Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2569 odpowiedzi w tym temacie

#541 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 16 styczeń 2010 - 15:09

Ale to nie taka nowosc. Koncept jest juz od 2-3 lat ;) Swoja droga to jakie to nowosci niby Cervelo wnioslo? Rura podsiodlowa kwadratowa zostala sciagnieta od Canyona. P3 i P4 nie sa najszybszymi ramami na swiecie. Cervelo i Zipp to jak Apple. Co to nie robi dobry marketing....


-Zwiększająca sztywność rura dolna o kwadratowym przekroju w modelu R3 (Squoval), teraz taką można znaleźć u każdego, choćby u Gianta.
-Cieniutkie tylne widełki o płaskim przekroju, wyginające się pod obciążeniem i zwiększające komfort. Od roku, dwóch można zlaleźć takie w każdym rowerze, choćby Canyonie.
-Pierwsza, w pełni standardowa karbonowa rama, która brała udział w Paryż-Roubaix - R3 (ponoć żadna nie pękła)
-Superlekka konstrukcyjnie rama R3, właściwie to jedna z pierwszych tak lekkich ram, która udowodniła, że sztywność i wytrzymałość nie muszą ucierpieć, gdy masa ramy <900g. To po prostu rama, która zrobiła małą rewolucję i zmieniła w pewien sposób spojrzenie na superlekkie karbonowe propozycje. Co śmieszne, dziś chociaż ta rama ma dobre kilka lat, dalej potrafi konkurować z nową konkurencją, chociaż brakuje jej stożkowatej rury sterowej i BB30 - mają być w kolejnej generacji ramy.
-Soloist - chyba pierwsza aerodynamiczna rama szosowa

Nie przepadam jakoś bardzo za Cervelo, ale nazywanie ich, że mają tylko dobry marketing świadczy o nieznajomości tematu.

#542 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 styczeń 2010 - 17:18

Pozostawianie w ramach śmieci, wykańczanie ich na takim poziomie jak robi to Cervelo i branie za nie tyle pieniędzy to marketing taki sam jaki uprawia Kellys. Twierdzą, że w 2009 roku mieli zyski większe o 35% niż w roku 2008, więc na 2010 dowalili takie ceny, że dużo sklepów się wycofało ze sprzedaży rowerów tej firmy.

Bawi mnie, że w pogoni za aerodynamiką Cervelo zapomniało, że do roweru muszą być założone koła, przez co w niektórych modelach kół szprychy zawadzały i rurki tylnego trójkąta Soloista. Teraz jest to przekonstruowane.
BB30...co ja o tym myślę? Nie dają wyczuwalnie wyższej sztywności od systemu BSA, a przyczyną wyczuwalnego ugięcia jest węzeł suportowy ramy. I nikt mi nie powie, że jest inaczej chyba, że rama to 1500g karbonowy klocek.

#543 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 16 styczeń 2010 - 17:45

marceln, Canyon wprowadzil ten ksztalt rury podsiodlowej wczesniej od Cervelo. R3 wprodzadzili w 2006 roku a Canyon Ultimate F10 mial taka podsiodlowke juz w 2005 roku. Cervelo sciagnelo to. Widelki o malym przekroju? Juz to bylo wczesniej uzywane, szczegolnosci w ramach tytanowych. To rozwiazanie bylo bazowane nawet na ramach stalowych. Jedna z pierwszych tak lekkich ram i wytrzymalych? NIe zgodze sie z tym. Ramy robione przez Parlee, Rue, Spina i Crumptona byly lzejsze przed wprowadzeniem R3. Te firmy udowodnily to, ze mozna polaczyc lekkosc z wytrzymaloscia. Cervelo zrobilo to na skale masowa.

#544 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 16 styczeń 2010 - 17:46

Pozostawianie w ramach śmieci, wykańczanie ich na takim poziomie jak robi to Cervelo i branie za nie tyle pieniędzy to marketing taki sam jaki uprawia Kellys.

