Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#1921 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 12 June 2020 - 19:51



Nie wiem, ale ściąganie opony tubeless na obręczach tubeless z haczykami to jest dramat. A jak masz już dętkę to jest kosmos.
Męczyłem się ostatnio, aby ściągnąć roczną schwalbe Pro One z felgi około godzinę.

Dziś byłem zmuszony ściągać Schwalbe Pro1, zajęło mi to może minutę , trochę trudniej było naciągnąć ją na obręcz z powrotem, nie wiem nie mierzyłem ale może z 5minut. Przy okazji wyleczyłem się z tubeless'ów w szosie definitywnie, teraz będę szukał opon i dętek, polecicie coś ?

#1922 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 13 June 2020 - 05:49

Czemu taka decyzja odnośnie tubelessow?
Ja stwierdziłem, że zaryzykuję i sprawdzę jakie to zrobi na mnie wrażenie - choć opinie są skrajne. ;)

#1923 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 13 June 2020 - 05:58

Czemu taka decyzja odnośnie tubelessow?

Wczoraj pierwsza guma w sezonie i musiałem dzwonić po pomoc, mleko nie dało rady uszczelnić, a nie była to jakaś duża dziura.



#1924 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 13 June 2020 - 06:04

Czym uszczelniasz? Dotarłem do informacji, że Orange jest lepszy od Stan przy wysokich ciśnieniach.
Wiem, że guma, która wymaga pomocy z zewnątrz i psuje trening może doprowadzić do szału.

#1925 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 13 June 2020 - 06:12

Czym uszczelniasz? 

Opona Schwalbe ProOne, uszczelniacz też od Schwalbe DocBlue. Mleko w oponie jakieś 2,5 miesiąca, właśnie miałem robić dolewkę bo niby producent daje wytrzymałość tego mleka na 2-7miesięcy. Przebieg 5kkm ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie co do skuteczności uszczelniacza.



#1926 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 13 June 2020 - 06:57

Wszystko jest piekne do momentu jak trzeba, w tym przypadku, poradzic sobie z awaria gumy. Wtedy wraca sie pamiecia, jak latwo i czysto bylo z normalnymi oponami i detkami.... Czlowiek zaczyna zastanawiac sie i po co to wszystko (tubeless) ;)
Jakie opony? Probowales cos od Veloflexa, Vittorii? Szczegolnie w przypadku Veloflexa, jakbys chcial miec super miekka jazde, oczywiscie na ile pozwola drogi, i do tego lateksowa detka.
  • Arni, kaloo and EmPe like this

#1927 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 13 June 2020 - 10:50

. Czlowiek zaczyna zastanawiac sie i po co to wszystko (tubeless) ;)

Dokładnie takie odczucia mi wczoraj towarzyszyły.

 

Jakie opony? Probowales cos od Veloflexa, Vittorii? Szczegolnie w przypadku Veloflexa, jakbys chcial miec super miekka jazde, oczywiscie na ile pozwola drogi, i do tego lateksowa detka.

Myślałem właśnie o Veloflexie, Vittorii nie chce, kumpel na tym jezdził, przeklął je  :D . Nie wiem też czy się nie zdecyduje na bardziej sprawdzone warianty typu Conti GP4000 II/GP5000. Lateks kusi ale też jest z tym trochę kłopotu, także chyba odpuszczę  ;)



#1928 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 13 June 2020 - 11:46

Dokładnie takie odczucia mi wczoraj towarzyszyły.

 

Myślałem właśnie o Veloflexie, Vittorii nie chce, kumpel na tym jezdził, przeklął je  :D . Nie wiem też czy się nie zdecyduje na bardziej sprawdzone warianty typu Conti GP4000 II/GP5000. Lateks kusi ale też jest z tym trochę kłopotu, także chyba odpuszczę  ;)

Wróciłem do opon Veloflex, a dokłądnie modelu Corsa, dwa lata temu po dłuższej przerwie. Do tej pory używałem ich z "niedzielnym" zestawem kół, na którym biorę udział w ultramaratonach bądź dłuższych jazdach weekendowych. Do tej pory parowałem je ze zwykłymi dętkami. Po założeniu dętek lateksowych odczułem wyraźna przewagę Veloflex nad zwykłymi oponami o niskim oplocie. Jazda jest dużo bardziej komfortowa, opory toczenia są niższe. Rower zdaje się płynąć po asfalcie. Zniknęły mikrodrgania przenoszone z jezdni. Bieżnik nie jest zbyt gruby dlatego należy liczyć się z szybszym zużyciem jednak nie jeżdżąc na nich na co dzień mogą posłużyć kilka sezonów.
Jeżdżę na 25mm z przodu i 28mm z tyłu. Dętki lateksowe Vittoria. Pojawiły się ostatnio w Cyklomani w dobrej cenie. Przy tym w moi przypadku wersja 25-28 mm była nawet o kilka gramów lżejsza niż deklarowana przez producenta. Właśnie zakupiłem kolejna sztukę Corsy, bo ze względu na wejście wersji SPS, a ostatnio całkowicie odmienionej gamy, są do kupienia w bardzo dobrych cenach.

