Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#901 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 01 January 2012 - 20:37

Zwróćcie uwage na wiekszym powiekszeniu dziwne klamkomanetki Shimano w rowerze kolarza z Rabobanku.Sa one dziwnie zawiniete do gory.Przygladalem sie wersji elektronicznej,ale jest inna.Czyzby prototyp na pierwszy wyscig w Australii?http://www.cyclingne...1/photos/200766

#902 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 02 January 2012 - 20:35

może to DA 11rzędowa??

#903 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 16 January 2012 - 12:19

Dołączona grafika

Chyba najbardziej oczekiwany rower w tym roky, Cervelo P5. 18 premiera, ale już dziś cyknięto fotkę.

Dołączona grafika

ŁAŁ, zostaję czasowcem!

#904 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 16 January 2012 - 13:56

Ale to jest rower TRI - rower do TT ma ograniczoną pociągłość rury sterowej.

Wiem, że z tym Specialized miał problem w Shiv'ie i dlatego jest model do Tri i model do TT.

Wersja TT będzie miała na pewno mniej wydłużoną główkę sterową bo UCI nie pozwala na takie coś :( ale i tak jest fajnie. Miejmy nadzieję, że premiera przyniesie obniżkę ceny P3 i P4 do bardziej znośnego poziomu.

#905 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 January 2012 - 15:22

Wersje TT są ładniejsze, co za szczęście że istnieje UCI

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#906 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 17 January 2012 - 18:41

http://www.magura.com/roadbike/
Ściśle związane z P5. Hamulce hamulcami, ale mi szczególnie przypadł do gustu filmik, fajne zrobiony.

#907 ddm

ddm
  • Użytkownik
  • 149 posts
  • SkądNowy Sącz

Posted 19 January 2012 - 11:53

http://www.magura.com/roadbike/
Ściśle związane z P5. Hamulce hamulcami, ale mi szczególnie przypadł do gustu filmik, fajne zrobiony.


http://www.naszosie....uliczne-rt8-tt/

Myślicie, że to się przyjmie?

#908 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 19 January 2012 - 12:14

Pewnie się przyjmie zważywszy ze nawet Shimano kombinuje z hydraulicznymi hamulcami na szosę.

Dołączona grafika

Pytanie tylko co na to UCI ;-)

#909 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 19 January 2012 - 12:22

Pytanie tylko co na to UCI ;-)


Magura oznajmiła już że RT8 TT zostały już zaaprobowane przez UCI i zadebiutują, jako wyposażenie maszyn czasowych Garmin-Barracuda na Tour de France.



#910 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 19 January 2012 - 12:46

kobrys ja bardziej miałem na myśli trend wstawiania wszędzie gdzie się da hamulców tarczowych w tym do rowerów szosowych. Przecież mieli opory przed zezwoleniem tego w CX, więc jakoś nie wydaje mi się, żeby do szosy szybko trafiły...

Swoją drogą ciekawe ze kiedyś zabronili używania Delt a te magury maja przecież bardzo podobny kształt i już zgoda jest.

#911 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 19 January 2012 - 13:06

kobrys ja bardziej miałem na myśli trend wstawiania wszędzie gdzie się da hamulców tarczowych w tym do rowerów szosowych. Przecież mieli opory przed zezwoleniem tego w CX, więc jakoś nie wydaje mi się, żeby do szosy szybko trafiły...


Ale gdzie widzisz tarcze w tej Magurze? To jest klasyczny hamulec jednak z przekaźnikiem nacisku w innej postaci - reszta jest klasyczna.

I ja chciałbym takie hamulce jak te - nie ze względu na wagę, ale właśnie na bezobsługowość hydrauliki - linki trzeba przynajmniej raz na 2-3k km wymienić jeśli nie częściej - wiąże się też to z wymianą pancerza i w efekcie owijki.

Taki hamulec jest lepszy i bardziej niezawodny ponieważ nie ma oporów związanych z zagięciami pancerza i linki. Modulację oczywiście można tak ustawić bo rower w miejscu się nie zatrzymywał.

Jak jestem przeciwnikiem tarcz w szosówkach tak - taka hydraulika wydaje mi się fantastyczna.

