Osprzęt na 9-tke czy 10-tke??
#1
Napisano 05 sierpień 2012 - 20:33
#2
Napisano 05 sierpień 2012 - 20:55
#3
Napisano 05 sierpień 2012 - 21:26
- prawej klamkomanetki
- kasety
- łańcucha
Reszta osprzętu raczej będzie kompatybilna.
W przypadku Najtańszej Tiagry 4600 będzie to wydatek rzędu 600zł (za te 3 komponenty). Choć oczywiście da się to zrobić taniej, jeśli dobrze poszukasz.
Najkorzystniej też zmieniać osprzęt gdy będziesz miał zarówno kasetę jak i łańcuch do wymiany. Bo tak czy siak będziesz musiał je wymienić i tak dojdzie ci tylko koszt klamkomanetki.
#7
Napisano 18 sierpień 2012 - 22:53
#8
Napisano 19 sierpień 2012 - 05:30
czytałem gdzieś ze bede jeszcze musiałbym wymienic tylna przezutke bo nie bedzie dobrze chodziła z 10, prawda to?
Nie- to dotyczy grup MTB
Co do wymiany tylnej przerzutki warto sprawdzić jakie stara ma luzy- przy napedzie 10 tolerancja jest już naprawdę niewielka.
Ponadto przy przesiadce na 10 biegów warto zainwestowac w dobre sztywne pancerze i linki- bo na słabych kablach precyzja 10 bardzo cierpi.
Generalnie jezeli masz naped do wymiany to można zrobić upgrade a 10sp - natomiast jezeli ma to byc wymiana dla wymiany- to bym sie wstrzymał
#10
Napisano 17 wrzesień 2012 - 21:45
#11
Gosc_KeNaJ_*
Napisano 17 wrzesień 2012 - 22:51
Co do kosztów - największy to klamki ale można używki wyrwać za małe pieniądze, a kasetę i łańcuch i tak trzeba by kiedyś wymienić.
#13
Napisano 18 wrzesień 2012 - 07:32
Zamiast kombinować i wymieniać osprzęt to lepiej kupić dwie kasety na płaskie i góry i wtedy spokojnie można kręcić na 9s. Od biedy nawet można zapodać uniwersalną 12-25 i też tragedii nie ma.
Warto wspomnież też o tym, że 9s. jest tańszy w utrzymaniu i chyba kapke bardziej wytrzymały, choć tu różnice mogą być znikome.
#14
Gosc_KeNaJ_*
Napisano 18 wrzesień 2012 - 09:59
Używane klamki dura ace (oczywiście ze starszych grup) w pełni sprawne można kupić za 400zł. 105 jak dobrze poszuka za 300zł trafi. O ile wymianę klamek połączymy z normalną wymianą łańcucha i kasety to według mnie warto zainwestować. Jeśli ktoś ma jeszcze napęd sprawny to nie ma co się spieszyć.
#15
Napisano 18 wrzesień 2012 - 10:20
ThirdEye, i tu Cię muszę wyprowadzić z paru błędów - wszystkie przerzutki obsługujące 9 (sora na 8 również) obsłużą bez żadnych problemów 10. Korba również może spokojnie zostać bo szerokość wewnętrzna łańcucha jest w 9 i 10 taka sama (w 8 pewnie też ale nie sprawdzałem). Jedyne co obowiązkowo trzeba wymienić to klamki, kaseta i łańcuch, reszta może spokojnie zostać .
Co do kosztów - największy to klamki ale można używki wyrwać za małe pieniądze, a kasetę i łańcuch i tak trzeba by kiedyś wymienić.
HeHeHe... i tu mnie bardzo rozbawiles kolego. Jeszcze raz powtarzam 10tka jest grupa niekompatybilna wiec bedzie prawidlowo dzialac tylko z 10tka niestety. Mowie to bo wiem i nie jestem kombinatorem. Mowiac szczerze widac tu twoj brak wiedzy i doswiadczenia kolego. Moja wypowiedz poparta jest wieloletnia praca na serwisie, a takze jestem corocznie przeszkalany w shimano polska. Nie chcialem tego mowic lecz niestety musze. nie moge jednak nie zareagaowac gdy czytam takie bzdury. Nigdy bym nie chcial stanac na pedale w rowerze w ktorym skladales naped. Jeszcze raz podkreslam DZIESIATKA JEST KOMPATYBILNA TYLKO Z DZIESIATKA i prosilbym nie polemizowac tylko skorzystac z mojej wiedzy zanim zdecydujecie sie na budowanie jakiejs samoroby. Konstrukcja wszystkich elementow jest kompatybilna tylko i wylacznie z systemem dziesiatkowym lecz jak widac niektorym ciezko zrozumiec ze to juz tylko niestety dzialanie tylnej przerzutki nie zalezy od jej skoku lecz takze od jej budowy, przedniej rownierz. Nie chodzi rowniez o wewnetrzny rozstaw lancucha tylko o krztalt zebow i sam jego ksztalt. Kolega powyzej bardzo mnie rozbawil swym brakiem wiedzy chcac mnie wyprowadzic bledu. Przepraszam ale prosilbym pana o niewypowiadanie sie gdyz moze pan nie daj boze spowodowac iz ktos zechce pana pomysly wprowadzic w zycie a co za tym idzie skonczy z twarza na asfalcie. Z gory dziekuje.
#16
Gosc_KeNaJ_*
Napisano 18 wrzesień 2012 - 10:44
Wybacz u mnie od 10tys km jeździ taki zestaw - przerzutki Tiagra 9s, kaseta 10s 105, manetki dura ace 10s, korba Tiagra 9s, blat mały 105 (ponoć stara 9s) i duży Ultegra 10s - działa i póki co nie ma zamiaru się popsuć, co najdziwniejsze nie jestem jedyny.
I rozbawiłeś to mnie Ty, po co wysyłają na szkolenia kogoś kto nawet poprawnie pisać nie umie? "krztalt", "przecierz" proponuję najpierw szkolenie z ortografii.
#17
Napisano 18 wrzesień 2012 - 10:53
Potwierdzam też, że przerzutki 10s doskonale działają w napędach 9s, bo tak mam w moim miejskim rowerze (ultegra 6600 + 6500).
#20
Napisano 18 wrzesień 2012 - 15:23
Tylko widzisz- szkolenie i teoria teorią a praktyka praktyką- a niektórzy tej praktyki mają tuta sporo ( ja 15 lat po serwisach i włąsny serwis)
I może to zdziwi pana nieomylnego ale na podstawie kilkudziesięciu znanych mi z praktyki napędów oraz własnego zgodzę się z twierdzieniem że 9 i 10 mozna spokojnie kndlic
U mnie lata:
Korba Ultegra 6500
Kaseta Ultegra 6500
Przerzutka przód Ultegra 6500
Przerzutka tył Ultegra 6500
Kaseta Ultegra 6600
Klamkomanetki 105 5700
łańcuch - o zgrozo- HG-54
I cały ten zestaw działa ładnie, płynnie, cicho, - generalnie tak jak powinien działać dobry napęd...


