Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#521 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 posts
  • SkądKatowice

Posted 04 November 2009 - 14:23

"Tarmac SL3 jest lżejszy o 10% od swojego poprzedniego wcielenia i o 18% sztywniejszy skrętnie"
tak pisze w zakładce "masa"
;]
mógłby ktoś wyjaśnić pojęcie "sztywność skrętna"
bo ja to widzę w ten sposób: jeśli by wsadzidź ośkę w suport i przesuwać z jednej strony w przód a z drugiej strony w tył, wtedy mamy do czynienia ze sztywnością skrętną - skręca się ramę jakby kierownicę. Takiemu obciążeniu rama jest poddawana gdy pedały są w ułożeniu na godzinie 12 i 6. Jak wiadomo wtedy siła przekazywana pedałom jest najmniejsza. A więc poprawienie sztywności skrętnej zwiększa sztywność ramy wtedy kiedy i tak nie jest poddawana żadnej większej sile.
czyli marketing - pod warunkiem, że mam rację co do tego co to jest sztywność skrętna ;-)

#522 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 04 November 2009 - 17:48

Uparłeś się na skręcanie węzła suportowego, a może chodzi o całą ramę?? Jak przy przy sprincie jest targana za sterówkę i za węzeł suportowy?? Odpowiedź zna tylko producent:)


#523 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 19 December 2009 - 17:42

http://e-rower.pl/po...idi-p-1217.html czy to nowy wynalazek :?:

#524 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 December 2009 - 17:50

kubano, stary produkt. Kup sobie wkładki chemiczne wielokrotnego użytku - wychodzi tanio i są skuteczne.

#525 zorrospecialized

zorrospecialized
  • Użytkownik
  • 171 posts
  • SkądLubin

Posted 06 January 2010 - 19:44

http://e-rower.pl/podgrzewane-wkladki-sidi-p-1217.html czy to nowy wynalazek :?:

uzywalem swietna sprawa.

#526 kokop

kokop
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądChard

Posted 09 January 2010 - 22:14

Nie wiem czy już było tutaj. Wiadomo jak skończyła się przygoda z eliptycznymi kołami łańcuchowymi ale co myślicie o tej zmiennej długości samych korb?
>
http://thebloomingpo...set-version-rc1

#527 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 09 January 2010 - 22:53

Zachwalają że more torque, no ale przy ciągnięciu nogi do góry już mamy mniejszy moment, coś kosztem czegoś, pytanie czy to faktycznie pomaga.

#528 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 09 January 2010 - 23:06

Koncept wydluzenia korby i skrocenia jest podobny do pedalu Vista sprzed paru lat. Najbardziej powala mnie stwierdzenie wagi zestawu :

Weight of crankset assembly: equivalent to a Shimano DURA-ACE crankset plus 0.5% of bike & rider weight


TO one maja wazyc 780g + 70kg (kolarz + rower) ~~ 4.2kg? :lol: :mrgreen: ;-) :shock:

#529 kokop

kokop
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądChard

Posted 09 January 2010 - 23:10

To w moim przypadku coś koło 4 kilo, ale biorąc pod uwagę kolegę z pracy :mrgreen: to będzie jakieś 10 kilo. Najpewniej jednak ktoś się zamotał. Poza tym ten link na stronę główną jak się kliknie to ta domena jest na opych. Chyba ziomale wyzionęli ducha znaczy. Ale na youtubie na filmikach jakoś zobrazowałem sobie budowę tego. Generalnie jest prosta jak budowa cepa i nie ma tam się specjalnie co zepsuć. Chciałbym to-to coś wypróbować. dyki masz może jakieś wtyki gdzie to dostać?

