Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#1801 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 posts
  • Skądz Polski

Posted 14 September 2020 - 08:30

Czy Ty masz jakiś kompleks tarcz, bo zawracasz gitarę tym tematem niemiłosiernie? 

A pewnie pod kołderką do tarcz wzdychasz hehe.

Taaaa, wzdycham, zwłaszcza jak widzę na wyścigach i czytam o problemach z tarczami :-) :-) :-)



#1802 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 14 September 2020 - 08:33

Ach te mityczne problemy z tarczami.... Nie da się jeździć!
  • uzurpator, B00mer, Dari and 3 others like this

#1803 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 posts
  • Skądz Polski

Posted 14 September 2020 - 08:42

Może faktycznie trochę przesadzam... Przepraszam wszystkich, którzy poczuli się urażeni. Pas.



#1804 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 14 September 2020 - 08:45

Tu nie chodzi o to czy kogoś uraziłeś czy nie, to nie przedszkole. Jeżeli lubisz i wolisz hamulce obręczowe to twoja sprawa, ale niedługo takie rozwiązanie będzie tylko w muzeum.

Postępu nie zatrzymasz.

#1805 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 14 September 2020 - 09:00

slaweko ale czy Ty w ogóle choć raz przejechałeś się na rowerze z tarczami po górach choćby w piękny słoneczny dzień? bo już nie chce pisać o deszczu i innych takich ekstremalnych warunkach.


Facebuk i  YT  Strava


#1806 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 14 September 2020 - 09:02

Czy Ty masz jakiś kompleks tarcz, bo zawracasz gitarę tym tematem niemiłosiernie? 

To jest w sumie ciekawy case, że problem z tarczami mają ci, którzy... nie posiadają ich w swoich szoskach :D 

 

Jakiś artykuł naukowy może dałoby się z tego wyczarować?


  • artho likes this

#1807 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,112 posts
  • SkądRzeszów

Posted 14 September 2020 - 09:37

Nie mam tarcz w obu szosach i ich temat wisi mi bardziej niż istnienie towarzystwa płaskiej ziemi. 


  • cauchy likes this

Trzepak 

"MAMIL"


#1808 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 14 September 2020 - 10:11

Jeżeli ktoś chce udowodnić, że hamulce mają znaczenie, na finałowym podjeździe, gdzie się ich nie używa, to szkoda gadać. Rowery w pro peletonie ważą, w przypadku lekkich konstrukcji wspinaczkowych zawsze w okolicach limitu wagi UCI. Więc rodzaj hamulców i ich wpływ na wynik, w takim przypadku jest pomijalny. Z resztą wystarczy przykład Bernala z Ineos w ostatnim etapie TdF. No nikt mi nie powie, że hamulce miały z tym cokolwiek wspólnego... Dla ścisłości, jechał na klasycznych, obręczowych!
A swoją drogą, jakoś nikt nie spojrzał na problem z innej strony. Przecież sprzęt, każdy, nie tylko rowerowy jest produkowany dla ludzi. A tylko tak naprawdę testowany w warunkach wyścigowych przez zawodowców (tak w dużym uproszczeniu). W efekcie to my amatorzy, mamy korzyści z rozwoju i to, że mamy do dyspozycji skuteczniejsze hamulce, bardziej przewidywalne w niekorzystnych warunkach, możemy założyć szersze, bardziej komfortowe opony, które przy okazji dają większy margines bezpieczeństwa. Że może amator, przy jednak dużej ilości pecha i braku umiejętności, może przegrzać obręcz i zrobić sobie krzywdę na długim górskim zjeździe... W mojej ocenie, amatora, który można powiedzieć, za chwilę będzie kończył drugi sezon na tarczach ultegry mogę powiedzieć. Owszem, serwis jest bardziej kłopotliwy, choć wszystko ogarniam sam, i nie mam z hamulcami absolutnie żadnych problemów. Działają bardzo dobrze i na tym mi zależy. Po latach na hamulcach obręczowych, nie wróciłbym do nich. Nie żeby były znacznie gorsze, ale jednak. I do tego co jakiś czas trzeba było myśleć o wymianie kół lub obręczy, bo się kończyły. I wcale nie jest to problem wydumany, bo osobiście widziałem u kumpla, jak po latach, obręcz się zapadła na ściance bo była zbyt cienka. W przypadku tarcz, problemem może być tylko rozbicie koła, a nie zużycie od hamowania. Jeśli ktoś ma ochotę jeździć na zwykłych hamulcach, niech jeździ, a nie przekonuje innych, że nie wiedzą co czynią. Kiedyś opony 23 mm były bardziej aero, a dziś w tunelach wychodzi, że nie. I co? Ciekawe, jak rowery będą wyglądać za 50-100 lat?

#1809 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 15 September 2020 - 15:50

Shimano, lider produkcji części rowerowych, wprowadzil tarcze do grupy xt, w wersji na ciężko czyli czterotłoczkowej. Grupa zawodnicza, xtr opierała się wprowadzeniu tarcz kilka lat.
Tarczowki w xtr nie były przez wiele edycji udanym produktem. Używałem dwóch generacji, współczuję zawodowcom jeśli musieli ich używać :)
Na szczęście oferta producenta zawierała jednocześnie lepsze, niezawodnicze produkty które działały jak powinny i miały zdecydowaną przewagę nad zawodniczą kolekcją, siła, modulacja, ergonomia.