Dobrze, że wykończenia Cervelo nie porównałeś z Parlee albo Crumptonem :lol: Filozofia ram Cervelo jest trochę odmienna od tych poprzednich marek - w przypadku Cervelo motto brzmi "forma podąża za funkcją", a więc to co nie ma wpływu na osiągi nie jest brane pod uwagę, kwestie wizualne są więc drugoplanowe. Ta marka tworzy produktu, które mają umożliwić wygrywanie wyścigów, są to więc rowery, które doskonale sprawdzają się w warunkach do jakich zostały stworzone - pod pełnym obciążeniem w czasie wyścigu, w ucieczce przed peletonem z prędkością 50km/h kiedy produkujesz olbrzymie ilości Watów - uwierz Karbon, ale to jak jest wykończone wnętrze, czy źle położony lakier mają akurat wtedy najmniejsze znaczenie ;-) Narzekanie na wykończenie ram Cervelo to jak narzekanie na nienajlepiej zmontowane wnętrze w Lotusie Exige S - chyba to nie ma żadnego sensu, bo nie o to tu chodzi, prawda?


Bawi mnie, że w pogoni za aerodynamiką Cervelo zapomniało, że do roweru muszą być założone koła, przez co w niektórych modelach kół szprychy zawadzały i rurki tylnego trójkąta Soloista. Teraz jest to przekonstruowane.

A mnie to nie bawi, po prostu dąży się do maksymalnego wykorzystania konstrukcji pod względem aerodynamiki i chociaż technicznie, pod względem czysto inżynieryjnym, był to ciekawy pomysł, to faktycznie nie przyjął się na rynku. Cały soloist był podporządkowany aerodynamice, narzekanie w nim, że występowała jakaś niekompatybilność o której wiedziało się przed zakupem to jak narzekanie na mały bagażnik w Carrerze GT.

BB30...co ja o tym myślę? Nie dają wyczuwalnie wyższej sztywności od systemu BSA, a przyczyną wyczuwalnego ugięcia jest węzeł suportowy ramy. I nikt mi nie powie, że jest inaczej chyba, że rama to 1500g karbonowy klocek.


:) Pytanie: na jakiej ramie, która jest wytwarzana w dwóch systemach suportu jeździłeś, że pozwoliłeś sobie wydać taką opinię? Różnica pomiędzy BSA, a BB30 jest i to odczuwalna - nie jest duża, ale ją czuć. Daj znać na jakim zestawie jeździłeś, bo jestem ciekawy jak to możliwe, że różnicy nie odczuwałeś, jak nie tutaj to na priva, bo wydaje mi się, że po prostu zmyślasz albo przepisujesz bzdury gdzieś zasłyszane. Faktycznie jest tak, że są ramy, które nadal oferują wysoką sztywność standardowego BSA, ale gdyby te same ramy wyposażyć w BB30 to byłyby jeszcze sztywniejsze. Nie wspominam już nawet o znacznie większej żywotności łożysk, czy też znacznie mniejszej wadze rama+suport+korba w odmianie BB30. BB30 właściwie już jest standardem, za dwa lata ciężko będzie o ramę z BSA.

[ Dodano: 2010-01-16, 17:55 ]

marceln, Canyon wprowadzil ten ksztalt rury podsiodlowej wczesniej od Cervelo. R3 wprodzadzili w 2006 roku a Canyon Ultimate F10 mial taka podsiodlowke juz w 2005 roku. Cervelo sciagnelo to. Widelki o malym przekroju? Juz to bylo wczesniej uzywane, szczegolnosci w ramach tytanowych. To rozwiazanie bylo bazowane nawet na ramach stalowych. Jedna z pierwszych tak lekkich ram i wytrzymalych? NIe zgodze sie z tym. Ramy robione przez Parlee, Rue, Spina i Crumptona byly lzejsze przed wprowadzeniem R3. Te firmy udowodnily to, ze mozna polaczyc lekkosc z wytrzymaloscia. Cervelo zrobilo to na skale masowa.


