Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2571 odpowiedzi w tym temacie

#1201 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:01

Już byliśmy na takim etapie (w czasówkach też dążą do zmian w przepisach), a potem wszystkiego zakazano. Ciekawe za ile lat się historia powtórzy :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1202 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 04 kwiecień 2015 - 20:18

W sumie ciężko jeszcze nazwać to zawieszeniem skoro tylne widełki przy suporcie są nadal tradycyjnie na sztywno przymocowane.



#1203 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 04 kwiecień 2015 - 20:26

https://www.flickr.c...guy/3067133172/

#1204 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 04 kwiecień 2015 - 22:28

Amortyzowany przód Cannon robił już kilkanaście lat temu. Przywiózł go ze Stanów brat mojego kolegi. Miałem okazję przejechać nim parę kilometrów, ale byłem wtedy zbyt zielony aby to ocenić.  pozdr


  • biker1974 lubi to

#1205 Gosc_kubapie_*

Gosc_kubapie_*
  • Gość

Napisano 04 kwiecień 2015 - 22:30

W sumie ciężko jeszcze nazwać to zawieszeniem skoro tylne widełki przy suporcie są nadal tradycyjnie na sztywno przymocowane.

Nie jest sztywno. Słyszałeś o belce skrętnej?



#1206 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 04 kwiecień 2015 - 23:05

Nie jest sztywno. Słyszałeś o belce skrętnej?

 

Pisząc sztywno miałem na myśli, że wciąż wykonane jest to z jednego kawałka karbonu bez swobodnego punktu obrotu. A to, że pewnie sposób konstrukcji w tym miejscu pozwala na odkształcenia w pewnym zakresie to już jest stosowane od dłuższego czasu.



#1207 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 05 kwiecień 2015 - 13:25

Oglądam właśnie Eurosport. Wiggins niedawno zrobił poślizg załatwiając innego kolarza przy okazji, później rzucił swoją amortyzowaną dogmę o krawężnik i dostał drugą. Przy okazji było parę zbliżeń zawieszenia (przed i po wywrotce).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1208 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 kwiecień 2015 - 15:39

Co za idioci siedza za kierownicami serwisowych Shimano? Ja wiedzialem, ze z ta firma cos jest nie w porządku :)

#1209 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 06 kwiecień 2015 - 06:49

Oglądam właśnie Eurosport. Wiggins niedawno zrobił poślizg załatwiając innego kolarza przy okazji, później rzucił swoją amortyzowaną dogmę o krawężnik i dostał drugą. Przy okazji było parę zbliżeń zawieszenia (przed i po wywrotce).


A ta druga to nie była przypadkiem ze starej serii bez amora?

#1210 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 06 kwiecień 2015 - 07:42

Tak, była.

I to mnie właśnie dziwi, dlaczego nie mieli na samochodzie sztuki z nowej serii?

Przez to Wiggins musiał (chciał?) zmieniać rower raz jeszcze na stary, na którym rozpoczął wyścig, po tym jak poprawiono coś przy nim w samochodzie.



#1211 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2015 - 09:13

I to mnie właśnie dziwi, dlaczego nie mieli na samochodzie sztuki z nowej serii?

 

Jeśli się nie mylę to na wyścig jest limitowana liczba rowerów zapasowych na kolarza.

W tym tygodniu o tym czytałem i np na Tourach ustawowo jest to 2 rowery szosowe i jeden czasowy - nie wiem w jakim kontekście.

 

Być może Pinarello nie zdecydowało się na same ramy z elastomerowym amorem ponieważ brakuje gruntownego przetestowania ich w zawodach, a przede wszystkim we wpadaniu w niezauważone dziury i w wywrotkach.

Myślę, że to mogło być powodem, że zapasowe ramy były starego typu - ot tak na wszelki wypadek.



#1212 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 kwiecień 2015 - 10:21

Ale wreszcie DOGMA nie ma tych pokręconych wideł, przez co zyskała - przynajmniej w moich oczach.


  • patolog lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1213 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 kwiecień 2015 - 12:09

Kotlet trochę odgrzewany, choć nie do końca:

Sram nie tak dawno, bo w połowie zeszłego roku, wprowadził do oferty Force 1, Rival 1 i S350 (choć te korby wyraźnie dedykowane do CX: tarcze: 38, 40, 42, 44, pozostałe mają jeszcze tarcze: 46, 48, 50 i dodatkowo Force 1: 52 i 54) i co ciekawe nie występuje w nich opcja hamulców szczękowych! Tylko tarczowe hydrauliczne. Oczywiście tarcze X-SYNC, żeby łańcuch nie spadał, nowa tylna przerzutka dopasowana do napędu 11 - nieco różni się od XX1, zwłaszcza, że XX1 nie występuje w tylu odmianach długości wózka co grupy 1 (Short: 11-26 do 11-28 /  Medium: 11-26 do 11-36 / Long 11-32 do 10-42).

 

Pierwotnie dedykowane były do CX, jednak:

"Last year’s game-changing upgrade for cyclocross has expanded to triathlon, criterium, and other 700c disciplines, paved and beyond pavement. With a host of drivetrain options, all featuring SRAM 1x™ technologies, and the broadest assortment of braking options available today, SRAM Force 1 is quietly simplifying the experience."

