Tarcze w szosie ?
#1841
Napisano 27 marzec 2021 - 16:09
Osobiście też wymieniłem ultegry na xtr-y bo mi się znacznie bardziej podobają, nawet bardziej niż dura ace. Tylko, że ja się nie ścigam i nikt mi nic nie zrobi, nawet jak kupię sobie elekryka...😂
#1842
Napisano 27 marzec 2021 - 16:35
mają podpisane umowy ze sponsorem i dostawcą części, i nie mają z tym żadnego problemu.
Nie zawsze jest aż tak łatwo. Krótko po premierze R9100 nie wszystkie teamy miały najnowszy sprzęt do dyspozycji.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1846
Napisano 27 marzec 2021 - 18:41
Nie zawsze jest aż tak łatwo. Krótko po premierze R9100 nie wszystkie teamy miały najnowszy sprzęt do dyspozycji.
Pewnie tak. Ale jak piszesz, krótko po premierze. Choć wydaje mi się, że te top teamy, z dostępnością części problemów nie mają. To na nich producent chce się pokazać. Oczywiście, mniej zamożne muszą trochę oszczędzać i np. tylko liderzy mają top komponenty, a gregarios np. alu kiery. Ale to temat ma inną dyskusję.
Tak, czy inaczej, zainteresowałem się kwestią, co na xtr-y mówią przepisy. Ale skoro jeżdżą, muszą być legalne. Inaczej nikt by ich nie używał.
#1847
Napisano 27 marzec 2021 - 19:01
Tarcze MTB są tak samo legalne, jak szosowe. Jedyny warunek jest taki, żeby miały frezowane (przyjęło się mówić "zaokrąglone", a faktycznie mają dodatkowy szlif pod kątem 45 stopni) krawędzie, a XTR-y takie mają.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1849
Napisano 27 marzec 2021 - 19:29
Tarcze MTB są tak samo legalne, jak szosowe. Jedyny warunek jest taki, żeby miały frezowane (przyjęło się mówić "zaokrąglone", a faktycznie mają dodatkowy szlif pod kątem 45 stopni) krawędzie, a XTR-y takie mają.
A przy okazji pozdrawiam Mikroos.
Chyba ostatnio mieliśmy sposobność rozmawiać w sprawie wymiany kasety ultegra, na inne stopniowanie. Ale finalnie okazało się, że terminy dostaw są jakieś kosmiczne na sierpień...
Teraz skumałem, że to ten sam sklep.
Pozdrawiam!
- mikroos lubi to
#1852
Napisano 27 marzec 2021 - 21:25
A przy okazji pozdrawiam Mikroos.
Chyba ostatnio mieliśmy sposobność rozmawiać
Tak, mogłeś rozmawiać ze mną albo z kolegą Markiem - to jest dopiero kocur, jeżeli chodzi o obsługę
Wszystkiego dobrego!
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1853
Napisano 17 maj 2021 - 14:14
Dawno się nic ciekawego w tym dziale nie działo, więc trochę teorii spiskowych dla zwolenników szczęk w Pro Tourze w temacie wypadku Mohoric-a. Z góry ostrzegam, wybitnie paskudny, wiejski-australijski akcent języka angielskiego. Dla osób, które nie mogą zdzierżyć tego akcentu: w skrócie teoria Duriana polega na tym, że przedni hamulec tarczowy "chwycił zbyt mocno", moglibyśmy wręcz napisać, że zablokował się i to hamulce tarczowe spowodowały ten wypadek.
#1855
Napisano 17 maj 2021 - 14:33
Durian i jego teorie Rozumiem, że napisał tę teorię na podstawie rozpikselowanego filmu, na którym w ogóle ciężko dostrzec jakie hamulce były w rowerze założone, nie mówiąc już o dostrzeżeniu czy doszło do zablokowania koła.
Co do tarcz: wczoraj na wyścigu były ostre zjazdy, a za nimi winkle po 90 stopni posypane piachem, w związku z czym była konieczność mocnego hamowania - i po takim hamowaniu z mocnym nagrzaniem tarcz i klocków u mnie tarcze zaczynały ocierać - też tak macie? Po kilku zakręceniach korbą - max 10 sekund - przechodziło.
#1857
Napisano 17 maj 2021 - 14:41
Tylko po co komuś takiemu nabijać wyświetlenia i jeszcze linkować do takich bzdur?
projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów
#1858
Napisano 17 maj 2021 - 15:01
Tylko po co komuś takiemu nabijać wyświetlenia i jeszcze linkować do takich bzdur?
Pomijając religijny fanatyzm na temat hamulców szczękowych (każdy ma jakieś zboczenie, nie oszukujmy się) w wielu tematach zdecydowanie wie co mówi, co zresztą potwierdza niemała ilość followersów. Odpowiadając natomiast na drugą część pytania to ja w ramach śniadania lubię grać adwokata diabła, zresztą względem wielu lokalnych płaczusiów, których jedynym argumentem przeciwko hamulcom tarczowym jest "ciężkie!" oraz "jakie to trudne w domu serwisować..." u niego pojawiają się nieco precyzyjniejsze i ciekawsze argumenty, którym niestety nadal brak zwykle poważniejszych badań no ale pole do dyskusji na jakimś poziomie merytorycznym jest.
Ja tam widzę większy problem. Widelec nie wytrzymał, a to już przesada.
Widelec poszedł i to jest fakt. Wiadomo tyle, że po tym jak rower przekoziołkował, nie wiemy chyba natomiast czy po uderzeniu w barierkę czy przed - po salcie w powietrzu. Czy jest to na tym etapie czarne światło na Meridę podobnie jak ostatnie Canyony? Durian zwraca też uwagę na nadmierne odchudzenie rowerów szosowych na hamulcach tarczowych. Łączą się tu jakieś kropki? Ja nie wiem.
tarcze zaczynały ocierać - też tak macie?
Ja nie stwierdziłem.