Dziś byłem zmuszony ściągać Schwalbe Pro1, zajęło mi to może minutę , trochę trudniej było naciągnąć ją na obręcz z powrotem, nie wiem nie mierzyłem ale może z 5minut. Przy okazji wyleczyłem się z tubeless'ów w szosie definitywnie, teraz będę szukał opon i dętek, polecicie coś ?Nie wiem, ale ściąganie opony tubeless na obręczach tubeless z haczykami to jest dramat. A jak masz już dętkę to jest kosmos.
Męczyłem się ostatnio, aby ściągnąć roczną schwalbe Pro One z felgi około godzinę.
Nowości sprzętowe
#1921
Posted 12 June 2020 - 19:51
#1925
Posted 13 June 2020 - 06:12
Czym uszczelniasz?
Opona Schwalbe ProOne, uszczelniacz też od Schwalbe DocBlue. Mleko w oponie jakieś 2,5 miesiąca, właśnie miałem robić dolewkę bo niby producent daje wytrzymałość tego mleka na 2-7miesięcy. Przebieg 5kkm ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie co do skuteczności uszczelniacza.
#1926
Posted 13 June 2020 - 06:57
Jakie opony? Probowales cos od Veloflexa, Vittorii? Szczegolnie w przypadku Veloflexa, jakbys chcial miec super miekka jazde, oczywiscie na ile pozwola drogi, i do tego lateksowa detka.
- Arni, kaloo and EmPe like this
#1927
Posted 13 June 2020 - 10:50
. Czlowiek zaczyna zastanawiac sie i po co to wszystko (tubeless)
Dokładnie takie odczucia mi wczoraj towarzyszyły.
Jakie opony? Probowales cos od Veloflexa, Vittorii? Szczegolnie w przypadku Veloflexa, jakbys chcial miec super miekka jazde, oczywiscie na ile pozwola drogi, i do tego lateksowa detka.
Myślałem właśnie o Veloflexie, Vittorii nie chce, kumpel na tym jezdził, przeklął je . Nie wiem też czy się nie zdecyduje na bardziej sprawdzone warianty typu Conti GP4000 II/GP5000. Lateks kusi ale też jest z tym trochę kłopotu, także chyba odpuszczę
#1928
Posted 13 June 2020 - 11:46
Dokładnie takie odczucia mi wczoraj towarzyszyły.
Myślałem właśnie o Veloflexie, Vittorii nie chce, kumpel na tym jezdził, przeklął je . Nie wiem też czy się nie zdecyduje na bardziej sprawdzone warianty typu Conti GP4000 II/GP5000. Lateks kusi ale też jest z tym trochę kłopotu, także chyba odpuszczę
Wróciłem do opon Veloflex, a dokłądnie modelu Corsa, dwa lata temu po dłuższej przerwie. Do tej pory używałem ich z "niedzielnym" zestawem kół, na którym biorę udział w ultramaratonach bądź dłuższych jazdach weekendowych. Do tej pory parowałem je ze zwykłymi dętkami. Po założeniu dętek lateksowych odczułem wyraźna przewagę Veloflex nad zwykłymi oponami o niskim oplocie. Jazda jest dużo bardziej komfortowa, opory toczenia są niższe. Rower zdaje się płynąć po asfalcie. Zniknęły mikrodrgania przenoszone z jezdni. Bieżnik nie jest zbyt gruby dlatego należy liczyć się z szybszym zużyciem jednak nie jeżdżąc na nich na co dzień mogą posłużyć kilka sezonów.
Jeżdżę na 25mm z przodu i 28mm z tyłu. Dętki lateksowe Vittoria. Pojawiły się ostatnio w Cyklomani w dobrej cenie. Przy tym w moi przypadku wersja 25-28 mm była nawet o kilka gramów lżejsza niż deklarowana przez producenta. Właśnie zakupiłem kolejna sztukę Corsy, bo ze względu na wejście wersji SPS, a ostatnio całkowicie odmienionej gamy, są do kupienia w bardzo dobrych cenach.