 

Co ciekawe w tabeli kompatybilności SRAM 2016 można znaleźć również informację, że dla grup 1x11 będą opcjonalnie przewidziane hamulce mechaniczne, ale... aktualnie w ofercie występują tylko i wyłącznie dedykowane do tej grupy hamulce hydrauliczne. Nie ma dedykowanych mini-v itp. Można było używać avidów i klamek dedykownanych do szosy, ale problem był ten sam co do użytku szosowego.

 

Mianowicie do użytku szosowego napędu 1x11 dotychczas należało użyć klamkomanetki szosowej (prawa) i klamki do hamulca S-500/S-900 - problem w tym, że bazowały one wyglądem na "starej" odmianie manetek, tej sprzed 2012r. Czyli jak ktoś chciał do hamulców szosowych 1x11 to albo 2 różne klamki wyglądowo, albo 1x10 ze starymi manetkami. Od kwietnia wprowadzili do oferty SRAM Force 1 ErgoDynamic™ (karbonowa, również w grupie Force 1 CX), od maja będzie również wersja Rival 1 (aluminium) z nowym wyglądem.

 

Reda 1 póki co nie planują - przynajmniej nie widać tego w tabeli kompatybilności 2016, ale jak byłoby zapotrzebowanie, to pewno prędzej czy później wprowadzą.

 

Ktoś chętny na napęd 1x11?

 

Na zakończenie parę fotek:

Nowa klamka hamulca przedniego:

sramforce_doubletapshifter_1000x1000.jpg

 

Hydrauliczna klamka lewa:

sram_force_cx1_hydraulic_brake_lever_lef

Hydrauliczna klamkomanetka prawa:

sram_force_22_doubletapr_hydraulic_shift

 

Korba:

sramforcecrank11spd_42t_xsync-1000x1000.

Dla mocarzy znajdzie się koło zębate 54:

my16_force1_cr_54t.jpg

 

No i przerzutka tylna (ze średnim wózkiem 11-36):

my16_force1_rd_longcage_1000x1000.jpg

Sorry, wielkie coś, nie przeskalowało ;(


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1214 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 23 kwiecień 2015 - 13:08

Jakoś nie wyobrażam sobie 1x11 w szosie. Wprawdzie zasięg przy tarczy 50 i kasecie 11-32 czy 11-36  będzie znośny tak stopniowanie fatalne.


  • dejo lubi to

#1215 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 kwiecień 2015 - 13:16

Wiesz, możesz użyć krótkiego wózka i kasety 11/26 lub 11/28. Znam takich, którzy całe życie kręcą po nizinach i nawet pod duży wiatr nie używają małego koła zębatego korby. Na upartego da się jeździć i w trasie pagórkowatej np. ostatnio robiłem trening siły blat-oś, choć pod wzniesienia do 8% oczywiście używałem nieco bardziej miękkiego przełożenia. No ale kadencja 60 - 70 obr/min dla mnie tylko w wyjątkowych przypadkach, raz na jakiś czas. Raczej też sobie nie wyobrażam jazdy tylko na jednym blacie w moim terenie, ale założę się, że chętni się znajdą.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1216 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 23 kwiecień 2015 - 13:19

Też w sumie prawda. Czasem jak się wybieram na płaski trening to nie używam małej tarczy.

No i trzeba też wziąć pod uwagę grono maniaków odchudzania.. jest to zysk pewnie 150-200 g. 



#1217 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1112 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 23 kwiecień 2015 - 13:20

A wszystko by zaoszczędzić średnio 170g wagi (wg GCN)
Całość w ruchu




Kaseta o największej rozpiętości wygląda już niedorzecznie :)

194f710d35.jpg

Trzepak 

"MAMIL"


#1218 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 kwiecień 2015 - 13:21

Oj, chyba więcej: mechanizm przerzutki w manetce, linka, pancerze, przerzutka przednia, małe koło zębate (ewentualnie łapacz łańcucha ;-)).

Pod warunkiem nie stosowania kasety 11-36 albo i większej ;-)

 

Trochę klipów na YT na ten temat jest, nie do końca podchodzi mi tłumaczenie z GCN, że w PRO raczej nie ma to zastosowania. Na płaskich czasówkach (i ogólne etapach) i owszem, jak najbardziej - o ile wystarczy im patelnia 54. Na innych wyścigach z podjazdami, faktycznie bez sensu. No ale ich stać na kilka rowerów na zawodnika i dobór pod potrzeby, prawda?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1219 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 kwiecień 2015 - 14:25

Widać producent z logiem sram poczuł się żeby zaproponować gówno ;)

Maja fajny hamulec hydrauliczny na obręcz, ale nadal napis sram mnie odrzuca. W branży samochodowej zmienia się nazwę jak ma takie znaczenie.

 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1220 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 kwiecień 2015 - 14:28

Taaa, uważaj, bo wszyscy w SRAM-ie się przejmą ogromnym i bogatym polskim rynkiem ;) 


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź