Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2552 odpowiedzi w tym temacie

#1861 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 październik 2019 - 10:27

Oj, nawet postarali się to "udowodnić": wszystko gra, o ile producent felgi zadba o zgodność z regulacjami (normami) ETRTO (poniżej po lewej), jeśli producent robi jak che (większość ponoć), to może okazać się, że z pasowaniem jest problem.

sps-bordi.png

Na dodatek - czy może głównie po to -  opisują, że felgi węglowe są wytwarzane w inny sposób, w przeciwieństwie do aluminiowych, i zwykle mają szorstką powierzchnię, która jest polerowana przez niektórych producentów na wysokim poziomie, aby uniknąć problemów z oponami. Jednak nie wszystkie z nich są tak ostrożne, a na tego typu oponach ciągłe tarcie opony na feldze ma tendencję do rozrywania cienkich nitek, które składają się na obudowę opony Clincher.

 

Ta... z translatora gógla, ale nie mam czasu na poprawę tłumaczenia, raczej zrozumiałe. Chodzi o to, że niby felgi karbonowe często nie mają gładkich powierzchni i powodują przecieranie opon. SPS ma zapobiegać przecieraniu ścianek bocznych (na styku opona/felga) przez felgę o kształcie jak z prawej strony.

 

Osobiście te tłumaczenia są jak dla mnie naciągane i grubymi nićmi szyte ;) aczkolwiek nie można wykluczyć, że są felgi o dość ostrych zakończeniach. Jeśli ktoś ma problemy z przecieraniem opon to wtedy albo zakup tych opon, albo... papier ścierny w łapkę i własnoręcznie poprawić niedoróbkę producenta ;).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1862 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 październik 2019 - 12:45

Nie są naciągane. Problem dotyczy wprawdzie producentów z niższej półki, ale jest stosunkowo powszechny.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1863 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 23 październik 2019 - 12:59

Z jakiegoś powodu producent pisał: "do not use carbon rims"....



#1864 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 październik 2019 - 13:11

Otóż to. Z drugiej strony szkoda, że pozycja "Mavików z Chin", uwielbianych także tutaj i "identycznych z Mavikami z Francji", jest tak mocna, że nawet producenci porządnych opon muszą zaniżać standardy i dostosowywać się do tego barachła.


  • Prozor i Arni lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1865 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 październik 2019 - 13:20

Raczej nie zaniżania standardów tylko robienia opon odpornych na wycieranie przez carbonium niemożliwium. Czyli wręcz ten standard jest wyższy niż w standardowej oponie do alu/dobrej felgi karbonowej. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1866 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 październik 2019 - 13:24

Problem, chociaz marginalny, faktycznie istnieje. Widzialem przeciete Veloflexy na kolach Campy Bora, a to raczej nie jest nizsza polka. 

A Veloflex pisal zeby nie uzywac na kargonowych obreczach, na zasadzie dmuchania na zimne, zdajac sobie sprawe z roznego poziomu wykonczenia takich obreczy. 



#1867 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 październik 2019 - 13:59

Raczej nie zaniżania standardów tylko (...)

Zależy, jak na to patrzeć. Jeżeli podnosisz masę opony, a do tego w jakimś kosmetycznym stopniu ograniczasz jej elastyczność, to moim zdaniem to obniża jej atrakcyjność.

 

Nie czarujmy się, dla szosowca waga opony jest jednym z kluczowych parametrów decydujących o zakupie. A więc niestety z tego punktu widzenia Veloflex musiał niestety obniżyć atrakcyjność produktu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1868 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 październik 2019 - 15:10

Faktycznie obnizyl...

 

  • Nowy SPS Master 23 210g
  • Nowy SPS Master 25 220g
  • Nowy SPS Master 28 230g
  • Stary Master 23 205g
  • Stary Master 25 220g
  • Stary Master 28 235g

Z tego co ludzie pisza, chociazby na tym forum, to juz od jakiegos dluzszego czasu, waga wcale nie jest najwazniejszym kryterium.


  • Prozor, kaloo i 4gotten lubią to

#1869 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 październik 2019 - 15:19

Skoro obniżył wagę całkowitą i jednocześnie dodał element konstrukcyjny, to ujął gdzieś indziej (albo wagi katalogowe będą niezgodne z rzeczywistymi). Inaczej być nie może.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1870 Olaf.Lewandowski

Olaf.Lewandowski
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 23 październik 2019 - 15:21

Albo uzyl lepszych materialow. Ewentualnie ujal gdzies gdzie mogl to zrobic. Popatrzcie na to jak wygladaly rowery 20lat temu i uwierzcie w postep

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

#1871 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 23 październik 2019 - 15:50

Używam opon Veloflex na ultramaratonach. Co prawda nie posiadam karbonowych kół, jednak jeśli faktycznie boki opon są wzmocnione to być może będą odporniejsze na ewentualne przebicia/uszkodzenia. Nie to, żeby obecne były jakoś słabe. Do tej pory kapcia złapałem tylko raz i to po wjechaniu na "ścieżkę" rowerową  :P Jednak dodatkowa ochrona nie zaszkodzi, tym bardziej, że wzmocnienie boków nie wpłynęło drastycznie na zwiększenie wagi.



#1872 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 październik 2019 - 16:09

W sumie to nie jest  wzmocnienie calego boku, tylko jego malej czesci, ktora styka sie z krawedzia obreczy. Zrobiono to poprzez dodanie waskiego paska na calym obwodzie opony.



#1873 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 23 październik 2019 - 16:11

Wystarczy, bo akurat na boku jest tylko cienka gumowa ścianka. Co by tam nie dodali to i tak zwiększy mój komfort psychiczny na ultra.



#1874 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 23 październik 2019 - 19:28

Nie są naciągane. Problem dotyczy wprawdzie producentów z niższej półki, ale jest stosunkowo powszechny.

 

Enve jest producentem z niskiej półki? :) Całkiem niedawno była z tego lekka afera. https://www.enve.com...oducts/ses-2-2/

 

Cotton and/or Natural Fiber Sidewall Tires – ENVE does NOT RECOMMEND the use of cotton or natural fiber sidewall non-tubeless tires with ENVE SES wheelsets for EVERYDAY USE. These tires are intended for high-performance racing applications only. If you choose to run these tires, please inspect your tires after each ride for cuts, tears, and any signs of abrasion and/or wear in the sidewall and at the location of the rim/tire interface. If any wear and/or damage is identified, replace before riding. Riders who choose to run tires with cotton or natural fiber sidewalls do so at their own risk.


#1875 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 październik 2019 - 19:33

ENVE jest bardzo drogim producentem. Natomiast na temat jakości ich produktów opinie są mieszane.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1876 Krzysztof303

Krzysztof303
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 03 listopad 2019 - 08:19

https://diqume.store...=31079940620369
Co wy na to? Wiem, że na pewno szajs, ale jak by miał chociaż dokładność 5% to za tą cenę zawsze coś

#1877 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 03 listopad 2019 - 08:32

https://diqume.store...=31079940620369
Co wy na to? Wiem, że na pewno szajs, ale jak by miał chociaż dokładność 5% to za tą cenę zawsze coś

 

https://www.facebook...0655146?sfns=mo


  • Krzysztof303 lubi to

#1878 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 03 listopad 2019 - 17:13

Tam od razu do mordoksiążki odsyłasz... Ale jako uzupełnienie tego co już wcześniej napisano:

https://szosa.org/to...-mocy/?p=404161

i owszem, ma sens ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1879 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 03 listopad 2019 - 17:49

Projekt na Kickstarterze nie jest oszustwem tylko strony podszywające się pod projekt.

 

Na Kickstarterze teraz tak łatwo nie da się zrobić przekrętu. Trzeba mieć firmę w USA a cały proces kosztuje krocie i są ubezpieczenia.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1880 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 30 kwiecień 2020 - 17:20

Nowe piasty DT 240:

https://www.dtswiss....40-straightpull





Dodaj odpowiedź