Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1841 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 marzec 2021 - 16:09

Obstawiam, że nie ma to nic wspólnego z dostępnością, bo pro teamy zapewne mają podpisane umowy ze sponsorem i dostawcą części, i nie mają z tym żadnego problemu. Wydaje mi się, że może tu wchodzić w grę waga, lub faktycznie, efekt wizualny. Ale jak to się ma do przepisów?
Osobiście też wymieniłem ultegry na xtr-y bo mi się znacznie bardziej podobają, nawet bardziej niż dura ace. Tylko, że ja się nie ścigam i nikt mi nic nie zrobi, nawet jak kupię sobie elekryka...😂

#1842 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 marzec 2021 - 16:35

mają podpisane umowy ze sponsorem i dostawcą części, i nie mają z tym żadnego problemu.

Nie zawsze jest aż tak łatwo. Krótko po premierze R9100 nie wszystkie teamy miały najnowszy sprzęt do dyspozycji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1843 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 27 marzec 2021 - 17:05

A w UCI Continental to chyba całkiem niemało teamów jeździ na Ultegrze, prawda?



#1844 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marzec 2021 - 17:34

bo xtry są ładniejsze :) u mnie zaczyna im się 3ci sezon i pewnie po nim trzeba będzie wymienić



#1845 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 27 marzec 2021 - 17:49

Mnie tam cały czas bardziej się czorne Dura-Ace podoba zdecydowanie bardziej.

Ale faktycznie XTR-y są ciut lżejsze.



#1846 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 marzec 2021 - 18:41

Nie zawsze jest aż tak łatwo. Krótko po premierze R9100 nie wszystkie teamy miały najnowszy sprzęt do dyspozycji.


Pewnie tak. Ale jak piszesz, krótko po premierze. Choć wydaje mi się, że te top teamy, z dostępnością części problemów nie mają. To na nich producent chce się pokazać. Oczywiście, mniej zamożne muszą trochę oszczędzać i np. tylko liderzy mają top komponenty, a gregarios np. alu kiery. Ale to temat ma inną dyskusję.
Tak, czy inaczej, zainteresowałem się kwestią, co na xtr-y mówią przepisy. Ale skoro jeżdżą, muszą być legalne. Inaczej nikt by ich nie używał.

#1847 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 marzec 2021 - 19:01

Tarcze MTB są tak samo legalne, jak szosowe. Jedyny warunek jest taki, żeby miały frezowane (przyjęło się mówić "zaokrąglone", a faktycznie mają dodatkowy szlif pod kątem 45 stopni) krawędzie, a XTR-y takie mają.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1848 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 27 marzec 2021 - 19:05

Mam 3 letni rower na ultegrze (a wtedy dostępność była normalna) i fabrycznie wyszedł na xtr, w sumie pojęcia nie mam dlaczego

#1849 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 marzec 2021 - 19:29

Tarcze MTB są tak samo legalne, jak szosowe. Jedyny warunek jest taki, żeby miały frezowane (przyjęło się mówić "zaokrąglone", a faktycznie mają dodatkowy szlif pod kątem 45 stopni) krawędzie, a XTR-y takie mają.

 

A przy okazji pozdrawiam Mikroos. 

Chyba ostatnio mieliśmy sposobność rozmawiać w sprawie wymiany kasety ultegra, na inne stopniowanie. Ale finalnie okazało się, że terminy dostaw są jakieś kosmiczne na sierpień...

Teraz skumałem, że to ten sam sklep.

Pozdrawiam!


  • mikroos lubi to

#1850 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 27 marzec 2021 - 20:41

A w UCI Continental to chyba całkiem niemało teamów jeździ na Ultegrze, prawda?

 

Tam się nawet zdarzały drużyny jeżdżące na 105.


  • artho lubi to

#1851 JohnDoePL

JohnDoePL
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądChełmża

Napisano 27 marzec 2021 - 21:01

Liderzy drużyn pewnie top sprzęt, drugi garnitur może być sprzęt ciut niżej. Wiem oczywistość tu piszę.

A choć widać, że mimo, że teamy jeżdżą już głównie na tarczach, wciąż widać szczęki, Tedej gonił MvdP na Colnago na szczękach.