#912 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 19 January 2012 - 13:41

Magura robiła w latach 90-tych hydraulike do szosy i sie nie przyjęło, także to można traktować jako ciekawostke reanimacji starego kotleta.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#913 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 19 January 2012 - 13:41

;-) Pisząc "co na to UCI" miałem bardziej na myśli tarczówki i ten trend. Nie chodziło mi akurat o Magury. Gdzieś czytałem, że Shimano się przymierza do tego na rok 2013 a takie "klasyczne hydrauliki" mają być nazwijmy to etapem przejściowym.

#914 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 posts
  • SkądMazowsze

Posted 19 January 2012 - 13:46

Magura robiła w latach 90-tych hydraulike do szosy i sie nie przyjęło, także to można traktować jako ciekawostke reanimacji starego kotleta.


Podobnie było z elektroniką w przerzutkach.. I co? Przyjęło się i ma się dobrze, mimo wielu sceptycznych opinii.

#915 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 posts
  • SkądZawiercie/Kraków

Posted 19 January 2012 - 14:14

I ja chciałbym takie hamulce jak te - nie ze względu na wagę, ale właśnie na bezobsługowość hydrauliki - linki trzeba przynajmniej raz na 2-3k km wymienić jeśli nie częściej - wiąże się też to z wymianą pancerza i w efekcie owijki.


yyyyy :shock: ... u mnie po 20tys km linki i panceze działają jak nowe, a w sterylnych waunkach nie jeżdżę (może to dziwne, ale lubię jeździć w deszczu) :-P No i na 100% więcej by wytrzymały, ale jakoś zawsze się trafi że coś wymieniam co 10-20tys i wtedy okablowanie też idzie do wymiany ;-)
Co 2 tys km to zmieniam okablowanie w góralu i to też tylko pod warunkiem że w międzyczasie zdarzyło się kilka jazd w błocie po piasty...
No chyba że ktoś nie dba o rower i po jeździe w kiepskich warunkach zostawia go w piwnicy żeby zardzewiał :-P

#916 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 19 January 2012 - 19:56

Magura robiła w latach 90-tych hydraulike do szosy i sie nie przyjęło, także to można traktować jako ciekawostke reanimacji starego kotleta.


Podobnie było z elektroniką w przerzutkach.. I co? Przyjęło się i ma się dobrze, mimo wielu sceptycznych opinii.

przyjęło sie ale jaki postęp zrobiła elektronika w jakości działania i miniaturyzacji ??? spoory.

a hydraulika szczękowa poszła do szuflady.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#917 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 19 January 2012 - 20:36

Moim zdaniem to się przyjmie, bo:
- jest masa kolarskich gadżeciarzy, szczególnie w stanach, którzy mogą sobie pozwolić na takie rzeczy
- magura współpracowała z cervelo, a cervelo to w jakimś tam stopniu gwarant sukcesu.

Osobiście wolałbym nie rezygnować z przycisków Di2 na klamkach hamulcowych i dalej "męczyć" się na mechanicznych hamplach.

#918 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 20 January 2012 - 00:05

Miguel, ma być elektryka i hydraulika w jednym ;-)

#919 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 20 January 2012 - 13:03

kobrys ja bardziej miałem na myśli trend wstawiania wszędzie gdzie się da hamulców tarczowych w tym do rowerów szosowych. Przecież mieli opory przed zezwoleniem tego w CX, więc jakoś nie wydaje mi się, żeby do szosy szybko trafiły...

Swoją drogą ciekawe ze kiedyś zabronili używania Delt a te magury maja przecież bardzo podobny kształt i już zgoda jest.


Ja tam z otwartymi ramionami przywitałbym tarczówki w szosówkach:
- lżejsze obręcze
- brak przegrzewania tychże przy zjazdach
- niższy środek ciężkości całego roweru
- możliwe że lepsza siła hamowania

:)
Miejmy nadzieję, że pod koniec 2012 się pojawi więcej takich rozwiązań.

#920 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 January 2012 - 13:38

- możliwe że lepsza siła hamowania

Lepsza siła hamowania to więcej kraks. No i tarcze są nie aerodynamiczne :lol: .

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 




Reply to this topic