Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#181 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 06 March 2008 - 19:55

tym bardziej że biegi podczas wyścigu zmienia się dość często.
Ja nie rozumiem tej idei elektrycznych przerzutek. Jedyną zaletę tego rozwiązania jaką widzę to brak linek zwiększających opór.

#182 sireus

sireus
  • Użytkownik
  • 69 posts
  • SkądOpole

Posted 06 March 2008 - 20:15

Sądzę, że elektryczne przerzutki prędko się nie przyjmą. Technologie rozwijają się w wielu dziedzinach, ale inżynierowie mają właśnie największe problem ze sprawnym produkowaniem i magazynowanie energii w urządzeniach przenośnych. Brak mocnej i "żywotnej" baterii bardzo mocno ogranicza rozwój technologiczny cywilizacji. Jeśli wymyślą bezprzewodowy sposób dostarczania energii elektrycznej (podobno teoretycznie możliwe) to sam chętnie widział bym taką przerzutkę w swoim rowerku :mrgreen: Na razie podziękuję !!!

#183 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • SkądKraśnik

Posted 06 March 2008 - 22:42

Witam
A ja jestem zwolennikiem takiego układu jaki jest teraz. Żadnych elektycznych przeżutek. Dla mnie to się kłóci z ideą roweru. Jedynie to co mogę zaakceptować to tylna lampka.
Pozdrawiam Brać Szosową.

#184 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 06 March 2008 - 23:05

panowie bateryjki i ogniwa słoneczne... po co to, nie lepsze dynamo??


nie!!!!!!! ;-)

"dymano" ;-) ma pewne ograniczenia.. za bardzo rozpedzac sie nie mozna, bo zjaraja sie zarowki albo sama pradnica sie usmazy.
nie wspominajac o niszczeniu sie opony, halasie i oporach ;-)


Kolega stanowczo o ogranicznikach prądowych nie słyszał :P Dynamo w pieście jest bezgłośne, opona się nie niszczy, bo i jak.

No ale strata 5-10 watów może bolec, no i dynamo bynajmniej nieważkie nie jest.


pradnica w piascie to inna bajka, takie rozwiazanie jak najbardziej, szczegolnie dla tych co duzo jezdza w nocy. ja jednak i tak bym wolal lampki na bat. sa najmniej awaryjne.

apropo elektronicznych przerzutek itp.. jakos sobie tego nie wyobrazam w swojej grabiarce. co jeszcze wymysla? zmiane biegow sterowana glosem?
rower to urzadzenie mechaniczne.. lancuch, zebatki, proste rozwiazania.. to jest to.

#185 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 06 March 2008 - 23:30

panowie bateryjki i ogniwa słoneczne... po co to, nie lepsze dynamo??


nie!!!!!!! ;-)

"dymano" ;-) ma pewne ograniczenia.. za bardzo rozpedzac sie nie mozna, bo zjaraja sie zarowki albo sama pradnica sie usmazy.
nie wspominajac o niszczeniu sie opony, halasie i oporach ;-)


Kolega stanowczo o ogranicznikach prądowych nie słyszał :P Dynamo w pieście jest bezgłośne, opona się nie niszczy, bo i jak.

No ale strata 5-10 watów może bolec, no i dynamo bynajmniej nieważkie nie jest.


pradnica w piascie to inna bajka, takie rozwiazanie jak najbardziej, szczegolnie dla tych co duzo jezdza w nocy. ja jednak i tak bym wolal lampki na bat. sa najmniej awaryjne.

apropo elektronicznych przerzutek itp.. jakos sobie tego nie wyobrazam w swojej grabiarce. co jeszcze wymysla? zmiane biegow sterowana glosem?
rower to urzadzenie mechaniczne.. lancuch, zebatki, proste rozwiazania.. to jest to.


Co do prostych rozwiązań bym się kłócił, przykładem mogą być klamkomanetki sh...

#186 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 07 March 2008 - 08:37

apropo elektronicznych przerzutek itp.. jakos sobie tego nie wyobrazam w swojej grabiarce. co jeszcze wymysla? zmiane biegow sterowana glosem?
rower to urzadzenie mechaniczne.. lancuch, zebatki, proste rozwiazania.. to jest to.


Malik, taki lajf :-P Ja się brzydzę wszelką elektroniką, ale ona włazi wszedzie. Wejdzie pewnie też i do tak tradycyjnie mechanicznego sprzętu sportowego jak rower (do nart juz wchodzi). Młode pokolenie łyknie ten fakt jak pszczoła kit, bo zżyte jest z wszelką elektroniką.