#530 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 January 2010 - 23:16

Najbardziej powala mnie stwierdzenie wagi zestawu :

Weight of crankset assembly: equivalent to a Shimano DURA-ACE crankset plus 0.5% of bike & rider weight


TO one maja wazyc 780g + 70kg (kolarz + rower) ~~ 4.2kg? :lol: :mrgreen: ;-) :shock:


Dokladniej 780g + 0,005 * 70kg (kolarz + rower) = ok. 1130g

:-P

#531 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 09 January 2010 - 23:21

Z tym wyzionieciem ducha to chyba prawda. Nie moge nigdzie namierzyc tej firmy. Wtykow do korb niestety nie mam. Nie lepiej uzyc czegos niemechanicznego, np w stylu kultowych L-shaped PMP? :D :lol:


Pokrecily mi sie przecinki ;-) Przedsesjowe pranie mozgu robi swoje :/

#532 kokop

kokop
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądChard

Posted 09 January 2010 - 23:36

Ja tak sobie o rowerze wycieczkowym pomyślałem i coby się nie namęczyć zbytnio jak pod górkę jest. Zawsze jakiś motorek można przyczepić do koła :mrgreen:
Albo fizyką czystą problem traktować. Czyli pozostać przy tradycji i niczego nie zmieniać w welocypedzie.

[ Dodano: 2010-01-09, 23:40 ]

Najbardziej powala mnie stwierdzenie wagi zestawu :

Weight of crankset assembly: equivalent to a Shimano DURA-ACE crankset plus 0.5% of bike & rider weight


TO one maja wazyc 780g + 70kg (kolarz + rower) ~~ 4.2kg? :lol: :mrgreen: ;-) :shock:


Dokladniej 780g + 0,005 * 70kg (kolarz + rower) = ok. 1130g

:-P


Że też chciało ci się liczyć?
:-)
a z twojego avatarka to śmichy ale ja se buty takie śmieszne na błoto kupiłem. I nawet jeszcze się nie rozwaliły. Nawet śrubki na bloki były w komplecie o kilku długościach.

#533 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 13 January 2010 - 01:13

Ja tak sobie myślę jak taki patent wpłynie na zużycie korby, im więcej elementów ruchomych tym gorzej. Swoją drogą, patrzę na tego gościa co jedzie na filmie i się cały giba a to dodatkowo zużywa energię. Jeśli ktoś ma ustawione siodełko idealnie by kolano było na wysokości osi pedała to zmienia to dynamikę pedałowania....jakoś mnie to rozwiązanie nie przekonuje. To mogą być czysto teoretyczne wyliczenia...

#534 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 13 January 2010 - 19:07

Dla mnie to wyglada tak jakby mial kwadratowa korbe :D

u2250y2014v3.gif


#535 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 15 January 2010 - 17:06

Ten rower robi wrażenie... Całkowicie zmienia podejście do tematu.

http://www.bf1systems.com/

#536 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 15 January 2010 - 21:55

Zdecydowanie robi - jak pójdą do przodu to może namieszają i wniosą jakieś nowości jak cervelo swego czasu to uczyniło...

#537 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 15 January 2010 - 22:19

Ale to nie taka nowosc. Koncept jest juz od 2-3 lat ;) Swoja droga to jakie to nowosci niby Cervelo wnioslo? Rura podsiodlowa kwadratowa zostala sciagnieta od Canyona. P3 i P4 nie sa najszybszymi ramami na swiecie. Cervelo i Zipp to jak Apple. Co to nie robi dobry marketing....

#538 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 15 January 2010 - 22:22

Cervelo nie istnieje od 2-3lat przecież - to oni raczej zaczęli zmiany i badania w kierunku aerodynamiki i wynieśli je do poziomu jaki mamy teraz.

#539 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 15 January 2010 - 22:26

2-3 lata to sie tyczy roweru konceptowego - Factora.

Co do badania w kierunku aerodynamiki chyba zapomniales szczegolnie o ramach Lotusa, Corimy, Looka i wielu innych. Badania aerodynamiczne robili juz przed cervelo. Cervelo nie zaczelo tego. Jedynie co zrobili to wpuscili niby "aerodynamiczna" rame szosowa.

#540 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 15 January 2010 - 22:43

Może to być sprzęt dla "mas" z grubym portfelem. UCI kategorycznie zabrania od jakiegoś czasu montowania innego typu hamulców. Tarczówki powinny znacznie lepiej sprawować się podczas zjazdów itp. Sama rama to też wyczyn, o widelcu nie wspomnę ;-) Z daleka jak się na niego patrzy to widać "tylko" ramę i koła. Czysta "prostota" konstrukcji i sporo elektroniki.



Reply to this topic