Moim zdaniem jeśli opony o wysokim oplocie to tylko z dętką lateksową.
#1929
Posted 13 June 2020 - 12:02
Bieżnik nie jest zbyt gruby dlatego należy liczyć się z szybszym zużyciem jednak nie jeżdżąc na nich na co dzień mogą posłużyć kilka sezonów.
Jeżdżę na jednym komplecie kół, drugie koła tylko w razie "W". Gdybym na tych Veloflexach przejezdził sezon jakieś+-10kkm pewnie bym się nie zastanawiał. Ważę 75kg, grubasem nie jestem ale do wylajtowanych przy wzroście 176cm też nie należę . A jakie są Twoje doświadczenia odnośnie przebijalności tych Veloflexów? Zastanawiam się jeszcze jakie są różnice między 23C, a 25C? Waga, komfort, szerokość, coś jeszcze?
#1930
Posted 13 June 2020 - 12:13
Kapcia złapałem na nich raz, przednia opona przy całkowitym przebiegu ok 3000km. Nie wiem ile to szczęście, a ile daje wkładka antyprzebiciowa w tej oponie. Ważę podobnie przy niższym wzroście, dodatkowo rower może być obciążony dodatkowym balastem jeśli ultra jest bez wsparcia. Producent deklaruje niższy przebieg, czyli 3000km tył / 6000km przód. Muszę jednak przyznać, że opony po ok. 3000km nie noszą zbytnich śladów zużycia.
Na 23mm nigdy nie jeździłem, ale 28 mm daje nieco więcej komfortu w porównaniu do wersji 25mm. Przy tym nie zauważyłem zwiększonych oporów. Moim zdaniem 100 zł za oponę premium to niewygórowana cena.
#1931
Posted 13 June 2020 - 12:39
Producent deklaruje niższy przebieg, czyli 3000km tył / 6000km przód. Muszę jednak przyznać, że opony po ok. 3000km nie noszą zbytnich śladów zużycia.
Czyli max na nich pewnie gdzieś w okolicach 5kkm.
Moim zdaniem 100 zł za oponę premium to niewygórowana cena.
To jest fakt, w sumie to przy dwóch kompletach wyszło by cenowo podobnie jak przy takich GP5000. Przemyślę sobie jeszcze, może gra jest warta świeczki
#1932
Posted 13 June 2020 - 12:53
#1933
Posted 14 June 2020 - 09:17
Pany, a powiedzcie mi jeszcze, co mogę zyskać a co stracić decydując się na 23C?? I tak jeszcze przeglądając ofertę tych Veloflexów, producent podaje kompatybilność przykładowo 23C z obręczami o szerokości wewnętrznej od 13-15mm, a opona 25C od 13-17mm, moja obręcz ma natomiast 18mm szerokości wewnętrznej. Czy to znaczy, że żadna z tych opon nie jest kompatybilna z moimi obręczami?? I czy pod obręcze karbonowe jest tylko wersja SPS, bo tak mi wynika z opisu na Cyklomania.pl?
#1934
Posted 14 June 2020 - 09:38
Pany, a powiedzcie mi jeszcze, co mogę zyskać a co stracić decydując się na 23C?? I tak jeszcze przeglądając ofertę tych Veloflexów, producent podaje kompatybilność przykładowo 23C z obręczami o szerokości wewnętrznej od 13-15mm, a opona 25C od 13-17mm, moja obręcz ma natomiast 18mm szerokości wewnętrznej. Czy to znaczy, że żadna z tych opon nie jest kompatybilna z moimi obręczami?? I czy pod obręcze karbonowe jest tylko wersja SPS, bo tak mi wynika z opisu na Cyklomania.pl?
Da Ci mniejsze opory toczenia, ale tą różnicę możesz spokojnie zrekompensować przesiadając się na dobre opony 25 (o ile teraz masz gorsze, wybacz - nie czytałem całego wątku ).