Jaki kształt rury podsiodłowej? o czym ty piszesz, ja o niczym takim nie wspominałem. Poza tym muszę Cię poprawić, bo R3 wprowadzono w 2005 roku... A canyon cieńkie rurki miał bodajże od 2007, także... nie ściemniaj ;)

Porównaniem tytanu z karbonem i ich cieńkich rurek mnie rozbawiłeś, wiesz chociaż jak się ma jeden materiał do drugiego? Chyba nie :) Poza tym rurki nie tylko są cieńkie, ale i płaskie, uginają się dzięki temu rury łańcuchowe i tylne koło minimalnie pracuje w osi pionowej. Tego wcześniej nie było, a pomysł został po paru latach skopiowany: Cannondale, Canyon itd.

Ramy robione przez Parlee, Rue, Spina i Crumptona nie były lżejsze. Tzn. Crumptona czy Rue może były, ale raczej dla ważącego 90 kg kolarza z mocą Cancellary chyba byłyby "ciut" za słabe :) Według Ciebie zapewne były wystarczająco wytrzymałe, chętnie bym ci w takim razie zaproponował przejazd Paryż-Roubaix na 700g Rue, ale pod jednym warunkiem za nowe zęby nie płacę :lol: Parlee też nie były lżejsze, Z1 z najlepszymi (najlżejszymi) włókanmi waży grubo ponad 900g, lekkie Z4 (niecałe 900g) wprowadzono chyba w 2008 roku, 4 lata po R3!

#545 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 16 styczeń 2010 - 18:23

Marceln, widze, ze wyedytowales posta! Jak juz masz zamiar poprawic kogos, to rob to poprawnie. R3 nie wprowadzili, jak napisales wczesniej w 2004 roku, tylko na rynek wszedl w 2006 roku. Na targach sie pojawil owszem w 2005 roku. W 2004 istnialo Cervelo 2.5. O cienkich rurkach w Canyonie nic nie wspominalem, bo to oni sciagnieli od konkurencji.

Porównaniem tytanu z karbonem i ich cieńkich rurek mnie rozbawiłeś, wiesz chociaż jak się ma jeden materiał do drugiego? Chyba nie :)


Teraz tez mnie tym rozbawiles :) Chodzi tutaj o koncept a nie o material. Koncept jest praktycznie taki sam niezaleznie od materialu. Dokladnie takie samo rozwiazanie plaskich szerokich rurek widelek lancuchowych nawet BMC w podobnym czasie do Cervelo albo minimalnie szybciej uzywalo.

Ta dyskusja nie ma sensu, bo porownuje sie co "wyplynelo" na market na duza skale nie wziawszy pod uwage projektow, o ktorych nie mowi sie na codzien. Wszystkie te koncepty byly uzywane w bardzo zaawansowanych projektach wiele lat przed Cervelo i innymi.

lekkie Z4 (niecałe 900g) wprowadzono chyba w 2008 roku, 4 lata po R3!

chyba nie do konca wyedytowales posta :lol:

Z mila checia bym przejechal PR nawet na 600g Rue. Spin robil ramki ~700g nawet jak nikt nie myslal jeszcze o tym! Nie sadzisz chyba, ze Cancellara jezdzil na fabrycznym Cervelo? :lol: Porownujesz wagi "stockowych" Parlee nie wspominajac o pojedynczych projektach customowych, ktore byly o wiele lzejsze. Ale jak widac, nie wiesz za duzo o Parlee sadzac po Twoim artykule w BikeWordzie.

Teraz to widze dopiero skutki dobrego marketingu. Cervelo ma taki status, ze prawie kazdy chce go miec. Tak samo jest z Apple. Niektorzy ludzie padaja ofiara takiego marketingu nawet o tym nie wiedzac i nawet wypierawszy sie tego faktu.

#546 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 styczeń 2010 - 18:45

Narzekanie na wykończenie ram Cervelo to jak narzekanie na nienajlepiej zmontowane wnętrze w Lotusie Exige S - chyba to nie ma żadnego sensu, bo nie o to tu chodzi, prawda?

A o co chodzi? O gołe blachy i plexi 3 mm?

O Z5 pisałeś ostatnio inne rzeczy :D Stawiałeś ją wyżej niż Colnago i wszystko inne.

Spina zostawmy w spokoju bo oni od zawsze robili ramy dla ludzi, którzy lubią lansować się na rowerach <5 kg. Do ram Spina nie widziałem jeszcze założonych innych klamotów niż Lew, Schmolke, THM, Fiber Lyte, itd.