#1810 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 18 September 2020 - 23:55

Taka ciekawostka. Bianki Ortle w wersji na tarczach i dura-ace waży 7,8 kg. Tarmac SL7 na tarczach i dura-ace, waży 6,8 kg. Jumbo Visma jadąc na hamulcach obręczowych oszczędza 170 g. wagi. Czyli nadal daleko do limitu. Frameset Ortle to 990 g. a Trek Emonda 2021 to 698 g. Dla tych, co czarów doszukują się w hamulcach, różnicę robią nogi i forma, a nie hamulce i waga roweru. Dla mnie to też dowód, że różnica wagi roweru około 1 kg., dla mnie jako amatora jest bez znaczenia. A na pewno dla tych amatorów, co się nie ścigają. Bianci Ortle to piękny rower i gdybm mógł, to bym kupił, ale są firmy, co potrafą zrobić lżejszy rower.
Słyszałem ostatnio, że UCI ma w niedługim czasie obniżyć limit wagi. Ciekawe co wtedy zrobią prosi, żeby zejść z wagi?

#1811 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 posts

Posted 19 September 2020 - 01:05

Słyszałem ostatnio, że UCI ma w niedługim czasie obniżyć limit wagi. Ciekawe co wtedy zrobią prosi, żeby zejść z wagi?


jak to co? Ci co przeszli na tarcze, wrócą do szczęk. Proste. :-)
Natomiast skąd przekonanie, że Jumbo Visma nie ma roweru poddanego żadnym modyfikacjom? Nie sądzisz, że takie wnioski są naiwne? Właśnie w taki sposób tworzą się bajki i mity.



#1812 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 19 September 2020 - 03:50

Słyszałem ostatnio, że UCI ma w niedługim czasie obniżyć limit wagi.

Mowa o tym jest mniej więcej od 2006 roku ;) Zresztą moment na zmiany został przegapiony (może i dobrze się stało, ale to temat na inną dyskusję), bo waga od dawna nie jest kluczowym parametrem.

 

Było parę lat fiksacji na punkcie wagi, a kiedy Chińczycy zaczęli doganiać czołowe marki pod tym względem, temat zszedł na aero (z katalogami tak pełnymi bełkotu i jawnej manipulacji, że człowiekiem miotały niezdrowe odruchy). A potem przyszedł czas na komfort, czyli najwygodniejszy dla producentów parametr, bo całkowicie niemierzalny, ale fantastycznie wyglądający w katalogach. Pranie mózgów trwa w najlepsze, a niedowartościowani chłopcy łykają kolejne rowery aż miło, bo czymś trzeba swojego Instagrama zapełnić ;)

 

Natomiast skąd przekonanie, że Jumbo Visma nie ma roweru poddanego żadnym modyfikacjom?

Choćby stąd, że regulacje UCI zabraniają jeździć na sprzęcie nieseryjnym.


  • slaweko, HarveyDent, Yar_Tur and 2 others like this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1813 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 19 September 2020 - 06:28

Mają specjalne malowanie, które oszczędza im bodajże 80g. :)

#1814 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 posts
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Posted 19 September 2020 - 07:49

To specjalne malowanie to czarny kolor, który wymaga mniej farby od celeste ;)

#1815 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 19 September 2020 - 10:55

Tak, z tym malowaniem to prawda. Nie zmienia to faktu, że TdF można wygrać na rowerze cięższym od konkurencji o około 10%. Noga musi być i tyle...

#1816 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 posts

Posted 19 September 2020 - 11:20

Choćby stąd, że regulacje UCI zabraniają jeździć na sprzęcie nieseryjnym.

Ale nie mówię o modyfikacjach na poziomie jakichś dziwnych nieregulaminowych przeróbek, mówię o doborze komponentów ogólniedostępnych. Zmiana, kół, opon, mostka, skrócenie sztycy itd. itp. Na takim czymś można znacznie zbić wagę nie łamiąc regulacji UCI. Nie sądzę więc, że to jest ten sam rower 1:1, który można kupić.



#1817 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 19 September 2020 - 11:55


Tu jest specyfikacja. Raczej innych czarodziejstw tu nie ma. (mam nadzieję🤔😉) Rower mają taki jaki daje sponsor, z resztą z filmu wynika, że będzie nowe Ortle, a Jumbo Visma od przyszłego roku zmienia rowery na Cervelo. Ale co do tego roku, poświęcili wagę, dla aero. Pewnie gdyby rower był lżejszy, cieszyliby się, ale jest jaki jest... Tak czy inaczej piękny!😄

#1818 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 24 September 2020 - 16:47

TO jak tam dzisiaj Cloe Dygert, miała czy nie miała tarcz ? 

 

https://twitter.com/...136500106424328



#1819 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 24 September 2020 - 17:01

To zupelnie nie wygladalo na problem z tarczami lub szczekami, bo to przednie kolo wygladalo, jakby luzem latalo..

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

#1820 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 24 September 2020 - 17:06

To zupelnie nie wygladalo na problem z tarczami lub szczekami, bo to przednie kolo wygladalo, jakby luzem latalo..

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

 

Oczywiście Ironizowałem ... ona po prostu straciła kontrolę nad rowerem, leżąc na lemondce, nie była w stanie nic zrobić.

 

"Rozmawiałem właśnie z Mirkiem Ratajczykiem, mechanikiem Chloe Dygert, który jechał za nią w samochodzie. Nie było gumy, Amerykanka za szybko weszła w zakręt na lemondce i straciła kontrolę nad rowerem. Skończyło się, niestety, otwartym złamaniem kości udowej." - Adam Probosz





Reply to this topic