#1852 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 marzec 2021 - 21:25

A przy okazji pozdrawiam Mikroos. 

Chyba ostatnio mieliśmy sposobność rozmawiać

Tak, mogłeś rozmawiać ze mną albo z kolegą Markiem - to jest dopiero kocur, jeżeli chodzi o obsługę :)

 

Wszystkiego dobrego!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1853 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 17 maj 2021 - 14:14

Dawno się nic ciekawego w tym dziale nie działo, więc trochę teorii spiskowych dla zwolenników szczęk w Pro Tourze w temacie wypadku Mohoric-a. Z góry ostrzegam, wybitnie paskudny, wiejski-australijski akcent języka angielskiego. Dla osób, które nie mogą zdzierżyć tego akcentu: w skrócie teoria Duriana polega na tym, że przedni hamulec tarczowy "chwycił zbyt mocno", moglibyśmy wręcz napisać, że zablokował się i to hamulce tarczowe spowodowały ten wypadek.

 



#1854 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 17 maj 2021 - 14:19

To jak jak w wypadkach samochodowych, za dużo się gazu dodało i to silnik spowodował wypadek.
  • artho i bonobo lubią to

#1855 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 maj 2021 - 14:33

Durian i jego teorie :D Rozumiem, że napisał tę teorię na podstawie rozpikselowanego filmu, na którym w ogóle ciężko dostrzec jakie hamulce były w rowerze założone, nie mówiąc już o dostrzeżeniu czy doszło do zablokowania koła. 

 

 

Co do tarcz: wczoraj na wyścigu były ostre zjazdy, a za nimi winkle po 90 stopni posypane piachem, w związku z czym była konieczność mocnego hamowania - i po takim hamowaniu z mocnym nagrzaniem tarcz i klocków u mnie tarcze zaczynały ocierać - też tak macie? Po kilku zakręceniach korbą - max 10 sekund - przechodziło. 



#1856 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 maj 2021 - 14:40

Ja tam widzę większy problem. Widelec nie wytrzymał, a to już przesada. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1857 ibanezz

ibanezz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 17 maj 2021 - 14:41

Tylko po co komuś takiemu nabijać wyświetlenia i jeszcze linkować do takich bzdur?


projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów


#1858 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 17 maj 2021 - 15:01

Tylko po co komuś takiemu nabijać wyświetlenia i jeszcze linkować do takich bzdur?

Pomijając religijny fanatyzm na temat hamulców szczękowych (każdy ma jakieś zboczenie, nie oszukujmy się) w wielu tematach zdecydowanie wie co mówi, co zresztą potwierdza niemała ilość followersów. Odpowiadając natomiast na drugą część pytania to ja w ramach śniadania lubię grać adwokata diabła, zresztą względem wielu lokalnych płaczusiów, których jedynym argumentem przeciwko hamulcom tarczowym jest "ciężkie!" oraz "jakie to trudne w domu serwisować..." u niego pojawiają się nieco precyzyjniejsze i ciekawsze argumenty, którym niestety nadal brak zwykle poważniejszych badań no ale pole do dyskusji na jakimś poziomie merytorycznym jest.

 

Ja tam widzę większy problem. Widelec nie wytrzymał, a to już przesada. 

Widelec poszedł i to jest fakt. Wiadomo tyle, że po tym jak rower przekoziołkował, nie wiemy chyba natomiast czy po uderzeniu w barierkę czy przed - po salcie w powietrzu. Czy jest to na tym etapie czarne światło na Meridę podobnie jak ostatnie Canyony? Durian zwraca też uwagę na nadmierne odchudzenie rowerów szosowych na hamulcach tarczowych. Łączą się tu jakieś kropki? Ja nie wiem.

 

tarcze zaczynały ocierać - też tak macie?

Ja nie stwierdziłem.



#1859 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 17 maj 2021 - 15:05

O tarczówkach Duranrider pierdzieli jak potłuczony.


  • JHartman i artho lubią to

#1860 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 17 maj 2021 - 15:42

U mnie Jacek nic takiego nie było, a mamy chyba ten sam setup. Albo po prostu ja się tak nie rozpędzałem
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to rozszerzalność temperaturowa klocków.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Dodaj odpowiedź