Rue - ta firma zaczęła od ramy 500g, na której dało się jeździć. Na pewno pamiętasz ile lat temu to było. Teraz Rue produkuje ramy 700g z ISP, na których jeździ wielu kolarzy. Teraz robią również ramy MTB, których jednak w Polsce się nie uświadczy bo pomijając kwestie finansowe, ludzie jeszcze dorośli do nich i wolą to co się usilnie reklamuje, czyli Treki, Gianty, Kellysy, Unibike'i, itp.

Pamiętaj też, że wielu producentów preparuje specjalne wersje ram na PR. Koła są również dalekie od seryjnych no i szytki 27 mm. Współczuję tym, którzy ten wyścig jeżdżą na fabrycznych kołach, a niektórzy na DA 50 mm...lol.

Mityczna sztywność BB30. Naciśnij stopą na bok pedała dolnego w wertykalnie ustawionej korbie. Zobaczysz jak pięknie pracuje cała rama i koła. To samo dzieje się podczas sprintu z tym, że rozkład proporcjonalny sił jest zupełnie inny.
Dzięki sztywnej korbie komuś przestał obcierać się łańcuch o wózek FD. Ok, do pewnej granicy. Potem już widać jak pracuje rama, nawet w BB30, a to przecież krótki odcinek od osi do mocowania FD. A dochodzi jeszcze sztywność skrętna całej ramy, która jest znacznie marniejsza niż sztywność okolicy BB.
Ot, trochę rozsądku wypływającego na dane producentów/pośredników usiłujących wmówić klientom, że muszą zmienić ramy na takie z BB30 i sterówkami 1 1/4-1 1/2"

#547 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 16 styczeń 2010 - 19:54

Teraz tez mnie tym rozbawiles :) Chodzi tutaj o koncept a nie o material. Koncept jest praktycznie taki sam niezaleznie od materialu. Dokladnie takie samo rozwiazanie plaskich szerokich rurek widelek lancuchowych nawet BMC w podobnym czasie do Cervelo albo minimalnie szybciej uzywalo.


:) Wiesz, obróbka karbonu trochę się od różni od obróbki stali czy tytanu :) Cervelo było pierwszą marką, która stworzyła odginające się karbonowe tylne rurki i nie chodzi tylko o to, że były małe, ale też o to, że były zupełnie płaskie - nastawione płaską powierzchnią do drogi po, której się rower poruszał, w ten sposób rurki się odginały i zwiększał się komfort, temu faktowi nie zaprzeczysz, bo tak po prostu jest :)

Nie sadzisz chyba, ze Cancellara jezdzil na fabrycznym Cervelo? :lol: Porownujesz wagi "stockowych" Parlee nie wspominajac o pojedynczych projektach customowych, ktore byly o wiele lzejsze. Ale jak widac, nie wiesz za duzo o Parlee sadzac po Twoim artykule w BikeBoardzie.


Po pierwsze to w bikeworldzie a nie bikeboardzie, po drugie to mam akurat ZDECYDOWANIE więcej wspólnego niż ci się wydaje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: z czego mogę być zadowolony. Po trzecie jeśli coś jest nie tak z tym artykułem to czekam na konkretne zdanie tutaj albo na komentarze, sprostujesz jakieś nieścisłości i wykażesz się swoją "wiedzą", a takie sianie fermentu to sobie kochany odpuść :) Po czwarte mówiłem o customowych Parlee Z1, ważą one co najmniej 900g i lżejsze nie powstawały, a jeśli tak to były tworzone z myślą o osobach ważących 65kg, a ich limit masy i wytrzymałości był mocno ograniczony, jeśli sądzisz inaczej napisz maila do Tom'a z Parlee, który ci z pewnością z miłą chęcią wszystko objaśni ;-) Jak więc widać o Parlee za dużo nie wiesz (bo w sumie to skąd, najwyżej coś wyczytałeś w Internecie), a wmawiasz, że to inni nie wiedzą - zabawne :mrgreen:

A o co chodzi? O gołe blachy i plexi 3 mm?