#187 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 March 2008 - 12:14

apropo elektronicznych przerzutek itp.. jakos sobie tego nie wyobrazam w swojej grabiarce. co jeszcze wymysla? zmiane biegow sterowana glosem?
rower to urzadzenie mechaniczne.. lancuch, zebatki, proste rozwiazania.. to jest to.


Marketing musi się kręcic, niestety. jako, że raczej na 11 rzędowy napęd nie ma co liczyc (bo i po co, już 8 to dośc), to trzeba nowy 'łał' wymyślic.

Osobiście jednak wolałbym pozbycie się linek poprzez zamianę na hydraulikę. Żadnego więcej syfu w pancerzach. Zmiana prowadzenia linki do tylnej przerzutki też by nie bolała.

#188 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 07 March 2008 - 12:31

zastanawiam się tylko czy aby hydraulika nie jest cięższa.

#189 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 07 March 2008 - 13:48

Widziałem już gdzieś w sieci (oczywiście nie mogę teraz znaleźć gdzie) przerzutki hydrauliczne, były to przerzutki do MTB, komplet wypadał lżej niż SH XTR bodajże. Wyprodukowano to to w jakiejś niemieckiej manufakturze, z tego co pamiętam tylko kilka kompletów.

#190 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 March 2008 - 13:51

zastanawiam się tylko czy aby hydraulika nie jest cięższa.


A bateria to nic nie waży?

#191 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 07 March 2008 - 13:53

ja mówiłem w prównaniu do zwykłych linek i pancerzy.

#192 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 10 March 2008 - 16:17

Pewno będzie cięższy :

Poza tym - jak wy możecie jeździc na tych waszych klocach?

#193 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 10 March 2008 - 17:50

Wow, 3kg z groszami - mamy nowy rekord..
Aczkolwiek czy w dzisiejszych czasach rower z manetkami na ramie i 6-biegową kasetą można nazwać pełnowartościową szosówką? Gdybym miał na tym jeździć to odżałowałbym te 0,5kg na klamkomanetki i powiedzmy 8-biegowy napęd..
Dlatego ten bike:
http://www.canyon.co.../project37.html
bardziej mi się podoba ze względu na innowacyjne podejście do kwestii lekkich ale jednak klamkomanetek.

#194 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 10 March 2008 - 19:18

Widziałem już gdzieś w sieci (oczywiście nie mogę teraz znaleźć gdzie) przerzutki hydrauliczne, były to przerzutki do MTB, komplet wypadał lżej niż SH XTR bodajże. Wyprodukowano to to w jakiejś niemieckiej manufakturze, z tego co pamiętam tylko kilka kompletów.


To była niemiecka firma Wendler i w rzeczywistości, łagodnie mówiąc, ten zestaw był ciężki ;-)

#195 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 30 March 2008 - 15:04

http://www.ssc.pl/trek2008/19.html
Czemu jest założona przerzutka z długim wózkiem, przecież z przodu są 2 tarcze.

#196 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 March 2008 - 15:08

kompaktowa korba i kaseta 12-25, to pewnie dlatego... ale mogę się mylić


#197 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 30 March 2008 - 15:33

na zdjeciu nie widać żeby to byłą kompaktowa korba :|
poza tym nawet w takim zestawieniu powinien być krótki wózek

#198 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 March 2008 - 16:13

ale w opisie jest... 50/34 ©, ....(T)

na korbie jest różnica 16z, na kasecie 14z, więc razem to jest 30z... a przerzutka tylna ultegry z krótkim wózkiem ma pojemność 29z, więc powinna wystarczyć bo nie sądze że ktoś będzie jeździł na 34/11 albo 50/25... średni wózek w shimano 105 5600 ma pojemność 37z więc ultegra 6600 będzie miała raczej tak samo...


#199 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 30 March 2008 - 17:13

na kasecie 14z, więc razem to jest 30z.

na kasecie 13 :P czyli łącznie 29...krótki wózek jak by nie patrzeć...

#200 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 30 March 2008 - 19:15

Szybki powrót do tematu elektronicznej przerzutki Mavica - dzisiaj spotkałem jej użytkownika, myślałem że coś mu się zepsuło, ale nie - czasówki sobie robił :)
Do tej bajeranckiej przekładni miał jeszcze koła spinergy i obrzydliwą mocno różową owijkę.



Reply to this topic