Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2569 odpowiedzi w tym temacie

#1901 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 04 czerwiec 2020 - 09:13

Na przykład, tak jak na stronach innych producentów "only tubless".
Jak wejdziesz w legendę przy tych kołach, jest wyraźnie napisane o dętkach. Dodatkowo nowe obręcze wyłącznie pod tubless
są bez haczyków, a te są "hooked".


Przy oponach gdzie chcesz uzywac wyzszego cisnienia, nie ma opcji zeby bylo hookless, to co piszesz tyczy sie kol do graveli lub szerokoch szosowych gdzie cisnienie max to 5,5-6bar.

Zobacz na nowe zippy 303, tam jest hookless o ile pamietam i sa sprzedawane z mysla o gravelach

#1902 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3187 postów

Napisano 04 czerwiec 2020 - 09:28

Wszystko jasne. Dlatego też wychodzi na to, że koła DT, o których mowa są  zarówno pod dętkę jak i tubless, podobnie jak wiele wcześniejszych kół tego producenta.

 



#1903 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 04 czerwiec 2020 - 09:32

Wszystko jasne. Dlatego też wychodzi na to, że koła DT, o których mowa są zarówno pod dętkę jak i tubless, podobnie jak wiele wcześniejszych kół tego producenta.


Zgadza sie, mialem na mysli fakt ze wczesniej byly pod detke i mogles stosowac TL, a teraz jest TL, ale detke rowniez zalozyc. Podawalem to jako przyklad w kontekscie Rovala ktory wypial sie na TL

#1904 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 czerwiec 2020 - 18:25

Wszystko jasne. Dlatego też wychodzi na to, że koła DT, o których mowa są  zarówno pod dętkę jak i tubless, podobnie jak wiele wcześniejszych kół tego producenta.

 

Tu chodzi o coś innego. Jeżeli producent (np. Zipp przy nowych 303) podaje, że opony muszą być tubeless, to znaczy, że musisz używać opon tubeless ready. Możesz ich użyć z dętką lub bez, ale nie możesz używać zwykłych opon pod dętkę. Czyli np. Conti GP 5000 tak, Conti GP 4000 nie.



#1905 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3187 postów

Napisano 04 czerwiec 2020 - 18:53

Pzrecież to jest oczywiste...



#1906 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 czerwiec 2020 - 07:46

Veloflex wypuszcza TLR

https://www.veloflex.../tubeless-ready
  • impa lubi to

#1907 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1029 postów

Napisano 05 czerwiec 2020 - 08:56

Waga 220g-230g przy rozmiarze 25c przy oponie TLR to zacny wynik, aż korci aby wypróbować, obawiam się tylko, że coś za coś i wytrzymałość na przebicia będzie już słabsza ;)



#1908 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 05 czerwiec 2020 - 10:04

Zobaczymy testy oporów, ale treningowy wariant wydaje się zacną opcją.



#1909 berski

berski
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 05 czerwiec 2020 - 12:09

Mógłby ktoś wytłumaczyć mi łopatologicznie, o co chodzi z tymi "haczykami"?

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

#1910 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 05 czerwiec 2020 - 12:13

ENVEHooklessRimsExplained2019-Cover.jpg

#1911 berski

berski
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 05 czerwiec 2020 - 13:35

Nie wiedziałem, że 3. wariant istnieje, dzięki za uświadomienie. Jak ta opona się trzyma zatem?

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

#1912 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 05 czerwiec 2020 - 13:47

Przez spasowanie opony z obręczą. Niech mnie ktoś poprawi, ale będzie to pewnie oznaczało, że producent kół będzie zalecał konkretne opony dla danego modelu.
Jest trochę bałagan z TL jeśli chodzi o normy (ETRTO zakłada, że powyżej 5.5 bar nie może być hookless). Jedni swoje, inni swoje.

#1913 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 05 czerwiec 2020 - 13:54

Niech mnie ktoś poprawi, ale będzie to pewnie oznaczało, że producent kół będzie zalecał konkretne opony dla danego modelu.
 

 

Corima tak na przykład robi. Pytanie na ile to faktycznie tak musi być, a na ile to działanie marketingowe. 

https://www.corima.c...less-ready.html



#1914 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 05 czerwiec 2020 - 14:13

Nie wiem, ale ściąganie opony tubeless na obręczach tubeless z haczykami to jest dramat. A jak masz już dętkę to jest kosmos.

Męczyłem się ostatnio, aby ściągnąć roczną schwalbe Pro One z felgi około godzinę. Skubana się zassała w rancie i nie było opcji podważyć nic. Palce mnie już tak bolały, że miałem odciski od targania opony. 

 

Finalnie wziąłem koło na imadło (w sensie chwyciłem opone), i wtedy ostrożnie uważając aby nie uszkodzić felgi zacząłem ciągnąc felgę. Dopiero taka dźwignia zrobiła robotę i opona puściła na rancie. Polecam to spróbować zrobić na trasie :)



#1915 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1029 postów

Napisano 05 czerwiec 2020 - 14:38



Nie wiem, ale ściąganie opony tubeless na obręczach tubeless z haczykami to jest dramat.

No to mnie pocieszyłeś...niedługo mnie to czeka.

#1916 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 czerwiec 2020 - 16:12

Conti ściągam bez problemu. Moje prywatne przez ponad rok nie były ruszane i ściągłem je jak już opony były śmietnik. Żadnego problemu. Może to wina że opona TL + dętka?


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1917 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3187 postów

Napisano 05 czerwiec 2020 - 16:56

Enve również ma listę opon zalecanych i nie zalecanych: https://www.enve.com...-compatibility/



#1918 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1029 postów

Napisano 05 czerwiec 2020 - 18:21



Conti ściągam bez problemu.?

No właśnie ciekawe jaka opona?? U mnie Schwalbe.

#1919 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 czerwiec 2020 - 23:26

Veloflex cd: oprocz ww TLR, kompletnie zmienili oferte opon i szytek. Nawet ostatnio wprowadzone Service Course i Servizio Corse szytki zniknely. Tzn w pewnym sensie, bo widze, ze we weszystkich gumach teraz uzywaja bieznika, ktory byl na tych szytkach, bieznik, ktory to jest kompletnie rozny od tego co Veloflex uzywal przez dlugie lata.
Mam tylko nadzieje, ze szczegolnie szytki, beda w rownym stopniu tak dobre jak poprzednie.

#1920 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Skądireland

Napisano 06 czerwiec 2020 - 10:41

Mam tylko nadzieje, ze szczegolnie szytki, beda w rownym stopniu tak dobre jak poprzednie.

No właśnie, gdzie się podziały modele szytek Roubaix, Corsa, Vlaaderen?

Wygląda na to, że z Servizio Corse zrobili 4 model i koniec?





Dodaj odpowiedź