Oj karbon, po tym pytaniu widać, że nie wiesz co to jest > 300 KM / tonę :)

O Z5 pisałem takie rzeczy bo to prawda :mrgreen: powaga ;)

Karbon, teoria teorią, rzeczywistość jest inna. Różnica podczas jazdy odczuwać, choć powtarzam, że duża nie jest. Poza tym sama mufa suportu w ramach BB30 jest znacznie większa. Tak samo jak ty twierdzili ludzie jakiś czas temu, że Octalink jest równie sztywny co BSA co jest oczywiście bzdurą. Poza tym, jak pisałem, BB30 ma znacznie trwalsze łożyska i włącznie z ramą potrafi zaoszczędzić czasem ponad 100g! To przyszłość, ale ty twierdzisz, że nie. Tak samo jak wychodziły STI mówiono, że to niepotrzebny gadżet, wystarczy zmiana przełożeń za pomocą manetki na rurze dolnej :)

#548 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 styczeń 2010 - 20:35

Trwałość łożysk: masz na myśli słabiznę shimanowską. Ja mam na myśli system Campagnolo. Ich trwałość nie powinna martwić nawet Ciebie, a ewentualna wymiana to jak splunąć.
Niestety to co teraz oferuje rynek na BB30 jest dla mnie wysoce nieprzekonujące. Kupowanie ramy z BB30 "na zapas" i stosowanie redukcji to jakieś nieporozumienie. Walka z trzeszczeniem, czasem luzami to nie dla mnie.
Korby FSA niezależnie od systemu zawsze przegrywają z Campagnolo, Hollowgram mimo swojej sztywności ma wady, które w moich oczach tę korbę dyskwalifikują...poza dostępnością oczywiście.
Zgadzam się z Tobą z tym, że BB30 to przyszłość taka sama jak kierownica 31,8, bo do STI/Ergopower bym tego nie porównywał - mowa jest o sztywności a nie ergonomii.
Podobnie z widelcami. Nie można jednoznacznie stwierdzić, że widelce o powiększonej średnicy rurach sterowych są pod jakimś względem lepsze od Edge 1 1/8".

Podsumuję tej słowotok tak:
Niech najpierw producenci "dorosną" technologicznie i zaczną produkować systemy ustandaryzowane to będzie można mówić o jakieś przyszłości. Nikt nie zagwarantuje, że jakiś burun marketingowy nie wymyśli BB z ośką 35 albo 40, nie wymyśli jeszcze większych łożysk, nie wymyśli przelotowej osi piast szosowych 20 mm. I wreszcie jak takie standardy zostaną ustalone to niech produkty w nich wykonane będą wolne od wad. Do tej pory każdy system suportowy miał jakieś wady.

Oj karbon, po tym pytaniu widać, że nie wiesz co to jest > 300 KM / tonę :)

No to akurat wiem i wolę nie pamiętać. A Elise nie jest dla mnie wyznacznikiem stopnia wilgotności bielizny :D

#549 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 16 styczeń 2010 - 20:50

Wiesz, obróbka karbonu trochę się od różni od obróbki stali czy tytanu :)

Co ma tutaj obrobka tytanu czy jakiegokolwiek innego materialu do konceptu? Koncept to koncept. Nie zaprzeczysz temu. Koncept a jego implementacja to dwie zupelnie inne rzeczy.

Ciagle walkujesz o tych dolnych widelkach. Cervelo moze wprowadzilo je na wieksza skale pierwsze co wcale nie przesadza, ze takie cos pierwsze wymyslili. Nie mozesz stwierdzic czegos takiego uzywajac ogolnego stwierdzenia "cervelo bylo pierwsze co stworzylo". Logicznie mowiac, nie mozna stwierdzic w tym swiecie, ze ktos stworzyl jako pierwszy cokolwiek jesli nie jestes w stanie fizycznie udowodnic, ze ktos tego nie zrobil nikt wczesniej. W skrocie:
stworzyli(X, widelkiY) ∧ Źzastosowal(Z, widelkiY) ∧ (czasStworzenia(X, widelkiY) pierwsi_stworzyli(X, widelkiY)


Tutaj widac wlasnie bardzo mocne nawiazanie do marketingu. "Najlepszy .... ... w Polsce", jak to bardzo znane powiedzenie reklamowe a sami wiemy, ze to nieprawda.


