Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#101 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 04 September 2007 - 20:26

a może to nie różnica 2,5kg??? tylko różnica klasy sprzętu?? piasty i inne kręcące sie pierdoły??


#102 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 September 2007 - 20:44

Tak. Mimo niższych obręczy i niższej masy roweru aż o 2,5 kg zjeżdzam szybciej.
Łożyskowanie jest zdecydowanie wyższej jakości, a co by się działo jakbym zastosował łożyska hybrydowe? Chociaż łożyska hybrydowe dają zysk 1,5W, a koła aero...dobre koła aero dają ~20W. Wpływ na prędkość ma też sztywność roweru. Odkąd pozbyłem się kierownicy 26,0mm to teraz nie czuje uginania się żadnego elementu. Jednak koła na niskich obręczach lepiej tłumią dziury co jest mile widziane na fatalnych niektórych nawierzchniach w mojej okolicy. Koła na wysokich obręczach spowodowałyby, że jechałoby się jak na byku :-D

#103 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 05 September 2007 - 12:17

Karbon:

A ja myślę, że to ze względu na lepszą formę i umiejętności jeździeckie. Dobrze wyregulowane łożyska nie robią większej różnicy.

Zaś co do oporu - to wysokie obręcze pozwalają ubić setne części sekundy na każdym kilometrze czasówki, nie 5%. 95% oporu powietrza pochodzi od kolarza, nie roweru.

#104 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 September 2007 - 14:13

A ja myślę, że to ze względu na lepszą formę i umiejętności jeździeckie

Na pewno nie. W tym sezonie zrobiłem 1400 km dopiero. W poprzednim też gdzieś tyle. To wszystko przez studia.
O tym procentach gdzieś czytałem kiedyś. Rower stanowi podobno ~30% wszystkich oporów (aero + toczne), kolarz to 70% oporów (tylko aero co oczywiste).
Nie wiadomo jednak jak to odnieść bo stosunek % będzie się zmieniał wraz ze zmianą pozycji na rowerze, aero kasku, aero ubrania, pokrowców na buty, i zmiany części w rowerze.

#105 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 05 September 2007 - 14:52

Karbon:

1400km? Heh - a ja tu w najlepszym sezonie 11000 robiłem... (a teraz mimo całkowitej odstawki, olewanctwa i degrengolady, oraz problemów ze sprzętem, ofkoza) mam jakieś 2000. Lenisz się waść :P ;)

Anyhow - łożyska w ultra-turbo-hiper piastach to to samo co w sklepie z łożyskami kosztuje circa 5 zet. Dobrze wyregulowana sora, ba altus, kręci się tak samo jak chris king i phil wood. Tyle, że w lepszych piastach płaci się za estetykę, masę i lepszą jakość wykonania i materiałów (oraz za pierdoły takie jak uszczelnienia). Nie ma takiej możliwości, aby samą wymianą łożysk urobić sobie mierzalnie lepszą średnią.

Co do aerodynamiki - opływowy shit na rowerkach TTtkowych daje te 1-2 sekundy które trzeba mieć aby wygrać. Pozycja kolarza, zwłaszcza przy prędkościach rzędu 50km/h jest odpowiedzialna za większość oporów.

Zresztą zrób test - wejdź na jakąś górkę is zjedź, bez kręcenia korbami, w pozycji max aero i max wyprostowanej. Różnica będzie porażająca. Zresztą zobacz wyniki jazdy godzinnej np Boardmanna na jego kosmicznych rowerach aero i na rowerze a'la mercx. 6km/h różnicy (tyle się różnią oba rekordy) przy 50 km/h to jest porażająca różnica (rzędu 70-100 watów mocy).

Sam rower ma po prostu zbyt małą powierzchnię czołową aby być dużym oporem.

BTW - opór mechaniczny rośnie liniowo z prędkością, opór aerodynamiczny wraz z kwadratem prędkości.

BTW2 - najszybszy rower świata, Varna Diablo waży 28 kilo i jest zbudowany na osprzęcie jakości pomiędzy Tiagrą a 105. Wynik 130km/h. Kluczem jest fakt, że to rower poziomy w pełnej obudowie aero.

#106 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 September 2007 - 17:01

Bo w większości piast na łożyskach maszynowych stosowane są właśnie łożyska za 5 zł/szt. :D Ja mam w Mack'ach japońskie łożyska NTN. Mają one dobre i ciasne uszczelnienie przez co kręcąc oś ręka czuje się opory. W łożyskach ceramicznych kulki stawiają mniejsze opory :P przez to, że są bardziej okrągłe, gładsze i twardsze i mają uszczelki stawiajace mniejsze opory. W końcu łożysko 8 razy droższe musi być perfekcyjne.

