Kumpel ostatnio mnie zapytał o gravela, który ma sportową geometrie i był sztywny - tak zeby miał jeden rower: na szose z szosowymi kołami a drugi zestaw w teren. Powiem wam, wbrew pozorom nie ma dużego wyboru jeśli chcesz agresywne geo i 2 blaty z przodu.
Nowości sprzętowe
#2101
#2102
Posted 29 December 2020 - 16:09
Nie szukaj w rowerach typu gravel tylko w tradycyjnych przełajówkach.Kumpel ostatnio mnie zapytał o gravela, który ma sportową geometrie i był sztywny - tak zeby miał jeden rower: na szose z szosowymi kołami a drugi zestaw w teren. Powiem wam, wbrew pozorom nie ma dużego wyboru jeśli chcesz agresywne geo i 2 blaty z przodu.
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
#2103
Posted 29 December 2020 - 16:32
Tradycyjna przełajówka ma inna geometrie niż szosa endurance - do których niektórym gravelom już blisko. Przełaj jest dużo krótszy i bardziej nerwowy.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#2104
Posted 29 December 2020 - 16:40
Ale Twój kolega prosił i gravela ze sportową geometrią - czyli właśnie o rower bliższy przełajówce. Chyba, że bardzo chce należeć do klubu gravelowców i musi mieć GRAVELA?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2105
Posted 29 December 2020 - 16:52
Mój kolega jeździ na szosowych wyścigach na cienkiej oponce, a potem zmienia koła i w teren - Ridley Kanzo Speed.
https://www.ridley-b...gue/kanzo-speed
#2106
Posted 29 December 2020 - 17:16
Zależy jaki. Mojego kolegi rubaix 56 ma identyczną geo jak mój 58 alu przełajowy bmc cxa01.Tradycyjna przełajówka ma inna geometrie niż szosa endurance - do których niektórym gravelom już blisko. Przełaj jest dużo krótszy i bardziej nerwowy.
Zobacz na geo karbonowej maszyny bmc cx01. Jest bardziej agresywna niż nie jedna szosa
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
#2107
Posted 29 December 2020 - 20:40
Jak bym miał mieć tylko jeden rower "to rule them all" to byłby mój Canyon Inflite z 2 rzędowym napędem (mam 1x11). Ja akurat mam małą ramkę i idealnie pasuje tu koło 27,5 w teren (mam opony 44mm, więcej nie wlezie ale da się tym naprawde po górkach polatać o ile teren nie jest bardzo ciężki) i normalne szosowe... na szosę Do tego ramka jest lekka.
Myślę, że spokojnie mógłbym na tym latać szosowe wyścigi i wcale bym nie zauważył, że to nie "szosówka".
- Born Ready and artho like this
#2108
Posted 29 December 2020 - 22:06
Kumpel ostatnio mnie zapytał o gravela, który ma sportową geometrie i był sztywny - tak zeby miał jeden rower: na szose z szosowymi kołami a drugi zestaw w teren. Powiem wam, wbrew pozorom nie ma dużego wyboru jeśli chcesz agresywne geo i 2 blaty z przodu.
Przynajmniej na papierze Simplon powinien spełnić warunki:
https://www.simplon....-Gravel_b_14302
#2109
Posted 30 December 2020 - 08:56
No nie do końca:
O ile "sportowa geometria" ma choć trochę predysponować do "Race" to... nie bardzo
No chyba, że ta sportowa geometria, to geometria maratońska, to już wtedy bardziej
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2110
Posted 30 December 2020 - 11:24
Ogólnie macie chyba racje, że przełaj będzie najlepszy do takiego zastosowania - poza faktem ze w przełaju ze średniej/wysokiej półki 1x11/12 to raczej standard. Pozostaje jeszcze kupić framset i złożyć rower od zera pod swoje upodobania.
Ogólnie fajny jest Trek Boone czy własnie Canyon ze swoją przełajówką. Pozwala na komplecie szosowym spokojnie zejść w okolice 8kg z pedałami - czyli rejon "zwykłej" szosy na tarczach.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#2111
Posted 30 December 2020 - 11:41
I składanie samemu gravela to może być bardzo dobra opcja jak widzę co się dzieje z cenami kompletnych graveli. Ja będę szukał ramy raczej bardziej wycieczkowej niż sportowej, ale w planie na najbliższe sezony jest szosa+gravel. I chyba wejdzie GRX 2x11, będzie można żonglować kasetami w razie potrzeby .
#2112
Posted 30 December 2020 - 12:08
Bardzo, bardzo wątpię, żeby złożenie roweru Ci się opłaciło w stosunku do zakupu gotowca.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2113
Posted 30 December 2020 - 12:47
Właśnie wczoraj przeglądałem u Ciebie GRX-a 2x11, nieźle to wygląda (przynajmniej u Ciebie) cenowo - wyszło nieco drożej niż hydrauliczna 105-tka, więc wydaje się w porządku. Wszystko kwestia ceny ramy w sumie, kół. Plan się dopiero klaruje, raczej nie ma być drogo za to wycieczkowo, potencjalny lekki bikepacking .
#2115
Posted 30 December 2020 - 19:50
Ogólnie polecam tak jak wyżej Inflite i jeśli miałbym zrezygnować z któregoś mojego roweru, to byłby Tarmac, a nie Canyon. Ten Boone też fajnie się prezentuje, oglądałem przed zakupem Inflite.
#2117
Posted 01 February 2021 - 11:41
Trochę spekulacji i informacji o nowym Shimano: https://cyclingtips....ace-r9200-near/
- artho likes this
#2119
Posted 01 February 2021 - 18:09
- dywyn, artho and dmxzor like this