Jak więc widać o Parlee za dużo nie wiesz (bo w sumie to skąd, najwyżej coś wyczytałeś w Internecie), a wmawiasz, że to inni nie wiedzą - zabawne :mrgreen:

A co to ma do rzeczy? Nie powinno Cie obchodzic skad wiem to i owo o czymkolwiek. Marceln, na prawde popadasz w jakies paranoje. Niby skad? Mam Ci sie tlumaczyc o moich doswiadczeniach i zdarzeniach, z ktorych moge wyciagnac wnioski? Chyba jednak musze bo widze, ze musze bo inaczej nie przejdzie. Rozmowy z zawodnikami, ktorzy maja Parlee, przedstawicielami Parlee w UK i pare innych zrodel. Jakbys nie wiedzial, to mam zamiar kupic Parlee i probowalem zasiegnac nieco wiecej informacji. Idac Twoim stylem powinienem teraz napisac: "Masz caly garaz Parlee albo chociaz widziales jednego na zywo (niby skad bys mial okazje)?" ale po co? Takie stwierdzenie nic nie wnosi.

#550 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 16 styczeń 2010 - 22:15

Trwałość łożysk: masz na myśli słabiznę shimanowską. Ja mam na myśli system Campagnolo. Ich trwałość nie powinna martwić nawet Ciebie, a ewentualna wymiana to jak splunąć.
Niestety to co teraz oferuje rynek na BB30 jest dla mnie wysoce nieprzekonujące. Kupowanie ramy z BB30 "na zapas" i stosowanie redukcji to jakieś nieporozumienie. Walka z trzeszczeniem, czasem luzami to nie dla mnie.
Korby FSA niezależnie od systemu zawsze przegrywają z Campagnolo, Hollowgram mimo swojej sztywności ma wady, które w moich oczach tę korbę dyskwalifikują...poza dostępnością oczywiście.
Zgadzam się z Tobą z tym, że BB30 to przyszłość taka sama jak kierownica 31,8, bo do STI/Ergopower bym tego nie porównywał - mowa jest o sztywności a nie ergonomii.
Podobnie z widelcami. Nie można jednoznacznie stwierdzić, że widelce o powiększonej średnicy rurach sterowych są pod jakimś względem lepsze od Edge 1 1/8".

Podsumuję tej słowotok tak:
Niech najpierw producenci "dorosną" technologicznie i zaczną produkować systemy ustandaryzowane to będzie można mówić o jakieś przyszłości. Nikt nie zagwarantuje, że jakiś burun marketingowy nie wymyśli BB z ośką 35 albo 40, nie wymyśli jeszcze większych łożysk, nie wymyśli przelotowej osi piast szosowych 20 mm. I wreszcie jak takie standardy zostaną ustalone to niech produkty w nich wykonane będą wolne od wad. Do tej pory każdy system suportowy miał jakieś wady.


Mądrze mówisz - obecnie problemem jest wybór produktów, szczególnie korb, bo ramy dobre ramy z BB30 już są, a te adaptery itd. to jak mówisz pomyłka. Faktem jest jednak, że jakbym teraz kupował szosę to wolałbym mieć BB30, bo szosówki zawsze kupuje na trzy lata, a za trzy lata BB30 będzie już mocno rozpowszechnionym standardem, BSA odejdzie do lamusa, więc i cena odsprzedaży najpewniej byłaby większa.

Logicznie mowiac, nie mozna stwierdzic w tym swiecie, ze ktos stworzyl jako pierwszy cokolwiek jesli nie jestes w stanie fizycznie udowodnic, ze ktos tego nie zrobil nikt wczesniej. )


Ale ja WIEM, że Cervelo było pierwsze, bo po prostu było - tak zaprojektowanego tylnego widelca we włóknie węglowym nikt wcześniej nie wykonał (bo widocznie innni producenci karbonowych rowerów wykonać tego nie potrafili) Jeśli się nie zgadzasz to udowodnij, że jest inaczej... o sorry, nie możesz udowodnić :) Nie rozumiem dlaczego nie możesz mi przyznać racji, dobrze wiesz, że wszystko co napisałem na górze jest prawdą, a na siłę próbujesz "walczyć" z Cervelo, po co?