Dobrze wyregulowana sora, ba altus, kręci się tak samo jak chris king i phil wood

Jeśli w pierwszym momencie nie wyczujesz różnicy - w co szczerze wątpię, to po kilka miesiącach pracy łożyska Sory będą pracowały inaczej a King i inne jak nowe.
Moja piasta tylna Ultegra już po dwóch latach pracowała jak śmieć.

#107 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 05 September 2007 - 18:01

Moja piasta tylna Ultegra już po dwóch latach pracowała jak śmieć.


dziwne mój tata od 5 sezonów smiga na tylne piascie ultegry (6500) i tylko dwa razy była smarowana... i do tej pory chodzi idealnie... a ma przejechane ok 40tys km...

#108 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 September 2007 - 21:35

Mowa o przeostatniej wersji. Nie tylko mnie zawiodło to g.

#109 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 06 September 2007 - 13:10

A masz jeszcze tą piastę - chętnie odkupię za odpowiednią cenę ;) (przyda się do ttki którą składam/złożę jak się zbiorę aby to zrobić).

Co do łożysk

Dziękuję, ale moja exage 300 ma już 40000, bębenek LX dobija do 60000 :P (nie jestem pierwszym właścicielem). W mojej pierwszej pieście, łożyska nie zdążyły paść, bo po 10000 bębenek szlag trafił. Szczerze mówiąc, różne miałem/widziałem awarie piast, od altusa az do xt, ale nigdy nie zdarzyło mi się zobaczyć zajechanych łożysk poza przypadkami zbytniego zaciągnięcia konusów.

Aha - droższe _oczywiście_ jest lepsze. Bezapelacyjnie ;)

#110 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 September 2007 - 13:57

Szhimano miało beznadziejne uszczelnienie łożysk i bębenka.
Nie mam już tej piasty.

#111 Azariel

Azariel
  • Użytkownik
  • 98 posts
  • SkądTarnowskie Góry

Posted 07 September 2007 - 17:12

oj akurat o shimanowskich piastach zlego slowa powiedziec sie nie da :) zeszta to temat o nowosciach o ile pamietam...

#112 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 12 September 2007 - 09:09

http://www.rouesarti...e-12145450.html

Bez komentarza... :|

#113 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 12 September 2007 - 17:32

http://www.rouesartisanal...e-12145450.html


na takich rowerkach o ile sie nie myle smiga Unibet.com, widziałem je dzisiaj na TdP w Poznaniu. Poprostu brak słów i do tego te kółeczka...

#114 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 12 September 2007 - 18:03

Tak. Na Canyonach jeździ Unibet, a w Unibecie kolega Gołaś.

Moje zdjęcia tego zespołu z warszawskiego etapu:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Najlepsze w Canyonach jest to, że ważą 6300 g i Unibet dociąża je ołowiem... O Lightweightach nawet nie wspominam...

#115 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 September 2007 - 19:09

Unibet używa jeszcze poprzednich widelców Smolik'a, które raczej nie pasują do do tak grubej sterówki. Na szczęście na ten rok są nowe, szersze widelce.
Moim zdaniem to najbardziej atrakcyjne rowery w całym peletonie.
Teraz już ceny Canyon'a nie są tak atrakcyjne jak były jeszcze w poprzednim roku.

[ Dodano: 2007-09-12, 20:13 ]
Swoją drogą ładna pokazówka - LW do trenażera :mrgreen:

#116 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 13 September 2007 - 11:40

Teraz już ceny Canyon'a nie są tak atrakcyjne jak były jeszcze w poprzednim roku.

Nie są? 1300 Euro kosztuje rama Canyon F10 bez licencji, 999 Euro jeżeli masz licencję. To jest zła cena?! :-|

Swoją drogą ładna pokazówka - LW do trenażera :mrgreen:

Jak mieli się rozgrzać przed czasówką?

#117 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 September 2007 - 15:04

Jak mieli się rozgrzać przed czasówką?

Niemal wszystkie grupy zmieniają tylne koła do trenażerów, a tamci na LW. Pewnie mieli jeszcze koszulki wykrochmalone :->

#118 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 13 September 2007 - 15:30

Karbon, to jest Tour de Pologne, najlepsze i najbogatsze grupy. Koła przed warszawską czasówką zmieniał tylko i wyłącznie Action i Saunier Dival z tego co widziałem (który BTW na WCS jeździ :D ).
BTW, to Unibet jest bodajże najbogatszą grupą. Disco na starych Madonach jeździ, tylko jeden czy dwa mają nowe. Porażka.

#119 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 September 2007 - 20:31

Coś z kosmosu? Proszę bardzo:
http://www.rouesarti...e-12488441.html

#120 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 September 2007 - 20:47

jak patrze na tego typu kola od razu kojarzy mi sie to z marketem.



Reply to this topic