rowery Merckxa w 1968.

 

No chyba, że uważasz, że w 1938, kiedy UCI pierwszy raz tworzyło definicję roweru, trafili w sedno i znaleźli rower idealny. WIesz, koła do 70cm, baranek i dziób siodła nie dalej niż ileśtam centymetrów od suportu.

 

W triathlonie praktycznie każdy rower wygląda inaczej. Nawet ten DB w pobliży Looka, czy nowego triathlonowego jest unikatowy. Choinka, nawet w TT każdy producent ma stosunkowo oryginalny rower.



#894 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 October 2016 - 13:39

I co z tego, w ilu było egzemplarzach? BYŁO, a więc wynaleziono to już wcześniej, a dziś się to tylko do tego wraca i delikatnie poprawia. Dorabianie do tego ideologii pod upatrzoną z góry tezę w żaden sposób tego nie zmienia.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#895 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 October 2016 - 13:51

I co z tego, w ilu było egzemplarzach? BYŁO, a więc wynaleziono to już wcześniej, a dziś się to tylko do tego wraca i delikatnie poprawia. Dorabianie do tego ideologii pod upatrzoną z góry tezę w żaden sposób tego nie zmienia.

Ponieważ rozmowa nie jest o tym czy było, ale o tym, że dobre rozwiązania które już były upowszechniają się tam, gdzie UCI nie macza palców.



#896 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 07 October 2016 - 13:56

Rozumiesz pojęcie magnitudy prawda? To, że kiedyś coś było podobnego w 2 egzemplarzach ma się nijak do tego, że wezmę Orcę, pozbawię naklejek i postawię koło dowolnego karbonowego roweru z 2007 i na pierwszy rzut oka nie stwierdzisz różnic. Bo nowa Orbea Orca to rower który musi przejść certyfikację nie różną od tej którą przechodziły rowery Merckxa w 1968.

 

No chyba, że uważasz, że w 1938, kiedy UCI pierwszy raz tworzyło definicję roweru, trafili w sedno i znaleźli rower idealny. WIesz, koła do 70cm, baranek i dziób siodła nie dalej niż ileśtam centymetrów od suportu.

 

W triathlonie praktycznie każdy rower wygląda inaczej. Nawet ten DB w pobliży Looka, czy nowego triathlonowego jest unikatowy. Choinka, nawet w TT każdy producent ma stosunkowo oryginalny rower.

Zmieńmy kule kulomiotom, młot młociarzom itd. Kolarstwo to sport który polega na jeździe na określonym sprzęcie. Zresztą te wszystkie  triatlonowe konstrukcje nie dają przyjemności z jazdy. Kiedyś się tym zachwycałem, ale czas dorosnąć i zobaczyć że to tylko okazja do zabłyśnięcia dla małych firm.

I na przykład po co montować tarcze do dysku :D


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#897 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 October 2016 - 14:25

Zmieńmy kule kulomiotom, młot młociarzom itd. Kolarstwo to sport który polega na jeździe na określonym sprzęcie.

 

To jest ekwiwalent stwierdzenia "tu jest Polska tu mówimy po polsku". Jak daleko jesteś w stanie to pociągnąć? 5 rzędowe wolnobiegi? Manetki na dolnej rurze? Czy też akceptujesz tylko to co Ci pasuje, bo, dajmy na to, nie zaburza "lekkiej, tradcycyjnej linii roweru szosowego", a cała reszta to "sorry taki sport"?

 

Zresztą - jeżeli rzut kulą, czy młotem, stanie się sportem który uprawiają miliony ludzi, to dyskusje o zamianie kuli, czy młota będą miały sens.



#898 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 07 October 2016 - 14:31

(...rzut kulą....)
 

Pchnięcie kulą.



#899 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 07 October 2016 - 15:19

I na przykład po co montować tarcze do dysku :D

 

Generalnie nie rozumiem po co tarcze w TT. Jakie znaczenie ma tam mocniejsze hamowanie? Dla mnie żadne, nawet najgorsze hamulce wystarczają. A badania potwierdziły, że tarcze są mniej aero niż szczękowe. Więc dla mnie trochę hipokryzją jest np. nowe Cervelo P5X - super aero konstrukcja TT i do tego tarcze... Mi to tak bardzo nie pasuje



#900 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 07 October 2016 - 15:56

Nie martw się za jakiś czas znajdą się badania które udowodnią nam, że rower na tarczach jest bardziej aero. Trzeba tylko dobrze zmanipulować badanie. :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 




Reply to this topic