Poza tym nie mówię, że Cervelo jest "the best" itd., bo sam za ich rowerami mocno nie przepadam, ale trzeba tym dwóm projektantom i założycielom marki oddać szacunek, bo pod wieloma względami tworzą (a może raczej tworzyli) innowacyjne produkty.

A co do Parlee to dalej jestem ciekaw co nie tak było w tym artkule, czekam na odp :)

#551 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 16 styczeń 2010 - 22:20

-Cieniutkie tylne widełki o płaskim przekroju, wyginające się pod obciążeniem i zwiększające komfort.

Ale ja WIEM, że Cervelo było pierwsze, bo po prostu było - tak zaprojektowanego tylnego widelca we włóknie węglowym nikt wcześniej nie wykonał (bo widocznie innni producenci karbonowych rowerów wykonać tego nie potrafili)

No i gdzie konsekwentność?

#552 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 16 styczeń 2010 - 22:22

-Cieniutkie tylne widełki o płaskim przekroju, wyginające się pod obciążeniem i zwiększające komfort.

Ale ja WIEM, że Cervelo było pierwsze, bo po prostu było - tak zaprojektowanego tylnego widelca we włóknie węglowym nikt wcześniej nie wykonał (bo widocznie innni producenci karbonowych rowerów wykonać tego nie potrafili)

No i gdzie konsekwentność?


można jaśniej?

#553 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 16 styczeń 2010 - 23:01

Daki, dobrze mówi, że chodzi o pomysł, a nie o to kto to pierwszy zrobił w karbonowej ramie. Poza tym w pierwszym poście nic nie piszesz o karbonie, potem się sprzeczasz, o coś czego nie doprecyzowałeś.

#554 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 16 styczeń 2010 - 23:21

Daki, dobrze mówi, że chodzi o pomysł, a nie o to kto to pierwszy zrobił w karbonowej ramie. Poza tym w pierwszym poście nic nie piszesz o karbonie, potem się sprzeczasz, o coś czego nie doprecyzowałeś.


Czyli implementacja tego rozwiązania w ramę karbonową i rozwiązanie wiążących się z tym problemów nie mają żadnego znaczenia? :)

Poza tym powtarzam po raz trzeci, tam nie tylko chodzi o rozmiar tylnego widelca, ale też o to, że jest płaski i dzięki temu się ugina, wygładzając jazdę. Tego wcześniej nie było i to nie było w każdym innym materiale, nie tylko karbonie i temu zaprzeczyć się nie da!

Dołączona grafika

#555 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 16 styczeń 2010 - 23:58

Koncept to koncept. Implementacja to implementacja. Pisales najpierw o widelkach a nie o gornej czesci wielca. Ten koncept to koncept Softtaila.

Z implementacja tego w gornej czesci widelca w karbonie Cervelo bylo moze i pierwsze. Tego nie moge potwierdzic ani temu zaprzeczyc (w tym momencie) ;-)

Dołączona grafika

#556 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 styczeń 2010 - 22:02

Dołączona grafika

:arrow: Więcej szczegółów

Z wielką chęcią bym coś takiego przytulił ;-)
Ciekawe czy będzie dostępne w PL i za ile.

#557 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 24 styczeń 2010 - 22:08

Super rozwiazanie! :)

Co prawda nie w PL, ale w UK chodzi nie az tak drogo bo po 28 fuli: http://www.chainreac...x?ModelID=31344

#558 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 styczeń 2010 - 22:29

Polska to dziwny kraj w którym są biedni ludzie i drogie szpeja
http://www.ampbike.p...a_srednica.aspx

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#559 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 styczeń 2010 - 07:34

Kurna, wczoraj tego tam szukałem i nie znalazłem :-/
Nie lubię strony ampbikea :-/

#560 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 styczeń 2010 - 09:57

Cena poraża, wole używać dalej bacików.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź