Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2569 odpowiedzi w tym temacie

#1981 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3188 postów

Napisano 22 lipiec 2020 - 08:35

 

 

Szukam wagi, ale nie widzę :(

 

8,48 kg w rozmiarze L (odpowiednik 58).

Niestety, rama nie należy do najlżejszych: masa rozmiaru M (z dodatkami typu hak przerzutki i -chyba- radiatorami) wg producenta wynosi 1124 gramy, widelca 411 gramów.  

 

Trochę szczegółów na polskiej stronie:

https://www.merida-b...urance-423.html



#1982 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lipiec 2020 - 11:05

@big75 ta moda trwa już co najmniej 4ty sezon ;) Nawet taki konserwatywny Canondale padł. Mi tam nie przeszkadza.

 

ale te szczęki i stożki poniżej 30mm to już oldskulowo wygladają  :lol:



#1983 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 22 lipiec 2020 - 11:10

to ''nowa'' moda na kośławy  lewą górny róg  ramy (ca gdzie wchodzi w nią sztyca)...może daje jakieś sekundy.....ale jak dla mnie wygląda to katastrofalnie

 

Rzekomo krótsze widełki miały wpływać na zmniejszenie wagi roweru i większą sztywność ramy. Być może ma to rekompensować zwiększoną wagę roweru przez hamulce tarczowe. Dla mnie tez porażka - wizja jak ze snu pijanego projektanta. Dawniej chyba bardziej liczono się z gustem użytkowników, dzisiaj użytkownicy łykają wszystko jak pelikany i jeszcze się tym podniecają.
 


  • big75 lubi to

#1984 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 22 lipiec 2020 - 11:55

Przede wszystkim (ponoć) chodzi o aerodynamikę, zmniejszenie zawirowań powietrza w górze widełek, powyżej górnego poziomu koła z oponą. Rozwiązanie stosowane od lat w rowerach optymalizowanych aerodynamicznie np. TT/Triathlon. 

Widać to również w przykładowych specach czy bmc. W tej Meridzie raczej konstruktorzy brali na cel płynne przejście widełek tylnego koła w rurę poziomą, aczkolwiek bardzo mi przypomina przełajowego Canyona:

d820ceab83a9683cf0ed1f4a2e5a74f0.jpg

b91f2b550d6c5af1a59df3e9f4ab8f06.jpg


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1985 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 554 postów

Napisano 22 lipiec 2020 - 11:58

Ja byłem pewien, że mniejszy tylny trójkąt powstał by zwiększyć jego sztywność przy hamulcach tarczowych. Żeby go nie poskładało.

#1986 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 lipiec 2020 - 12:05

Przede wszystkim (ponoć) chodzi o aerodynamikę, zmniejszenie zawirowań powietrza w górze widełek, powyżej górnego poziomu koła z oponą. Rozwiązanie stosowane od lat w rowerach optymalizowanych aerodynamicznie np. TT/Triathlon. 

Widać to również w przykładowych specach czy bmc. W tej Meridzie raczej konstruktorzy brali na cel płynne przejście widełek tylnego koła w rurę poziomą, aczkolwiek bardzo mi przypomina przełajowego Canyona:

 

 

 

W mojej ocenie to jednak nie az tak bardzo drastyczne przejście. Bardziej porównałbym je do Canyona Ultimate. 



#1987 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lipiec 2020 - 12:19

Ja byłem pewien, że mniejszy tylny trójkąt powstał by zwiększyć jego sztywność przy hamulcach tarczowych. Żeby go nie poskładało.


Ja kojarzę że wcześniej się to pojawiło niż tarcze. Chyba BMC tłumaczył to lepszym pochłanianiem drgań, taki trójkąt jest mniej sztywny albo/i pozwala lepiej pracować sztycy.

#1988 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 22 lipiec 2020 - 12:29

Pewnie, że to rozwiązanie poprzedzało tarcze. Już kiedyś wklejałem, więc się powtórzę:

 

  b18518-u20650_orig.jpg?1406447918

 

       



#1989 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 lipiec 2020 - 12:45

moje BMC Teammachine powstało na kilka dobrych lat przed pojawieniem się pierwszych tarcz w szosie. 



#1990 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3188 postów

Napisano 23 lipiec 2020 - 17:33

Cervelo pokazało nowy model:  https://www.cervelo.com/en/caledonia-5

 



#1991 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 29 lipiec 2020 - 11:39

Czy widzieliście gdzieś może jakieś info dotyczące wprowadzenia nowej elektrycznej grupy Shimano?
Jest szansa na "wolne aktywa" i coś bym pewnie kupił, ale może warto poczekać...

#1992 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 29 lipiec 2020 - 12:28

Pierwsze na pewno będzie Dura Ace 2x12, ale czy w tym roku na razie nie ma żadnego info.

#1993 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 lipiec 2020 - 12:37

Spodziewam się, że odpalą fajerwerki na 2021, czyli setną rocznicę firmy.

 

Pytanie, czy będzie to 2021 kalendarzowe czy katalogowe ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1994 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 lipiec 2020 - 12:42

to pewnie pół roku później Ultegra. 



#1995 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 lipiec 2020 - 12:59

Oby wprowadzili razem
(oczywiscie bezprzewodowe i oczywiscie z 12sp 105tka)

#1996 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 29 lipiec 2020 - 19:47

No to chyba nie utrzymam i zaczynam szukać "okazji"  :lol:



#1997 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 06 sierpień 2020 - 19:30

https://www.velonews...tubeless-tires/

Ciekawe co z tego będzie. ;)

#1998 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 sierpień 2020 - 03:16

A czy Enve zrobiło kiedykolwiek coś wartego zamieszania, które wokół siebie robią? ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1999 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 07 sierpień 2020 - 09:04

No nie wiem. Póki co to z ceną popłynęli - przynajmniej na nasze realia. No chyba, że mają to być opony od święta albo do zdjęcia. :D
Jeśli przeliczyć 1:1 z USD to 270 zł

#2000 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 wrzesień 2020 - 12:13

Campa 13sp. 





Dodaj odpowiedź