Moim zdaniem jeśli opony o wysokim oplocie to tylko z dętką lateksową. 



#1929 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 13 June 2020 - 12:02

 Bieżnik nie jest zbyt gruby dlatego należy liczyć się z szybszym zużyciem jednak nie jeżdżąc na nich na co dzień mogą posłużyć kilka sezonów.

Jeżdżę na jednym komplecie kół, drugie koła tylko w razie "W". Gdybym na tych Veloflexach przejezdził sezon jakieś+-10kkm pewnie bym się nie zastanawiał. Ważę 75kg, grubasem nie jestem ale do wylajtowanych przy wzroście 176cm też nie należę  ;) . A jakie są Twoje doświadczenia odnośnie przebijalności tych Veloflexów? Zastanawiam się jeszcze jakie są różnice między 23C, a 25C? Waga, komfort, szerokość, coś jeszcze?



#1930 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 13 June 2020 - 12:13

Kapcia złapałem na nich raz, przednia opona przy całkowitym przebiegu ok 3000km. Nie wiem ile to szczęście, a ile daje wkładka antyprzebiciowa w tej oponie. Ważę podobnie przy niższym wzroście, dodatkowo rower może być obciążony dodatkowym balastem jeśli ultra jest bez wsparcia. Producent deklaruje niższy przebieg, czyli 3000km tył / 6000km przód. Muszę jednak przyznać, że opony po ok. 3000km nie noszą zbytnich śladów zużycia. 
Na 23mm nigdy nie jeździłem, ale 28 mm daje nieco więcej komfortu w porównaniu do wersji 25mm. Przy tym nie zauważyłem zwiększonych oporów. Moim zdaniem 100 zł za oponę premium to niewygórowana cena.
  



#1931 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 13 June 2020 - 12:39

 Producent deklaruje niższy przebieg, czyli 3000km tył / 6000km przód. Muszę jednak przyznać, że opony po ok. 3000km nie noszą zbytnich śladów zużycia. 

Czyli max na nich pewnie gdzieś w okolicach 5kkm.

 

Moim zdaniem 100 zł za oponę premium to niewygórowana cena.  

To jest fakt, w sumie to przy dwóch kompletach wyszło by cenowo podobnie jak przy takich GP5000. Przemyślę sobie jeszcze, może gra jest warta świeczki ;)



#1932 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 13 June 2020 - 12:53

Nie podpisujesz cyrografu, to tylko opony i to w bardzo dobrej cenie, jak je mozna kupic za 100zl. Wiekszy przebieg zrobisz na GP4k, z tym ze ta opona nie da takich miekkich wrazen jak Veloflex.

#1933 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 14 June 2020 - 09:17

Pany, a powiedzcie mi jeszcze, co mogę zyskać a co stracić decydując się na 23C?? I tak jeszcze przeglądając ofertę tych Veloflexów, producent podaje kompatybilność przykładowo 23C z obręczami o szerokości wewnętrznej od 13-15mm, a opona 25C od 13-17mm, moja obręcz ma natomiast 18mm szerokości wewnętrznej. Czy to znaczy, że żadna z tych opon nie jest kompatybilna z moimi obręczami?? I czy pod obręcze karbonowe jest tylko wersja SPS, bo tak mi wynika z opisu na Cyklomania.pl?



#1934 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 posts

Posted 14 June 2020 - 09:38

Pany, a powiedzcie mi jeszcze, co mogę zyskać a co stracić decydując się na 23C?? I tak jeszcze przeglądając ofertę tych Veloflexów, producent podaje kompatybilność przykładowo 23C z obręczami o szerokości wewnętrznej od 13-15mm, a opona 25C od 13-17mm, moja obręcz ma natomiast 18mm szerokości wewnętrznej. Czy to znaczy, że żadna z tych opon nie jest kompatybilna z moimi obręczami?? I czy pod obręcze karbonowe jest tylko wersja SPS, bo tak mi wynika z opisu na Cyklomania.pl?

 

Da Ci mniejsze opory toczenia, ale tą różnicę możesz spokojnie zrekompensować przesiadając się na dobre opony 25 (o ile teraz masz gorsze, wybacz - nie czytałem całego wątku :) ).

Sam byłem sceptykiem 25tek, jeżdżąc na Bontragerach 23, przesiadłem się na Conti 4000 25, teraz 5000 (również 25) i ani myślę wracać do 23 ...

Poza tym - 23 to zdecydowanie mniej komfortu, szczególnie na asfalcie trochę gorszym od ideału.


  • EmPe likes this

#1935 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 posts

Posted 14 June 2020 - 09:38

Pany, a powiedzcie mi jeszcze, co mogę zyskać a co stracić decydując się na 23C?? I tak jeszcze przeglądając ofertę tych Veloflexów, producent podaje kompatybilność przykładowo 23C z obręczami o szerokości wewnętrznej od 13-15mm, a opona 25C od 13-17mm, moja obręcz ma natomiast 18mm szerokości wewnętrznej. Czy to znaczy, że żadna z tych opon nie jest kompatybilna z moimi obręczami?? I czy pod obręcze karbonowe jest tylko wersja SPS, bo tak mi wynika z opisu na Cyklomania.pl?

 

Da Ci mniejsze opory toczenia, ale tą różnicę możesz spokojnie zrekompensować, i to z nadmiarem, przesiadając się na dobre opony 25 (o ile teraz masz gorsze, wybacz - nie czytałem całego wątku :) ).

Sam byłem sceptykiem 25tek, jeżdżąc na Bontragerach 23, przesiadłem się na Conti 4000 25, teraz 5000 (również 25) i ani myślę wracać do 23 ...

Poza tym - 23 to zdecydowanie mniej komfortu, szczególnie na asfalcie trochę gorszym od ideału.



#1936 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 14 June 2020 - 12:09

Pany, a powiedzcie mi jeszcze, co mogę zyskać a co stracić decydując się na 23C?? I tak jeszcze przeglądając ofertę tych Veloflexów, producent podaje kompatybilność przykładowo 23C z obręczami o szerokości wewnętrznej od 13-15mm, a opona 25C od 13-17mm, moja obręcz ma natomiast 18mm szerokości wewnętrznej. Czy to znaczy, że żadna z tych opon nie jest kompatybilna z moimi obręczami?? I czy pod obręcze karbonowe jest tylko wersja SPS, bo tak mi wynika z opisu na Cyklomania.pl?


Jeśli weźmiesz 23c zamiast 25c tego samego producenta, ten sam model, to 23c będzie prawdopodobnie węższa i niższa, przez to mniej komfortowa. Trakcja może być dyskusyjnie gorsza.

#1937 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 14 June 2020 - 12:24

Da Ci mniejsze opory toczenia, ale tą różnicę możesz spokojnie zrekompensować, i to z nadmiarem, przesiadając się na dobre opony 25

 

Poza tym - 23 to zdecydowanie mniej komfortu, szczególnie na asfalcie trochę gorszym od ideału.

 

Jeśli weźmiesz 23c zamiast 25c tego samego producenta, ten sam model, to 23c będzie prawdopodobnie węższa i niższa, przez to mniej komfortowa. Trakcja może być dyskusyjnie gorsza.

Dzięki Panowie :) A oświećcie mnie jeszcze w kwestii tych szerokości obręczy. Opona 25C producent podaje obręcz od 13C-17C, u mnie jest szerokość wewnętrzna 18mm, czyli wychodzi o 1mm za dużo. Dyskwalifikuje to te opony dla moich obręczy?? Cały czas mowa o Veloflex Corsa ;)



#1938 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 14 June 2020 - 12:58

Te zalecenia ETRTO to juz tak troche traca myszka, a ta chyba juz sama dawno padla :)
Opona 25 bedzie idealna. Na takiej obreczy pewnie i tak bedzie miala 26-27mm szerokosci. Generalnie tak to wyglada w wiekszosci przypadkow opon na szerszych obreczach. Chociaz dzisiaj podkreslanie, ze obrecz jest szersza moze byc rzecza oczywista, wiecej juz ich jest w uzyciu niz tych waskich old schoolowych.

#1939 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 14 June 2020 - 14:08

W międzyczasie napisałem do Veloflexa. W odpowiedzi otrzymałem, że ich opon 25C z powodzeniem używają ludzie nawet na szerszych obręczach. Jednak oni jako firma, właśnie ze względu na ERTRO nie mogą mi zalecić tej opony do mojej obręczy, mogę to jednak robić na własną odpowiedzialność. Chris mnie to chodziło nie o to jak ona się ułoży, czy będzie mniej czy bardziej aero ale głównie o bezpieczeństwo. Czy np. nie zsunie mi się to cholerstwo któregoś pięknego zjazdu z obręczy

#1940 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 14 June 2020 - 14:38

Używam Velofex'ów Corsa 25mm na obręczy 15c i 18c i na żadnej z tych obręczy ta opona nie miała 25mm szerokości, było w okolicach 24,5mm.
Do obręczy karbonowej kupiłem wersję sps.
  • EmPe likes this



Reply to this topic