Sam byłem sceptykiem 25tek, jeżdżąc na Bontragerach 23, przesiadłem się na Conti 4000 25, teraz 5000 (również 25) i ani myślę wracać do 23 ...
Poza tym - 23 to zdecydowanie mniej komfortu, szczególnie na asfalcie trochę gorszym od ideału.
- EmPe likes this
#1935
Posted 14 June 2020 - 09:38
Pany, a powiedzcie mi jeszcze, co mogę zyskać a co stracić decydując się na 23C?? I tak jeszcze przeglądając ofertę tych Veloflexów, producent podaje kompatybilność przykładowo 23C z obręczami o szerokości wewnętrznej od 13-15mm, a opona 25C od 13-17mm, moja obręcz ma natomiast 18mm szerokości wewnętrznej. Czy to znaczy, że żadna z tych opon nie jest kompatybilna z moimi obręczami?? I czy pod obręcze karbonowe jest tylko wersja SPS, bo tak mi wynika z opisu na Cyklomania.pl?
Da Ci mniejsze opory toczenia, ale tą różnicę możesz spokojnie zrekompensować, i to z nadmiarem, przesiadając się na dobre opony 25 (o ile teraz masz gorsze, wybacz - nie czytałem całego wątku ).
Sam byłem sceptykiem 25tek, jeżdżąc na Bontragerach 23, przesiadłem się na Conti 4000 25, teraz 5000 (również 25) i ani myślę wracać do 23 ...
Poza tym - 23 to zdecydowanie mniej komfortu, szczególnie na asfalcie trochę gorszym od ideału.
#1936
Posted 14 June 2020 - 12:09
Pany, a powiedzcie mi jeszcze, co mogę zyskać a co stracić decydując się na 23C?? I tak jeszcze przeglądając ofertę tych Veloflexów, producent podaje kompatybilność przykładowo 23C z obręczami o szerokości wewnętrznej od 13-15mm, a opona 25C od 13-17mm, moja obręcz ma natomiast 18mm szerokości wewnętrznej. Czy to znaczy, że żadna z tych opon nie jest kompatybilna z moimi obręczami?? I czy pod obręcze karbonowe jest tylko wersja SPS, bo tak mi wynika z opisu na Cyklomania.pl?
Jeśli weźmiesz 23c zamiast 25c tego samego producenta, ten sam model, to 23c będzie prawdopodobnie węższa i niższa, przez to mniej komfortowa. Trakcja może być dyskusyjnie gorsza.
#1937
Posted 14 June 2020 - 12:24
Da Ci mniejsze opory toczenia, ale tą różnicę możesz spokojnie zrekompensować, i to z nadmiarem, przesiadając się na dobre opony 25
Poza tym - 23 to zdecydowanie mniej komfortu, szczególnie na asfalcie trochę gorszym od ideału.
Jeśli weźmiesz 23c zamiast 25c tego samego producenta, ten sam model, to 23c będzie prawdopodobnie węższa i niższa, przez to mniej komfortowa. Trakcja może być dyskusyjnie gorsza.
Dzięki Panowie A oświećcie mnie jeszcze w kwestii tych szerokości obręczy. Opona 25C producent podaje obręcz od 13C-17C, u mnie jest szerokość wewnętrzna 18mm, czyli wychodzi o 1mm za dużo. Dyskwalifikuje to te opony dla moich obręczy?? Cały czas mowa o Veloflex Corsa
#1938
Posted 14 June 2020 - 12:58
Opona 25 bedzie idealna. Na takiej obreczy pewnie i tak bedzie miala 26-27mm szerokosci. Generalnie tak to wyglada w wiekszosci przypadkow opon na szerszych obreczach. Chociaz dzisiaj podkreslanie, ze obrecz jest szersza moze byc rzecza oczywista, wiecej juz ich jest w uzyciu niz tych waskich old schoolowych.
#1939
Posted 14 June 2020 - 14:08