Nowości sprzętowe
#521
Napisano 04 listopad 2009 - 14:23
tak pisze w zakładce "masa"
;]
mógłby ktoś wyjaśnić pojęcie "sztywność skrętna"
bo ja to widzę w ten sposób: jeśli by wsadzidź ośkę w suport i przesuwać z jednej strony w przód a z drugiej strony w tył, wtedy mamy do czynienia ze sztywnością skrętną - skręca się ramę jakby kierownicę. Takiemu obciążeniu rama jest poddawana gdy pedały są w ułożeniu na godzinie 12 i 6. Jak wiadomo wtedy siła przekazywana pedałom jest najmniejsza. A więc poprawienie sztywności skrętnej zwiększa sztywność ramy wtedy kiedy i tak nie jest poddawana żadnej większej sile.
czyli marketing - pod warunkiem, że mam rację co do tego co to jest sztywność skrętna ;-)
#523
#526
Napisano 09 styczeń 2010 - 22:14
>
http://thebloomingpo...set-version-rc1
#528
Napisano 09 styczeń 2010 - 23:06
Weight of crankset assembly: equivalent to a Shimano DURA-ACE crankset plus 0.5% of bike & rider weight
TO one maja wazyc 780g + 70kg (kolarz + rower) ~~ 4.2kg? :mrgreen: ;-) :shock:
#529
Napisano 09 styczeń 2010 - 23:10
#530
Napisano 09 styczeń 2010 - 23:16
Najbardziej powala mnie stwierdzenie wagi zestawu :
Weight of crankset assembly: equivalent to a Shimano DURA-ACE crankset plus 0.5% of bike & rider weight
TO one maja wazyc 780g + 70kg (kolarz + rower) ~~ 4.2kg? :mrgreen: ;-) :shock:
Dokladniej 780g + 0,005 * 70kg (kolarz + rower) = ok. 1130g
:-P
#531
Napisano 09 styczeń 2010 - 23:21
Pokrecily mi sie przecinki ;-) Przedsesjowe pranie mozgu robi swoje :/
#532
Napisano 09 styczeń 2010 - 23:36
Albo fizyką czystą problem traktować. Czyli pozostać przy tradycji i niczego nie zmieniać w welocypedzie.
[ Dodano: 2010-01-09, 23:40 ]
Najbardziej powala mnie stwierdzenie wagi zestawu :
Weight of crankset assembly: equivalent to a Shimano DURA-ACE crankset plus 0.5% of bike & rider weight
TO one maja wazyc 780g + 70kg (kolarz + rower) ~~ 4.2kg? :mrgreen: ;-) :shock:
Dokladniej 780g + 0,005 * 70kg (kolarz + rower) = ok. 1130g
:-P
Że też chciało ci się liczyć?
:-)
a z twojego avatarka to śmichy ale ja se buty takie śmieszne na błoto kupiłem. I nawet jeszcze się nie rozwaliły. Nawet śrubki na bloki były w komplecie o kilku długościach.
#533 Gosc_Jelitek_*
Napisano 13 styczeń 2010 - 01:13
#535
Napisano 15 styczeń 2010 - 17:06
#537
Napisano 15 styczeń 2010 - 22:19
#539
Napisano 15 styczeń 2010 - 22:26
Co do badania w kierunku aerodynamiki chyba zapomniales szczegolnie o ramach Lotusa, Corimy, Looka i wielu innych. Badania aerodynamiczne robili juz przed cervelo. Cervelo nie zaczelo tego. Jedynie co zrobili to wpuscili niby "aerodynamiczna" rame szosowa.
#540
Napisano 15 styczeń 2010 - 22:43