Osprzęt na 9-tke czy 10-tke??
#21
Napisano 18 wrzesień 2012 - 16:52
Skoro ja, nauczony wyłącznie na własnym doświadczeniu, robię to bez najmniejszego problemu, to może czas zmienić miejsce odbywania szkoleń?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#22
Napisano 18 wrzesień 2012 - 18:44
Jak widać, można nawet mieć w jednym rowerze dwie kasety, jedną 9s a drugą 10s ;-) i wszystko hula.Korba Ultegra 6500
Kaseta Ultegra 6500
Przerzutka przód Ultegra 6500
Przerzutka tył Ultegra 6500
Kaseta Ultegra 6600
Klamkomanetki 105 5700
łańcuch - o zgrozo- HG-54
#23 Gosc_marvelo_*
Napisano 18 wrzesień 2012 - 19:28
ThirdEye, w taki tekst też byś uwierzył?
Przejrzyj w końcu na to swoje Trzecie Oko.
#24
Napisano 18 wrzesień 2012 - 20:24
Chyba pójdę do sklepu i poproszę po prostu końcówki do napędów 9-rzędowych a stare wywalę.
#25
Napisano 18 wrzesień 2012 - 20:35
Co do szkoleń itd, itp,,,, w Shimano , a także innych firmach , typu Sram, Campa itd .....
Producent np Shimano , robi szkolenia , wyjaśnia , tłumaczy itd....systemy 9 to systemy 9, systemy 10 , to 10, będzie 11 to ............. no i tutaj czekam na odpowiedź od tygodnia czy 11 da sie pożenić z 10 , ale wstępnie mówią nie.
Producent musi , bo tak zaprojektował cały system współpracujacy ze sobą, ja też słucham szkoleń , też czytam biuletyny trlalalala ale ......ludzie potrafią sobie czasem tak coś obmyśleć że ...działa, albo prawie działa.
Przyklad, znajomy założył przerzutke campe, manetki campe, kaseta Shimano i łańcuch shimano system 10 i mu to działa, jak mówi , dopóki sam tego nie sprawdziłem .
Owszem przeskakuje, działa, ale nie tak precyzyjnie jakby to był jednolity system danej firmy, co więcej, przyznaje że czasem mu cośnie wskakuje, ale sie tam podciagnie i idzie.
No cóż dla mnie jako mechanika to nie działa prawidłowo , i nie mam ochoty sie użerać i tłumaczyć , młody wie lepiej !
Sprzedawca w sklepie też nie może polecać hipermiksów bo jeśli ktoś zastosuje dziwne połączenie, a mu sie coś stanie to kogo za dupe biorą ??
Każdy z Was bedąc na miejscu sprzedawcy czy mechanika no zrobiłby czegoś co mogłoby spowodować uszkodzenie osoby czy roweru - to trzeba sobie powiedzieć jasno, że istnieje coś takiego jak odpowiedzialność !
Wszelkie kombinacje , klient robi na własną odpowiedzialność i to prosze zawsze zaznaczać w swoich wymądrzeniach że wszystko sie da pożenić .
Reasumując jeśli system nowo wprowdzony jest opisany jako niekompatybilny z innym, wszelkie kombinacje robicie na własną odpowiedzialność i użytek.
Kombinacje mogą powodować szybsze zużycie części , lub nieprawidłową prace systemu .
Więc prosze nie wyśmiewać serwisantow "przeszkolonych" bo oni tak muszą mówić, robić itd ,
Na stronie Shimano powinny być tabele kompatybilności grup i komponentów, w katalogach papierowych jakie dostajemy są takie informacje.
Sam podawałem np. że łańcuch na 9 pracuje idealnie a nawet lepiej na systemach 8 , sam tak jeżdże ostatnio, ale na wlasną odp.
Na tym kończe swoje i Wasze OT , prosze konkretnie do tematu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#26
Napisano 18 wrzesień 2012 - 20:44
Naprawdę nie widzisz różnicy?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#27
Napisano 18 wrzesień 2012 - 20:55
I prosiłem do tematu, a nie do ludzi sie odnosimy.
P.S
A 3 oko jeszcze nabierze praktyki :mrgreen: , wszak świeży jest na forum .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#28
Napisano 19 wrzesień 2012 - 07:05
Jak widać, można nawet mieć w jednym rowerze dwie kasety, jedną 9s a drugą 10s ;-) i wszystko hula.Korba Ultegra 6500
Kaseta Ultegra 6500
Przerzutka przód Ultegra 6500
Przerzutka tył Ultegra 6500
Kaseta Ultegra 6600
Klamkomanetki 105 5700
łańcuch - o zgrozo- HG-54
Uznajmy że pierwszej kasety nie było Tak to jest jak sie piszę z dzieckiem na ręku....
A co do pierwotnego zagadnienia
To tak jak pisze Spikie- cześciowo się z nim zgodze.
Producenci i dystrybutorzy oczywiście szkolą tak jak według nich jest najsłuszniej- co nie znaczy moim zdanem że inne warianty nie beda działały.
Poza wiedzą wyniesioną ze szkoleń ( ano też zadrza mi się bywać w pracy kazdego mechanika liczy się jeszcze doświadczenie, wiedza zdobyta praktycznie. No i tak sie składa że czasami ta wiedza pokazuje mozliwe rozwiązania nieco inne niż te które przewidział producent
#29
Napisano 19 wrzesień 2012 - 08:02
Co do osprzętu 9 czy 10 , to moim zdaniem 10 pracuje bardziej kulturalnie, precyzyjniej, ale jest to związane właśnie ze zmniejszoną odległością koronek, mamy mniejszy skok, biegi fizycznie płynniejsze, ale odczują tę potrzebe głownie Ci co sie ścigaja , lub też uprawiają jazde w zróżnicowanym terenie , gdzie potrzeba wielu zmian klamkomanetką i dostosowywanie sie ciągłe do jazdy.
Jazda po płaskim terenie, czy jak to mówią turystyka , nie wymaga ciągłej płynności zmian biegów i utrzymania za wszelką cene kadencji, można spokojnie zastosować 9 , ba , nawet 8 wystarcza, nikt nas nie goni.
Trzeba zadać sobie pytanie do czego jest mi to potrzebne i wybrać jak najtańsze , ale jak najbardziej optymalne rozwiązanie.
Szczerze - standard szosowy to 10 biegów, więc jak ktoś buduje rower od podstaw, to zakłada 10, jak upgraduje napęd, wymienia zużyte czesci - głownie lańcuch, kasete w 9 , to jeśli mu to wystarczało to nie ma sensu dokladac xxx zł , ale jak go stać to prosze bardzo.
wieksza ilość przełożeń z tyłu ma powodować także bardziej równomierne zużycie kasety , a nie jazda tylko na 1-2 biegach do upadlego , bo nie ma pośredniego, ale wiąże sie to też z odpowiednim wyborem kasety , gdzie wielu popełnia błędy - niektóre koronki wogle są nieużywane.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#30
Napisano 19 wrzesień 2012 - 15:35
bikeservice, skwitujmy to jednym zdaniem bez polemiki dalszej , wszelkie kombinacje niezgodne ze specyfikacją danej firmy są wylącznie na odpowiedzialność użytkownika, dotyczy to kombinacji napędow, dokręcania śrub , stosowania zamienników innych firm itd, itp , a w przypadku uszkodzeń klinet nie będzie sie mógł domagać roszczeń gwarancyjnych.
Dokładnie
Z tym że nadal należy zaznaczyć ze to że producent/dystrybutor czegoś nie zaleca to nie znaczy że nie będzie to działać poprawnie- ot polityka firmy