Już byliśmy na takim etapie (w czasówkach też dążą do zmian w przepisach), a potem wszystkiego zakazano. Ciekawe za ile lat się historia powtórzy
Nowości sprzętowe
#1203
Napisano 04 kwiecień 2015 - 20:26
#1206
Napisano 04 kwiecień 2015 - 23:05
Nie jest sztywno. Słyszałeś o belce skrętnej?
Pisząc sztywno miałem na myśli, że wciąż wykonane jest to z jednego kawałka karbonu bez swobodnego punktu obrotu. A to, że pewnie sposób konstrukcji w tym miejscu pozwala na odkształcenia w pewnym zakresie to już jest stosowane od dłuższego czasu.
#1207
Napisano 05 kwiecień 2015 - 13:25
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1208
Napisano 05 kwiecień 2015 - 15:39
#1209
Napisano 06 kwiecień 2015 - 06:49
Oglądam właśnie Eurosport. Wiggins niedawno zrobił poślizg załatwiając innego kolarza przy okazji, później rzucił swoją amortyzowaną dogmę o krawężnik i dostał drugą. Przy okazji było parę zbliżeń zawieszenia (przed i po wywrotce).
A ta druga to nie była przypadkiem ze starej serii bez amora?
#1211 Gosc_kobrys_*
Napisano 06 kwiecień 2015 - 09:13
I to mnie właśnie dziwi, dlaczego nie mieli na samochodzie sztuki z nowej serii?
Jeśli się nie mylę to na wyścig jest limitowana liczba rowerów zapasowych na kolarza.
W tym tygodniu o tym czytałem i np na Tourach ustawowo jest to 2 rowery szosowe i jeden czasowy - nie wiem w jakim kontekście.
Być może Pinarello nie zdecydowało się na same ramy z elastomerowym amorem ponieważ brakuje gruntownego przetestowania ich w zawodach, a przede wszystkim we wpadaniu w niezauważone dziury i w wywrotkach.
Myślę, że to mogło być powodem, że zapasowe ramy były starego typu - ot tak na wszelki wypadek.
#1213
Napisano 23 kwiecień 2015 - 12:09
Kotlet trochę odgrzewany, choć nie do końca:
Sram nie tak dawno, bo w połowie zeszłego roku, wprowadził do oferty Force 1, Rival 1 i S350 (choć te korby wyraźnie dedykowane do CX: tarcze: 38, 40, 42, 44, pozostałe mają jeszcze tarcze: 46, 48, 50 i dodatkowo Force 1: 52 i 54) i co ciekawe nie występuje w nich opcja hamulców szczękowych! Tylko tarczowe hydrauliczne. Oczywiście tarcze X-SYNC, żeby łańcuch nie spadał, nowa tylna przerzutka dopasowana do napędu 11 - nieco różni się od XX1, zwłaszcza, że XX1 nie występuje w tylu odmianach długości wózka co grupy 1 (Short: 11-26 do 11-28 / Medium: 11-26 do 11-36 / Long 11-32 do 10-42).
Pierwotnie dedykowane były do CX, jednak:
"Last year’s game-changing upgrade for cyclocross has expanded to triathlon, criterium, and other 700c disciplines, paved and beyond pavement. With a host of drivetrain options, all featuring SRAM 1x™ technologies, and the broadest assortment of braking options available today, SRAM Force 1 is quietly simplifying the experience."
Co ciekawe w tabeli kompatybilności SRAM 2016 można znaleźć również informację, że dla grup 1x11 będą opcjonalnie przewidziane hamulce mechaniczne, ale... aktualnie w ofercie występują tylko i wyłącznie dedykowane do tej grupy hamulce hydrauliczne. Nie ma dedykowanych mini-v itp. Można było używać avidów i klamek dedykownanych do szosy, ale problem był ten sam co do użytku szosowego.
Mianowicie do użytku szosowego napędu 1x11 dotychczas należało użyć klamkomanetki szosowej (prawa) i klamki do hamulca S-500/S-900 - problem w tym, że bazowały one wyglądem na "starej" odmianie manetek, tej sprzed 2012r. Czyli jak ktoś chciał do hamulców szosowych 1x11 to albo 2 różne klamki wyglądowo, albo 1x10 ze starymi manetkami. Od kwietnia wprowadzili do oferty SRAM Force 1 ErgoDynamic™ (karbonowa, również w grupie Force 1 CX), od maja będzie również wersja Rival 1 (aluminium) z nowym wyglądem.
Reda 1 póki co nie planują - przynajmniej nie widać tego w tabeli kompatybilności 2016, ale jak byłoby zapotrzebowanie, to pewno prędzej czy później wprowadzą.
Ktoś chętny na napęd 1x11?
Na zakończenie parę fotek:
Nowa klamka hamulca przedniego:
Hydrauliczna klamka lewa:
Hydrauliczna klamkomanetka prawa:
Korba:
Dla mocarzy znajdzie się koło zębate 54:
No i przerzutka tylna (ze średnim wózkiem 11-36):
Sorry, wielkie coś, nie przeskalowało ;(
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1215
Napisano 23 kwiecień 2015 - 13:16
Wiesz, możesz użyć krótkiego wózka i kasety 11/26 lub 11/28. Znam takich, którzy całe życie kręcą po nizinach i nawet pod duży wiatr nie używają małego koła zębatego korby. Na upartego da się jeździć i w trasie pagórkowatej np. ostatnio robiłem trening siły blat-oś, choć pod wzniesienia do 8% oczywiście używałem nieco bardziej miękkiego przełożenia. No ale kadencja 60 - 70 obr/min dla mnie tylko w wyjątkowych przypadkach, raz na jakiś czas. Raczej też sobie nie wyobrażam jazdy tylko na jednym blacie w moim terenie, ale założę się, że chętni się znajdą.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1218
Napisano 23 kwiecień 2015 - 13:21
Oj, chyba więcej: mechanizm przerzutki w manetce, linka, pancerze, przerzutka przednia, małe koło zębate (ewentualnie łapacz łańcucha ;-)).
Pod warunkiem nie stosowania kasety 11-36 albo i większej ;-)
Trochę klipów na YT na ten temat jest, nie do końca podchodzi mi tłumaczenie z GCN, że w PRO raczej nie ma to zastosowania. Na płaskich czasówkach (i ogólne etapach) i owszem, jak najbardziej - o ile wystarczy im patelnia 54. Na innych wyścigach z podjazdami, faktycznie bez sensu. No ale ich stać na kilka rowerów na zawodnika i dobór pod potrzeby, prawda?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1219
Napisano 23 kwiecień 2015 - 14:25
Widać producent z logiem sram poczuł się żeby zaproponować gówno
Maja fajny hamulec hydrauliczny na obręcz, ale nadal napis sram mnie odrzuca. W branży samochodowej zmienia się nazwę jak ma takie znaczenie.
#1220
Napisano 23 kwiecień 2015 - 14:28
Taaa, uważaj, bo wszyscy w SRAM-ie się przejmą ogromnym i bogatym polskim rynkiem
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?